Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Jackow

Pojazd wyrejestrowany

Polecane posty

Jackow

Piszecie na forum, że niektóre WK stwierdziły iż pojazd wyrejestrowany traci ważność badania technicznego i wysyłają tenże na przegląd. Dość długo szukałem podstawy prawnej takiego podejścia do tematu. I co? Nie znalazłem. A może źle szukam?

Dlaczego sam fakt wyrejestrowania ma wpłynąć rzekomo na stan techniczny pojazdu skoro unieważnia się badanie techniczne, potwierdzone dokumentem, z zagranicy? Oczywiście jeśli w dokumentach nie ma adnotacji uszkodzeniach, kolizji ect.

Czy tak samo zostanie potraktowany pojazd czasowo wyrejestrowany np. na trzy miesiące jeżeli wpis w DR określa termin następnego badania za 7 miesięcy?

Nigdzie w PoRD nie ma obowiązku wykonywania badania tech. przed ponowną rejestracją.

I jeszcze jedno. Idąc tym tokiem myślenia to czy pojazd wyrejestrowany podczas przeglądu nie powinien spełniać warunków jak dla pojazdu nowego?

A co z zapisem:

4. Pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji, z wyjątkiem pojazdu:

1) odzyskanego po kradzieży;

2) zabytkowego;

3) (63) mającego co najmniej 25 lat uznanego przez rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

4) ciągnika i przyczepy rolniczej.

(przypis własny: wchodzi w życie od dnia 22.09.2009r. o treści poniższej:)

"5) wywiezionego z kraju lub zbytego za granicą, o którym mowa w ust. 1 pkt 3.";

Co wy na to?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick

Ja za bardzo nie szukałem podstawy prawnej gdy chodziło o samochody z zagranicy i nie uznawaniu terminu badania "zagranicznego", ale nasępnym razem gdy będę miał taką sytuację poproszę WK o podanie podstawy prawnej takiego ich postępowania zobaczymy co odpowiedzą. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Krajowe prawodawstwo nie dostarcza nam definicji „rejestracji” jako określonej sytuacji prawnej pojazdu, pozostają jedynie zapisy zawarte w art. 2 dyrektywy 1999/37/WE. Akt ten stanowi, iż rejestracja to administracyjne zezwolenie na wprowadzenie pojazdu do użytku w ruchu drogowym, zaś świadectwo rejestracji, to dokument poświadczający, że pojazd jest zarejestrowany w Państwie Członkowskim. Takie założenie sprawia, że pojazdu wyrejestrowanego lub z zaznaczoną w dowodzie rejestracyjnym (lub odpowiadającym mu dokumencie) adnotacją o unieważnieniu tego dokumentu, nie można traktować jako ZAREJESTROWANEGO. Ten stan prawny znajduje odzwierciedlenie w wyroku NSA z dnia 13 lipca 2005 roku (sygn.akt I OSK 1715/04), który stanowi, iż pojazd zarejestrowany pierwszy raz za granicą, ale w momencie zgłaszania do pierwszej rejestracji w Polsce wycofany z ruchu w kraju pochodzenia, nie może być uznany za „zarejestrowany za granicą” w rozumieniu Kodeksu Drogowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
iż pojazd zarejestrowany pierwszy raz za granicą, ale w momencie zgłaszania do pierwszej rejestracji w Polsce wycofany z ruchu w kraju pochodzenia, nie może być uznany za „zarejestrowany za granicą” w rozumieniu Kodeksu Drogowego.

 

Jak się to ma (Twoim zdaniem) do ważności badania technicznego ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Decyzja o wyrejestrowaniu (nie mylić z polską instytucją wycofania czasowego o której tu wspomniano) unieważnia wszelkie dokumenty pojazdu. Trochę to rozważania akademickie, czy tak unieważniony dokument nadal coś poświadcza, czy nie. Ale fakt jest faktem, że PoRD mówi, żeby uznawać badania dla pojazdów ZAREJESTROWANYCH. Ten pojazd zarejestrowany nie jest - więc?

Oczywiście można się kłócić, ale jedno jest pewne. Zapis ten, jak i kilka innych w samym chociażby art.81 można interpretować na wiele sposobów i trudno jednoznacznie tu opowiedzieć się za czyjąś ze stron.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Problem jest poważny , zwłaszcza, że interpretację MI (27 odp) łącznie z odp. na pytanie nr 4 niektóre WK rozesłały do SKP jako zalecenia do stosowania przy badaniach pojazdów,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

A co to jedyna rozbieżność? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.