cubitus Napisano 24 Wrzesień 2010 Napisano 24 Wrzesień 2010 Witam Mam pytanie z żle wypełnionym dowodem rejestracyjnym przyczepy cięzarowej typu tandem. Przy sprawdzaniu przyczepy sprawdziłem jak zwykle dokładnie dowód rejestracyjny i znalazłem bład w postaci żle podanej liczby osi - 2. Przyczepa ma tych osi 3.Tabliczka znamionowa i numer ramy są czytelne i nie podrabiane w żaden sposób. Na tabliczce znamionowej są elegancko opisane naciski trzech osi. Najbardziej zabawne jest to że ta przyczepa jeżdzi z takim dowodem już kilka lat.... Klient który do mnie przyjechał własnie ją kupił i przyjechał ze starym dowodem na badanie. Co mam w obecnej sytacji zrobić ??? Negatyw naturalnie plus zaswiadczenie ale co ma zrobić klient ??? Pozdrawiam [ Dodano: 24-09-2010, 11:46 ] Co najlepiej jemu doradzić ??? Cytuj
adam1501 Napisano 24 Wrzesień 2010 Napisano 24 Wrzesień 2010 Skontaktować się z WK w którym będzie klient ją rejestrował i jeżeli zgodzą się to wystawić zaświadczenie z BT (nie wpisywać w DR) z wynikiem P i w uwagach skorygować liczbę osi. Cytuj
cubitus Napisano 24 Wrzesień 2010 Autor Napisano 24 Wrzesień 2010 a co by było w sytacji jesli klient sam wypatrzy taki bład i przyjedzie z ważnym dowodem ? [ Dodano: 24-09-2010, 12:38 ] przyczepa jest przerejstrowywana z innego województwa Cytuj
rurek777 Napisano 24 Wrzesień 2010 Napisano 24 Wrzesień 2010 zaświadczenie na ustalenie danych. Cytuj
cubitus Napisano 24 Wrzesień 2010 Autor Napisano 24 Wrzesień 2010 Pozycja 6.9 z cennika. Jako bład - zła liczba osi pojazdu ? Cytuj
adam1501 Napisano 24 Wrzesień 2010 Napisano 24 Wrzesień 2010 Jeżeli ma ważne BT i sam to wypatrzy to powinien udać się do właściwego WK aby sprawdzić czy to jest błąd pisarski czy też nie, bo może ktoś dokonał w między czasie zmian konstrukcyjnych. Jeżeli to błąd to urząd sam poprawi natomiast jak będzie miał wątpliwości co prawidłowości zapisu i stanu faktycznego to skieruje na dodatkowe BT. Cytuj
danielg539 Napisano 24 Wrzesień 2010 Napisano 24 Wrzesień 2010 Jeżeli ta przyczepa nie jest zbyt stara to jest duża szansa, że w WK jest kopia wyciagu ze ŚH i na tej podstawie WK może poprawić zapis w DR. Cytuj
Jacdiag Napisano 24 Wrzesień 2010 Napisano 24 Wrzesień 2010 ostatnio miałem MAN 26.403 a DR DMC 24 000 kg, liczba osi 2 wystawiłem zaświadczenie z P i opisem "prawidłowa liczba osi 3 " wrócił po tygodniu z dopiskiem w adnotacjach "liczba osi 3" Cytuj
Arton Napisano 24 Wrzesień 2010 Napisano 24 Wrzesień 2010 ostatnio miałem MAN 26.403 a DR DMC 24 000 kg, liczba osi 2 wystawiłem zaświadczenie z P i opisem "prawidłowa liczba osi 3 " wrócił po tygodniu z dopiskiem w adnotacjach "liczba osi 3" też kiedyś miałem podobnie: cieżaówka budowlana z 4-ma osiami a w dowodzie wpisane dwie, i pieczątka z przegladu z poprzedniego roku. Cytuj
cubitus Napisano 24 Wrzesień 2010 Autor Napisano 24 Wrzesień 2010 No więc panowie co radzicie ?? Przyczepa ma ważny przegląd,klient ją właśnie kupił i ma dowód jeszcze poprzedniego właściciela z innego województwa więc w sumie to jego (klienta) interes jak załatwić ten problem.... Urząd komunikacji zawsze może jemu wystawic skierowanie do mnie i zrobię jemu wtedy 6.9. Co wy na to ?? Cytuj
Regan55 Napisano 24 Wrzesień 2010 Napisano 24 Wrzesień 2010 Co wy na to ?? Jezeli klient będzie mial takie zyczenie to czemu nie... Cytuj
adam1501 Napisano 24 Wrzesień 2010 Napisano 24 Wrzesień 2010 w sumie to jego (klienta) interes jak załatwić ten problem Jak zawnioskuje o 6.9 to proszę uprzejmie Cytuj
abcs Napisano 25 Wrzesień 2010 Napisano 25 Wrzesień 2010 zrobię jemu wtedy 6.9. Co wy na to ?? O, fuj!! Cytuj
cubitus Napisano 27 Wrzesień 2010 Autor Napisano 27 Wrzesień 2010 klasyka [ Dodano: 27-09-2010, 12:37 ] Obejrzałem dokładnie tą przyczpę jeszcze raz i pomierzyłem rozstaw osi. Rozstaw miedzy osiami 1,26. Koła ma bliżniaki tzn. 4 na oś. Na orginalnej tabliczce znamionowej - Dopuszczalna masa całkowita 24000 kg a naciski na osie 1 - 8000, 2- 8000 kg, 3 - 8000 kg. Także wydaje mi się że na prośbe klienta mogę wystawić zaświadczenie według 6.9. Tylko jaką treść najlepiej tam nanieść ?? Cytuj
max72 Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 a taki DR widzieliście , chodzi mi o F.3 Cytuj
blakop Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 To są dane z katalogu ITS. To nie było wpisywane "z ręki". Cytuj
max72 Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 chyba pierwszy raz widzę DR naczepy z ustalonym F.3 Cytuj
blakop Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 Eeee - w katalogu ITS jest trochę tego. Tu przy rejestracji nie można było nic ręcznie skorygować - to jest żywcem pobrane z ich katalogu. Cytuj
DARIO64 Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 chyba pierwszy raz widzę DR naczepy z ustalonym F.3 Widziałem i sprawdzałem o co biega w katalogu ITS jest trochę tego. Tu przy rejestracji nie można było nic ręcznie skorygować - to jest żywcem pobrane z ich katalogu Cytuj
markes30 Napisano 18 Listopad 2013 Napisano 18 Listopad 2013 Między innymi dla tego Katalog ITS nie jest już źródłowym a porównawczym Cytuj
DARIO64 Napisano 19 Listopad 2013 Napisano 19 Listopad 2013 Jeszcze pozostaje pytanie :Co jest w wyciągu z homologacji ? Cytuj
blakop Napisano 19 Listopad 2013 Napisano 19 Listopad 2013 A tak w sumie - co Wam się nie podoba w tym DR? Cytuj
michal_k Napisano 19 Listopad 2013 Napisano 19 Listopad 2013 A tak w sumie - co Wam się nie podoba w tym DR? F.3 Moim zdaniem nie powinno się tego określać dla przyczep/naczep, bo nie wiadomo z jakim pojazdem będą łączone. Cytuj
fuks Napisano 19 Listopad 2013 Napisano 19 Listopad 2013 popieram zdanie przedmówców w sprawie. PS A po chwili do głowy przyszedł mi taki oto przykład dobrze że "zagramaniczny" Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.