mietek Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Witam kolegów i proszę o szybką wskazówkę lub podpowiedż dotyczącą dopuszczalnych nacisków dla autobusu. Mam teraz na 1 szym przeglądzie w kraju Bova DMC 17900 kg. Naciski na osie z tabliczki znamionowej 1- 6300 kg i 2- 11600kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Dz U 32 §5 p 1. Nacisk osi nie moŜe przekraczać w przypadku: 1) pojedynczej osi nienapędowej - 10 ton; 4) pojedynczej osi napędowej: a) pojazdów, o których mowa w §3 ust. 1 pkt 2 i 3 - 11,5 tony, b) pojazdów, o których mowa w §3 ust. 1 pkt 4, 5, 6, 7, 8 i 9 - 11,5 tony; Z tego wynika, że dopuszczalny nacisk osi tylnej powinien wynosić 11,5 t. 11600 kg jest maksymalnym naciskiem osi przewidzianym przez producenta pojazdu. Z tego wynika, że maksymalna masa całkowita powinna (F1)wynisić 17900, matomiast dopuszczalna masa całkowita (F2)powinna wynosić 17800 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 31 Maj 2010 Autor Share Napisano 31 Maj 2010 Zastanawiam się czy nie było innych mas i nacisków dla autobusów i jak to wpisać w DIPie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Podaj dokładny typ tego autobusu, do w katalogach sa różne wartości MMC (17400-18600) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 31 Maj 2010 Autor Share Napisano 31 Maj 2010 BOVA FLD 1230 dane które podałem pochodzą z tabliczki znamionowej a pojazd z Francji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 W moim katalogu nie ma tego modelu. Jest BOVA 12340- DMC 18000 kg, Naciski osi 6500/11500 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 W katalogu ITS jest coś takiego: BOVA FLD 12 wariant FHD12 wersja 300 model FUTURA MMC 15500-18100 Maks.n.osi 11600 Dop.n.osi 11600 Co nie zmienia faktu że obowiązują nas naciski podane w poście wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 31 Maj 2010 Autor Share Napisano 31 Maj 2010 Czyli spisuję to co z tabliczki i to co nakazuje DzU z ograniczeniami na kraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Dokładnie,tylko w/g administracyjnych brakuje 100kg do dmc(czyli też w dół). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietek Napisano 31 Maj 2010 Autor Share Napisano 31 Maj 2010 Dzięki za podpowiedź klient jeszcze raz musi przyjechać to dopiszę jak trzeba , jak coś jeszcze to proszę o dopiski. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Witam kolegów i proszę o szybką wskazówkę lub podpowiedż dotyczącą dopuszczalnych nacisków dla autobusu. Mam teraz na 1 szym przeglądzie w kraju Bova DMC 17900 kg. Naciski na osie z tabliczki znamionowej 1- 6300 kg i 2- 11600kg Ograniczysz tylko nacisk ma oś tylną: DMC 17900kg, MMC 17900kg, Naciski: przód: Dopuszczalny 6300kg maksymalny 6300kg (61,74kN) tył: Dopuszczalny 11500kg 112,7kN maksymalny 11600kg 113.68kN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Devil Napisano 31 Maj 2010 Share Napisano 31 Maj 2010 Dopuszczalna masa całkowita (administracyjna) - 17800kg Maksymalna masa całkowita (konstrukcyja) - 17900kg Dop. i maks. nacisk osi przedniej - 6300kg (61,74kN) Dop. nacisk osi napędowej (administracyjny) - 11500kg (112,7kN) Maks. nacisk osi napędowej (konstrukcyjny) - 11600kg ( 113.68kN) Ponieważ suma dopuszczalnych nacisków osi musi być co najmniej równa dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu należy ją administracyjnie ograniczyć tak jak dopuszczalny nacisk osi napędowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.