Skocz do zawartości

Dodatkowe BT (kontrola autobusów przed wyjazdem - Poznań)


sterowiec40

Rekomendowane odpowiedzi

W Poznaniu od poniedziałku sprawdzanie autobusów wyjeżdżających na wycieczkę nie będzie spr. policja na parkingu tylko na 3 wyznaczonych stacjach diagnostycznych .

Co o tym myślicie?

Kto za to płaci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ...

 

Ostatnie wieści z placu boju wskazują nawet na kolejki na poziomie 3h (60 autobusów).

 

I rodzi się kilka pytań:

- kto za te przeglądy zapłaci stacji, która bierze w tym udział ?

- jaki zakres badania wchodzi w grę ?

- kto zapłaci kierowcy / przedsiębiorcy ?

- co z czasem pracy kierowcy - ITD wszak nie robi wyjątków w tej materii ?

- co w przypadku wyjazdów 2/3 x w tygodniu - bo wycieczki szkolne bywają 1/2 dniowe ? ponowne kontrole ?

- kto może zmusić kierowcę / przedsiębiorcę do takiej wizyty ?

 

Inicjatywa poniekąd słuszna - ALE diabeł tkwi w szczegółach. :-?

Swoją drogą - myślę, że każdy z takich pojazdów ma ważny przegląd techniczny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą - myślę, że każdy z takich pojazdów ma ważny przegląd techniczny ...

 

Niestety nie.... moje dziecko jechało kiedyś na zieloną szkołę, na żądanie rodziców wezwano Policję, okazało się że nie miał ważnych BT. Na stacji - było to dość dawno - dostał warunkowe, dojazd do warsztatu itd. Ale kierowca uparcie chciał jechać nad morze - ze Śląska - twierdząc że przecież może poruszać się przez te kilka dni. Oczywiście, jakieś ramy prawne być powinny, jednak zdecydowanie takie kontrole mają sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że niektórzy przewoźnicy pytają się czy rodzice,szkoła życzą sobie kontroli przed wyjazdem,jeśli tak to umawiają się z policją i dokonują tej kontroli dzień przed wyjazdem.

Oto przykład :szkoła w dniu wyjazdu zażyczyła sobie kontroli,ze względu na dużą ilość wypadków policja przyjeżdża z dużym opóźnieniem,sprawdza auto-jest OK.

I tu padają słowa: A teraz sprawdzimy organizatorów.

Efekt:brak listy uczniów,brak pilota/przewodnika(miał być zabrany po drodze).Nauczycielce było nie do śmiechu bo w wyniku powstałego opóźnienia cały plan wycieczki spalił. Od tamtej pory już nie życzyli sobie kontroli.

Takie kontrole mają sens jeśli są odpowiednio zorganizowane,a nie na łapu capu.

A kto za to zapłaci?,przeważnie rodzice dzieci bo przewoźnik już sobie odpowiednio doliczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas ITD chciało podpisać porozumienie pomiędzy Urzędem, Okręgowymi stacjami (które same się zgłoszą a Kuj-Pom ITD. Powołano się na takie porozumienie w Krakowie. Okazało się, że tam go nie ma z tych samych powodów dla których my odmówiliśmy.

1. organ kontroli ruchu drogowego kieruje pojazd na SKP a nie konkretna stację,

2. za BTP z wystawionym zaświadczeniem z BTP płaci w przypadku stwierdzenia usterki właściciel pojazdu, np. 20 zł

3. w przypadku, gdy usterki nie stwierdzi się płaci organ kontroli ruchu jak za okresowe.

4. w rejestrze badań nie może być badania bez pobranej opłaty.

 

I się rypło na budżecie ITD.

 

Badanie w SKP jest najbardziej wiarygodne i sama inicjatywa jest dobra jednak z tego co widzę poszli w masówkę i jest długi czas oczekiwania.

 

Stan techniczny autobusów sprawdzany jest co pół roku czyżbyśmy to podważali? Policja czy ITD powinna sprawdzić trzeźwość kierowcy wykresówki czy jest wypoczęty i stan ogumienia bądź hamulce (ciśnienie, ruszenie na hamulcu awaryjnym itp) oświetlenie.

I nie wymaga to wjazdu na SKP.

 

Sam jestem rodzicem i wiem ile czasu człowiek traci jak policja nie dopuści autokaru i musi podjechać inny a tu jeszcze czas tracić na czekanie na SKP 3 godziny. Już widzę jak biura podróży się na to zgadzają. A później na drodze jeszcze kontrola drogowa i dzieci na występ czy pokaz zdążą jak nic.

 

Jest to ciekawa inicjatywa warto znaleźć plusy i minusy bo w końcu ma na celu bezpieczne przewiezienie naszych dzieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to ciekawa inicjatywa warto znaleźć plusy i minusy bo w końcu ma na celu bezpieczne przewiezienie naszych dzieci.

Sądzę, że życie pokazuje, że nie do końca wierzy się instytucji SKP stąd te akcje. Dopóki nie zmieni się podejście do badań i pieczątka w DR nie będzie tylko figurantem to niestety będą takie sytuacje, które w imię dobrze pojętego bezpieczeństwa "umilą" życie wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan techniczny autobusów sprawdzany jest co pół roku czyżbyśmy to podważali? Policja czy ITD powinna sprawdzić trzeźwość kierowcy wykresówki czy jest wypoczęty i stan ogumienia bądź hamulce (ciśnienie, ruszenie na hamulcu awaryjnym itp) oświetlenie.

I nie wymaga to wjazdu na SKP.

 

Dokładnie tak - powinna to być kontrola taka jak rutynowa na drodze. I tylko w wypadku UZASADNIONYCH podejrzeń skierowanie na SKP.

 

Wyznaczanie konkretnych SKP do takiego zadania, formy finansowania tegoż przedsięwzięcia jak znam życie w naszym kraju nie byłby wolne od działań powiedzmy nieetycznych - bądź przynajmniej obiektywnie rzecz biorąc mogłyby rodzić takie podejrzenia...

 

A w efekcie - po co komu badania okresowe w ogóle, skoro pojazd ma być niezależnie od nich badany przed każdą trasą? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem krótko; znam kierowców, którzy po każdej trasie (nawet krótkiej) są pod autobusem, znam też takich co to pół roku pod niego nie wejdą, bo nic jeszcze nie odpadło,,, Robić takie badania czy nie robić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co komu badania okresowe w ogóle, skoro pojazd ma być niezależnie od nich badany przed każdą trasą?

Może dla firmy ubezpieczeniowej, aby nie było problemu z wypłatą auto-casco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna wypadkow pewnie w 90% sa bledy kierowcow

Statystyki podają, że tylko około 1% wypadków jest spowodowanych złym stanem technicznym pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robić takie badania czy nie robić ???

 

Moim zdaniem robić, jeśli przyjeżdża klient i płaci to czemu nie. Tylko też nie na "wariata" bo im się spieszy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko na 3 wyznaczonych stacjach

Zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego na wybranych 3 stacjach. Czyli inne stacje oczywiści z uprawnieniami do autobusów są gorsze?chyba ze juz w tym rejonie nie ma innych. Moze za bardzo wychodzę za temat ale , to jest to samo jak by policjant przy zatrzymaniu DR powiedział "proszę jechać na stacje X na ulicy Y bo tam robią takie badania....."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko na 3 wyznaczonych stacjach

 

Zastanawia mnie jedna rzecz, dlaczego na wybranych 3 stacjach. Czyli inne stacje oczywiści z uprawnieniami do autobusów są gorsze?chyba ze juz w tym rejonie nie ma innych. Moze za bardzo wychodzę za temat ale , to jest to samo jak by policjant przy zatrzymaniu DR powiedział "proszę jechać na stacje X na ulicy Y bo tam robią takie badania....."

 

U nas jak na badanie przyjedzie pojazd wraz z policją to płaci KPP. :) I nie ma problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego tylko autobusy,może każdy pojazd przed wyjazdem w trasę kontrolować na SKP,a najlepiej na dwóch,bo kontrolującego też trzeba kontrolować.

Za stan techniczny odpowiada kierowca i to on przed każdym wyjazdem wykonuje OC(obsługę codzienną).Na badaniach okresowych powinny wychodzić tylko usterki których nie można stwierdzić bez przyrządów.

Czasookres badań i tak mamy krótszy niż w cywilizowanym świecie.Badania okresowe niech tylko będą rzetelne i to wystarczy.

Przewożników którzy podstawiają niesprawne autokary i nietrzeżwych kierowców powinien wyeliminowac rynek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz komunały... każdy wie jak być powinno, niestety rzeczywistość nie chce się jakoś dostosować do marzeń. Nie wszyscy kierowcy są odpowiedzialni, nie wszystkie badania są rzetelne a rynek faworyzuje niską cenę. I dopóki nie zmieni się każdy z tych elementów, a ja nie sądzę żebym tego dożył, to coś trzeba robić... Już sam szum medialny da kilku firmom do myślenia i może nie tylko cena będzie się liczyła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewożników którzy podstawiają niesprawne autokary i nietrzeżwych kierowców powinien wyeliminowac rynek.

czasem "dociekliwy" policjant zabierający DR jednego autobusu za "niesprawne resory" , aby w zastępstwie pojechał drugi z innej firmy :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście kontrole policji są potrzebne.Wszystko co służy poprawie bezpieczeństwa jest dobre.Może lepsze zamiast badań na SKP byłyby oprócz zatrzymania d.r. wysokie mandaty za stan techniczny.

A tak z ciekawości jak nazywa sie takie badanie przedwyjazdowe i jaka pozycja z cennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za stan techniczny odpowiada kierowca i to on przed każdym wyjazdem wykonuje OC(obsługę codzienną)

 

witam!

a możesz podać zakres takiej OC (obsługi codziennej), a zaznaczyć trzeba, że kiedyś kierowca dostawał dodatek do pensji za wyk OC, a teraz?

wątpię żeby współczesny kierowca autobusu znał co jest w zakresie czynności OC autobusu i je wykonywał, zresztą niejednikrotnie nie ma kiedy, bo przyjeżdża z jednej wycieczki i jedzie na następną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ostatnich dni dwa skrajne przypadki sprawdzania przed wycieczką :

 

1. Przyjeżdża autobus z zabranym DR za nieszczelny układ pneumatyczny. Sprawdzenie polegało na tym że policjant kazał nacisnąć kierowcy na hamulec obszedł i nic nie uciekało wtedy wysadził kierowcę z autobusu i powiedział koledze "ja nacisnę a ty posłuchaj" i nagle zaczęło uciekać :shock: przy pedale hamulca bo naciskał i popuszczał pedał :D Wniosek zatrzymany DR w sprawnym autobusie przyjechał na SKP bez żadnej naprawy i wszystko było ok. Kierowca skwitował to tak jak zabierasz z miasta X wycieczkę to bez załącznika w DR dla Policji autobus masz niesprawny :sad: Przykre ale prawdziwe :( Firma która jest właścicielem autobusu jest mi znana i wiem że dbają o stan techniczny pojazdów bo robimy im przeglądy tych autobusów i widać że sprzęt może nie pierwszej młodości ale naprawiany systematycznie.

 

2. Wpada autobus na DBT zatrzymany DR za popękane ogumienie kół osi tylnej na całym obwodzie. Ja im mówię że koła niewymienione a kierownik wycieczki że byli u gumiarza i ten powiedział że nalewki tak mają że pękaja na obwodzie i mówi panie rób Pan badanie bo tam dzieci czekają. To im powiedziałem niech gumiarz im zaświadczenie wystawi :D bo ja im na pewno nie dam :lol: i pojechali szukać szczęścia gdzieś indziej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.