Skocz do zawartości
Czy płacisz za terminale płatnicze 2x więcej niż musisz? ×

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich i proszę o radę

czytałem wiele postów z zakresu zmiany konstrukcyjne przyczepy typu SAM i dalej problemu nie rozwiązałem bo każdy ocenia subiektywnie a Panowie w świetle prawa

sprawa dotyczy przyczepy lekkiej do tej pory zarejestrowana jako kempingowa Niewiadów

N 126 DMC 620 kg MW 520 kg ładowność 100 kg dodam iż podwozie z hamulcem najazdowym

nadwozie uległo zniszczeniu czy w zgodzie z prawem mogę zmienić przeznaczenie i na podwoziu dobudować skrzynie aby dalej służyła jako "towarowa" może inna nazwa ale nie kempingowa , jakie dokumenty jaką procedurę należy przejść aby to zmienić i przy tym czy jest możliwa zmiana ładowności (zwiększenie o ciężar karoserii) z zachowaniem DMC

dodam iż jest dalej zarejestrowana i ubezpieczona

Pozdrawiam i dziękuję za wyjaśnienie

Napisano

Nie widzę przeciwwskazań do tego typu zmiany, DMC oczywiście pozostanie bez zmian na pewno zmniejszy się znacznie masa własna przez co zwiększy ładowność. Proponuję udać się na najbliższą SKP i tam omówić szczegóły.

Napisano
czy w zgodzie z prawem mogę zmienić przeznaczenie i na podwoziu dobudować skrzynie aby dalej służyła jako "towarowa"

TAK

bo w dalszym ciągu pozostanie ten sam rodzaj tj. przyczepa lekka

a zmieni się podrodzaj ze specjalnego na ciężarowy

i ulegnie zmiane typ z N 126 na "inny"

jakie dokumenty jaką procedurę należy przejść aby to zmienić i

wizyta w OSKP i badanie po zmianach konstrukcyjnych, potem do WK

 

ładowność = DMC - masa własna

 

:D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

O to Polska właśnie

Za radą udzieloną w powyższych postach udałem się do jednej ze stacji kontroli pojazdów

Pan diagnosta oznajmił że przyczepa kempingowa uległa zniszczeniu tak więc podzespoły pozostałe mogę ewentualnie użyć do budowy przyczepy typu SAM lecz aby użytkować

należy dopełnić rejestracji pojazdu typu SAM z pełną procedurą innej możliwości nie widzi

jeszcze będę się informował w innej stacji

nie wiem czy rzeczywiście przepisy są aż tak mało precyzyjne

czy możecie podać przepis na podstawie którego mogę dopełnić formalności jak w I poście

Pozdrawiam

Napisano
tak więc podzespoły pozostałe mogę ewentualnie użyć do budowy przyczepy typu SAM

Taa,fabryczna rama i SAM ,dopiero byś się wkopał.Koledzy wszystko dobrze opisali,mówiąc po chłopsku w Twoim przypadku chodzi o zmianę nadwozia z kempingu na np.skrzynię.

Napisano
Pan diagnosta oznajmił że przyczepa kempingowa uległa zniszczeniu tak więc podzespoły pozostałe mogę ewentualnie użyć do budowy przyczepy typu SAM

nie "pan" - co najwyżej "baran" :razz:

najważniejsza część pojazdu - tj. podwozie i rama z nr VIN została :!:

i zamiast "domku" będziesz miał skrzynię i :ok

 

a odzyskane podzespoły to może być : oś z kołami, lampy i ewentualnie inne drobiazgi :evil:

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Dziękuję serdecznie za odpowiedzi mój tok rozumowania był podobny lecz bałem się że jest to moja ocena subiektywna chodzi o to aby być w zgodzie z prawem samemu i nie obciążać sumienia innych i nie "naginać" prawa

Cz w naszej kochanej Ojczyżnie doczekamy się zdrowych zasad demokracji jasnej wykładni prawa życzę tego wszystkim i sobie .

Pozdrawiam

Napisano
nie "pan" - co najwyżej "baran"

Pewnie u takiego ta kemingowa z innego tematu przeszła by na SAM :evil:

Napisano

nil napisałeś tak jak być powinno zgodzie z prawem samemu i nie obciążać sumienia innych i nie "naginać" prawa

oj wjęcej takich klientów ::hey

  • 4 months later...
Napisano

Nie chciałem zakładac nowego tematu żeby nie zasmiecać forum ,więc podepnę sie pod ten temat.

Jakis czas temu zakupiłem przyczepke lekką niewiadów N126A z roku 1980 przyczepke zarejestrowałem opłaciłem tak jak powinno być.

dokomałem zmian konstrukcyjnych przyczepki wzmocniłem ramę przorobiłem ja na przyczepke podłodziowąi teraz ta przyczepa nie przypomina Niewiadowskiej przyczepy.Chciał bym aby zwiekszyć jej ładowność ale nie koniecznie najważniejsze żeby tak wykombinować w papierach żeby było legal i nikt mi sie nie przyczepił podczas kontroli że to jakis przeszczep.

Ktos mi mówił żeby zarejestrowac na SAM ,dobra ok bym mógł to zrobić ale ona ma już numery ramy.

Co musiał bym zrobić żeby było ok? jakieś dodatkowe badanie przejść?

Napisano
Co musiał bym zrobić żeby było ok?

przeczytać temat dokładnie od początku :!:

sprawa jest wyjaśniona "prawie na chłopski rozum" :D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

nie potrzebuje jakiegoś skierowania na stacje disgnostyczną?

Takie badanie mogę zrobić na każdej stacji która robi przeglądy przyczepek?

Kilka minut temu dzwonił do mnie kolega który ma znajomego diagnoste i ten kazał iść po skierowanie do wydziału komunikacji na badania i na nabicie numerów drugich ,bo niby najlepiej bedzie zrobić z niej SAM.

jak dla mnie coś chyba jemu sie popiep...ło po co mi drugie numery jak mam stare przyczepa przeciez już jest zarejestrowana.

Napisano
diagnoste

Spytaj sie tego kolegi:czy to diagnosta czy "klepacz"... :evil:

Z tego co napisałeś to wniosek nasuwa się sam....

Napisano

Podobno ten (pan diagnosta kilkanascie lat pracuje w zawodzie)ale widzę że pojęcia o przepisach nie ma tylko zostały jemu nawyki klepania numeratorami :)

 

[ Dodano: 07-02-2011, 20:35 ]

Regan55 to jak jesteś zorientowany to napisz co i jak czy potrzebne cośjest z WK nie,

czy mogę sobie zrobić taki przegląd gdzie mi wygodniej?

Jakie dokumenty powinienem dostarczyc do wydziału komunikacji .

28 lutego będe odbierał twardy dowód i chciał bym wszystko ogarnąć do tego czasu żeby drugi raz nie stac w kolejkach

Napisano

Nie czytałeś, więc streszczę jak się tylko da. Nie możesz zwiększyć dopuszczalnej masy całkowitej

wzmocniłem ramę

nawet poprzez zmiany konstrukcyjne -jest to niewykonalne. Nie możesz zrobić z niej SAMa bo nie jest to pojazd który ma ramę konstrukcji własnej

ona ma już numery ramy

chyba że przebudowałeś ja wykorzystując elementy tamtej przyczepki, wówczas musiałbyś tamtą zezłomować i wyrejestrować i przede wszystkim wykorzystać elementy bez oznaczeń fabrycznych wówczas można by mówić o pojeździe marki SAM, będzie potrzebna decyzja z magistratu i badanie techniczne.

Napisano
Jakie dokumenty powinienem dostarczyc do wydziału komunikacji .
wizyta w OSKP i badanie po zmianach konstrukcyjnych,
28 lutego będe odbierał twardy dowód

i tu niestety pozamiatane ...

bo DR został zamówiony w PWPW, i wydrukowany z danymi jakie były poprzednio

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Jacdiag - myślałem że jak udał bym się 28 lutego do WK z jakimś kwitkiem od pana diagnosty że rama została wzmocniona itd,to pani w WK mogła by dokonac wpisu w dowód że przyczepka zwiększona ma ładowność czy coś takiego ,do w dowodzie jest sporo miejsca gdzie można było by przystawić stępel i coś wpisać.

Napisano

No źle myślałeś.

Będziesz musiał wymienić DR na nowy. Bo ten co odbierzesz, mimo, że "nowy" będzie już nieaktualny.

Napisano

no dobra to już wiem dowód do wymiany ale jakies skierowanie do stacji diagnostycznej bede potrzebował czy moge jechac sam i wziąść od nich papier na zmiany i potem do urzędu?

Napisano
jakies skierowanie do stacji diagnostycznej bede potrzebował

Nie musisz brac zadnego skierowania z WK na zmiany...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.