blakop Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Oj wiecie co - niby dorośli ludzie, z niektórymi się przecież już poznaliśmy, a łykacie niektóre moje teksty jak młody karp ciepłą pyrę Wychodzi z tego, że nie ma tam pozycji "P/CNG". Czy ktoś to może zweryfikować? Jak to wygląda w praktyce? Już Ci to wyjaśniłem W polu P3 co prawda stosuje się zapisy typu "P/CNG" - ale to bardziej takie zwyczajowe założenie. Paliwem podstawowym jest P, a paliwo alternatywne wpisuje się w adnotacjach DR. Kiedyś ktoś w ITS stwierdził, żeby zapisywać to symbolem P/CNG i twórcy systemu pojazd to przyjęli w swoim oprogramowaniu, ale jak powtarzam - wyraźnego wskazania w przepisach na to nie ma. Z pewnością P nie jest paliwem podstawowym, więc uzasadnionym może być ewentualnie wpis CNG/P, ale w praktyce, także mojej, jest wpisywane tylko CNG No a z tym jest różnie. Widzisz - jak auto fabrycznie opuści fabrykę z CNG to w homologacji będzie miał CNG. Co ciekawe przy LPG będzie miał jednak zapis typu "benzyna + LPG". Ale co jak ktoś do używanego pojazdu to założy? To naprawdę dość uznaniowa kwestia co jest paliwem podstawowym, co alternatywnym (czy podstawowe to to, do którego pierwotnie pojazd był wyprodukowany, czy jednak to na którym de facto więcej jeździ?) - w przepisach o rejestracji brak jednoznacznych definicji stąd można znaleźć różne zapisy P/CNG, CNG/P lub samo CNG. A często będzie to wyłącznie adnotacja - bo tak jak pisałem przecież i dla zarejestrowanego pojazdu można wprowadzić tą zmianę. bo powszechną praktyką jest poprawianie pomyłek przez dopiski w Adnotacjach Urzędowych zamiast poprawienia wprost błędnych danych.Jak policja znajdzie właściciela auta rozebranego w dziupli, którego VIN został wpisany w Adnotacje Urzędowe? Spokojnie - to że zmiana jest tylko w adnotacjach, to nie znaczy że nie jest poprawiona w CEPie W bazie wszystko będzie grało. Z tymi błędami i poprawianiem ich w adnotacjach to klienci sami proszą często o to. Przychodzi taki, dowiaduje się, że owszem, będzie miał poprawione, za darmo itd. ale... za dwa tygodnie... I co? Sami się pytają czy nie można by tylko adnotacji. I jak najbardziej uważam, że można te błędy zaliczyć do różnych kategorii - bo błąd w podstawowym wyróżniku pojazdu (VIN) może mieć ogromne znaczenie i powodować różne skutki dla właściciela - szczególnie w ruchu międzynarodowym, ale pomyłka w kodzie pocztowym... no nie przesadzajmy - trochę zdrowego rozsądku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Wszystko można zrobić rozsądnie zgadzam się. W ruchu międzynarodowym problemy zależy do ich organów. Może wtedy zalecać brać KP. Ciekawe czy w innych państwach UN też wymieniają zawsze DR? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Panowie, trzeba być 'człowiekiem'. Częsta sytuacja to kiedy jest niepełny numer VIN i człowiek wymieni sobie DR, na najbliższym BT ktoś w końcu się przyłoży i wypisze zaświadczenie z określonym pełnym numerem. Nie widzę w tym przestępstwa, że takiemu, często dziadziusiowi jakiś WK na jego 126P lub starą Skodę ten pełny numer wpisze w adnotacjach. Albo kiedy brak O1 i O2 w DR, a ktoś założy hak. Pewnie, że można wymienić, żaden problem ale jak ktoś wpisze w adnotacjach te parametry to wg Was wykaże się niekompetencją, czy zwykłym ludzkim podejściem do sprawy? Powtarzam, trzeba być człowiekiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Ciekawe czy w innych państwach UN też wymieniają zawsze DR? No raczej z poprawianiem nr VIN się nie spotkałem. Zresztą - gdyby wymiana DR to była sprawa do załatwienia na miejscu, to żaden problem. U nas dwa tygodnie, bo PWPW musi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Powtarzam, trzeba być człowiekiem. Myślę ze na tym polega sens naszej pracy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 No raczej z poprawianiem nr VIN się nie spotkałem. Zresztą - gdyby wymiana DR to była sprawa do załatwienia na miejscu, to żaden problem. U nas dwa tygodnie, bo PWPW musi... I może dlatego nie ma poprawekm bo to jest od ręki. A u nas masz rację PWPW i ....... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 I może dlatego nie ma poprawek Są i to częste, szczególnie we wcześniejszych dokumentach niemieckich tj. Schein-ie i Brief-ie. Rożnica jest taka, że oni mają możliwość ich nadrukowania, a w Polsce pozostaje długopis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Nadrukowania? To u nas nie ma drukarek lub maszyn do pisania Zresztą co za różnica pisane czy drukowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 Zresztą co za różnica pisane czy drukowane No nie...Druk to druk...A pismo....eeeeeeee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 To trzeba ludzi wykształconych, po kaligrafii przyjmować do WK, a nie doktorów co bazgrzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 14 Maj 2010 Share Napisano 14 Maj 2010 Panowie, trzeba być 'człowiekiem'.Częsta sytuacja to kiedy jest niepełny numer VIN i człowiek wymieni sobie DR, na najbliższym BT ktoś w końcu się przyłoży i wypisze zaświadczenie z określonym pełnym numerem. Niepełny VIN a błędny to robi różnicę. Sam przyznasz elliot. A nawiasem mówiąc to jak ktoś robił przegląd a skończyło się miejsce na wpis to diagnosta powinien chyba podać pełen VIN w zaświadczeniu. Ja osobiście tylko w takim przypadku podawałem cały VIN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 14 Maj 2010 Share Napisano 14 Maj 2010 Ja osobiście tylko w takim przypadku podawałem cały VIN. Dla mnie tez to normalka.Przy okazji oczywiście inne parametry.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 14 Maj 2010 Share Napisano 14 Maj 2010 A ja sądzę, że Panowie się zagalopowali. Niepełny numer VIN w DR to jest niezgodność.... Ja ostatnio miałem podobny przypadek i mówię facetowi (przed wjazdem na stację), że w tym wypadku wypiszę zaświadczenie z pełnym numerem VIN (pozytywne). Na co klient się obrócił i pojechał na inną stację. Ja do klienta nie mam pretensji, ale jak się powinno postąpić w tak oczywistej pomyłce. Zwłaszcza, że ciągnie się ona nie pierwszy rok i nie pierwszą wymianę DR przeszła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigercng Napisano 14 Maj 2010 Autor Share Napisano 14 Maj 2010 Wychodzi z tego, że nie ma tam pozycji "P/CNG". Czy ktoś to może zweryfikować? Jak to wygląda w praktyce? Już Ci to wyjaśniłemW polu P3 co prawda stosuje się zapisy typu "P/CNG" - ale to bardziej takie zwyczajowe założenie. Paliwem podstawowym jest P, a paliwo alternatywne wpisuje się w adnotacjach DR. Kiedyś ktoś w ITS stwierdził, żeby zapisywać to symbolem P/CNG i twórcy systemu pojazd to przyjęli w swoim oprogramowaniu, ale jak powtarzam - wyraźnego wskazania w przepisach na to nie ma. Dzięki blakop za odpowiedź, ale mi chodziło bardziej o stronę techniczną podawania tego parametru w systemie. Czyli która z możliwości? 1. Pole tekstowe w które można wpisać wszystko, np. "DUPA", i tak PWPW to potem wydrukuje. 2. Pole wyboru jednej wartości z listy "P", "D", "M", "LPG", "CNG", "999". 3. Pole wyboru jednej wartości z listy "P", "D", "M", "LPG", "CNG", "999", "P/CNG", "CNG/P", "P/LPG", "LPG/P". 4. Pole wyboru wielu wartości z listy "P", "D", "M", "LPG", "CNG", "999" z możliwością ustalenia ich kolejności (podstawowe, alternatywne). Puściłem trochę wodze fantazji, ale chodzi mi właśnie o ten interfejs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Maj 2010 Share Napisano 14 Maj 2010 Dla paliwa są dwa pola: "paliwo podstawowe" i drugie "paliwo alternatywne" W obu przypadkach do wyboru z listy są wyłącznie pozycje P, D, LPG, CNG, EE, 999, M. Jeśli wypełnisz oba pola, to system automatycznie generuje na DR zapis w postaci "paliwo podstawowe / paliwo alternatywne". Kolejność jak wspomniałem nie jest oczywista - jedni wpiszą pierwsze to, inni co innego Jeśli jest to pojazd nowy z homologacją to w ogóle nie ma możliwości edycji jakiegokolwiek pola - pobiera się gotową pozycję z katalogu ITS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigercng Napisano 14 Maj 2010 Autor Share Napisano 14 Maj 2010 Dzięki za bardzo szczegółową odpowiedź. Stawiam oczywiście piwo Co to jest EE? Etylina czy elektryczny? W rozporządzeniu nie ma takiego skrótu. BTW, jeśli już o tym napisałeś, to czy mógłbyś sprawdzić jakie paliwo (lub paliwa) pobiorą się z katalogu ITS dla Opel Zafira 1.6 CNG? Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Maj 2010 Share Napisano 14 Maj 2010 No raczej z poprawianiem nr VIN się nie spotkałem. A ja i owszem. U dwóch klientów u których stwierdziłem błędy - obaj wrócili z adnotacją w uwagach. Jeden z powiatu strzelecko-drezdeneckiego a drugi nie pamiętam, chyba starostwo gorzów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Maj 2010 Share Napisano 14 Maj 2010 A ja i owszem. U dwóch klientów u których stwierdziłem błędy A w Polsce to tak... Ja mówię o zagranicy. EE to energia elektryczna. Dla tego Opla musiałbyś podać konkretny numer homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigercng Napisano 14 Maj 2010 Autor Share Napisano 14 Maj 2010 EE to energia elektryczna.Dla tego Opla musiałbyś podać konkretny numer homologacji. OK, jeszcze raz dziękuję.Numer podam w poniedziałek, bo nie mam tych dokumentów przy sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 14 Maj 2010 Share Napisano 14 Maj 2010 EE to energia elektryczna. Jeśli o symbolach, to często spotykacie wpis BB zamiast P ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 14 Maj 2010 Share Napisano 14 Maj 2010 Zdarza się, na początku kody paliwa w tych nowych DR były inne - BB, ON - teraz już tylko P i D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 14 Maj 2010 Share Napisano 14 Maj 2010 A ja sądzę, że Panowie się zagalopowali. Niepełny numer VIN w DR to jest niezgodność....Ja ostatnio miałem podobny przypadek i mówię facetowi (przed wjazdem na stację), że w tym wypadku wypiszę zaświadczenie z pełnym numerem VIN (pozytywne). Na co klient się obrócił i pojechał na inną stację. Ja do klienta nie mam pretensji, ale jak się powinno postąpić w tak oczywistej pomyłce. Zwłaszcza, że ciągnie się ona nie pierwszy rok i nie pierwszą wymianę DR przeszła Niezgodność , skoro tak to w przypadku niezgodności DR do szuflady. Ja osobiście nie uznaje tego za niezgodność, a uzupełniam w przypadku zaświadczenia i wymiany DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 15 Maj 2010 Share Napisano 15 Maj 2010 teraz już tylko P i D. Lub jeszcze-P/LPG... [ Dodano: 15-05-2010, 14:04 ] Niezgodność , skoro tak to w przypadku niezgodności DR do szuflady Jezeli P.klient jest normalny to sprawę prostujemy a jezeli "anormalny"to wylot w siną dal i mowię mu na pozegnanie:pan tu nigdy nie był i mnie nie widział... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tigercng Napisano 17 Maj 2010 Autor Share Napisano 17 Maj 2010 Dla tego Opla musiałbyś podać konkretny numer homologacji.blakop, podaję komplet danych. Typ: Opel T98MONOCAB/CNG Homologacja nr: e1*98/14*0200*00 wydana zgodnie z dyrektywą 70/156/EWG w dniu 19.06.2002 przez Federalny Urząd Transportu, Niemcy (oryg. Kraftfahrt-Bundesamt, Deutschland) Pozdrawiam i bardzo dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Maj 2010 Share Napisano 18 Maj 2010 Nie jest homologowany w Polsce. Inne które są mają różnie. Jest sporo takich co mają jako paliwo podstawowe wpisane CNG i nic poza tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.