szyszon Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 Witam. Mam pytanie - mam ponowny odbior stacji OSKP i takie pytanie czy tylko analizator,dymomierz, przyrzad do pompowania koł, musi podlegac legalizacji czy jeszcze jakies inne urzadzenia? moze ktos mial odbior stacji? na co nacisk najbardziej nakladaja? dzieki za wszelkie info. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 na co nacisk najbardziej nakladaja? Różnie to bywa http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7238&postdays=0&postorder=asc&start=150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 szukaj ... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7238 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=6811 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=7648 [ Dodano: 16-07-2010, 17:32 ] dymomierz nie podlega ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 Największy nacisk nakładają na spełnienie wymagań Dz.U 40 z 2006. Cały dziennik po kolei punkt po puncie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franwrc Napisano 16 Lipiec 2010 Share Napisano 16 Lipiec 2010 dokładnie tak. punkt po punkcie nawet kątomierz był potrzeby. ale nie taki wilk straszny szyszon Witam. Mam pytanie - mam ponowny odbior stacji OSKP i takie pytanie czy tylko analizator,dymomierz, przyrzad do pompowania koł, musi podlegac legalizacji czy jeszcze jakies inne urzadzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Lipiec 2010 Share Napisano 17 Lipiec 2010 tylko analizator,dymomierz, przyrzad do pompowania koł, dymomierz nie,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baster Napisano 2 Wrzesień 2010 Share Napisano 2 Wrzesień 2010 Witam, mam pytanko, jakie obowiązują przepisy prawne na Okręgowej SKP i jakie materiały pomocne ( katalogi ITS, AUTODATA )? Czy wykaz aktów prawnych określonych w Dz. U. Nr 40 z dn. 10 marca 2006 r w załączniku Nr 1 jest wystarczający? ZAŁĄCZNIK Nr 1 WYKAZ OBOWIĄZKOWYCH PRZEPISÓW PRAWNYCH OKREŚLAJĄCYCH WYMAGANIA DOTYCZĄCE WARUNKÓW TECHNICZNYCH I BADAŃ TECHNICZNYCH POJAZDÓW*) 1) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym; 2) Ustawa z dnia 21 kwietnia 2005 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 90, poz. 756); 3) Przepisy w sprawie: - warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, - wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów, - zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach, - szczegółowego sposobu oraz trybu nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych, - badań zgodności pojazdów zabytkowych i pojazdów marki "SAM" z warunkami technicznymi; 4) Umowę europejską dotyczącą międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzoną w Genewie dnia 30 września 1957 r., wraz z załącznikami. ______ *) Przepisy określające wymagania dotyczące warunków technicznych i badań technicznych pojazdów zgodnie z zakresem przeprowadzanych badań stacja kontroli pojazdów powinna posiadać w postaci zbiorów Dzienników Ustaw, ich kopii lub elektronicznych wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 2 Wrzesień 2010 Share Napisano 2 Wrzesień 2010 Powinno wystarczyć. Ja z netu mam wszystko co morze się przydać, i uwierz, przydaje się. Jak był odbiór to spojrzeli tylko na listę Dz.U. i spoko. O katalogi ani inne nie pytali, może dlatego, że wszystko mamy pod ręką na widoku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 2 Wrzesień 2010 Share Napisano 2 Wrzesień 2010 O katalogi ani inne nie pytali, może dlatego, że wszystko mamy pod ręką na widoku Okiem na pewno rzucili. My mamy Autodaty i ITS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Wrzesień 2010 Share Napisano 2 Wrzesień 2010 w załączniku Nr 1 jest wystarczający? + wszystkie wydane aktualizacje (ADR), w wersji papierowej tom I i II z 2009 r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Wrzesień 2010 Share Napisano 2 Wrzesień 2010 w wersji papierowej tom I i II z 2009 r Ja mam w wersji elektronicznej i też przeszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baster Napisano 9 Wrzesień 2010 Share Napisano 9 Wrzesień 2010 Dzięki Koledzy za odpowiedź, musimy uaktualnić AUTODATE i katalogi ITS i zobaczymy jak to będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 9 Wrzesień 2010 Share Napisano 9 Wrzesień 2010 Dla tych co mają starsze linie diagnostyczne http://www.tdt.pl/badania-techniczne-pojazdow.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 9 Wrzesień 2010 Share Napisano 9 Wrzesień 2010 Czy ktoś może mi przetłumaczyć na polski punkt 3 tego pisma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 9 Wrzesień 2010 Share Napisano 9 Wrzesień 2010 Czy ktoś może mi przetłumaczyć na polski punkt 3 tego pisma? Napiszę tak jak mi to wytłumaczono. Masz dwie opcje do wyboru ,pierwsza opisana w pkt 1 i 2 (niskie koszty na dzień dzisiejszy ale po podanym terminie wymiana urządzeń/urządzenia),opcja opisana w punkcie 3 to modernizacja całej linii (koszt 12 - 17 tys. euro ale bez konieczności wymiany w przyszłości). Generalnie chodzi o tzw. certyfikację jednostkową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 9 Wrzesień 2010 Share Napisano 9 Wrzesień 2010 to modernizacja całej linii Jak nie mam linii to wymiana rolek hamulcowych? I jeszcze jedna kwestia: Przyrządy do kontroli geometrii ustawienia kół i osi pojazdów mogą być wykorzystywane w stacji kontroli pojazdów, jeżeli spełniają dodatkowe wymagania, określone w pkt 4 załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. Nr 40, poz. 275). Spośród wielu wymagań, na szczególną uwagę zasługują przywołane poniżej wymagania: - pkt 4.1.1 litera a): „Przyrząd powinien składać się co najmniej z zespołów pomiarowych, zapewniających wykonanie pomiaru geometrii ustawienia wszystkich kół i osi pojazdu w zakresie wielkości wymienionych w pkt 4.2.1”, - pkt 4.1.2 litera c): „Przyrząd powinien zapewniać, w zależności od przeznaczenia, pomiary geometrii ustawienia kół i osi pojazdów o następujących parametrach: - pojazdy o dmc do 3,5 t włącznie: rozstaw kół badanego pojazdu – co najmniej od 1100 mm do 1800 mm, rozstaw osi badanego pojazdu – co najmniej od 1800 mm do 4700 mm, średnica obręczy kół – co najmniej od 12” do 20”, - pojazdy o dmc ponad 3,5 t: rozstaw kół badanego pojazdu – co najmniej od 1500 mm do 2300 mm, rozstaw osi badanego pojazdu – co najmniej od 2500 mm, średnica obręczy kół – co najmniej od 16” do 24”, długość – maksymalnie 18 m”, - pkt 4.1.2 litera f): „Przyrząd powinien zapewniać drukowanie protokołu pomiarowego (...)” z zastrzeżeniem, że wymóg ten dotyczy przyrządów sterowanych przez mikroprocesor (komputer). Dla pozostałych dopuszcza się stosowanie formularzy protokołu, do którego wyniki pomiarów (obliczeń) wpisuje się odręcznie......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 9 Wrzesień 2010 Share Napisano 9 Wrzesień 2010 Jak nie mam linii to wymiana rolek hamulcowych Może z tą linią to za daleko poleciałem bo głównie chodzi o modernizację rolek,ale różnica w cenie modernizacji samych rolek a całej linii jest niewielka.Główne koszty to szafa sterująca do której podpinane są pozostałe urządzenia(płyta,amorki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Wrzesień 2010 Share Napisano 9 Wrzesień 2010 średnica obręczy kół – co najmniej od 12” do 20”, i Precyzja zarobiła od mojej SKP na 4 zaciskach do 20" (+ papier o rozszerzeniu zakresu) prawie 4k zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 9 Wrzesień 2010 Share Napisano 9 Wrzesień 2010 i Precyzja zarobiła od mojej SKP na 4 zaciskach do 20" (+ papier o rozszerzeniu zakresu) prawie 4k zł Aż tyle !!! Ciekawe ile zaśpiewa sobie przedstawicielstwo John Bean za taką "przyjemność"? Czy ktoś może mi przetłumaczyć na polski punkt 3 tego pisma? Ja myślę, że im chyba chodzi o to, że większość linii nie miała w dokumentacji oficjalnej możliwości badania motocykli. Do tej pory robiło się przystawkę do badania motocykli, gdzie jedna rolka była zasłonięta i wciśnięta rolka pomiarowa a na drugi zespół zakładało się nakładkę z małymi rolkami ograniczającymi ruch koła na boki. Chociaż widziałem bardziej ekstremalne rozwiązania. Teraz TDT chce potwierdzenia w dokumentacji możliwości badania motocykli. Wiadomo o co chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 9 Wrzesień 2010 Share Napisano 9 Wrzesień 2010 Aż tyle !!! a przez pośredników zdecydowanie więcej (nie podam adresu ) i niewiadoma jak z papierami INDEKS: PREC ZACISK UNIW SPECNAZWA: Akcesoria do urządzeń do kontroli geomet OPIS: PRECYZJA Zacisk uniwersalny kompletny, 12" - 20", z kompletem lap specjalnych i uniwersalnych PRODUCENT: PRECYZJA CENA NETTO: 1130.50 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leniwiec Napisano 10 Wrzesień 2010 Share Napisano 10 Wrzesień 2010 Nie jest to takie proste jakby się wydawało. Kontrola przeprowadzona u nas 15 lipca 2010r, oprócz pewnych uchybień, stwierdziła - Urządzenie rolkowe…itd. Certyfikat ITS(posiada akredytację) Nr Z/15…/00 potwierdzający przystosowanie rolek do badania motocykli i ciągników rol. Ponowna kontrola stwierdziła- usunięcie usterek oraz „urządzenie rolkowe do kontroli działania hamulców nie umożliwia przeprowadzenia kontroli działania hamulców motocykli”. „ Strona była obecna podczas oględzin… i zgłosiła uwagę… Strona dołączyła do protokołu kopię certyfikatu nr Z/15…/08, kopię zaświadczenia firmy … o dokonaniu modernizacji…” I dalej ciekawostka Certyfikat o numerze Z/15…/97, na podstawie którego urządzenie wprowadzono na stację stwierdza, że urządzenie to nie służy do badania motocykli natomiast przedsiębiorstwo…nie jest jednostką akredytowaną…; To jest ciężko zrozumieć. Poszło więc odwołanie (adwokat) do MI za pośrednictwem Dyrektora TDT i czekamy. Jeśli coś wydaje się proste, trzeba spojrzeć na to z drugiej strony, a okaże się zakręcone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 10 Wrzesień 2010 Share Napisano 10 Wrzesień 2010 Czy ktoś może mi przetłumaczyć na polski punkt 3 tego pisma? Napiszę tak jak mi to wytłumaczono. Masz dwie opcje do wyboru ,pierwsza opisana w pkt 1 i 2 (niskie koszty na dzień dzisiejszy ale po podanym terminie wymiana urządzeń/urządzenia),opcja opisana w punkcie 3 to modernizacja całej linii (koszt 12 - 17 tys. euro ale bez konieczności wymiany w przyszłości). Generalnie chodzi o tzw. certyfikację jednostkową. Pierwsze słyszę o takiej możliwości. Napisz coś więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Wrzesień 2010 Share Napisano 10 Wrzesień 2010 Napisz coś więcej Napisałem na pw ,przynajmniej tyle co wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 13 Wrzesień 2010 Share Napisano 13 Wrzesień 2010 Certyfikat o numerze Z/15…/97, na podstawie którego urządzenie wprowadzono na stację stwierdza, że urządzenie to nie służy do badania motocykli natomiast przedsiębiorstwo…nie jest jednostką akredytowaną…; Sęk w tym ze modernizacja przez producenta zgodnie z następnym certyfikatem była w pełni uznawana przez TDT. W/g mojej wiedzy nie zmienił się żaden przepis do Dz.U 40 jedynie stanowisko TDT zmienia się i to w momencie kiedy pozostało 3 miesiące do końca okresu przejściowego. To tak jak by po skończonym regulaminowym czasie gry w dogrywce zmienić jej zasady. Miałem nie bluźnić na forum ale to jest ewidentne sk....syństwo. Trzeba sobie również wprost powiedzieć, że jest to również jawne wyciąganie pieniędzy od przedsiębiorców prowadzących SKP oraz zapewnienie roboty po odbiorach swoim pracownikom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 13 Wrzesień 2010 Share Napisano 13 Wrzesień 2010 Urządzenie rolkowe…Mozesz podac producenta rolek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.