JANUSZ60 Napisano 10 Wrzesień 2010 Share Napisano 10 Wrzesień 2010 częstsze przypadki nieprzerejestrowywania pojazdów, brak BT, fałszowanie pieczątek w DR itp? O to byłbym spokojny, gdyby normalnie działał CEPiK, ale obawiam się, że jeszcze długo nie a potem wcale,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 10 Wrzesień 2010 Share Napisano 10 Wrzesień 2010 badaniem ręcznego... na osi na której go nie ma byłem pewny takiej odpowiedzi (99%) bo w serwisie wiedzą które Citroeny mają hamulec ręczny na przedniej osi . Był taki brudny i zaniedbany ,że nie trudno było pomylić typ Pomimo tych " krytycznych "uwag zapraszam i postaram się konesera"francuzów" już więcej nie wkurzyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Wrzesień 2010 Share Napisano 10 Wrzesień 2010 Jak kupię następną C5 to przyjadę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 10 Wrzesień 2010 Share Napisano 10 Wrzesień 2010 Jak kupię następną C5 to przyjadę I tu pojawia się nastepna zagadka . Na koła której osi w tym nowym C5 będzie działał hamulec reczny? Zależy to od modelu bo w C5 może ręczny być na przednią oś lub tylną . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Wrzesień 2010 Share Napisano 12 Wrzesień 2010 Tak? A w których modelach był na tylną? Bo miałem już dwa różne i zawsze był z przodu... Zresztą - mi tam wszystko jedno... Ale ten biedny zestresowany diagnosta na badaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Wrzesień 2010 Share Napisano 13 Wrzesień 2010 A w których modelach był na tylną? Hamulec ręczny działa na koła tylnej osi w Citroenie C5 (X7) - to ten najnowszy model C5. Może on nawet nie mieć zawieszenia hydraulicznego tylko zwykłe sprężyny - tak jak to jest w Peugeocie 407. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 13 Wrzesień 2010 Share Napisano 13 Wrzesień 2010 http://www.mi.gov.pl/2-482be1a920074-1793095-p_1.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reniuta Napisano 14 Wrzesień 2010 Share Napisano 14 Wrzesień 2010 W podanym wyżej linku uderzyło mnie określenie: "jest uwzględnianie średniorocznego wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych" czyli co uwzględnią za 6 minionych lat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 Droższe przeglądy to większe bezpieczeństwo? Wiadomości z rynku / Aktualności 12.10.2010 Ministerstwo Infrastruktury dostosowuje ceny usług drogowych do sytuacji na rynku. Na skutek nowelizacji przepisów z roku na rok drożeją m.in. paliwo, OC i rejestracja auta. Jedynie cennik badań diagnostycznych od 6. lat pozostaje bez zmian. Magdalena Prokop-Duchnowska Właściciele Stacji Kontroli Pojazdów twierdzą, że z uwagi na znaczny wzrost kosztów utrzymania działalności (m.in. opłat administracyjnych, pensji pracowników, świadczeń socjalnych, mediów, prowizji bankowych) ustalone przed laty ceny badań technicznych nie korelują z obecną sytuacją gospodarczą. Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów w jednym z komunikatów zwraca uwagę, że od 2004 r. stawki te „nie były nowelizowane nawet o współczynnik inflacji czy współczynnik wzrostu usług konsumpcyjnych, który jest podstawą waloryzacji opłat pobieranych przez instytucje państwowe”. Zaniedbanie to, w połączeniu z wysoką liczbą Stacji Kontroli Pojazdów (ok. 3700) przyczynia się do ich nierentowności, nieuczciwej konkurencji (w tym korupcji), pogorszenia jakości usług, a co za tym idzie – zmniejszenia poziomu bezpieczeństwa na drodze. SKP a bezpieczeństwo na drodze Każde nowe auto po 3. latach użytkowania należy poddać badaniu stanu technicznego. Kolejny obowiązkowy przegląd pojazdu odbywa się 2 lata później. Od tego momentu kierowca musi powtarzać kontrole raz na 12 miesięcy. Podczas przeglądu diagnosta bada kondycję układu hamulcowego, kierowniczego, wydechowego, stan oświetlenia, ogumienia, karoserii i emisji zanieczyszczeń oraz sprawdza zgodność numerów identyfikacyjnych (m.in. silnika i nadwozia). Jeżeli kontrola wypada pozytywnie – w dowodzie rejestracyjnym zostaje umieszczony wpis potwierdzający wykonanie badania. W razie wychwycenia usterki diagnosta przekierowuje auto do warsztatu naprawczego lub - jeśli pojazd zagraża bezpieczeństwu na drodze – zatrzymuje dowód rejestracyjny. Zdaniem diagnostów, wartość podstawowego badania technicznego (98zł) jest nieadekwatna do kosztów przeglądu w innych krajach UE, gdzie za wykonanie tych samych czynności płaci się do 2-3 razy więcej niż w Polsce. Również w kraju komercyjne ceny pojedynczych usług samochodowych (np. podłączenie auta do komputera w warsztacie samochodowym - od 100 do 300 zł, pozyskanie opinii biegłego na temat numeru VIN - od 200 do 300 zł) są znacznie wyższe od łącznego kosztu kilku czynności składających się na badanie diagnostyczne. „Każdy samochód musi przejść rzetelne, kompleksowe badania, bowiem od jakości kontroli tak newralgicznych dla kondycji auta stref jak układ hamulcowy, kierowniczy i zawieszenia, zależy poziom bezpieczeństwa na drogach” - informuje Jarosław Gnatowski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji. Aspirant dodaje, że szczególne obwarowanie Stacji Kontroli Pojazdów przepisami prawnymi i nadzorem urzędników miało wykluczyć nielegalne działania w branży. Czy wykluczyło? Niezupełnie. Z raportu NIK wnika, że: „W około połowie skontrolowanych powiatów w Stacjach Kontroli Pojazdów zatrudnieni byli diagności wcześniej karani lub aktualnie podejrzani o fałszowanie wpisów umożliwiających dopuszczenie pojazdów do ruchu”. Niesprawne auta to chleb powszedni - „Nieuczciwa konkurencja to nie tylko oferowanie gratyfikacji do przeglądu w postaci płynu do spryskiwacza albo bonu na myjnię. To również przymknięcie oka na defekt auta, na który konkurencyjna stacja przymknąć oka nie chciała” - twierdzi Artur Goryszewski, właściciel SKP w Słupnie. W Niemieckim systemie sytuacja, w której kierowca nie przechodzi kontroli w jednej placówce, udaje się po „stempelek” do mniej restrykcyjnej konkurencji, nie może mieć miejsca, ponieważ właściciel auta musi skończyć badanie w stacji, w której je rozpoczął. W przeciwnym razie diagnosta ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny. W Polsce sytuacja wygląda nieco inaczej. O tym, że dopuszczanie do ruchu drogowego niesprawnych samochodów to tutaj częste zjawisko, świadczą dane Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, według których przyczyną aż 80 proc. zatrzymań dowodów rejestracyjnych przez policję jest zły stan techniczny skontrolowanych pojazdów. Jaki z tego wniosek? Nieuczciwa konkurencja nie tylko sprzyja szerzeniu się korupcji, ale również znacznie obniża poziom bezpieczeństwa na drodze. Z raportu Komendy Głównej Policji wynika, że w 2009 r. techniczna niesprawność samochodu była przyczyną blisko 100 wypadków drogowych. Co więcej, okazuje się, że do kolizji najczęściej dochodziło z powodu na pozór drobnych usterek, czyli braków w oświetleniu i ogumieniu. Będą zmiany w przepisach Zdaniem właścicieli Stacji Kontroli Pojazdów, w walce z nierentownością, korupcją, złą jakością usług diagnostycznych i co za tym idzie, zagrożeniem na drogach, pomogłaby nowelizacja ustawy Prawo o ruchu drogowym dot. m.in. badań technicznych. Od ministra poproszonego o wypowiedź w tej sprawie dowiedzieliśmy się, że obecnie prowadzone są prace legislacyjne nad projektem ustawy o dopuszczaniu pojazdów do ruchu drogowego, która reguluje również kwestię badań technicznych pojazdów. -”Na podstawie tego projektu wydamy na nowo m.in. rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów. Wówczas podejmiemy również temat dotyczący zmiany stawek za przeglądy pojazdów” - zapewnia Mikołaj Karpiński z Biura Informacji i Promocji Ministerstwa Infrastruktury. W tej sytuacji właścicielom stacji pozostaje tylko czekać i mieć nadzieję, że tym razem w ślad za słowami pójdą również czyny. Bo jeśli tak się stanie, skorzystają na tym wszyscy: diagności będą mieli godne zarobki (zmniejszy się skala nieuczciwej konkurencji), kierowcy rzetelne przeglądy (polepszy się jakość usług), a uczestnicy ruchu drogowego – większe poczucie bezpieczeństwa. Autor: Magdalena Prokop-Duchnowska http://www.motofakty.p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 skorzystają tylko właściciele skp. reszta zostanie bez zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 sprawdza zgodność numerów identyfikacyjnych (m.in. silnika i nadwozia). Z raportu Komendy Głównej Policji wynika, że w 2009 r. techniczna niesprawność samochodu była przyczyną blisko 100 wypadków drogowych. na 44 080 wszystkich - to ma być dużo raport z 2008 http://www.policja.pl/portal/pol/8/43149/Wypadki_drogowe_w_Polsce_w_2008_r.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 Zdaniem diagnostów, wartość podstawowego badania technicznego (98zł) jest nieadekwatna do kosztów przeglądu w innych krajach UE, gdzie za wykonanie tych samych czynności płaci się do 2-3 razy więcej niż w Polsce W przeliczniku 1:1 wcale nie jest tak źle. Co więcej, okazuje się, że do kolizji najczęściej dochodziło z powodu na pozór drobnych usterek, czyli braków w oświetleniu i ogumieniu. Tjaa nie było opony albo w gorący, suchy, letni dzień wpadł w poślizg i wypadł z drogi na zakręcie z powodu łysych opon. sprawdza zgodność numerów identyfikacyjnych (m.in. silnika i nadwozia). Nie ma to jak rzetelna informacja. Zaniedbanie to, w połączeniu z wysoką liczbą Stacji Kontroli Pojazdów (ok. 3700) przyczynia się do ich nierentowności, nieuczciwej konkurencji (w tym korupcji), pogorszenia jakości usług, a co za tym idzie – zmniejszenia poziomu bezpieczeństwa na drodze. W takim razie jest ich, SKP, za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 12 Październik 2010 Share Napisano 12 Październik 2010 nisterstwo Infrastruktury dostosowuje ceny usług drogowych do sytuacji na rynku. Na skutek nowelizacji przepisów z roku na rok drożeją m.in. paliwo, OC i rejestracja auta. Jedynie cennik badań diagnostycznych od 6. lat pozostaje bez zmian. Rejestracja auta drożeje z roku na rok? 'Profesjonalizm' autora żenujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fastfix Napisano 19 Grudzień 2010 Share Napisano 19 Grudzień 2010 dostaliśmy taką odpowiedz na nasze zapytanie, czyli jednak coś z tym robią .... yyy mam nadzieje że się załączy to pismo - pierwszy raz to robię 2010.11.02 Marta Kręt Odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 Czyli możliwe, że być może za rok doczekamy się podwyżek cen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 Czyli możliwe, że być może za rok doczekamy się podwyżek cen Tak, tak przewiduje się ) Fajne biuro - promocji -- może coś dorzucą z urzędu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 być może za rok doczekamy się podwyżek cen Nigdzie nie napisali, że będą to podwyżki. Mówi sie tylko o zmianie cennika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 Mówi sie tylko o zmianie cennika I nie wiadomo czy nie na gorsze ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 Nigdzie nie napisali, że będą to podwyżki Racja Może na zbyt dużo liczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Grudzień 2010 Share Napisano 20 Grudzień 2010 czyli jednak coś z tym robią .... Tiaa... prace nad tym projektem trwają juz ze trzy - cztery lata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leonv Napisano 21 Grudzień 2010 Share Napisano 21 Grudzień 2010 Jak narazie to dla przedsiębiorcy przeglądy tanieją. Cena zostaje ta sama ale oddajemy 23% VAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 1 Luty 2011 Share Napisano 1 Luty 2011 Ze strony PISKP Nowy cennik (2011-02-01) Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów, działając w imieniu przedsiębiorców w niej zrzeszonych, przesłała do Ministerstwa Infrastruktury propozycje nowego cennika opłat za badania techniczne pojazdów. Obecnie trwają merytoryczne prace nad kształtem proponowanych zmian między Ministerstwem, a Izbą. Ideą nowego cennika, poza aktualizacją opłat za badania techniczne pojazdów, jest również jego znaczne uproszczenie, co powinno uczynić go bardziej czytelnym i przejrzystym. Podział pojazdów oparty jest na kategoriach homologacyjnych. Nadmienić trzeba, że w większości krajów ten system funkcjonuje z powodzeniem. Obecny podział jest zbyt skomplikowany i powoduje spore problemy związane z naliczaniem opłat. Proponowany podział będzie bardziej przejrzysty dla Nas i dla krajów członkowskich. Intencją proponowanych zmian jest również wyeliminowanie problemów interpretacyjnych, które towarzyszą stosowaniu obecnego cennika. Aby zapobiec sytuacji z końca 2010, kiedy zmieniono stawkę VAT i zysk netto dla przedsiębiorców zmniejszył się, ceny w nowym cenniku są wartościami netto. Podstawą do naliczania opłaty są czynności wykonywane przez diagnostę. O postępie prac i uzgodnionych propozycjach zmian będziemy Państwa na bieżąco informować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 1 Luty 2011 Share Napisano 1 Luty 2011 O Panowie to może i nam podniosą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 1 Luty 2011 Share Napisano 1 Luty 2011 O Panowie to może i nam podniosą Chyba ciśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 1 Luty 2011 Share Napisano 1 Luty 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.