Skocz do zawartości

Metody poprawiania błędów w DR stosowane przez WK


tigercng

Rekomendowane odpowiedzi

Oj wiecie co - niby dorośli ludzie, z niektórymi się przecież już poznaliśmy, a łykacie niektóre moje teksty jak młody karp ciepłą pyrę :evil:

 

Wychodzi z tego, że nie ma tam pozycji "P/CNG". Czy ktoś to może zweryfikować? Jak to wygląda w praktyce?

 

Już Ci to wyjaśniłem

 

W polu P3 co prawda stosuje się zapisy typu "P/CNG" - ale to bardziej takie zwyczajowe założenie. Paliwem podstawowym jest P, a paliwo alternatywne wpisuje się w adnotacjach DR. Kiedyś ktoś w ITS stwierdził, żeby zapisywać to symbolem P/CNG i twórcy systemu pojazd to przyjęli w swoim oprogramowaniu, ale jak powtarzam - wyraźnego wskazania w przepisach na to nie ma.

 

Z pewnością P nie jest paliwem podstawowym, więc uzasadnionym może być ewentualnie wpis CNG/P, ale w praktyce, także mojej, jest wpisywane tylko CNG

 

No a z tym jest różnie. Widzisz - jak auto fabrycznie opuści fabrykę z CNG to w homologacji będzie miał CNG. Co ciekawe przy LPG będzie miał jednak zapis typu "benzyna + LPG". Ale co jak ktoś do używanego pojazdu to założy? To naprawdę dość uznaniowa kwestia co jest paliwem podstawowym, co alternatywnym (czy podstawowe to to, do którego pierwotnie pojazd był wyprodukowany, czy jednak to na którym de facto więcej jeździ?) - w przepisach o rejestracji brak jednoznacznych definicji stąd można znaleźć różne zapisy P/CNG, CNG/P lub samo CNG. A często będzie to wyłącznie adnotacja - bo tak jak pisałem przecież i dla zarejestrowanego pojazdu można wprowadzić tą zmianę.

 

bo powszechną praktyką jest poprawianie pomyłek przez dopiski w Adnotacjach Urzędowych zamiast poprawienia wprost błędnych danych.

Jak policja znajdzie właściciela auta rozebranego w dziupli, którego VIN został wpisany w Adnotacje Urzędowe?

 

Spokojnie - to że zmiana jest tylko w adnotacjach, to nie znaczy że nie jest poprawiona w CEPie :) W bazie wszystko będzie grało.

 

Z tymi błędami i poprawianiem ich w adnotacjach to klienci sami proszą często o to. Przychodzi taki, dowiaduje się, że owszem, będzie miał poprawione, za darmo itd. ale... za dwa tygodnie... I co? Sami się pytają czy nie można by tylko adnotacji.

I jak najbardziej uważam, że można te błędy zaliczyć do różnych kategorii - bo błąd w podstawowym wyróżniku pojazdu (VIN) może mieć ogromne znaczenie i powodować różne skutki dla właściciela - szczególnie w ruchu międzynarodowym, ale pomyłka w kodzie pocztowym... no nie przesadzajmy - trochę zdrowego rozsądku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • tigercng

    8

  • wolf

    7

  • blakop

    6

  • Regan55

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

;)

Wszystko można zrobić rozsądnie zgadzam się.

W ruchu międzynarodowym problemy zależy do ich organów.

Może wtedy zalecać brać KP.

Ciekawe czy w innych państwach UN też wymieniają zawsze DR?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, trzeba być 'człowiekiem'.

Częsta sytuacja to kiedy jest niepełny numer VIN i człowiek wymieni sobie DR, na najbliższym BT ktoś w końcu się przyłoży i wypisze zaświadczenie z określonym pełnym numerem.

Nie widzę w tym przestępstwa, że takiemu, często dziadziusiowi jakiś WK na jego 126P lub starą Skodę ten pełny numer wpisze w adnotacjach.

Albo kiedy brak O1 i O2 w DR, a ktoś założy hak.

Pewnie, że można wymienić, żaden problem ale jak ktoś wpisze w adnotacjach te parametry to wg Was wykaże się niekompetencją, czy zwykłym ludzkim podejściem do sprawy?

Powtarzam, trzeba być człowiekiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy w innych państwach UN też wymieniają zawsze DR?

 

No raczej z poprawianiem nr VIN się nie spotkałem. Zresztą - gdyby wymiana DR to była sprawa do załatwienia na miejscu, to żaden problem. U nas dwa tygodnie, bo PWPW musi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No raczej z poprawianiem nr VIN się nie spotkałem. Zresztą - gdyby wymiana DR to była sprawa do załatwienia na miejscu, to żaden problem. U nas dwa tygodnie, bo PWPW musi...

 

I może dlatego nie ma poprawekm bo to jest od ręki.

A u nas masz rację PWPW i .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I może dlatego nie ma poprawek

 

Są i to częste, szczególnie we wcześniejszych dokumentach niemieckich tj. Schein-ie i Brief-ie.

Rożnica jest taka, że oni mają możliwość ich nadrukowania, a w Polsce pozostaje długopis ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, trzeba być 'człowiekiem'.

Częsta sytuacja to kiedy jest niepełny numer VIN i człowiek wymieni sobie DR, na najbliższym BT ktoś w końcu się przyłoży i wypisze zaświadczenie z określonym pełnym numerem.

Niepełny VIN a błędny to robi różnicę. Sam przyznasz elliot. A nawiasem mówiąc to jak ktoś robił przegląd a skończyło się miejsce na wpis to diagnosta powinien chyba podać pełen VIN w zaświadczeniu. Ja osobiście tylko w takim przypadku podawałem cały VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście tylko w takim przypadku podawałem cały VIN.

Dla mnie tez to normalka.Przy okazji oczywiście inne parametry....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sądzę, że Panowie się zagalopowali. Niepełny numer VIN w DR to jest niezgodność....

Ja ostatnio miałem podobny przypadek i mówię facetowi (przed wjazdem na stację), że w tym wypadku wypiszę zaświadczenie z pełnym numerem VIN (pozytywne). Na co klient się obrócił i pojechał na inną stację.

Ja do klienta nie mam pretensji, ale jak się powinno postąpić w tak oczywistej pomyłce. Zwłaszcza, że ciągnie się ona nie pierwszy rok i nie pierwszą wymianę DR przeszła :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi z tego, że nie ma tam pozycji "P/CNG". Czy ktoś to może zweryfikować? Jak to wygląda w praktyce?

Już Ci to wyjaśniłem
W polu P3 co prawda stosuje się zapisy typu "P/CNG" - ale to bardziej takie zwyczajowe założenie. Paliwem podstawowym jest P, a paliwo alternatywne wpisuje się w adnotacjach DR. Kiedyś ktoś w ITS stwierdził, żeby zapisywać to symbolem P/CNG i twórcy systemu pojazd to przyjęli w swoim oprogramowaniu, ale jak powtarzam - wyraźnego wskazania w przepisach na to nie ma.
Dzięki blakop za odpowiedź, ale mi chodziło bardziej o stronę techniczną podawania tego parametru w systemie.

Czyli która z możliwości?

1. Pole tekstowe w które można wpisać wszystko, np. "DUPA", i tak PWPW to potem wydrukuje.

2. Pole wyboru jednej wartości z listy "P", "D", "M", "LPG", "CNG", "999".

3. Pole wyboru jednej wartości z listy "P", "D", "M", "LPG", "CNG", "999", "P/CNG", "CNG/P", "P/LPG", "LPG/P".

4. Pole wyboru wielu wartości z listy "P", "D", "M", "LPG", "CNG", "999" z możliwością ustalenia ich kolejności (podstawowe, alternatywne).

 

Puściłem trochę wodze fantazji, ale chodzi mi właśnie o ten interfejs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla paliwa są dwa pola: "paliwo podstawowe" i drugie "paliwo alternatywne"

W obu przypadkach do wyboru z listy są wyłącznie pozycje P, D, LPG, CNG, EE, 999, M.

Jeśli wypełnisz oba pola, to system automatycznie generuje na DR zapis w postaci "paliwo podstawowe / paliwo alternatywne". Kolejność jak wspomniałem nie jest oczywista - jedni wpiszą pierwsze to, inni co innego :)

 

Jeśli jest to pojazd nowy z homologacją to w ogóle nie ma możliwości edycji jakiegokolwiek pola - pobiera się gotową pozycję z katalogu ITS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za bardzo szczegółową odpowiedź. Stawiam oczywiście piwo :piwo

Co to jest EE? Etylina czy elektryczny? W rozporządzeniu nie ma takiego skrótu.

 

BTW, jeśli już o tym napisałeś, to czy mógłbyś sprawdzić jakie paliwo (lub paliwa) pobiorą się z katalogu ITS dla Opel Zafira 1.6 CNG?

 

Dziękuję i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej z poprawianiem nr VIN się nie spotkałem.

 

A ja i owszem. U dwóch klientów u których stwierdziłem błędy - obaj wrócili z adnotacją w uwagach. Jeden z powiatu strzelecko-drezdeneckiego a drugi nie pamiętam, chyba starostwo gorzów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja i owszem. U dwóch klientów u których stwierdziłem błędy

 

A w Polsce to tak... :) Ja mówię o zagranicy.

 

EE to energia elektryczna.

 

Dla tego Opla musiałbyś podać konkretny numer homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EE to energia elektryczna.

Dla tego Opla musiałbyś podać konkretny numer homologacji.

OK, jeszcze raz dziękuję.

Numer podam w poniedziałek, bo nie mam tych dokumentów przy sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja sądzę, że Panowie się zagalopowali. Niepełny numer VIN w DR to jest niezgodność....

Ja ostatnio miałem podobny przypadek i mówię facetowi (przed wjazdem na stację), że w tym wypadku wypiszę zaświadczenie z pełnym numerem VIN (pozytywne). Na co klient się obrócił i pojechał na inną stację.

Ja do klienta nie mam pretensji, ale jak się powinno postąpić w tak oczywistej pomyłce. Zwłaszcza, że ciągnie się ona nie pierwszy rok i nie pierwszą wymianę DR przeszła :?:

 

Niezgodność , skoro tak to w przypadku niezgodności DR do szuflady. ;)

Ja osobiście nie uznaje tego za niezgodność, a uzupełniam w przypadku zaświadczenia i wymiany DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz już tylko P i D.

Lub jeszcze-P/LPG...

 

[ Dodano: 15-05-2010, 14:04 ]

Niezgodność , skoro tak to w przypadku niezgodności DR do szuflady

Jezeli P.klient jest normalny to sprawę prostujemy a jezeli "anormalny"to wylot w siną

dal i mowię mu na pozegnanie:pan tu nigdy nie był i mnie nie widział... :evil::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego Opla musiałbyś podać konkretny numer homologacji.
blakop, podaję komplet danych.

 

Typ: Opel T98MONOCAB/CNG

Homologacja nr: e1*98/14*0200*00

wydana zgodnie z dyrektywą 70/156/EWG w dniu 19.06.2002 przez Federalny Urząd Transportu, Niemcy (oryg. Kraftfahrt-Bundesamt, Deutschland)

 

Pozdrawiam i bardzo dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest homologowany w Polsce. Inne które są mają różnie. Jest sporo takich co mają jako paliwo podstawowe wpisane CNG i nic poza tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.