darekgrem Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 Witam Jak się liczy ilość miejsc w autobusie ile przypada na osobe 70 czy 75 kg. Mercedes sprinter dmc 4600 kg masa własna 3200 kg ładowność 1400 kg liczba miejsc w autobusie 19 plus kierowca na pasażera wypada 70 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 Warunki techniczne Dz.U. 32 rozdział 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablo Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 Dz.U2003.32.262 Rozdział 5 Warunki dodatkowe dla autobusu Par.17. 1. Liczba miejsc dla pasażerów siedzących i stojących powinna być tak ustalona, aby nie nastąpiło przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej autobusu. 2. Przyjmuje się, że średnia masa jednego pasażera wraz z bagażem wynosi: 1) dla autobusu miejskiego - 68 kg; 2) dla pozostałych autobusów - 71 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 33kg.zostaje na bagaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 Mnie wyszło 19x71=1349+75 kierowca=1424 czyli lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 33kg.zostaje na bagaż albo 24 kg brakuje ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 14 Październik 2010 Share Napisano 14 Październik 2010 nie pisze jaki rodzaj autobusu [ Dodano: 14-10-2010, 12:27 ] liczyłem po 68kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 17 Listopad 2010 Share Napisano 17 Listopad 2010 masa własna i ładowność jest podawana w zaokrągleniu. ładownośc napewno do 10 i 50 kg a własna nie pamietam ale jest w DzU 32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmiodzio Napisano 17 Listopad 2010 Share Napisano 17 Listopad 2010 Dział II Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu § 4. 2. Dopuszczalną ładowność i masę własną pojazdu określa się w zaokrągleniu do: 1) 10 kg - dla pojazdów o masie własnej do 2.000 kg; 2) 50 kg - dla pozostałych pojazdów . I to nie Dz.U 32 , a tylko (Dz. U. z 2009r. Nr 155, poz. 1232) [ Dodano: 09-02-2011, 21:08 ] Koledzy mam pytanie o podobnym temacie. Klijent chce ,aby dopisać mu w Dowodzie Rejestracyjnym Autobusu miejsca stojące,gdyż ma tylko miejsca siedzące w ilości 41 szt. Autobus marki Mercedens Benz O 303. DMC-13400 kg MW--9100 kg w takim razie ładowność wychodzi -4300kg. Obliczając 41x71+75=2986kg 4300-2986 =1314 kg. I teraz 1314kg dzielimy przez 71kg wychodzi 18,5 miejsc niby stojacych. Co Wy Koledzy na to. Czy dobrze liczę. I jeszcze jedno pytanie - czy robimy zmiany konstrukcyjne + badanie okresowe ? No i następna prośba -czy są warunki techniczne co do uchwytów górnych i tych niższych przy siedzeniach . Coś kiedyś mi mignęło na forum ,ale pamięć już kurde nie ta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 27 Wrzesień 2011 Share Napisano 27 Wrzesień 2011 http://www.gitd.gov.pl/content/autobus-z-przerobkami-w-gorzowie [ Dodano: 27-09-2011, 19:34 ] A co bedzie z diagnostą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Wrzesień 2011 Share Napisano 27 Wrzesień 2011 http://www.gitd.gov.pl/content/autobus-z-przerobkami-w-gorzowie [ Dodano: 27-09-2011, 19:34 ] A co bedzie z diagnostą? Martwisz się? Dlaczego od razu sądzisz że to wina diagnosty. Widziałeś jakie pomyłki w DR potrafi robić WK? A w końcu to i diagnosta też może się przecież pomylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 A w końcu to i diagnosta też może się przecież pomylić. No niestety ,ale wszyscy twierdzą ,że nie ma takiego prawa .Musi być czujny jak Saper. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 Kolego mmiodzio spróbuję odpowiedzieć na twoje pytanie.Klasyfikacja autobusu.Klasa I -autobus miejski(umożliwia przewóz pasażerów na miejscach siedzących i stojących).Klasa II-autobus międzymiastowy(umożliwia przewóz pasażerów na miejscach stojących)Obydwie klasy inaczej traktowane jako Klasa A.Klasa III -autobus turystyczny(umożliwia przewóz pasażerów tylko na miejscach siedzących). Inaczej traktowany jako Klasa B.W/w klasy zawarte są w Dyrektywie unijnej nr.2001/85/WE lub w PN-S-47010 Z 1999r.Z tego wynika że tylko autobusy Klasy A to jest(klasa I,klasa II) dopuszczają przewóz pasażerów na miejscach siedzących i stojących.DZ.U 32 poz 262 paragraf 17 punkt 1 i 2 określa warunki mas w obliczeniu miejsc w granicach dopuszczalnych.Do wyliczenia liczby przewożonych pasażerów znajdujących się na miejscach siedzących i stojących trzeba zastosować wzory. N<=PS+S1/SPS N<=(MT-MV)-LxRxVX/Q gdzie N-liczba przewożonych pasażerów PS-liczba miejsc siedzących SPS=0,125(m2/na osobę dla autobusu klasy A) MT-DMC autobusu MV-masa własna autobusu L-jednostkowe obciążenie bagażem(100kg/m3) R-jednostkowe obciążenie bagażnika dachowego(75kg/m2) VX-powierzchnia bagażnika dachowego Q-masa pasażera(dla autobusu klasy B-71kg) W przypadku autobusu klasy B ,S1-0 W twoich wyliczeniach osób stojących trzeba uwzględnić powierzchnię dla osoby,przeliczenie masy przez masę osoby jest ogólnikowe i nie precyzyjne.Co do uchwytów dla pasażerów muszą być wykonane przez uprawnionego producenta oraz poparte opinią rzeczoznawcy w którym będą wyliczenia wytrzymałości konstrukcji do trzymania.Robimy okresowe+dodatkowe po zmianach konstrukcyjnych.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natasza Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 ... W twoich wyliczeniach osób stojących trzeba uwzględnić powierzchnię dla osoby,przeliczenie masy przez masę osoby jest ogólnikowe i nie precyzyjne.Co do uchwytów dla pasażerów muszą być wykonane przez uprawnionego producenta oraz poparte opinią rzeczoznawcy w którym będą wyliczenia wytrzymałości konstrukcji do trzymania.Robimy okresowe+dodatkowe po zmianach konstrukcyjnych.Pozdr. Kolego czy jesteś pewny? Nie chciałbym być natrętny. Czy możesz odpowiedzieć, gdzie pozyskałeś powyższą wiedzę? Jesteś z Bydgoszczy.czy było to może prezentowane na szkoleniach PERFEKTU? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psoid Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 sprawę uchwytów również reguluje dyrektywa nr.2001/85/WE 7.11.1. Wymagania ogólne 7.11.1.1. Poręcze i uchwyty mają odpowiednią wytrzymałość. 7.11.1.2. Są one zaprojektowane i wykonane w sposób niestwarzający zagrożenia odniesienia obrażeń przez pasażerów. 7.11.1.3. Przekrój poręczy i uchwytów ma wielkość i kształt pozwalający pasażerom na łatwe i pewne ich uchwycenie. Aby pomieścić dłoń, każda poręcz ma długość co najmniej 100 mm. Żaden z wymiarów przekroju nie jest mniejszy niż 20 mm, ani większy niż 45 mm z wyjątkiem poręczy na drzwiach i siedzeniach a w przypadku pojazdów klasy II, III i B w dojściach. W tych przypadkach dozwolone są poręcze o minimalnym wymiarze przekroju wynoszącym 15 mm pod warunkiem, że inny wymiar tego samego przekroju wynosi co najmniej 25 mm. Poręcze nie mają ostrych kantów. 7.11.1.4. Prześwit między poręczą lub uchwytem a przylegającymi częściami nadwozia lub ścian pojazdu ma co najmniej 40 mm szerokości. W przypadku poręczy na drzwiach, siedzeniu lub w dojściu w pojeździe klasy II, III i B, dozwolony jest minimalny prześwit 35 mm. 7.11.1.5. Powierzchnia poręczy, uchwytu lub słupka wykonana jest w kolorze kontrastującym z otoczeniem i nie jest śliska. 7.11.2. Poręcze i uchwyty dla pasażerów stojących 7.11.2.1. Pojazd wyposażony jest w odpowiednią liczbę poręczy i/lub uchwytów dla każdego punktu podłogi przeznaczonego dla pasażerów stojących zgodnie z ppkt. 7.2.2. do tej liczby można zaliczyć taśmowe uchwyty wieszakowe, jeśli występują i jeśli są one utrzymywane w odpowiedni sposób w położeniu użytkowym. Wymaganie to uważa się za spełnione, jeżeli dla wszystkich możliwych położeń urządzenia do badania położenia poręczy i uchwytów przedstawionego w załączniku III rysunek 20, przynajmniej dwie poręcze lub dwa uchwyty mogą zostać dosięgnięte ruchomym ramieniem urządzenia. Urządzenie do badania można swobodnie obracać wokół jego osi pionowej. 7.11.2.2. Przy stosowaniu procedury określonej w ppkt. 7.11.2.1 bierze się pod uwagę jedynie uchwyty i poręcze znajdujące się na wysokości nie mniejszej niż 800 mm i nie większej niż 1 900 mm ponad podłogą. 7.11.2.3. W każdym miejscu, które może być zajmowane przez pasażera stojącego, co najmniej jeden z dwóch wymaganych uchwytów lub jedna poręcz znajduje się na wysokości nieprzekraczającej 1 500 mm nad podłogą. Nie stosuje się do powierzchni przylegającej do drzwi w przypadku gdy drzwi lub ich mechanizm w położeniu otwartym uniemożliwiałby skorzystanie z tego uchwytu. 7.11.2.4. W przestrzeniach możliwych do zajęcia przez pasażerów stojących, które nie są oddzielone siedzeniami od ścian bocznych znajdują się poziome poręcze równoległe do ścian, zamocowane na wysokości nie mniejszej niż 800 mm i nie większej niż 1 500 mm nad podłogą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 28 Wrzesień 2011 Share Napisano 28 Wrzesień 2011 Przytoczone wzory na obliczenie ilości miejsc do siedzenia i stania w autobusach generalnie dotyczą podczas zmiany rodzaju pojazdu z sam.ciężarowego na autobus.I muszą być stosowane.Pragnę zwrócić uwagę na parametr SPS-0,125m2/osobę(dla autobusu klasyA). Ten parametr w przykładzie kolegi "mmiodzio"powinien być uwzględniony.To znaczy nie tylko DMC ogranicza dopuszczalną ilość miejsc,lecz również powierzchnia. Szanowny/a koleżanko lub kolego Nataszo tak wiedza na te tematy zaczerpnięta jest z kursu firmy PERFEKT.Chciałbym jeszcze koledze "mmiodzio"powiedzieć że wszelkie wymagania odnośnie warunków jakie mają spełniać poręcze i uchwyty dla pasażerów stojących są w wyczerpujący sposób opisane w Regulaminie 107 EKG ONZ poz.7.11.Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Norbert Jezierski Napisano 29 Wrzesień 2011 Share Napisano 29 Wrzesień 2011 Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami - zaczynam ciąć posty o zbytnim zabarwieniu emocjonalnym. Przykro mi, ale ostrzegałem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
psoid Napisano 29 Wrzesień 2011 Share Napisano 29 Wrzesień 2011 Tomasz56, coś mi w tym wzorze z masami nie pasuje, ponieważ jednostki się nie skracają. Chyba gdzieś się wkradł błąd zapisu bo liczba pasażerów powinna wyjść bez jednostki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 29 Wrzesień 2011 Share Napisano 29 Wrzesień 2011 Postaram się wyjaśnić dokładnie wzory ma obliczanie miejsc w autobusie. 1 Wzór-N<=PS+S1/SPS Przykład hipotetyczny;PS -Liczba miejsc do siedzenia -41;S1-powierzchnia dla pasażerów do stania wynikająca z pomiaru-3m2;SPS=0,125 m2 na osobę.S1 dzielimy przez SPS =24 miejsca do stania.To znaczy N=41+24=65 miejsc.Z godnie z DZ.U.32 paragraf 17 obliczamy i lość miejsc według ustawy.Jeżeli ładowność pozwala na taką ilość ok jeżeli nie obcinamy. 2 Wzór-N<=(DMC-MW)-LxR/Q Przykład hipotetyczny;L-obciążenie luków bagażowych(przyjmuje się zależność od objętości luków bagażowych 100kgna m3);R-obciążenie bagażnika dachowego(przyjmuje się 75 kg na m2).Jeżeli (13400-9100)-150x150/71=4300-320=3980podzielone przez 71=56 miejsc w autobusie.Sądzę że jest to czytelne i wyjaśnia problem obliczania miejsc do siedzenia i stania w autobusach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 30 Sierpień 2018 Share Napisano 30 Sierpień 2018 Pacjent: autobus miejski F1:19500kg F2:18000kg 1rej. 2016, G: 11400kg, ilość miejsc 29+75.....w COC niby jest napisane, że ilość miejsc jest ilością maksymalną, a nie rzeczywistą, znaczy się, że nie można wpuścić do autobusu 103 osób (poza kierowcą).... Jak to się ma do: Rozdział 5 Warunki dodatkowe dla autobusu § 17. 1. Liczba miejsc dla pasażerów siedzących i stojących powinna być tak ustalona, aby nie nastąpiło przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej autobusu. 2. Przyjmuje się, że średnia masa jednego pasażera wraz z bagażem wynosi: 1) dla autobusu miejskiego – 68 kg; Rozumiem zamysł, ale w/w przepis nie pozwala na takie rozwiązanie...Podniesienie DMC pomogło by, ale nowej tabliczki producent nie wyda...Łapie się to pod UD - oczywiste omyłki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Sierpień 2018 Share Napisano 30 Sierpień 2018 Jeśli dopuszczalne naciski puszczają to "z urzędu" można podnieść DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 30 Sierpień 2018 Share Napisano 30 Sierpień 2018 (edytowane) Naciski 11500+6100= 18600kg i wtedy "nie ma tematu". Pytanie czy można to zrobić na P z UD i w uwagach F2:18600? Tylko dla takiego rozwiązania potrzebna jest nowa TZ...a z tym jest ciężko Edytowane 30 Sierpień 2018 przez adamos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 31 Sierpień 2018 Share Napisano 31 Sierpień 2018 11 godzin temu, adamos napisał: Pacjent: autobus miejski F1:19500kg To chyba masz na tabliczce 19500 ? 19500>18600 9 godzin temu, adamos napisał: i wtedy "nie ma tematu". Kontakt z właściwym WK i coś będziesz wiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 31 Sierpień 2018 Share Napisano 31 Sierpień 2018 9 godzin temu, adamos napisał: Naciski 11500+6100 Skoro są takie naciski na TZ to skąd te 19500 kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 31 Sierpień 2018 Share Napisano 31 Sierpień 2018 Pomyłka, F1: 19100, a naciski max 6100+12000, oś napędowa max 11500, więc suma summarum wychodzi 18600kg... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.