Arizona Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 takie szybkie pytanko. Podczas pierwszej rejestracji samochodu osobowego z Francji wpisujecie pozycję masa własna: jako G, czy jako G1??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 Wpisuję "G" wg.oznaczeń w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 Tą mniejszą - znaczy bez kierowcy, bo ta większa jest z kierującym. Różnicy jest jakieś 80 kg. A u nas masa własna jest póki co bez kierującego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 22 Wrzesień 2010 Autor Share Napisano 22 Wrzesień 2010 no właśnie i dwie wersje już mam G: 1440 kg (wg tłumaczenia: masa pojazdu: nadwozie i hak) G1: 1365 kg (masa własna) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 masa pojazdu: nadwozie i hak) No hak to nie waży raczej 75 kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 Ja zawsze wpisuję G1 bo jest mniejsza i jest dobrze Nigdy nie miałem uwag ze strony WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 Chyba macie rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 Jak nie jak tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 Z tłumaczenia wynika, że G dotyczy faktycznie urządzenia sprzęgającego, ale pojazdów innych niż M1,,, różnica 75 kg Nam pasuje do masy kierującego, ale czy tak jest , w każdym razie piszemy mniejszą , gdyby jednak trafił mi się inny niż M1 z zaczepem, wypadałoby ten zaczep zważyć ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 Ta wyższa wartość to masa pojazdu gotowego do drogi, czyli w przypadku M1 to masa własna powiększona o masę kierowcy. Czasem można się spotkać jeszcze z masą pojazdu "suchego" czyli bez kierowcy, paliwa i płynów eksploatacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Wrzesień 2010 Share Napisano 22 Wrzesień 2010 no właśnie i dwie wersje już mam G: 1440 kg (wg tłumaczenia: masa pojazdu: nadwozie i hak) G1: 1365 kg (masa własna) Podejrzewam, że jest napisane dla pozycji G -gotowego do jazdy z hakiem lub w ruchu, jakoś tak to brzmi w "dobrym tłumaczeniu", natomiast G1 to masa na "sucho" (jak wspomina abcs) czy też na postoju jak niektórzy tłumaczą, bez kierującego z minimalnymi ilościami płynów- czyli nasza masa własna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filip Napisano 28 Październik 2012 Share Napisano 28 Październik 2012 Według mnie ta właściwa masa pojazdu z francuskiego dowodu to jednak G, a różnice nawet do 80 kg biorą się z pojemności zbiornika paliwa(nawet czasem 80 l), ilości oleju, płynu chłodniczego, płynu do spryskiwaczy itd. Pojazdem na sucho to raczej nie da się pojechać A biorąc pod uwagę nasze przepisy gdzie: masa własna — masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego; To można przyjąć że ilości nominalne są maksymalnymi pojemnościami zbiorników na paliwo i inne płyny. Jaka jest nominalna pojemność zbiorników w waszych samochodach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Październik 2012 Share Napisano 28 Październik 2012 Sprawdzałem ostatnio w katalogu ITS po numerze homologacji. Masa własna odpowiadała wartości G1, a na dodatek wskazuje na to fakt, że gdyby masa własna odpowiadała G to liczba miejsc byłaby za duża (za mała ładowność). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 28 Październik 2012 Share Napisano 28 Październik 2012 Sprawdzałem ostatnio w katalogu ITS po numerze homologacji. Masa własna odpowiadała wartości G1... Ale nie zawsze... Jakiś czas temu miałam czterokołowca z Francji. W DR francuskim kat. hom. L6e i G - 390 kg G1 - 349 kg. Wchodząc po numerze homologacji okazało się, że w katalogu była masa własna 390 kg, czyli z poz. G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 28 Październik 2012 Share Napisano 28 Październik 2012 Zawsze wpisuję mniejszą, czyli w powyższym przypadku "G1". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filip Napisano 28 Październik 2012 Share Napisano 28 Październik 2012 Sprawdzałem ostatnio w katalogu ITS po numerze homologacji. Masa własna odpowiadała wartości G1... Ale nie zawsze... Jakiś czas temu miałam czterokołowca z Francji. W DR francuskim kat. hom. L6e i G - 390 kg G1 - 349 kg. Wchodząc po numerze homologacji okazało się, że w katalogu była masa własna 390 kg, czyli z poz. G. Jeśli prawidłowa masa własna wynosiła 390 kg to pojazd podlega pod kategorie L7e czyli samochodowy inny ale nie lekki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 28 Październik 2012 Share Napisano 28 Październik 2012 Sprawdzałem ostatnio w katalogu ITS po numerze homologacji. Masa własna odpowiadała wartości G1...Ale nie zawsze...Jakiś czas temu miałam czterokołowca z Francji. W DR francuskim kat. hom. L6e i G - 390 kg G1 - 349 kg. Wchodząc po numerze homologacji okazało się, że w katalogu była masa własna 390 kg, czyli z poz. G. Jeśli prawidłowa masa własna wynosiła 390 kg to pojazd podlega pod kategorie L7e czyli samochodowy inny ale nie lekki. Dobrze o tym wiem I dlatego, uważam, słusznie diagnosta wpisał w DIP masę własną - 349 kg, właśnie z pozycji G1. Nie zmienia to jednak faktu, że inaczej było w katalogu...chyba z błędem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Październik 2012 Share Napisano 29 Październik 2012 To można przyjąć że ilości nominalne są maksymalnymi pojemnościami zbiorników na paliwo i inne płyny.Jaka jest nominalna pojemność zbiorników w waszych samochodach? Zgodnie z przepisami homologacyjnymi przyjmuje sie, że zbiornik paliwa powinien byc napełniony z 90%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel07 Napisano 10 Grudzień 2019 Share Napisano 10 Grudzień 2019 Ogólnie rzecz ujmując określenie masy własnej dla czterokołowca nie jest takie proste. Do 2013 r. (rozporządzenie UE 168/2013) było sobie dyrektywa rady 93/93/EWG w sprawie mas i wymiarów dwu- lub trzykołowych pojazdów silnikowych, która w załączniku o nazwie: DEFINICJE, WYMAGANIA OGÓLNE I SZCZEGÓLOWE określa w pkt 1.5.1: " W przypadku pojazdów kategorii L6e i L7e przeznaczonych do transportu towarów i zaprojektowanych do wyposażenia w nadbudowy wymienne, ogólna masa tych nadbudów nie będzie uwzględniana w obliczaniu masy nieobciążonego pojazdu i będzie uważana za część ładunku użytecznego. W tym przypadku spełnione muszą zostać następujące dodatkowe warunki: a) podstawowy typ pojazdu (kabina podwozia), na której przewidziane jest zamontowanie wspomnianej wyżej nadbudowy, musi spełniać wszystkie zalecenia określone dla kategorii L6e i L7 "pojazdów czterokołowych do transportu towarów" (włączając z limitem masy 350 kg nieobciążonego pojazdu dla kategorii pojazdów L6e i z limitem masy 550 kg masy nieobciążonego pojazdu dla kategorii pojazdów L7e); b) nadbudowa uważana jest za wymienną, jeśli możliwe jest jej łatwe zdjęcie z kabiny podwozia bez wykorzystania narzędzi; c) jeśli chodzi o nadbudowę, producent pojazdu zobowiązany jest ująć w dokumencie informacyjnym, którego wzór zawiera załącznik II do dyrektywy 2002/24/WE, maksymalne dozwolone wymiary, masę, limity dla pozycji środka ciężkości oraz rysunek z pozycją urządzeń mocujących. Uwaga: Paliwo oraz mieszanka paliwowa nie są włączone do pomiarów, jednakże takie składniki jak kwas akumulatorowy, ciecz hydrauliczna, ciecz chłodząca oraz olej silnikowy muszą być włączone." Z tego przepisu idzie wnioskować, że w dokumentacji homologacyjnej mamy masę bez kabiny i paliwa, co jest sprzeczne z naszą krajową definicją masy własnej. Uważam, że dla tych pojazdów, które mają nr homologacyjny e..*2002/24*.....*.. należałoby ustalać masę własną przez powołanie rzeczoznawcy, który zważy pojazd a dla homologacji e..*168/2013*.....*.. wskazać taka jaka jest w dokumentacji homologacyjnej (czyli w katalogu ITS). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Grudzień 2019 Share Napisano 10 Grudzień 2019 Ale to są proste sprawy, jeśli się dobrze temat rozezna. Ładowność liczy się na podstawie różnicy MMC i masy pojazdu gotowego do jazdy (z kierowcą). Zapewniam, że dla pojazdów homologowanych na świadectwie europejskim, parametry się zgadzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.