Skocz do zawartości
sterowiec40

homologacja a bezpieczeństwo

Rekomendowane odpowiedzi

sterowiec40

Czy diagnosta na BT może nie dopuścić pojazdu mającego homologacje, bez żadnych przeróbek do ruchu tzn BT "N" ?

 

[ Dodano: 29-08-2010, 20:09 ]

Bo jego zdaniem jest źle skonstruawany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jackow

Sugerujesz, że procedura homologacyjna została przeprowadzona z naruszeniem przepisów? Jaka to homologacja? Dopuszcza do ruchu ulicznego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sterowiec40

Ciągnę ten temat dalej ..

Hipotetycznie zdarza się wypadek - kierowca autobusu wieczorem w deszczu potrącił człowieka, lub wymusił pierwszeństwo (nie ważne) zginął człowiek pieszy- inny kierowca.

Autobus ma 2 lata, bad tech. robione miesiąc temu.

Kierowca tłumaczy się ,że nie widział pieszego bo patrząc w prawe lustro miał refleksy świetlne w szybie kabiny.

W tej szybie odbijała mu się lewa str. ulicy światła reklam , neonów.

 

Sąd stwierdza ,że winę ponosi diagnosta ,gdyż na BT miesiąc temu nie zauważył wad konstrukcyjnych i biegli też stwierdzili ,że patrzenie w lustro przez dwie szyby (szybę kabiny i szybę czołową autobusu powoduje refleksy i kierowca nie widzi prawidłowo drogi.

 

Jest możliwy Waszym zdaniem taki scenariusz?

Jestem ciekaw Waszych opini

 

Przyszło mi to do głowy po wyroku jaki dostał Kol po pęknięciu dyszla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Tak, dajesz N zabierasz DR i wpisujesz w uwagach co jest źle.

Myślę, że do homologacji nikt się nie przyczepi, a pojazd po poprawkach trafi na SKP na poprawkowe.

Nie ma chyba możliwości cofnięcia homologacji, odpowiedzialności itd, itp...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sterowiec40

Ale ,żeby uwzględnili moje poprawki to potrzebne są zmiany konstrukcyjne.

I co wtedy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
kierowca autobusu wieczorem w deszczu

a na stanowisku SKP pełne oświetlenie i sucho ...

 

biegli też stwierdzili ,że patrzenie w lustro przez dwie szyby (szybę kabiny i szybę czołową autobusu powoduje refleksy i kierowca nie widzi prawidłowo drogi.

przypuszczam, że ustalali to w warunkach identycznych jak w chwili wypadku lub bardzo podobnych

 

potrzebne są zmiany konstrukcyjne.

raczej usunięcie wady fabrycznej - tj. zmiana miejsca umieszczenia lusterka

i to we wszystkich autobusach tego typu /modelu :!::!:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Jeśli zrobiłeś zgodnie z litera prawa to OK.

Zaś refleksy to raczej w DzU nic o nich nie ma.

Niestety na drodze w porównaniu z BT są całkiem inne warunki i niestety wszystkich nie da się wyeliminować. Trochę dziwne, że kierowca wiedział np. o tym wcześniej i mimo tych wad nie interweniował.

Pewnie jak zawsze aktualna jest maksyma "jest dobrze, jak jest dobrze" :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Po badaniu N kierowca zwraca się do producenta, który stwierdza, że lusterka jak i cały pojazd posiadają homologację, więc... klient zwraca się o zwrot kosztów - a może nawet do SP o interwencje? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Nie wiem czy jaja sobie robicie z tym gdybaniem. A jak mu słońce przypaliło w oczy to też wada konstrukcyjna, bo szyby same nie przyciemniły się :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Ja osobiście wątpie, żeby fabryczny pojazd na którego tym zostało wydane ŚH mógł mieć oczywiste wady konstrukcyjne (nawet gdyby sie one ujawniły to producent bezpłatnie by je usunął). Inna kwestia jest, że podczas ekspluatacji takiego pojazdu ktoś mógł dokonać wymiany jego elementów na elementy nie homologowane (w tym przypadki np. szkło lusterka)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sterowiec40

O refleksach w DZ.U nic nie ma - to prawda

Szkło luster ok , problem polega na tym ,że w lustro spogląda się poprzez dwie szyby , szybę kabiny i szybę czołową i to powoduje odbicia lewej strony ulicy .

Interesuje mnie czy jest coś w DZ. U na ten temat.

 

Wszystkie opisane zdarzenia są wymyślone.

 

Jedyny fakt to ten ,że są takie pojazdy ,a nadałem ten wątek po spostrzeżeniach kierowców.

 

A jak to ugryź podczas BT . że by dać N trzeba mieć podstawy prawne a tu badamy prawie nowy pojazd.

 

Ale czy kolega badając przyczepę ,której pękł dyszel miał podstawy prawne ,żeby dać N?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Tak :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Dz.nr 32 poz 262

 

5. Szyby pojazdu:

4) przednie powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy niŜ 75%, natomiast przednie

boczne nie mniejszy niŜ 70%;

5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jackow
5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego.

Martwy zapis nie możliwy do wyegzekwowania, bo wracając z pracy po południu 70% hatchbacków odbija mi światło słoneczne prosto w oczy :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego.

 

Tu chodzi o to, że nie można używać do przyciemniania folii lustrzanej a nie o refleksy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Podałem to z myślą, iż nie ma w przepisach nic co miał na myśli "sterowiec40"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sterowiec40

Sprawdzałem opis mocowania luster w dyrektywach unijnych (zał III DYREKTYWA 2003/97/WE)

Szukałem też w innych przepisach - nie znalazłem sposobu montażu luster.

 

5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego.

 

Ta szyba nie oślepia innych uczestników ruchu, ona oślepia(daje refleks świetlny) kierowcę prowadzącego ten pojazd.

A dlaczego , wyjaśniło się po zapoznaniu się z prawami fizyki i optyki.

 

Światło padające z ulicy na szybę przegrody poda prostopadle i to powoduje ten refleks.

Wystarczyłoby zmienić kąt ustawienia przegrody.

Nie chodzi tu o szybę czołową pojazdu (autobusu).

 

Zaznaczam ,że problem ten wyszedł od kierowców ,którym utrudnia to obserwację drogi szczególnie w nocy w warunkach miejskich i deszczu.

 

Diagnosta podczas BT tego nie stwierdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego.

Martwy zapis nie możliwy do wyegzekwowania

 

Wydaje mi się, że w tym zpisie chodzi o to aby nie oklejać szyb pojazdu folia lustrzaną, jak to czasami robia właściciela samochodów dostawczych aby nie było widac co jest na pace pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Zapewne tak ale zapis jest wykonany "po polsku".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.