Młody8 Napisano 12 Kwiecień 2010 Share Napisano 12 Kwiecień 2010 Koledzy, czy dla pojazdu specjalnego żuraw samochodowy określamy ładowność? Z tabliczki znamionowej dmc 12t. Mam takiego na ustalenie danych. Czy wpisujemy masę własną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 12 Kwiecień 2010 Share Napisano 12 Kwiecień 2010 Jak najbardziej masę własną podajemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 12 Kwiecień 2010 Share Napisano 12 Kwiecień 2010 Masę własną i ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Kwiecień 2010 Share Napisano 12 Kwiecień 2010 Ładowność dla żurawia?? Ja bym bez ładowności to puścił. Jaka niby ma być ta ładowność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 12 Kwiecień 2010 Share Napisano 12 Kwiecień 2010 w przypadku żurawia to mw.=d.m.c. nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 12 Kwiecień 2010 Share Napisano 12 Kwiecień 2010 Tak się przyjęło, ale nie jest to chyba właściwe - MW to masa bez kierowcy, więc przy takim założeniu pojazd z kierowcą przekroczyłby DMC... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 12 Kwiecień 2010 Share Napisano 12 Kwiecień 2010 MW to masa bez kierowcy Ale czy w kazdym przypadku to występuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 12 Kwiecień 2010 Share Napisano 12 Kwiecień 2010 Raczej tak, definicja w PoRD dotyczy każdego pojazdu... ale ze specjalnymi zawsze sytuacja była trochę niejasna i chyba każda wersja, z podaną ładownością, bez, z MW = DMC jest spotykana i do zaakceptowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Kwiecień 2010 Share Napisano 12 Kwiecień 2010 Zrównanie DMC i MW w specjalnych jest taką dziwną spuścizną po poprzedniej definicji tego rodzaju pojazdu z PoRD - "nieprzystosowany do przewozu ładunków". Dziś definicja jest z goła inna - pojazd specjalny jak najbardziej może przewozić ładunki związane z wykonywaniem swojej funkcji. Dlatego "polewaczka", czy "pomoc drogowa" jak najbardziej będą miały ładowność - i to dość sporą. Natomiast w tym przypadku za takową można by uznać co najwyżej kierowce i pasażera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 13 Kwiecień 2010 Share Napisano 13 Kwiecień 2010 w samochodzie specjalnym podaję masę własną i dmc , ładowność podaję w uwagach jako ładowność użytkową bo jednak jakieś podpory czy inne np. przeciw wagi może wozić .nigdy nie miałem z takim okrwśleniem mas uwag z wk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Kwiecień 2010 Share Napisano 13 Kwiecień 2010 jednak jakieś podpory czy inne np. przeciw wagi może wozić Ale przecież to elementy wyposażenia i powinny być zaliczane do MW... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Kwiecień 2010 Share Napisano 13 Kwiecień 2010 Koledzy ładowność pojazdu jest jego różnicą pomiędzy MW a DMC i nie bójmy się używać tego parametru, nawet jak to śmieszeni brzmi np. w przypadku samochodu osobowego-"ładowność". Pokutuje w nas jeszcze dziwną spuścizną po poprzedniej definicji tego rodzaju pojazdu z PoRD - "nieprzystosowany do przewozu ładunków" Czasy się zmieniają podążajmy za nimi jeżeli tylko paragrafy na to pozwalają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 13 Kwiecień 2010 Share Napisano 13 Kwiecień 2010 Koledzy ładowność pojazdu jest jego różnicą pomiędzy MW a DMC i nie bójmy się używać tego parametru Hehehee w ciągniku siodłowym również? Taki ciągnik będzie miał ładowności jakieś 8-9 ton, tylko gdzie to ma zapakować, zostaje kabina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 14 Kwiecień 2010 Share Napisano 14 Kwiecień 2010 blakop jednak te podpory itp mogą być wymienne i wiedząc jaką pracę ma do wykonania może je dowolnie wymieniać i niepotrzebne wyposażenie zostawiać na bazie , czy wtedy za każdym razem będzie się zmieniała masa własna ? raczej nie tylko własnie ładowność użytkowa będzie wykorzystana w jakimś procencie , ale trzeba ją określić bo poruszając sie po drodze nie może jej przekroczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Kwiecień 2010 Share Napisano 14 Kwiecień 2010 Hehehee w ciągniku siodłowym również? Również, ponieważ taki pojazd ma MW i DMC określone a ładowność jest różnicą tych mas i żeby nie wiem jak to brzmiało dziwnie to tak jest, że taki pojazd ma te 8 czy 9 ton ładowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Kwiecień 2010 Share Napisano 14 Kwiecień 2010 tylko gdzie to ma zapakować, zostaje kabina na siodło za pośrednictwem naczepy 52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa na pojeździe silnikowym i obciąża ten pojazd; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Kwiecień 2010 Share Napisano 14 Kwiecień 2010 W ciągniku siodłowym właściwym byłoby wpisywać w rubryce "dopuszczalna ładowność" wyjaśnienie- dopuszczalny nacisk na siodło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Kwiecień 2010 Share Napisano 14 Kwiecień 2010 właściwym byłoby pewnie, że byłoby ale na razie to za wysokie progi dla POP-ów ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 14 Kwiecień 2010 Share Napisano 14 Kwiecień 2010 Również, ponieważ taki pojazd ma MW i DMC określone a ładowność jest różnicą tych mas i żeby nie wiem jak to brzmiało dziwnie to tak jest, że taki pojazd ma te 8 czy 9 ton ładowności. Panowie, może zacznijmy od definicji ciągnika siodłowego „ciągnik samochodowy” - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie wyłącznie do ciągnięcia przyczepy; określenie to obejmuje ciągnik siodłowy i ciągnik balastowy; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Kwiecień 2010 Share Napisano 14 Kwiecień 2010 Panowie, może zacznijmy od definicji ciągnika siodłowego Tak - popieram - zacznij ... Cytat: „ciągnik samochodowy” - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie wyłącznie do ciągnięcia przyczepy; określenie to obejmuje ciągnik siodłowy i ciągnik balastowy; tego nie czytał - określenie to obejmuje ciągnik siodłowy ... i dalej 52) naczepa - przyczepę' date='[/color'] której część spoczywa ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 tego nie czytał - określenie to obejmuje ciągnik siodłowy ...i dalej 52) naczepa - przyczepę, której część spoczywa ... Możesz rozwinąć temat bo nie bardzo wiem o co ci chodziło? Skoro ładowność to: "największą masa ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu" a ciągnik samochodowy ładunku nie PRZEWOZI, a CIĄGNIE naczepę z ładunkiem, to jak możemy mówić o ładowności w tym przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 ciągnik samochodowy ładunku nie PRZEWOZI, a CIĄGNIE naczepę z ładunkiem, to jak możemy mówić o ładowności w tym przypadku? Czy ciągnik samochodowy ma MW? Czy ciągnik samochodowy ma określoną DMC? Jeżeli tak to różnica tych mas to ładowność co by ten pojazd nie wykonywał - pchał, ciągnął, przenosił, przewoził czy co tam jeszcze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 Pamiętam z kursu,gdzie uczulali wlaśnie w tym temacie,zalecali zapis w uwagach tylko dopuszczalny nacisk na siodlo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 zalecali zapis w uwagach tylko dopuszczalny nacisk na siodlo W takim samym celu jak rozstaw kół w DIPie czy kolor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 adam1501, w ciągniku rolniczym też ją określasz? W przyczepie kempingowej i specjalnym pogrzebowym również? No Panowie zachowajmy zdrowy rozsądek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.