megalex Napisano 14 Czerwiec 2010 Share Napisano 14 Czerwiec 2010 Witam .Mamy z WK problem Fiat doblo Cargo ciężarowy I rej.4.12.2008 wg franc.dowodu termin I badania techn 4.12.2012 ja robię dane do rejestracji licząc ,że WK skróci do 3 lat. I zaczyna sie problem, ponieważ we fr.dowodzie jest homologacja P-25.00.0.... która nie jest homologacją europejską tylko francuską. Szukamy z Panią z WK homologacji na Doblo Cargo i znajdujemy polską ALE NA 4 OSOBY /przedmiotowy ma 2/ W myśl ustawy urząd może określić TNBT dla auta jeszcze nie badanego tylko wówczas gdy posiada ono unijną homologację. Urząd tłumaczy,że gdyby w dowodzie było już badanie techn. wykonane na stacji we Francji to OK ale tak to mam wyk. okr.przed Irej i okreslić termin na 4.12.2011Pani w WK nie upiera się ,że tak musi być ,ale tak rozumuje studiując przepisy ustawy.Czekam na Wasze opinie i interpretacje takiej sytuacji.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 ponieważ we fr.dowodzie jest homologacja P-25.00.0.... Czy na fabrycznej TZ jest ta sama homologacja? Czy może ma dodatkową TZ pod homo P-25.00.0...? nie jest homologacją europejską tylko francuską. Może to homologacja na CTTE ? dla auta jeszcze nie badanego Czyli pierwsze 3 lata we Francji 4 jeździ bez badań ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
laptop Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Hmm dziwne, że WK spycha na Ciebie określenie TNBT do 4.12.2011 A nie można wykonać okresowego z terminem dwuletnim? np 15.06.2010-15.06.2012? Klient przyjechał wcześniej bo jest nadgorliwy lub miał taki kaprys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Ale przecież termin jest w DR! Należy go tylko skrócić! Sprawa homologacji nie ma tu nic do rzeczy. Przeczytajcie dokładnie art.81 Gdyby DR w ogóle nie miał daty to OK - wtedy kwestia homologacji jest ważna. A tu mamy DR, jest w im OBT, tylko za długie - art.81.14 + wyjaśnienia z MI mówią wszystko - termin należy dostosować do polskich warunków czyli 3 lata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 15 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Ale przecież termin jest w DR! Należy go tylko skrócić! Sprawa homologacji nie ma tu nic do rzeczy. Przeczytajcie dokładnie art.81 Gdyby DR w ogóle nie miał daty to OK - wtedy kwestia homologacji jest ważna. A tu mamy DR, jest w im OBT, tylko za długie - art.81.14 + wyjaśnienia z MI mówią wszystko - termin należy dostosować do polskich warunków czyli 3 lata... Tak ale jest tylko termin ważności badania a nie jego wykonania,czyli zgodnie z art81pkt4 podpkt3a "zostało wydane św.hom zgodnie ze wspólnotową procedurą hom. Aczy homologacja P25.00 jest zgodna z europ.procedurą hom? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Ciężarowe - wtedy - nie podlegały wspólnotowej homologacji, polskie też miały wyciągi P... Skoro więc niejako nie uznajemy tej homologacji to i terminu wyznaczonego we Francji na jej podstawie też chyba nie? Jeśli w dowodzie nie ma "informacja o wykonanym badaniu technicznym", jedynie sam termin to uważam że że w tym przypadku powinno być okresowe i 2 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 Tak ale jest tylko termin ważności badania a nie jego wykonania No tak - ale daty wykonania to nigdy nie ma w DR - łącznie z polskim. Oczywiście zgadzam się - literalnie ten pojazd nie był jeszcze badany. Bo żaden nowy pojazd nie był jeszcze badany. On ma w DR tylko termin ważności zawarty... Uważam, że taki termin można uznać, bo popadniemy w lekką paranoję tego, kiedy zaczniemy badać czy badanie było wykonane, czy nie i jest to termin ustawowy... Dam Wam nowy polski DR na auto do 3,5 tony. Skąd wiecie na podstawie czego było rejestrowane? Może homologacja i ustawowe 3 lata i w tym układzie on nie był jeszcze nigdy badany, a może miał dopuszczenie jednostkowe, więc już był badany, ale rezultat ten sam - badanie w dowodzie na trzy lata. Jak chcecie dochodzić do tego? Ja takie wątpliwości rozpatruje na korzyść klienta i u mnie miałby uznany ten termin. Co innego, gdyby terminu w DR w ogóle nie było - wtedy bym mu z automatu nie dał, ale.... ale co znaczy określenie "na którego typ zostało wydane świadectwo UE"... Na sam typ, czy na konkretny egzemplarz? Bo może na ten egzemplarz akurat nie, ale ogólnie na ten typ tak - prawda? A poza tym DR wcale nie musi odzwierciedlać tego stanu rzeczy (przypomnę, że nasze DR gdzieś tak dopiero od 2006 wskazują homologacje) - wcześniej wydane DR nie zawierają informacji o udzielonej homologacji - co nie oznacza, że pojazd jej nie ma. Za granica jest podobnie. Jak to badać, aby nie naruszyć praw klienta?? No ciekawy temat nam z tego wyszedł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 No tak - ale daty wykonania to nigdy nie ma w DR Jest, chyba we włoskich, ale za to nie ma terminu... literalnie czytając ma być jedno i drugie, ale tak czytając przepisy to pewnie nie dałoby się ani żadnego pojazdu zbadać, ani zarejestrować... Rozpatrywać na korzyść klienta brzmi przyjemnie, ale my badamy/ rejestrujemy a nie sądzimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Czerwiec 2010 Share Napisano 15 Czerwiec 2010 a nie sądzimy A niestety w większości wyroków jest podnoszony zarzut, że organ winien zbadać to czy tamto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 16 Czerwiec 2010 Autor Share Napisano 16 Czerwiec 2010 Jestem po rozmowie z fachowcami od stacji i homologacji z ITS. Homologacja krajowa nie musi spełniać wymagań homologacji europejskiej, i dlatego nie może być traktowana równoznacznie. A czytając art.81pkt4 podpunkt 3-a możemy uznać badanie tylko w przypadku zgodności z wspólnotową procedurą homologacji. Reasumując -auto z homologacją inną niż wspólnotowa musi mieć wykonane okresowe badanie techniczne nawet jeżeli ma ważne badanie z kraju pochodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 16 Czerwiec 2010 Share Napisano 16 Czerwiec 2010 a nie sądzimy A niestety w większości wyroków jest podnoszony zarzut, że organ winien zbadać to czy tamto... Pewnie tak, ale sam napisałeś że wątpliwości tak rozpatrujesz - czyli masz jakieś obiekcje, widać nie zbadałeś do końca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Czerwiec 2010 Share Napisano 16 Czerwiec 2010 auto z homologacją inną niż wspólnotowa musi mieć wykonane okresowe badanie techniczne nawet jeżeli ma ważne badanie z kraju pochodzenia O ile można się pokusić o taką intepretację w przypadku pierwszego terminu badania, który nie jest rezultatem faktycznego badania, ale wpisem administracyjnym, o tyle przy kolejnych badaniach jest to już zaprzeczenie wprost ustawie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.