KOTLET Napisano 26 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Ksero homologacji też nic nie da przecież masz właściwe wpisy w DR . Jak będzie łoś twardogłowy to i tak zabierze DR . W moim przypadku jedną nie trafna diagnozą pozbawił mnie zarobku , Postanowiłem że mu nie daruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 26 Kwiecień 2010 Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Postanowiłem że mu nie daruje Możesz się posiłkować takim pisemkiem http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/download.php?id=1529 Co prawda tak jest renówka, ale to jest analogia do innych marek. Podjedź na jakąś SKP niech diagnosta Ci skseruje stronę z katalogu ITS. I proszę nie pakujmy wszystkich do jednego wora. I policjanci są różni i diagności a nawet kierowcy są i dobrzy i źli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 26 Kwiecień 2010 Share Napisano 26 Kwiecień 2010 Swoja drogą to trochę dziwna sprawa z tymi masami przyczep podanymi w ŚH. Dla przykładu ciągnik rolniczy Zetor Proxima 6441 4x4 (moc 45 kW, masa własna 3620-4200 kg) dopuszczalna masa ciagniętej przyczepy 40 000 kg . Z reguły ciagniki tej mocy miały DMC przyczepy 12-16 góra 20 t. Ciekawe na jakim wzniesieniu (spadku)drogi tak mały traktor poradzi sobie z taką wielka masą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOTLET Napisano 26 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 26 Kwiecień 2010 dzięki Psuj to naprawdę" budujące" pismo , więc powoli potwierdza się moja racja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 27 Kwiecień 2010 Share Napisano 27 Kwiecień 2010 Nie przesadzajmy, raczej nietrudno go wyliczyć Jest to raczej niemożliwe... W DR O1 oznacza masę maksymalną, a F2 i F3 masy dopuszczalne Jeżeli od tony gruszek odejmiesz pół tony gruszek to zostanie Ci pół tony śliwek? Bogusław, coś mi się wydaje, że jadłeś ten sam rosół co Blakop Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem "w pokwitowaniu napisał " nieprawidłowe DMC przyczepy w odniesieniu do tabliczki znamionowej " Przecież tego parametru nie ma tabliczce znamionowej. No więc teraz równanko: F3 (DMC zespołu pojazdów) mamy na tabliczce, odejmujemy od tego DMC pojazdu, które również jest na tabliczce i...... BINGO mamy DMC przyczepy Chyba więc miałem rację? No proszę - od lat prowadzimy tu dysputę, że nie ma jak ustalić MMC przyczepy, bo de facto ustala to wyłącznie producent, a w praktyce najczęściej błędnie zamieniamy ten parametr z DMC przyczepy, co nie zawsze będzie oznaczać to samo.A tu nagle Pan elliot mówi, że można to bez problemów obliczać... No brawo brawo Można powiedzieć, że to krok milowy w systemie badań technicznych - gratuluję! Kolego Blakop, po raz kolejny proszę, czytaj ze zrozumieniem ..... i odstaw ten rosół niedzielny Nigdy nie mam problemu z odróżnieniem F1 od F2, czy też DMCP od O1, powiem więcej bardzo dobrze zdaję sobie sprawę z różnic wynikających między parametrem F3, a adnotacją ZESPÓŁ . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 28 Kwiecień 2010 Share Napisano 28 Kwiecień 2010 (...)No więc teraz równanko:F3 (DMC zespołu pojazdów) mamy na tabliczce, odejmujemy od tego DMC pojazdu, które również jest na tabliczce i...... BINGO mamy DMC przyczepy Chyba więc miałem rację? No proszę - od lat prowadzimy tu dysputę, że nie ma jak ustalić MMC przyczepy, bo de facto ustala to wyłącznie producent, a w praktyce najczęściej błędnie zamieniamy ten parametr z DMC przyczepy, co nie zawsze będzie oznaczać to samo.A tu nagle Pan elliot mówi, że można to bez problemów obliczać... No brawo brawo Można powiedzieć, że to krok milowy w systemie badań technicznych - gratuluję! Kolego Blakop, po raz kolejny proszę, czytaj ze zrozumieniem ..... i odstaw ten rosół niedzielny Nigdy nie mam problemu z odróżnieniem F1 od F2, czy też DMCP od O1, powiem więcej bardzo dobrze zdaję sobie sprawę z różnic wynikających między parametrem F3, a adnotacją ZESPÓŁ . Coś mi się zdaje, że ty jadłeś rosół i on tobie zaszkodził Przykład na twoje wyliczanki (z DR) ciągnik siodłowy (proszę nie czepiać się kilogramów): Masa 7500 kg F1;F2 - 18 000 F3- 40 000 Jaką naczepę może ciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 28 Kwiecień 2010 Share Napisano 28 Kwiecień 2010 Może ciągnąć naczepę - 32500 Nagrodę proszę przesłać i się nie pytać jest dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 28 Kwiecień 2010 Share Napisano 28 Kwiecień 2010 Może ciągnąć naczepę - 32500 Nagrodę proszę przesłać i się nie pytać jest dobrze Poproszę o doprecyzowanie czy jest to DMC przyczepy jaką może ciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 28 Kwiecień 2010 Share Napisano 28 Kwiecień 2010 Tak jest to DMC a jeśli jest też tak na tabliczce (tzn 40000kg) to jest to również MMC Na tabliczce może być wyższa MMC zestawu np: 44000 wtedy MMC jest 36500 a DMC 32500 kg. DMC musi byc zgodna również z naszymi przepisami w zależności od daty I rejestracji i danych na tabliczce znamionowej pojazdu. Podaj dane z tabliczki, mase własna to wszystko się ustali: Zbyt mało danych żeby się odnieść dosłownie do twojego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 28 Kwiecień 2010 Share Napisano 28 Kwiecień 2010 Czyli naczepy o DMC 35 000 kg (pustej) ten ciągnik nie może ciągnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 28 Kwiecień 2010 Share Napisano 28 Kwiecień 2010 może, ważne żeby nie przekroczył d.m.c. zespołu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Kwiecień 2010 Share Napisano 28 Kwiecień 2010 Czyli naczepy o DMC 35 000 kg (pustej) ten ciągnik nie może ciągnąć § 3. 3. W przypadku pojazdu uczestniczącego w ruchu drogowym podstawą sprawdzenia wymagań, o których mowa w ust 1 i 2, są wartości rzeczywiste wymienionych mas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Coś mi się zdaje, że ty jadłeś rosół i on tobie zaszkodziłPrzykład na twoje wyliczanki (z DR) ciągnik siodłowy (proszę nie czepiać się kilogramów): Masa 7500 kg F1;F2 - 18 000 F3- 40 000 Jaką naczepę może ciągnąć Koledzy już wyjaśnili. Ale szczerze jestem zdziwiony, że pytasz o taką banalnie prostą kwestię? Pracujesz na okręgówce, czy na podstawowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 29 Kwiecień 2010 Share Napisano 29 Kwiecień 2010 Pytanie było o tyle podchwytliwe, że aż nie trafione. Powinno być pytanie: Jaką przyczepę wpisać w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOTLET Napisano 28 Maj 2010 Autor Share Napisano 28 Maj 2010 witam ponownie dziś dostałem odpowiedź z policji w sprawie skargi za bezpodstawne zabrani DR. Zastępca naczelnika między innymi pisze " Uznanie rozbieżności pomiędzy danymi wskazanymi przez producenta , a zapisami w DR może nastąpić w przypadku ,gdy kierujący podczas kontroli będzie posiadał wyciąg z honologacji samochodu .... " Czyli wożenie ze sobą Ś H jest obowiązkowe ? wg KWP wrocław tak Oj coś czuje że zanosi się na większą batalie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 28 Maj 2010 Share Napisano 28 Maj 2010 " Uznanie rozbieżności pomiędzy danymi wskazanymi przez producenta , a zapisami w DR A skąd policja wie że są rozbieżności??? A może nie wiedzą jaka jest różnica pomiędzy mmc,a dmc i że zwykłe odejmowanie nie wystarczy by okreslić mmc przyczepy??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Maj 2010 Share Napisano 28 Maj 2010 Uznanie rozbieżności pomiędzy danymi wskazanymi przez producenta A skąd policjant na drodze wie jakie to są dane fabryczne? Ma połączenie z katalogiem producenta ON-LINE ze swojego poloneza??!! I gdzie jest podstawa prawna na wożenie wyciągu ze sobą?! Walcz człowieku - życzę Ci wytrwałości i powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOTLET Napisano 28 Maj 2010 Autor Share Napisano 28 Maj 2010 no właśnie wiedza I nawet napisali o tym że MMC i DMC to nie to samo " " .......... w myśl & 3 pkt 4 -DMC ciągnionej przyczepy nie może przekroczyć mmc-przyczepy określonej dla tego pojazdu pErzez producenta " . w cytowanych przepisach ustawodawca wyraźnie podkreślił , że to producent pojazdu określa wymienione masy " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 28 Maj 2010 Share Napisano 28 Maj 2010 Ręce opadają ,życzę powodzenia w dalszych działaniach ,może TVN TURBO ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOTLET Napisano 9 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 9 Czerwiec 2010 Witam szanowne grono . Dziś dodzwoniłem się do Ford Polska w sprawie odpisu homologacji , no i z zonk pani powiadomiła mnie ze niestety nie mogą wydać mi takiego wyciągu ponieważ auto zostało kupione w Niemczech i tylko ford w Niemczech może mi wydać odpis Ś H , Wieć pytanie czy niemieckie świadectwo homologacji będzie wiarygodne w tej sprawie ? czy policja nie podważy jego wiarygodności , w końcu zostało wydane na rynek niemiecki [ Dodano: 10-06-2010, 10:05 ] nie jestem pewny ale ..? e1*95\54*0024*08 wydaje mi się ze to jest nr śh . Za pomoc z góry serdecznie dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 14 Czerwiec 2010 Share Napisano 14 Czerwiec 2010 tak to jest nr europejskiej homologacji i nie jest wazne ,że będzie z Niemiec. A swoją drogą pani w fordzie jest od tego ,aby wystawić/oczywiście za opłatą/ odpis ze św. hom.Homologację dostaje grupa aut o tych samych parametrach techn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOTLET Napisano 14 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 14 Czerwiec 2010 więc Ś H z Niemiec będzie ważne w Polsce ? próbuje w tej sprawie dodzwonić się do its-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 więc Ś H z Niemiec będzie ważne w Polsce ? Homologacje unijne są ważne w całej unii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KOTLET Napisano 6 Lipiec 2010 Autor Share Napisano 6 Lipiec 2010 witam ponownie , dzis dostałem ponowne pismo z policji w którym piszą " Nalezy podkreślić , iż producenci nie podają wartości mmc-przyczepy ponieważ jest to wartość dotycząca innego pojazdu , który ewentualnie może być z nim łączony . wartość tą oblicza się odejmując DMC zespołu pojazdów od wartości DMC pojazdu " itd Czy to prawda ? Ręce opadają , skargę będe musiał skierować chyba do komendy głównej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 6 Lipiec 2010 Share Napisano 6 Lipiec 2010 Poczytaj sobie jeszcze raz temat od początku DZ.U 32(tekst jednolity) 7) maksymalnej masie ciągniętej - rozumie się przez to największą masę ciągniętą określoną przez producenta pojazdu Oznaczenia kodów zastosowanych we wzorze dowodu rejestracyjnego A numer rejestracyjny pojazdu, B data pierwszej rejestracji pojazdu, C dane dotyczące posiadacza dowodu rejestracyjnego i właściciela pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych: C.1.1 nazwisko lub nazwa posiadacza dowodu rejestracyjnego*), C.1.2 numer PESEL lub REGON, C.1.3 adres posiadacza dowodu rejestracyjnego, C.2.1 nazwisko lub nazwa właściciela pojazdu, C.2.2 numer PESEL lub REGON, C.2.3 adres właściciela pojazdu, D dane dotyczące pojazdu obejmują wydruk następujących kodów i danych: D.1 marka pojazdu, D.2 typ pojazdu: - wariant, jeżeli występuje, - wersja, jeżeli występuje, D.3 model pojazdu, E numer identyfikacyjny pojazdu (numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy), F.1 maksymalna masa całkowita pojazdu**), wyłączając motocykle i motorowery (w kg), F.2 dopuszczalna masa całkowita pojazdu (w kg), F.3 dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów (w kg), G masa własna pojazdu; w przypadku pojazdu ciągnącego innego niż kategoria M1 masa własna pojazdu obejmuje urządzenie sprzęgające (w kg), H okres ważności dowodu, jeżeli występuje takie ograniczenie, I data wydania dowodu rejestracyjnego, J kategoria pojazdu, K numer świadectwa homologacji typu pojazdu, jeżeli występuje, L liczba osi, O.1 maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg), O.2 maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg), P.1 pojemność silnika (w cm3), P.2 maksymalna moc netto silnika (w kW), P.3 rodzaj paliwa, Q stosunek mocy do masy własnej (w kW/kg); dotyczy motocykli i motorowerów, S.1 liczba miejsc siedzących, włączając siedzenie kierowcy, S.2 liczba miejsc stojących, jeżeli występuje. Nalezy podkreślić , iż producenci nie podają wartości mmc-przyczepy ponieważ jest to wartość dotycząca innego pojazdu , który ewentualnie może być z nim łączony . Podają w świadectwie homologacji i dotyczy TEGO pojazdu wartość tą oblicza się odejmując DMC zespołu pojazdów od wartości DMC pojazdu W omawianym przypadku jest to błędem W DR O1 oznacza masę maksymalną, a F2 i F3 masy dopuszczalne Jeżeli od tony gruszek odejmiesz pół tony gruszek to zostanie Ci pół tony śliwek? No cóż policja chyba lubi śliwki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.