Skocz do zawartości
“Wyzwania współczesnej diagnostyki pojazdów - Hybrydy, Motocykle, Tachografy - Cykl Szkoleń 30 lat IT.NORCOM” - POZNAŃ ×

Zmiejszenie liczby miejsc w autobusie do 9


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Uszanowanie dla Panów diagnostów . Czytałem forum i wszędzie jest mowa o dokładaniu foteli do pojazdów a ja chciałbym zdemontować niepotrzebne . Ale po kolei ;będę zmieniał auto-dotychczas 3 osoby i skrzynia i przy okazji chciałbym osiągnąć więcej korzyści za wydane pieniądze .kupno typowej brygadówki to ciasne fotele i nadal pilnowanie narzędzi i materiału na mieście.Plan jest taki ;kupić autobus np Mercedes 0309 taki z fabrycznymi drzwiami na tylnej ścianie zostawić, licząc od przodu 9 miejsc siedzących [są duże iwygodne] a w wolnej przestrzeni z tyłu mogę się swobodnie na stojąco przebrać pod dachem i przewieżć drobne sprzęty budowlane czy wiadrko kleju lub farby bez pilnowania jak się oddalam .Posiadam kat C wiec waga autobusu nie jest ważna ale napewno więcej jak 3,5 tony komplikuje sprawę.Czy dla uniknięcia KRATKI i pasów wystarczy że będzie to auto stare[do jakiego rocznika]Co pojawiło by się w DR w miejsce dotychczasowego AUTOBUS.Nie chodzi mi o jakieś kombinacje tylko skorzystanie z tego na co przepisy pozwalają a cała przebudowa to odkręcenie foteli i zmiana w DR, Czy ktoś coś poradzi ,z góry dziękuję za poświęcony mi czas.

Napisano

zmienic z autobusu na sam. ciężarowy , kratka jest wymagana od 29 maj 1999.

Napisano

§ 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaŜa się w:

 

7) w samochodzie cięŜarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o

odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu cięŜarowego zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 29 maja 1999 r.;

Napisano

paszkoT-99.jpg

pojazd specjalny zrobiony z Ikarusa 280 (przegubowca)

8 miejsc (było ~150)

DMC 16 000 kg (było 22 500)

przegroda posiada drzwi otwierane "do tyłu"

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano
§ 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaŜa się w:

 

7) w samochodzie cięŜarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o

odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu cięŜarowego zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 29 maja 1999 r.;

 

Czy na pewno nie musiałby mieć kratki w przypadku zmiany rodzaju? Ciężarowym stanie się w 2010...

Napisano
Czy na pewno nie musiałby mieć kratki w przypadku zmiany rodzaju?

Widzę ze chyba zle zrozumiałeś Janusza...On napisał ze musi mieć kratkę z chwilą

zmiany na cięzarowy....!!!! :)

Napisano

Panowie, "kratka" obowiązuje w ciężarowym do 2,5 t d.m.c.

Powyżej ma być trwała przegroda.

Napisano
"kratka

Tak ,tak masz rację.Po prostu zbyt duza "rutyna"i tak się to dzięcioli.... :razz:

Napisano
Czy na pewno nie musiałby mieć kratki w przypadku zmiany rodzaju? Ciężarowym stanie się w 2010...

Czy data pierwszej rejestracji tego pojazdu po zmianach konstrukcyjnych również ulegnie zmianie?

Napisano
Czy na pewno nie musiałby mieć kratki w przypadku zmiany rodzaju?

Widzę ze chyba zle zrozumiałeś Janusza...On napisał ze musi mieć kratkę z chwilą

zmiany na cięzarowy....!!!! :)

 

Kolega adam1501, post niżej, ma chyba inne zdanie... to znowu jakby pole do nad - interpretacji, przepis chyba zakłada "stałość" rodzaju pojazdu. Po zmianie - logika mówiłaby że powinien, natomiast data I rej. faktycznie takie pojazdy z tego zwalnia. I po tygodniu, jak w DR nie będzie śladu że to kiedyś był autobus, może śmiało śmigać bez kratki...

Napisano

Dokładnie - data zmiany nie ma tu znaczenia - liczy się data I rejestracji.

Napisano
Panowie, "kratka" obowiązuje w ciężarowym do 2,5 t d.m.c.

Powyżej ma być trwała przegroda.

 

O czym ty piszesz ?? Przecież tu nie ma nic o kratce :

 

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o

odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy

po dniu 29 maja 1999 r.;

 

8) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej

nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości

odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody

wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu

obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni

ładunkowej.

Napisano

Cytat "O czym ty piszesz ?? Przecież tu nie ma nic o kratce :"

 

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody

wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

 

to jest kratka,

jeśli piszesz to nie zaprzeczaj sobie ,,,

Napisano

Chyba taka zmiana mieści się w przepisach ale czy ten pojazd będzie bezpieczny dla pasażerów to już inna sprawa - osobiście nie podejmuje takich przeróbek.

 

licząc od przodu 9 miejsc siedzących

+ kierowca to nadal będzie to autobus

Napisano

a jeśli kierowca usiądzie na pierwszym z tych dziewięciu ???

Napisano
może i tak --sory zwracam honor. :piwo

 

Nie bądź taki wyrywny :lol: to zwracać nie będziesz ::D

Napisano
a jeśli kierowca usiądzie na pierwszym z tych dziewięciu ???
:ok
To nie dosięgnie do kierownicy...
:shock:

ale tak jak

licząc od przodu 9 miejsc siedzących
miejsce kierowcy jest "najbardziej" z przodu

 

Posiadam kat C wiec waga autobusu nie jest ważna ale napewno więcej jak 3' date='5 tony komplikuje sprawę.[/quote'] niestety DMC zostanie jaka była i tego nie "przeskoczysz"

::hey

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Może się zagalopowałem ale miałem na myśli to że najczęściej w mniejszych autobusach układy siedzeń są jak poniżej (K-kierowca, P-pasażer)

 

K

PP P

PP P

PP P

PP P

PPPP

  • 1 month later...
Napisano

Witam panów diagnostów Nie mogłem wcześniej napisać bo wyjechałem i wyglądało jakbym się nie interesował sprawą .Bardzo dziękuję za zainteresowanie się moim tematem i za uzyskane informacje. Nieprecyzyjnie [niefachowo] podałem liczbę miejsc,podałem 9 a powinienem chyba napisać 1+8.Zrozumiałem że taka zmiana o jakiej pisałem jest możliwa [mieściła by się w ramach przepisów] ale decyzja zależy od diagnosty , czy zechce zaakceptować zmiany, widząc konkretny pojazd [ np jego rocznik, itp].Nie dopatrzyłem się w wypowiedziach czy na [tylko] odkręcenie foteli konieczna jest faktura od uprawnionej firmy na dokonane zmiany konstrukcyjne

Napisano
].Nie dopatrzyłem się w wypowiedziach czy na [tylko] odkręcenie foteli konieczna jest faktura od uprawnionej firmy na dokonane zmiany konstrukcyjne

 

Zachodzi tu zmiana rodzaju pojazdu a ztem przebudowy takiej musi dokonać przedsiębiorca prowadzący dzialalność w tym zkresie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.