NIL Napisano 20 Wrzesień 2010 Share Napisano 20 Wrzesień 2010 Witam wszystkich i proszę o radę czytałem wiele postów z zakresu zmiany konstrukcyjne przyczepy typu SAM i dalej problemu nie rozwiązałem bo każdy ocenia subiektywnie a Panowie w świetle prawa sprawa dotyczy przyczepy lekkiej do tej pory zarejestrowana jako kempingowa Niewiadów N 126 DMC 620 kg MW 520 kg ładowność 100 kg dodam iż podwozie z hamulcem najazdowym nadwozie uległo zniszczeniu czy w zgodzie z prawem mogę zmienić przeznaczenie i na podwoziu dobudować skrzynie aby dalej służyła jako "towarowa" może inna nazwa ale nie kempingowa , jakie dokumenty jaką procedurę należy przejść aby to zmienić i przy tym czy jest możliwa zmiana ładowności (zwiększenie o ciężar karoserii) z zachowaniem DMC dodam iż jest dalej zarejestrowana i ubezpieczona Pozdrawiam i dziękuję za wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 20 Wrzesień 2010 Share Napisano 20 Wrzesień 2010 Nie widzę przeciwwskazań do tego typu zmiany, DMC oczywiście pozostanie bez zmian na pewno zmniejszy się znacznie masa własna przez co zwiększy ładowność. Proponuję udać się na najbliższą SKP i tam omówić szczegóły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Wrzesień 2010 Share Napisano 20 Wrzesień 2010 czy w zgodzie z prawem mogę zmienić przeznaczenie i na podwoziu dobudować skrzynie aby dalej służyła jako "towarowa" TAK bo w dalszym ciągu pozostanie ten sam rodzaj tj. przyczepa lekka a zmieni się podrodzaj ze specjalnego na ciężarowy i ulegnie zmiane typ z N 126 na "inny" jakie dokumenty jaką procedurę należy przejść aby to zmienić i wizyta w OSKP i badanie po zmianach konstrukcyjnych, potem do WK ładowność = DMC - masa własna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NIL Napisano 22 Wrzesień 2010 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2010 O to Polska właśnie Za radą udzieloną w powyższych postach udałem się do jednej ze stacji kontroli pojazdów Pan diagnosta oznajmił że przyczepa kempingowa uległa zniszczeniu tak więc podzespoły pozostałe mogę ewentualnie użyć do budowy przyczepy typu SAM lecz aby użytkować należy dopełnić rejestracji pojazdu typu SAM z pełną procedurą innej możliwości nie widzi jeszcze będę się informował w innej stacji nie wiem czy rzeczywiście przepisy są aż tak mało precyzyjne czy możecie podać przepis na podstawie którego mogę dopełnić formalności jak w I poście Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 tak więc podzespoły pozostałe mogę ewentualnie użyć do budowy przyczepy typu SAM Taa,fabryczna rama i SAM ,dopiero byś się wkopał.Koledzy wszystko dobrze opisali,mówiąc po chłopsku w Twoim przypadku chodzi o zmianę nadwozia z kempingu na np.skrzynię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 Pan diagnosta oznajmił że przyczepa kempingowa uległa zniszczeniu tak więc podzespoły pozostałe mogę ewentualnie użyć do budowy przyczepy typu SAM nie "pan" - co najwyżej "baran" najważniejsza część pojazdu - tj. podwozie i rama z nr VIN została i zamiast "domku" będziesz miał skrzynię i a odzyskane podzespoły to może być : oś z kołami, lampy i ewentualnie inne drobiazgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 nie "pan" - co najwyżej "baran" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NIL Napisano 22 Wrzesień 2010 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2010 Dziękuję serdecznie za odpowiedzi mój tok rozumowania był podobny lecz bałem się że jest to moja ocena subiektywna chodzi o to aby być w zgodzie z prawem samemu i nie obciążać sumienia innych i nie "naginać" prawa Cz w naszej kochanej Ojczyżnie doczekamy się zdrowych zasad demokracji jasnej wykładni prawa życzę tego wszystkim i sobie . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Wrzesień 2010 Share Napisano 23 Wrzesień 2010 nie "pan" - co najwyżej "baran" Pewnie u takiego ta kemingowa z innego tematu przeszła by na SAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 23 Wrzesień 2010 Share Napisano 23 Wrzesień 2010 nil napisałeś tak jak być powinno zgodzie z prawem samemu i nie obciążać sumienia innych i nie "naginać" prawa oj wjęcej takich klientów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jabol Napisano 7 Luty 2011 Share Napisano 7 Luty 2011 Nie chciałem zakładac nowego tematu żeby nie zasmiecać forum ,więc podepnę sie pod ten temat. Jakis czas temu zakupiłem przyczepke lekką niewiadów N126A z roku 1980 przyczepke zarejestrowałem opłaciłem tak jak powinno być. dokomałem zmian konstrukcyjnych przyczepki wzmocniłem ramę przorobiłem ja na przyczepke podłodziowąi teraz ta przyczepa nie przypomina Niewiadowskiej przyczepy.Chciał bym aby zwiekszyć jej ładowność ale nie koniecznie najważniejsze żeby tak wykombinować w papierach żeby było legal i nikt mi sie nie przyczepił podczas kontroli że to jakis przeszczep. Ktos mi mówił żeby zarejestrowac na SAM ,dobra ok bym mógł to zrobić ale ona ma już numery ramy. Co musiał bym zrobić żeby było ok? jakieś dodatkowe badanie przejść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Luty 2011 Share Napisano 7 Luty 2011 Co musiał bym zrobić żeby było ok? przeczytać temat dokładnie od początku sprawa jest wyjaśniona "prawie na chłopski rozum" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jabol Napisano 7 Luty 2011 Share Napisano 7 Luty 2011 nie potrzebuje jakiegoś skierowania na stacje disgnostyczną? Takie badanie mogę zrobić na każdej stacji która robi przeglądy przyczepek? Kilka minut temu dzwonił do mnie kolega który ma znajomego diagnoste i ten kazał iść po skierowanie do wydziału komunikacji na badania i na nabicie numerów drugich ,bo niby najlepiej bedzie zrobić z niej SAM. jak dla mnie coś chyba jemu sie popiep...ło po co mi drugie numery jak mam stare przyczepa przeciez już jest zarejestrowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 7 Luty 2011 Share Napisano 7 Luty 2011 diagnoste Spytaj sie tego kolegi:czy to diagnosta czy "klepacz"... Z tego co napisałeś to wniosek nasuwa się sam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jabol Napisano 7 Luty 2011 Share Napisano 7 Luty 2011 Podobno ten (pan diagnosta kilkanascie lat pracuje w zawodzie)ale widzę że pojęcia o przepisach nie ma tylko zostały jemu nawyki klepania numeratorami [ Dodano: 07-02-2011, 20:35 ] Regan55 to jak jesteś zorientowany to napisz co i jak czy potrzebne cośjest z WK nie, czy mogę sobie zrobić taki przegląd gdzie mi wygodniej? Jakie dokumenty powinienem dostarczyc do wydziału komunikacji . 28 lutego będe odbierał twardy dowód i chciał bym wszystko ogarnąć do tego czasu żeby drugi raz nie stac w kolejkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Luty 2011 Share Napisano 7 Luty 2011 Nie czytałeś, więc streszczę jak się tylko da. Nie możesz zwiększyć dopuszczalnej masy całkowitej wzmocniłem ramę nawet poprzez zmiany konstrukcyjne -jest to niewykonalne. Nie możesz zrobić z niej SAMa bo nie jest to pojazd który ma ramę konstrukcji własnej ona ma już numery ramy chyba że przebudowałeś ja wykorzystując elementy tamtej przyczepki, wówczas musiałbyś tamtą zezłomować i wyrejestrować i przede wszystkim wykorzystać elementy bez oznaczeń fabrycznych wówczas można by mówić o pojeździe marki SAM, będzie potrzebna decyzja z magistratu i badanie techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 8 Luty 2011 Share Napisano 8 Luty 2011 Jakie dokumenty powinienem dostarczyc do wydziału komunikacji . wizyta w OSKP i badanie po zmianach konstrukcyjnych, 28 lutego będe odbierał twardy dowód i tu niestety pozamiatane ... bo DR został zamówiony w PWPW, i wydrukowany z danymi jakie były poprzednio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jabol Napisano 8 Luty 2011 Share Napisano 8 Luty 2011 Jacdiag - myślałem że jak udał bym się 28 lutego do WK z jakimś kwitkiem od pana diagnosty że rama została wzmocniona itd,to pani w WK mogła by dokonac wpisu w dowód że przyczepka zwiększona ma ładowność czy coś takiego ,do w dowodzie jest sporo miejsca gdzie można było by przystawić stępel i coś wpisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Luty 2011 Share Napisano 8 Luty 2011 No źle myślałeś. Będziesz musiał wymienić DR na nowy. Bo ten co odbierzesz, mimo, że "nowy" będzie już nieaktualny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jabol Napisano 8 Luty 2011 Share Napisano 8 Luty 2011 no dobra to już wiem dowód do wymiany ale jakies skierowanie do stacji diagnostycznej bede potrzebował czy moge jechac sam i wziąść od nich papier na zmiany i potem do urzędu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 8 Luty 2011 Share Napisano 8 Luty 2011 jakies skierowanie do stacji diagnostycznej bede potrzebował Nie musisz brac zadnego skierowania z WK na zmiany... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jabol Napisano 8 Luty 2011 Share Napisano 8 Luty 2011 oto mi chodziło dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.