tigercng Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Koledzy, jakie są zasady poprawiania błędów w polach zalaminowanych w DR przy pierwszej rejestracji w Polsce? Czy poprawia się to w Adnotacjach Urzędowych? Czy jeśli tłumacz pomyli się, i np. rodzaj paliwa przetłumaczy na benzyna, a samochód to diesel, to w DR będzie wydrukowane w polu P3 litera "P", a w adnotacjach urzędowych dopisane np. "Paliwo: D"? Albo ktoś pomyli się w numerze VIN, to prawidłowy VIN będzie wpisany w Adnotacjach? Przypadek z życia: Tłumacz "przysięgły" przetłumaczył z niemieckich dokumentów jako rodzaj paliwa słowo "HOCHDRGAS" na "etylina" Tak też WK wpisało w DR. Teraz WK chce umieścić poprawkę właśnie w Adnotacjach Urzędowych. Niby jest rozporządzenie regulujące, co wpisuje się w pole Adnotacje Urzędowe, ale argument urzędniczki jest taki, że skoro nie jest to tam wprost zabronione, to takie poprawki można tam wpisać. Jakoś trudno mi się zgodzić z taką argumentacją. Dla niewtajemniczonych słowo "HOCHDRGAS" to skrót od Hochdruckgas, czyli gaz pod wysokim ciśnieniem, a po naszemu CNG. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Tłumacz "przysięgły" przetłumaczył z niemieckich dokumentów jako rodzaj paliwa słowo "HOCHDRGAS" na "etylina" Ciekawe co wpisał diagnosta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigercng Napisano 12 Maj 2010 Autor Share Napisano 12 Maj 2010 Diagnosta wpisał dobrze, sprężony gaz ziemny, ale dla WK istotne jest tłumaczenie "przysięgłe", a nie dokumenty z SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 dla WK istotne jest tłumaczenie "przysięgłe", a nie dokumenty z SKP Dotychczas myślałem, że jest odwrotnie ale co kraj to obyczaj. Ostatnio nawet miałem tłumaczenie z błędem w nr VIN . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 ale dla WK istotne jest tłumaczenie "przysięgłe", a nie dokumenty z SKP Nie powiem ale ciekawy przypadek.Dla mnie jednak jest jeszcze ciekawsze podejście do sprawy przez WK...A moze im wystarcza tylko tlumaczenie DR z zagranicy a dokumenty z SKP "lądują "w koszu.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Diagnosta wpisał dobrze, sprężony gaz ziemny, ale dla WK istotne jest tłumaczenie "przysięgłe", a nie dokumenty z SKP U nas dokument od diagnosty to że tak powiem "świętość" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sebastian ZG Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Koledzy, jakie są zasady poprawiania błędów w polach zalaminowanych w DR Ja zauważyłem taką zasadę - błąd zrobił ktokolwiek spoza WK - trzeba wymieniać DR. - błąd zrobił WK - sprostowanie w uwagach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 u mnie też tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 U mnie to samo,miałem dzisiaj klienta u którego poprawione masy były wpisane w adnotacjach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Ja zauważyłem taką zasadę- błąd zrobił ktokolwiek spoza WK - trzeba wymieniać DR. - błąd zrobił WK - sprostowanie w uwagach... U mnie jest tak samo, skąd się to bierze nie mam pojęcia choć jesteśmy wszyscy równi wobec prawa, chyba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Ja zauważyłem taką zasadę - błąd zrobił ktokolwiek spoza WK - trzeba wymieniać DR. - błąd zrobił WK - sprostowanie w uwagach... U mnie jest podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llary Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 U mnie jest podobnie niestety takie życie nawet nr vin w uwagach bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 nawet nr vin w uwagach bywa i weź tu skaner do ręki ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FARMER Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 U mnie to samo,miałem dzisiaj klienta u którego poprawione masy były wpisane w adnotacjach To standard u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Ciekawe co na to odpisze Pan B... czy u niego też tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 .............................. Ja zauważyłem taką zasadę - błąd zrobił ktokolwiek spoza WK - trzeba wymieniać DR. - błąd zrobił WK - sprostowanie w uwagach... U mnie też tak przeważnie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 . (...)Przypadek z życia: Tłumacz "przysięgły" przetłumaczył z niemieckich dokumentów jako rodzaj paliwa słowo "HOCHDRGAS" na "etylina" Tak też WK wpisało w DR. Teraz WK chce umieścić poprawkę właśnie w Adnotacjach Urzędowych. Niby jest rozporządzenie regulujące, co wpisuje się w pole Adnotacje Urzędowe, ale argument urzędniczki jest taki, że skoro nie jest to tam wprost zabronione, to takie poprawki można tam wpisać. Jakoś trudno mi się zgodzić z taką argumentacją. Pozdrawiam Dziwna argumentacja tej urzędniczki skoro w rozporządzeniu pisze: "30) w rubryce „ADNOTACJE URZĘDOWE” — wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji... " Zostały wymienione wszystkie wpisy, których można dokonać wraz z ich znaczeniem. Więc co mieli zabraniać? W miom WK wszystkie poprawki wpisują w adnotacjach . Jeśli chodzi o tłumacza i jego pomyłkę to widzę że w Twoim, tigercng, WK ważniejsze jest tłumacz i jego tłumaczenie niż diagnosta i jego zaświadczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 W miom WK wszystkie poprawki wpisują w adnotacjach Mnie nie interesuje co i jak zalatwia WK.Ja po prostu robię swoje.Jednak tez widzę ze wszelkie poprawki sa wpisywane w adnotacjach/kiedyś trafiłem nawet na vin..!!!/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Jak ja się pomylę, to adnotacje - jak diagnosta - to wymiana DR i jeszcze namawiam klienta, żeby od SKP wymagał zwrotu kosztów - to chyba jasne - nie? Opisany przypadek to dla mnie absurd jakiś. Od kiedy to niby tłumaczenie jest ważniejsze od badania?? Paranoja jakaś. Chociaż jak tak dobrze pomyśleć, to wszystko jest OK. W polu P3 co prawda stosuje się zapisy typu "P/CNG" - ale to bardziej takie zwyczajowe założenie. Paliwem podstawowym jest P, a paliwo alternatywne wpisuje się w adnotacjach DR. Kiedyś ktoś w ITS stwierdził, żeby zapisywać to symbolem P/CNG i twórcy systemu pojazd to przyjęli w swoim oprogramowaniu, ale jak powtarzam - wyraźnego wskazania w przepisach na to nie ma. I tak, jeśli zgłoszenie gazu następuje przy rejestracji, to pole P3 będzie miało postać P/CNG. Ale jeśli montaż nastąpi po rejestracji, to przecież będzie tylko adnotacja w DR, a pole P3 pozostanie bez zmian. Co do tych błędów. Rozporządzenie wyraźnie określa co i jak się wpisuje na blankiecie. Po to wymyślono system personalizacji DR przez PWPW, aby nie zmieniać sobie treści zharmonizowanej części DR poprzez adnotacje. Oczywiście są błędy i błędy... Jeśli w kodzie pocztowym właściciela zamiast 61-668 ktoś wpisze 61-688 to nie uważam tego za jakieś wielkie nadużycie. Ale nr VIN w mojej ocenie zawsze powinien być poprawiany wymianą DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Jak ja się pomylę, to adnotacje - jak diagnosta - to wymiana DR i jeszcze namawiam klienta, żeby od SKP wymagał zwrotu kosztów - to chyba jasne - nie? Dlaczego nie wymieniasz DR po swoim błędzie i za niego nie płacisz a jak ja się pomylę to każesz ten dokument wymienić i jeszcze zapłacić. Przecież jesteśmy równi wobec prawa to dlaczego Ty masz przywilej a ja nie? Skoro można błąd poprawić w adnotacjach to go poprawiajmy dla wszystkich albo dla nikogo. Identyczna sytuacja jak z tablicami rejestracyjnymi, które posiadają niedozwolone znaki w pojemności rejestracyjnej typu B,D... , pomylił się urzędnik i nic z tego nie wynikło tylko dopuszczono te tablice ale gdyby te zamówienie wykonał diagnosta to by beknął za całą partię i kazano by zamówić właściwą. Chyba nigdy do tego się nie przyzwyczaję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 posiadają niedozwolone znaki w pojemności rejestracyjnej typu B,D... , jeszcze nie miałem takich ... było "O" , "I" ale na indywidualnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Przecież jesteśmy równi wobec prawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Tak pierwszy z brzegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigercng Napisano 13 Maj 2010 Autor Share Napisano 13 Maj 2010 W polu P3 co prawda stosuje się zapisy typu "P/CNG" - ale to bardziej takie zwyczajowe założenie. Paliwem podstawowym jest P, a paliwo alternatywne wpisuje się w adnotacjach DR. Kiedyś ktoś w ITS stwierdził, żeby zapisywać to symbolem P/CNG i twórcy systemu pojazd to przyjęli w swoim oprogramowaniu, ale jak powtarzam - wyraźnego wskazania w przepisach na to nie ma. I tak, jeśli zgłoszenie gazu następuje przy rejestracji, to pole P3 będzie miało postać P/CNG. Ale jeśli montaż nastąpi po rejestracji, to przecież będzie tylko adnotacja w DR, a pole P3 pozostanie bez zmian.Zafira CNG jest homologowana przez Opla jako Monovalent (nie Bivalent) zasilany CNG. Ma wprawdzie zbiorniczek 14 litrów służący do awaryjnego dojazdu do stacji tankowania CNG na benzynie, ale w wyciągu z homologacji nie ma o tym wzmianki. Z pewnością P nie jest paliwem podstawowym, więc uzasadnionym może być ewentualnie wpis CNG/P, ale w praktyce, także mojej, jest wpisywane tylko CNG, zresztą zgodnie Twoją opinią blakop, którą podałeś w odpowiedzi ponad trzy lata temu: 06-12-2006. Wspomniane rozporządzenie w Załączniku 3. dotyczącym Karty Informacyjnej Pojazdu określa wpisy w polu "rodzaj paliwa": * Wpisując rodzaj paliwa, stosuje się następujące skróty: P – benzyna, D — olej napędowy,M — mieszanka (paliwo–olej), LPG — gaz płynny (propan-butan), CNG — gaz ziemny sprężony (metan), 999 — inne. Uwaga: kartę informacyjną pojazdu wystawia się w formie wydruku z systemu informatycznego. Sam nie widziałem systemu, w którym zamawia się DR w WK, ale otrzymałem informację, że są tam dopuszczone właśnie te skróty "P", "D", "M", "LPG", "CNG", "999". Wychodzi z tego, że nie ma tam pozycji "P/CNG". Czy ktoś to może zweryfikować? Jak to wygląda w praktyce? Co do tych błędów. Rozporządzenie wyraźnie określa co i jak się wpisuje na blankiecie. Po to wymyślono system personalizacji DR przez PWPW, aby nie zmieniać sobie treści zharmonizowanej części DR poprzez adnotacje.Otóż właśnie. Tylko co z tego, że jest rozporządzenie ministra i harmonizacja DR, skoro urzędniczki uważają, że do Adnotacji Urzędowych wolno im wpisać wszystko.Ciekawe, czy ktoś w ministerstwie zdaje sobie sprawę, że dane zebrane w systemie informatycznym z części zharmonizowanej DR są niewiele warte, bo powszechną praktyką jest poprawianie pomyłek przez dopiski w Adnotacjach Urzędowych zamiast poprawienia wprost błędnych danych. Jak policja znajdzie właściciela auta rozebranego w dziupli, którego VIN został wpisany w Adnotacje Urzędowe? Co do meritum sprawy, to właściciel pojazdu który opisałem otrzymał wiadomość z WK, że już wiedzą co i gdzie ma być wpisane. Będzie miał wpisane CNG w P3. Może pomogła w tym dyskusja na naszym forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Jak ja się pomylę, to adnotacje - jak diagnosta - to wymiana DR i jeszcze namawiam klienta, żeby od SKP wymagał zwrotu kosztów - to chyba jasne - nie? ........................................................................................................................ Co do tych błędów. Rozporządzenie wyraźnie określa co i jak się wpisuje na blankiecie. Po to wymyślono system personalizacji DR przez PWPW, aby nie zmieniać sobie treści zharmonizowanej części DR poprzez adnotacje. Oczywiście są błędy i błędy... Jeśli w kodzie pocztowym właściciela zamiast 61-668 ktoś wpisze 61-688 to nie uważam tego za jakieś wielkie nadużycie. Ale nr VIN w mojej ocenie zawsze powinien być poprawiany wymianą DR. Namawianie klienta o zwrot kosztów do SKP - to jasne . Jak urzędasy będą oddawać to ja też, a wysyłanie do SKP i podżeganie do tego to zwykłe świństwo. Świętym krowom mówię NIE. Jeśli chodzi o zmiany w adnotacjach to co za różnica, czy to kod pocztowy czy VIN. Przecież i w Niemieckich briefach zdarzają się poprawki w innym miejscu niż pole przeznaczone na to miejsce. Nie bądźmy świętsi od Papieża. A najlepiej to w DR zrobić jedno miejsce na BT będzie dużo prościej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.