przemekk74 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Witam, sytuacja następująca: kupuję samochód normalnie zarejestrowany w DE, z przeglądem technicznym i silnikiem X typu diesel wg dowodu rejestracyjnego/karty pojazdu niemieckiej (pojemność powyżej 2L => większa akcyza). Załóżmy, że w aucie jest silnik Y także diesla (o pojemności < 2L => mniejsza akcyza) Silnik Y był także wkładany do tych samochodów przez producenta (no ale w tym fabrycznie był X) Nie mam żadnych papierów na ten nowy silnik – załóżmy, że wymienił go poprzedni niemiecki właściciel o czym nie ma adnotacji w dokumentach samochodu i ja tak auto sprowadziłem Zakładając, ze silnik został zamontowany poprawnie, auto jest sprawne co będzie - otrzymam pozytywny wynik badania technicznego i zapłacę akcyzę od pojemności < 2L (stan faktyczny) - otrzymam pozytywny wynik badania technicznego i zapłacę akcyzę od pojemności > 2L (stan wg dokumentów niemieckich) - nie otrzymam pozytywnego wyniku badania technicznego ze względu na niezgodność silnika z dokumentacją niemiecka czy tez niemożność ustalenia np mocy silnika (jest to np silnik który w tej pojemności występował w kilku wersjach o różnej mocy) Żeby był punk odniesienia: np. jest to vw/audi/skoda z papierami na 2,5tdi i pod maską 1,9TDI, auto z 2003r z euro3 w briefie (2,5), silnik pod machą to jakiś 1,9TDI PD 130konny (czy ma znaczenie jaką normę spalin miał ten 1,9? - na bank chodzil z katem...) Jak wygląda sprawa wydechu i katalizatora? (nie mam pojęcia czy będzie głośniejszy czy cichszy niż ori 2,5, nie mam pojęcia jak będzie wyglądała skuteczność katalizatora który prawdopodobnie jest dedykowany do 2,5 a nie 1,9? - czy w klekotach sprawdzane jest tylko zadymienie?) Podkresle: "zalozmy" ze silnik wymienil poprzedni wlasciciel.... Czy w umowie kupna musi byc oznaczona pojemnosc silnika? Pozdrawiam i dziękuję, Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luket Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Silnik jest elementem wymiennym. Powinien być wymieniony na taki sam, albo chociaż na taki jaki w tym aucie występował. Posiłkował bym się opinią rzeczoznawcy przy ewentualnym ustaleniu co to za motor, a jeśli chodzi o akcyzę.... pojęcia nie mam jak do tego podejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Są 2 warjanty: 1 - otrzymam pozytywny wynik badania technicznego i zapłacę akcyzę od pojemności > 2L (stan wg dokumentów niemieckich) To wówczas gdy diagnosta tego nie wychwyci. 2 - nie otrzymam pozytywnego wyniku badania technicznego ze względu na niezgodność silnika z dokumentacją niemiecka Tak sprawa się zakończy jak diagnosta rozpozna jaki to silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekk74 Napisano 7 Październik 2010 Autor Share Napisano 7 Październik 2010 Witam, ale diagnosta ma rozpoznac ze to inny silnik by akcyza byla mniejsza! (inaczej to troche nie ma sesnu...) Ludzie zmieniaja silniki (znam przypadek zamontowania do polo (chyba 1,3 ori) z lat 80tych motoru 1,8T benzyna z okolic 2000r) i to auto ma 1,8T w papierach (niby w polo te silniki były wkladane fabrycznie... tylko ze w polo o 10 lat mlodszych...) Na jakiej zasadzie więc dziala legalizacja zmiany silnika na inny (o innej pojemnosci)? Pozdrawiam, Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 U nas miałbyś zrobione badanie okresowe po raz pierwszy i zmiany konstrukcyjne pod kątem nowego motoru. Jeśli wszystko ok wynik pozytywny, zaświadczenie z badania, DIP, zaświadczenie o zmianach konstrukcyjnych. To pod kątem rejestracji. Z akcyza gorzej, bo prawdopodobnie będziesz musiał udowodnić, że silnik został zmieniony przed sprowadzeniem na nasz obszar celny. Bo skąd celnik ma wiedzieć czy nie wymieniłeś po sprowadzeniu ze względu na akcyzę właśnie. Ale temat akcyzy to w UC u nas o badaniach się dowiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arafal25 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Zapłacisz akcyzę od pow. 2.0 bo w chwili przekroczenia polskiego obszaru celnego nikt ne stwierdził w kraju poprzedniej rejestracji że zmieniony został silnik na inną pojemność. W Polsce uzyskasz wynik pozytywny - okresowe badanie po raz pierwszy ( to co w papirach DE ) - dodatkowe zmiany parametrów ( o silniku ) Rzeczoznawca napisze ci że pojemność silnika wynosi 1.9 ale na akcyzę szykuj się że i tak zapłacisz od powyżej 2.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekk74 Napisano 7 Październik 2010 Autor Share Napisano 7 Październik 2010 dobra - rozdzielmy dwie sprawy - przeglad techniczy (tu wypytam dokldaniej) - akcyza (dowiem sie u zrodla) Wrocmy do przegladu Widze tu troche "chyba" i "raczej" - czy nie ma jasych przepisow ktore mowiac "tak spoko" albo "nie bo...?" Przyjezdzam autem sprawnym (hamulce, swiatla i inne tralala ok) z silnikiem zmienionym (pojemnosc inna) ale takim, ktory fabrycznie w tym modelu auta wystepowal Czy z punktu widzenia 1wszego przegladu diagnosta moze (na jakiejs podstawie) jakiejs opini rzeczoznawcy czy czegos w tym stylu czy przyjezdzam i mowie "to jest 1,9tdi PD moc 130 koni model AWX, moment sratata", diagosta patrzy - no wyglada ze to ten silnik... siega do katalogu (weryfikuje) i pisze ppaier i daje pieczatke? Jak wyglada przeglad spalin w klekocie z euro3 obecnie? Dymomierz jak 20 lat temu czy analizator spalin? Pozdrawiam, Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Jak wyglada przeglad spalin w klekocie z euro3 obecnie? Dymomierz jak 20 lat temu czy analizator spalin? W kaszlaku (dieslu) dymomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Jak wyglada przeglad spalin w klekocie z euro3 obecnie? Dymomierz jak 20 lat temu czy analizator spalin? Tylko i wyłącznie dymomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Widze tu troche "chyba" i "raczej" - czy nie ma jasych przepisow ktore mowiac "tak spoko" albo "nie bo...?" Jak było wielokrotnie pisane na forum jedne WK dopuszczaja zmiany przed pierwszą rejestracją ,a inne nie,takie nasze piekiełko. Dymomierz jak 20 lat temu czy analizator spalin? 20 lat temu to było coś co można porównać do dużej strzykawy,dymomierz ale współczesny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2010 Share Napisano 7 Październik 2010 Od 1 września i tak zapłacisz wyższą akcyzę. Ustawodawca przewidział tą sytuację i dokładnie to pisał w przepisach. Płacisz akc od tego co było - chyba, że wymienisz papiery jeszcze w DE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekk74 Napisano 7 Październik 2010 Autor Share Napisano 7 Październik 2010 Od 1 września i tak zapłacisz wyższą akcyzę. Ustawodawca przewidział tą sytuację i dokładnie to pisał w przepisach. Płacisz akc od tego co było - chyba, że wymienisz papiery jeszcze w DE. chyba jest dokladnie odwrotnie niz piszesz http://www.infor.pl/dziennik-ustaw,rok,2010,nr,151/poz,1013,ustawa-o-zmianie-ustawy-o-podatku-akcyzowym-oraz-niektorych-innych-ustaw.html generalnie zmiany mialy zablokowac takie numery ze teoretycznie auto przyjechalo bez silnika (dla takich przypadkow jest ta akcyza 3%), nastepnie przed rejestracja pojawil sie nagle silnik 5000cm3 - obecnie ustawa mowi " 2b. W przypadku instalacji, przed pierwszą rejestracją na terytorium kraju, silnika w samochodzie osobowym bez silnika przyjmuje się, że przedmiotem czynności podlegającej opodatkowaniu jest samochód osobowy o pojemności silnika, który został zainstalowany. oraz (ale to akurat odwrotny przypadek) 2a. W przypadku wymiany, przed pierwszą rejestracją na terytorium kraju, silnika samochodu osobowego o pojemności 2 000 centymetrów sześciennych albo niższej na silnik o pojemności powyżej 2 000 centymetrów sześciennych przyjmuje się, że przedmiotem czynności podlegającej opodatkowaniu jest samochód osobowy o pojemności silnika powyżej 2 000 centymetrów sześciennych. => wychodzi na to ze ustawa akcyzowa ma centralnie w d... co jest w niemieckich dokumentach znaczy sie nowe pytanie prosze o rozwiniecie wersji przytargal gosc laweta auta, podnosimy maske - a gdzie silik? - a no nie ma, nie bylo jak kupilem nastepnie przyjezdza tydzien pozniej juz z silnikiem i chce przeglad Jaki papier dostanie za 1wszym razem i jaki za drugim? Czy jest pojecie "identyfikacji" (by mial z czym sie pojawil w US i celnym) oraz "przeglad" (by dostal dowod w WK)? Moze wlasnie tak to rozegrac? (ten powyzej 2L nigdy w tym aucie juz nie bedzie) Pozdrawiam, Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Październik 2010 Share Napisano 8 Październik 2010 Niestety w praktyce na zasadzie analogii UC stosują ten przepis również w przypadku odwrotny,a więc wymiany silnika na mniejszy. Manewr z przyprowadzeniem auta bez silnika byłby OK - pytanie tylko jak od strony praktycznej udokumentować to przezd UC - tego przyznam się nie wiem. Może wystarczyłby zapis na rachunku, że kupujesz pojazd niekompletny - bez silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 8 Październik 2010 Share Napisano 8 Październik 2010 Może wystarczyłby zapis na rachunku, że kupujesz pojazd niekompletny - bez silnika? Ciekawe czy UC nie potraktuje tego jako nadwozia przeznaczonego na części,jak postąpisz jeżeli przyjdzie do Ciebie zarejestrować a w akcyzie jest napisane "części" zamiast "samochód osobowy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekk74 Napisano 8 Październik 2010 Autor Share Napisano 8 Październik 2010 Niestety w praktyce na zasadzie analogii UC stosują ten przepis również w przypadku odwrotny,a więc wymiany silnika na mniejszy. czy znasz taki przypadek po 1wszym wrzesnia? Pozdrawiam, P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Październik 2010 Share Napisano 8 Październik 2010 czy znasz taki przypadek po 1wszym wrzesnia? Tak dokładnie, dlatego piszę. Ciekawe czy UC nie potraktuje tego jako nadwozia przeznaczonego na części,jak postąpisz jeżeli przyjdzie do Ciebie zarejestrować a w akcyzie jest napisane "części" zamiast "samochód osobowy". Ale on do UC się zgłosi już po zamontowaniu nowego silnika i AKC będzie na samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Październik 2010 Share Napisano 8 Październik 2010 prosze o rozwiniecie wersjiprzytargal gosc laweta auta, podnosimy maske - a gdzie silik? - a no nie ma, nie bylo jak kupilem nastepnie przyjezdza tydzien pozniej juz z silnikiem i chce przeglad Jaki papier dostanie za 1wszym razem i jaki za drugim? Za pierwszym razem - żaden. Badania okresowego nie zrobisz, bo auto bez silnika jest niesprawne. Ustalenia danych nie zrobisz, bo nie ma silnika więc nie wiesz jaka pojemność, moc, masa własna, itd... Za drugim razem jeśli silnik jest zgodny z papierami to normalne okresowe, jeśli niezgodny to okresowe i zmiany konstrukcyjne. Chyba, że klient chce tylko ustalenie danych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.