adam1501 Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 Wypełniając DIP wypełniam wszystkie rubryki do których jest zastosowanie. Jeżeli ładowność jest różnicą miedzy MW a DMC (MMC) to ją wpisuję bez względu na to czy to jest motorower, ciągnik rolniczy, prom kosmiczny czy hulajnoga. Biorę kalkulator robię różnicę i ją wpisuję a czy to jest nacisk na siodło czy ładunek w samochodzie osobowym nie interesuje mnie to mam wpisać parametr to go wpisuję i nie dociekam sensowności tak skonstruowanych przepisów. Po paru latach w tym zawodzie na pewne "kwiatki" obojętnieje a nie mam zamiaru tłumaczyć się jakiemuś kontrolującemu dlaczego jeden z punktów DIPu jest nie wypełniony choć Dz.U do tego obliguje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 15 Kwiecień 2010 Share Napisano 15 Kwiecień 2010 a nie mam zamiaru tłumaczyć się jakiemuś kontrolującemu dlaczego jeden z punktów DIPu jest nie wypełniony choć Dz.U do tego obliguje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Kwiecień 2010 Share Napisano 16 Kwiecień 2010 Możesz rozwinąć temat bo nie bardzo wiem o co ci chodziło? właśnie o to Skoro ładowność to:"największą masa ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu" CIĄGNIE naczepę z ładunkiem, część masy naczepy wiezie na siodle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 16 Kwiecień 2010 Share Napisano 16 Kwiecień 2010 No to Panowie musicie skargę jakąś do ETS-u złożyć bo nie dość, że na polskich wyciągach ze świadectwa homologacji nie ma wpisanej ładowności (osobowe, specjalne, ciągniki samochodowe) to w europejskich również (na pewno w osobowych i ciągnikach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 16 Kwiecień 2010 Share Napisano 16 Kwiecień 2010 No to Panowie musicie skargę jakąś do ETS-u złożyć bo nie dość, że na polskich wyciągach ze świadectwa homologacji nie ma wpisanej ładowności (osobowe, Bywa, bywa - w pozycji 50. Nawet w motorowerkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 17 Kwiecień 2010 Share Napisano 17 Kwiecień 2010 Sprzeczacie się o pierdołę i nadajecie się do .... np sejmu. Po co parametr ładowności skoro jest DMC i G Nie wiem czy każdy dorosły polak potrafi wyliczyć Ładowność. Bo chyba będzie potrzeba interpretacji i ustawy na to co to ta ładowność. To jest moje prywatne zdanie, że ten parametr powinien być usunięty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 17 Kwiecień 2010 Share Napisano 17 Kwiecień 2010 Sprzeczacie się o pierdołę i nadajecie się do .... np sejmu. Człowiek chce podyskutować a tu go od posłów zwyzywają... żeby na to zasłużyć postuluję zlikwidować G (które w dowodach i tak często jest = 0) zostawić DMC i obowiązkowo ładowność! Też wyjdzie na to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Kwiecień 2010 Share Napisano 17 Kwiecień 2010 Bardziej bazował bym na tzw. katalogu źródłowym i strukturze danych tam gromadzonych. A tam faktycznie osobowy nie ma ładowności - podobnie jak ciągniki, specjalne itd... Skoro ustawodawca uznał to za katalog źródłowy to ja osobiście się do niego stosuję. A w przypadku ciągników samochodowych to pamiętajcie, że w pewnym okresie w zasadzie nic im się nie określało. Ok. roku 2000 na DR nie podawało się masy własnej, ale nie określało się też DMC! (a i innych parametrów się nie przewidywało)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Kwiecień 2010 Share Napisano 17 Kwiecień 2010 A w przypadku ciągników samochodowych to pamiętajcie, że w pewnym okresie w zasadzie nic im się nie określało. Ok. roku 2000 na DR nie podawało się masy własnej, ale nie określało się też DMC! (a i innych parametrów się nie przewidywało)... Nie tylko około roku 2000 ,mieliśmy ostatnio na ustalenie danych ciągniki po leasingu o ile dobrze pamiętam to z 2007,gdzie w DR było wstawione tylko F3,w momencie przerejestrowywania WK zażyczył sobie ustalenia danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Kwiecień 2010 Share Napisano 17 Kwiecień 2010 w momencie przerejestrowywania WK zażyczył sobie ustalenia danych. I niby OK - ale w sumie nie wiem czy jako klient bym się od tego nie odwołał... Dlaczego mam za to płacić? Czy mój poprzedni DR był wystawiony z naruszeniem prawa? Nie. To dlaczego teraz mam płacić za badanie dodatkowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 17 Kwiecień 2010 Share Napisano 17 Kwiecień 2010 Też mnie to zdziwiło,ale klient płaci i nie stwarza problemów WK.Przy okresowym uzupełniam im od razu dane ,parę samochodów ta firma ma i przestój im się nie opłaci,60zł to dla nich pryszcz. [ Dodano: 17-04-2010, 22:00 ] Przypomniało mi się że WK tłumaczył to tym że kiedyś w świadectwie homologacji tych danych nie było ,tylko jak wklepałem nr. świadectwa z tabliczki znamionowej do katalogu ITS to te dane były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 17 Kwiecień 2010 Share Napisano 17 Kwiecień 2010 Kiedyś w wyciągach jej nie było... I jak ma obecnie postąpić diagnosta mając pustą rubrykę DMC, na TZ ta wartość jest podana, a klient nie chce płacić za ustalenie danych bo Czy mój poprzedni DR był wystawiony z naruszeniem prawa? Nie. To dlaczego teraz mam płacić za badanie dodatkowe? Klepnąć taki dowód? To samo co z Hondami TRX, homologowane jako ciągniki rolnicze, DR wydany "bez naruszania prawa" a wątpliwości są... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 18 Kwiecień 2010 Share Napisano 18 Kwiecień 2010 WK ma prawo zgodnie z PORD: Art. 81.112) skierowany przez starostę albo na wniosek posiadacza pojazdu: a) w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji, Art. 80b mówi natomiast jakie dane mają być ewidencjonowane w CEP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Kwiecień 2010 Share Napisano 18 Kwiecień 2010 Ja nie twierdzę, że WK nie ma prawa. Twierdzę tylko, że jako klient pewnie sam byś się zastanowił dlaczego na pojazd rejestrowany parę lat temu z kompletem dokumentów teraz znów musisz robić badania i uzupełniać dane... A biedny diagnosta będzie jak ma w ogóle to wszystko ustalić, jak te wszystkie auta do siebie takie podobne - nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 19 Kwiecień 2010 Share Napisano 19 Kwiecień 2010 A biedny diagnosta będzie jak ma w ogóle to wszystko ustalić, jak te wszystkie auta do siebie takie podobne - nie? Blakop Ty jesteś taki dobrotliwy czy taki złośliwy....? Może podciągniesz trochę swoich kolegów i koleżanki z innych WK? Takie to towarzystwo bywa zagubione. A często mają swoich radców prawnych. No chyba , ze natrząsasz się z zapisów prawa, bo nie chce myśleć, że czepiasz się ludzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.