Stefan Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 Uszanowanie dla Panów diagnostów . Czytałem forum i wszędzie jest mowa o dokładaniu foteli do pojazdów a ja chciałbym zdemontować niepotrzebne . Ale po kolei ;będę zmieniał auto-dotychczas 3 osoby i skrzynia i przy okazji chciałbym osiągnąć więcej korzyści za wydane pieniądze .kupno typowej brygadówki to ciasne fotele i nadal pilnowanie narzędzi i materiału na mieście.Plan jest taki ;kupić autobus np Mercedes 0309 taki z fabrycznymi drzwiami na tylnej ścianie zostawić, licząc od przodu 9 miejsc siedzących [są duże iwygodne] a w wolnej przestrzeni z tyłu mogę się swobodnie na stojąco przebrać pod dachem i przewieżć drobne sprzęty budowlane czy wiadrko kleju lub farby bez pilnowania jak się oddalam .Posiadam kat C wiec waga autobusu nie jest ważna ale napewno więcej jak 3,5 tony komplikuje sprawę.Czy dla uniknięcia KRATKI i pasów wystarczy że będzie to auto stare[do jakiego rocznika]Co pojawiło by się w DR w miejsce dotychczasowego AUTOBUS.Nie chodzi mi o jakieś kombinacje tylko skorzystanie z tego na co przepisy pozwalają a cała przebudowa to odkręcenie foteli i zmiana w DR, Czy ktoś coś poradzi ,z góry dziękuję za poświęcony mi czas. Cytuj
rurek777 Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 zmienic z autobusu na sam. ciężarowy , kratka jest wymagana od 29 maj 1999. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 § 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaŜa się w: 7) w samochodzie cięŜarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu cięŜarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.; Cytuj
Jacdiag Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 pojazd specjalny zrobiony z Ikarusa 280 (przegubowca) 8 miejsc (było ~150) DMC 16 000 kg (było 22 500) przegroda posiada drzwi otwierane "do tyłu" Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
winerek Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 § 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaŜa się w: 7) w samochodzie cięŜarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu cięŜarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.; Czy na pewno nie musiałby mieć kratki w przypadku zmiany rodzaju? Ciężarowym stanie się w 2010... Cytuj
Regan55 Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 Czy na pewno nie musiałby mieć kratki w przypadku zmiany rodzaju? Widzę ze chyba zle zrozumiałeś Janusza...On napisał ze musi mieć kratkę z chwilą zmiany na cięzarowy....!!!! Cytuj
bogusław Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 Panowie, "kratka" obowiązuje w ciężarowym do 2,5 t d.m.c. Powyżej ma być trwała przegroda. Cytuj
Regan55 Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 "kratka Tak ,tak masz rację.Po prostu zbyt duza "rutyna"i tak się to dzięcioli.... Cytuj
adam1501 Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 Czy na pewno nie musiałby mieć kratki w przypadku zmiany rodzaju? Ciężarowym stanie się w 2010... Czy data pierwszej rejestracji tego pojazdu po zmianach konstrukcyjnych również ulegnie zmianie? Cytuj
winerek Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 Czy na pewno nie musiałby mieć kratki w przypadku zmiany rodzaju? Widzę ze chyba zle zrozumiałeś Janusza...On napisał ze musi mieć kratkę z chwilą zmiany na cięzarowy....!!!! Kolega adam1501, post niżej, ma chyba inne zdanie... to znowu jakby pole do nad - interpretacji, przepis chyba zakłada "stałość" rodzaju pojazdu. Po zmianie - logika mówiłaby że powinien, natomiast data I rej. faktycznie takie pojazdy z tego zwalnia. I po tygodniu, jak w DR nie będzie śladu że to kiedyś był autobus, może śmiało śmigać bez kratki... Cytuj
blakop Napisano 20 Marzec 2010 Napisano 20 Marzec 2010 Dokładnie - data zmiany nie ma tu znaczenia - liczy się data I rejestracji. Cytuj
mmiodzio Napisano 23 Marzec 2010 Napisano 23 Marzec 2010 Panowie, "kratka" obowiązuje w ciężarowym do 2,5 t d.m.c.Powyżej ma być trwała przegroda. O czym ty piszesz ?? Przecież tu nie ma nic o kratce : 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.; przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom: a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią, b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach, c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm, d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 23 Marzec 2010 Napisano 23 Marzec 2010 Cytat "O czym ty piszesz ?? Przecież tu nie ma nic o kratce :" b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrodywynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach, to jest kratka, jeśli piszesz to nie zaprzeczaj sobie ,,, Cytuj
domin_g Napisano 23 Marzec 2010 Napisano 23 Marzec 2010 Chyba taka zmiana mieści się w przepisach ale czy ten pojazd będzie bezpieczny dla pasażerów to już inna sprawa - osobiście nie podejmuje takich przeróbek. licząc od przodu 9 miejsc siedzących + kierowca to nadal będzie to autobus Cytuj
JANUSZ60 Napisano 24 Marzec 2010 Napisano 24 Marzec 2010 a jeśli kierowca usiądzie na pierwszym z tych dziewięciu ??? Cytuj
bogusław Napisano 24 Marzec 2010 Napisano 24 Marzec 2010 może i tak --sory zwracam honor. Nie bądź taki wyrywny to zwracać nie będziesz Cytuj
Jacdiag Napisano 24 Marzec 2010 Napisano 24 Marzec 2010 a jeśli kierowca usiądzie na pierwszym z tych dziewięciu ??? To nie dosięgnie do kierownicy... ale tak jak licząc od przodu 9 miejsc siedzących miejsce kierowcy jest "najbardziej" z przodu Posiadam kat C wiec waga autobusu nie jest ważna ale napewno więcej jak 3' date='5 tony komplikuje sprawę.[/quote'] niestety DMC zostanie jaka była i tego nie "przeskoczysz" Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
domin_g Napisano 24 Marzec 2010 Napisano 24 Marzec 2010 Może się zagalopowałem ale miałem na myśli to że najczęściej w mniejszych autobusach układy siedzeń są jak poniżej (K-kierowca, P-pasażer) K PP P PP P PP P PP P PPPP Cytuj
Stefan Napisano 7 Maj 2010 Autor Napisano 7 Maj 2010 Witam panów diagnostów Nie mogłem wcześniej napisać bo wyjechałem i wyglądało jakbym się nie interesował sprawą .Bardzo dziękuję za zainteresowanie się moim tematem i za uzyskane informacje. Nieprecyzyjnie [niefachowo] podałem liczbę miejsc,podałem 9 a powinienem chyba napisać 1+8.Zrozumiałem że taka zmiana o jakiej pisałem jest możliwa [mieściła by się w ramach przepisów] ale decyzja zależy od diagnosty , czy zechce zaakceptować zmiany, widząc konkretny pojazd [ np jego rocznik, itp].Nie dopatrzyłem się w wypowiedziach czy na [tylko] odkręcenie foteli konieczna jest faktura od uprawnionej firmy na dokonane zmiany konstrukcyjne Cytuj
danielg539 Napisano 7 Maj 2010 Napisano 7 Maj 2010 ].Nie dopatrzyłem się w wypowiedziach czy na [tylko] odkręcenie foteli konieczna jest faktura od uprawnionej firmy na dokonane zmiany konstrukcyjne Zachodzi tu zmiana rodzaju pojazdu a ztem przebudowy takiej musi dokonać przedsiębiorca prowadzący dzialalność w tym zkresie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.