Skocz do zawartości

Dowód francuski G czy G1 to mw?


Arizona

Rekomendowane odpowiedzi

Z tłumaczenia wynika, że G dotyczy faktycznie urządzenia sprzęgającego, ale pojazdów innych niż M1,,,

różnica 75 kg Nam pasuje do masy kierującego, ale czy tak jest , w każdym razie piszemy mniejszą , gdyby jednak trafił mi się inny niż M1 z zaczepem, wypadałoby ten zaczep zważyć ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta wyższa wartość to masa pojazdu gotowego do drogi, czyli w przypadku M1 to masa własna powiększona o masę kierowcy. Czasem można się spotkać jeszcze z masą pojazdu "suchego" czyli bez kierowcy, paliwa i płynów eksploatacyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie i dwie wersje już mam :twisted:

G: 1440 kg (wg tłumaczenia: masa pojazdu: nadwozie i hak)

G1: 1365 kg (masa własna)

Podejrzewam, że jest napisane dla pozycji G -gotowego do jazdy z hakiem lub w ruchu, jakoś tak to brzmi w "dobrym tłumaczeniu", natomiast G1 to masa na "sucho" (jak wspomina abcs) czy też na postoju jak niektórzy tłumaczą, bez kierującego z minimalnymi ilościami płynów- czyli nasza masa własna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Według mnie ta właściwa masa pojazdu z francuskiego dowodu to jednak G, a różnice nawet do 80 kg biorą się z pojemności zbiornika paliwa(nawet czasem 80 l), ilości oleju, płynu chłodniczego, płynu do spryskiwaczy itd. Pojazdem na sucho to raczej nie da się pojechać :) A biorąc pod uwagę nasze przepisy gdzie:

masa własna — masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego;

To można przyjąć że ilości nominalne są maksymalnymi pojemnościami zbiorników na paliwo i inne płyny.

Jaka jest nominalna pojemność zbiorników w waszych samochodach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ostatnio w katalogu ITS po numerze homologacji. Masa własna odpowiadała wartości G1, a na dodatek wskazuje na to fakt, że gdyby masa własna odpowiadała G to liczba miejsc byłaby za duża (za mała ładowność).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ostatnio w katalogu ITS po numerze homologacji. Masa własna odpowiadała wartości G1...

Ale nie zawsze...

Jakiś czas temu miałam czterokołowca z Francji.

W DR francuskim kat. hom. L6e i G - 390 kg G1 - 349 kg. Wchodząc po numerze homologacji okazało się, że w katalogu była masa własna 390 kg, czyli z poz. G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ostatnio w katalogu ITS po numerze homologacji. Masa własna odpowiadała wartości G1...

Ale nie zawsze...

Jakiś czas temu miałam czterokołowca z Francji.

W DR francuskim kat. hom. L6e i G - 390 kg G1 - 349 kg. Wchodząc po numerze homologacji okazało się, że w katalogu była masa własna 390 kg, czyli z poz. G.

 

Jeśli prawidłowa masa własna wynosiła 390 kg to pojazd podlega pod kategorie L7e czyli samochodowy inny ale nie lekki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem ostatnio w katalogu ITS po numerze homologacji. Masa własna odpowiadała wartości G1...
Ale nie zawsze...

Jakiś czas temu miałam czterokołowca z Francji.

W DR francuskim kat. hom. L6e i G - 390 kg G1 - 349 kg. Wchodząc po numerze homologacji okazało się, że w katalogu była masa własna 390 kg, czyli z poz. G.

Jeśli prawidłowa masa własna wynosiła 390 kg to pojazd podlega pod kategorie L7e czyli samochodowy inny ale nie lekki.

Dobrze o tym wiem :)

I dlatego, uważam, słusznie diagnosta wpisał w DIP masę własną - 349 kg, właśnie z pozycji G1.

 

Nie zmienia to jednak faktu, że inaczej było w katalogu...chyba z błędem? :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To można przyjąć że ilości nominalne są maksymalnymi pojemnościami zbiorników na paliwo i inne płyny.

Jaka jest nominalna pojemność zbiorników w waszych samochodach?

Zgodnie z przepisami homologacyjnymi przyjmuje sie, że zbiornik paliwa powinien byc napełniony z 90%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 years later...

Ogólnie rzecz ujmując określenie masy własnej dla czterokołowca nie jest takie proste.

Do 2013 r. (rozporządzenie UE 168/2013) było sobie dyrektywa rady 93/93/EWG

w sprawie mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych

, która w załączniku o nazwie:  DEFINICJE, WYMAGANIA OGÓLNE I SZCZEGÓLOWE określa w pkt 1.5.1:

"

W przypadku pojazdów kategorii L6e i L7e przeznaczonych do transportu towarów i zaprojektowanych do wyposażenia w nadbudowy wymienne, ogólna masa tych nadbudów nie będzie uwzględniana w obliczaniu masy nieobciążonego pojazdu i będzie uważana za część ładunku użytecznego.

W tym przypadku spełnione muszą zostać następujące dodatkowe warunki:

a)    podstawowy typ pojazdu (kabina podwozia), na której przewidziane jest zamontowanie wspomnianej wyżej nadbudowy, musi spełniać wszystkie zalecenia określone dla kategorii L6e i L7 "pojazdów czterokołowych do transportu towarów" (włączając z limitem masy 350 kg nieobciążonego pojazdu dla kategorii pojazdów L6e i z limitem masy 550 kg masy nieobciążonego pojazdu dla kategorii pojazdów L7e);

b)   nadbudowa uważana jest za wymienną, jeśli możliwe jest jej łatwe zdjęcie z kabiny podwozia bez wykorzystania narzędzi;

c)    jeśli chodzi o nadbudowę, producent pojazdu zobowiązany jest ująć w dokumencie informacyjnym, którego wzór zawiera załącznik II do dyrektywy 2002/24/WE, maksymalne dozwolone wymiary, masę, limity dla pozycji środka ciężkości oraz rysunek z pozycją urządzeń mocujących.

Uwaga:       Paliwo oraz mieszanka paliwowa nie są włączone do pomiarów, jednakże takie składniki jak kwas akumulatorowy, ciecz hydrauliczna, ciecz chłodząca oraz olej silnikowy muszą być włączone."

Z tego przepisu idzie wnioskować, że w dokumentacji homologacyjnej mamy masę bez kabiny i paliwa, co jest sprzeczne z naszą krajową definicją masy własnej.

Uważam, że dla tych pojazdów, które mają nr homologacyjny e..*2002/24*.....*.. należałoby ustalać masę własną przez powołanie rzeczoznawcy, który zważy pojazd a dla homologacji e..*168/2013*.....*.. wskazać taka jaka jest w dokumentacji homologacyjnej (czyli w katalogu ITS).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to są proste sprawy, jeśli się dobrze temat rozezna. Ładowność liczy się na podstawie różnicy MMC i masy pojazdu gotowego do jazdy (z kierowcą). Zapewniam, że dla pojazdów homologowanych na świadectwie europejskim, parametry się zgadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.