Skocz do zawartości

budowa wozu kempingowego .


sarin7

Rekomendowane odpowiedzi

Co nie zmienia stanu rzeczy, że badanie okresowe musisz wykonać i za nie pobrać opłatę

 

Z tą opłata jest rożnie. Ja mam zalecenie z TDT 98+94+82 zł i dlatego takich BT nie robię, bo stacje oddalone o 6 km nie sa kontrolowane przez TDT i pobierają tylko 82 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo stacje oddalone o 6 km nie sa kontrolowane przez TDT i pobierają tylko 82 zł.

to są właśnie niespójne przepisy i bystra konkurencja ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą opłata jest rożnie. Ja mam zalecenie z TDT 98+94+82 zł

Nie rozstrzygam wg mnie chorych interpretacji tylko podstawowy zakres tego badania a więc okresowe i dodatkowe i tylko za takie pobieram opłatę, natomiast jak w przypadku badania amortyzatorów za zabrany DR za lusterko uważam za totalna bzdurę, jak też branie opłaty i wykonywania badania za dzwon przy badaniu zmian konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem okresowe + dodatkowe , termin następnego badania wg dowodu rej.

i to jest właśnie chore, bo w parze z okresowym idzie ustalenie terminu następnego badania ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w parze z okresowym idzie ustalenie terminu następnego badania ,,,

Przecież ustalił

wpisałem wg dow.rej

Wykonał wszystkie czynności z następnym terminem włącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres badania okresowego to nie do końca to samo co badanie okresowe.

Przy badaniu dodatkowym po zmianach wykonuje się czynności jak w badaniu okresowym i tylko tyle.

Jeśli konieczne jest ustalenie terminu NTB to należy w rodzaju badania wpisać badanie okresowe i dodatkowe i wyznaczyć termin BT.

 

w obu przypadkach zakres badania fizycznie jest taki sam i kasa za badanie taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie dziwne, że w BT w zakresie, którego wchodzi OBT możemy postapić dwojako, tz ustalić TNBT lub go nie ustalać. Aby było jeszcze dziwniej to ten termin ustalony przez diagnoste może być krótszy od tego zapisanego w DR pomimo, że jest zawarty w DR jest zgodny z ustawą :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakres badania okresowego to nie do końca to samo co badanie okresowe.

 

I pod tym się podpisuje. Zakres czynności w mojej ocenie odnosi się do pewnej metodologii badania - technicznych czynności które należy przeprowadzić, a nie do samej idei badania, które ma się skończyć wyznaczeniem nowego terminu. Kasujcie sobie jak chcecie i wliczajcie co tam chcecie, ale rodzaj badania wyłącznie dodatkowe bez określania terminu, bo jeśli określane, to jedyne wyjście to na rok!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli określane, to jedyne wyjście to na rok!

 

Jeżeli jest to samochód osobowy lub ciężarowy o dmc do 3,5 t i nie minęło jeszcze 3 lata do daty pierwszej rejestracji to na 2 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy ile minęło i jaki to rocznik. Ale jeśli już miał pierwsze badanie z terminem na dwa lata to teraz już tylko na rok, choćby po dwóch dniach przyjechał od poprzedniego badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...
pytanie, czy fotele do przewozu pasażerów mogą być montowane tyłem do kierunku jazdy ?

 

podczas jazdy nie ,,,

,,,

 

Bokiem doczytałem ,ze nie wolno,ale tyłem, może coś przeoczyłem -gdzie szukać? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bokiem doczytałem ,ze nie wolno,ale tyłem, może coś przeoczyłem

Prawdopodobnie masz tu rację, ale niejasności jest więcej ,,,

 

Dyrektywa 2005/39/WE Parlamentu Europejskiego i Rady

z dnia 7 września 2005 r.

1. Montowanie siedzeń skierowanych bokiem do kierunku jazdy jest zabronione w przypadku pojazdów kategorii M1, N1, M2 (klasy III lub B) i M3 (klasy III lub B).

 

Powyższe wyłączenie obowiązuje przez okres pięciu lat od dnia 20 października 2005 r.. Może ono zostać przedłużone, jeżeli dostępne są wiarygodne statystyki dotyczące wypadków oraz nastąpił dalszy rozwój urządzeń przytrzymujących."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Podepnę się pod temat, choć jest stary jak świat.

Z kumplem myślimy kupić transita takiego z lat 89-2000 by był na 9 osób i jako, że młodzi jesteśmy a auto ma być na wakacje ze względów ubezpieczeniowych chcemy mu wbić w dowód pojazd kempingowy. To też mam kilka pytań:

1) Czy mogę zamontować siedzenia w układzie 3 do przodu 3 do tyłu, tak by wygodniej było rozmawiać oraz wsiadać i wysiadać z auta? Fabrycznie Transit ma 2 3 osobowe kanapy więc kwestia ich obrócenia i przymocowania do podłogi.

2) Czy dołożenie lodówki oraz stolika już spowoduje zakwalifikowanie auta jako kempingowe? 3) Co będzie łatwiej przerobić ze względów prawnych busa osobowego czy ciężarowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.