Skocz do zawartości

Wpis "GAZ" w dowodzie rejestracyjnym


Gość stomek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam dwa pytania. Czy brak adnotacji w dowodzie rejestracyjnym o zamontowaniu instalacji gazowej, gdy od daty montażu mineło już ponad pół roku nalezy uznać za powód by wynik badania był negatywny? Czego sie tyczy badanie dodatkowe w tabeli opłat (Dz.U Nr223 2004) 6.1 za 114zł? Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy brak adnotacji w dowodzie rejestracyjnym o zamontowaniu instalacji gazowej, gdy od daty montażu mineło już ponad pół roku nalezy uznać za powód by wynik badania był negatywny?

Nawet jeśli minęło 5 dni tojest powód do wyniku negatywnego. Klient ma co prawda 30 dni na wbicie gazu, ale przyjeżdżając na stację gaz ma być wbity. Osobiście uważam, że skuteczniejsze jest (najlepiej po konsultacji z wk) danie pozytywa, wystawienie zaświadczenia (z odpowiednią adnotacją) ale bez podbicia dowodu. Wtedy wizyta w wk, wpis do dowodu i z powrotem na stację po pieczątkę.

 

Czego sie tyczy badanie dodatkowe w tabeli opłat (Dz.U Nr223 2004) 6.1 za 114zł?

Jestem w domu i nie mam cennika, ale jak dobrze pamiętam jest to pierwsze bad.tech. gazu. Ja osobiście uważam to za martwy punkt cennika, bo nawet przy pojeździe sprowadzonym z gazem kasuję 169 za pierwsze + 63 za gaz.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za odpowiedź. Kiedys miałem taki przypadek i uzgodniłem z WK,ze po badaniu pozytywnym wpiszą gościowi ten gaz. Dzis też tak zrobiłem ( pozytyw - zaświadczenie bez wpisu w dowód). Jednak zostałem zapytany przez prezesa dlaczego tak zrobiłem i nie skasowałem 98+ 114? Nie mogłem tego znaleźć w przepisach, więc jeśli mogę prosić o podstawy prawne... Z góry bardzo dziekuję

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uważam że cennik jest za bardzo rozbudowany i stąd różne kwalifikacje pozycji cennikowych na różnych stacjach .Nic dobrego z tego nie wynika bo popada się w konflikt z klientem lub US .

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rajmund zawieja

Nie czeba tak ostro wystarczy uświadomić kierowce że ma najpierw uzuoełnić wpis w dowodzie a potem wykonać przegląd klijent się cieszy bo zaoszczędził 20 zł i napewno przyjedzie za rok :idea::idea::idea:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Osobiście uważam, że skuteczniejsze jest (najlepiej po konsultacji z wk) danie pozytywa, wystawienie zaświadczenia (z odpowiednią adnotacją) ale bez podbicia dowodu

Raz na początku mojej kariery zrobiłem tak jak mówisz, czyli okres + gaz, a nie zauważyłem że gaz nie jest wbity w dowód - Byłem się z tego tłumaczyć na prokuraturze i po gruntownych rozmowach jak nie ma wpisu to w OGÓLE nie podchodze do badania

 

negat , do WUK, do SKP , pieczątka w dowód tak jest w Bydg.to samo dotyczy haka

A w przypadku haka to robie okres + dod. wystawiam zaświadczenie pozytyw, w WK wpisują HAK klient wraca do mnie po pieczątke

 

PS stomek pisz skąd jesteś bo z internetu to są wszyscy (chociaż województwo) ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 weeks later...

Moim zdaniem nie można dać pozytywnego badania bo masz obowiązek porównać zapisy w dowodzie ze stanem faktycznym. Jeżeli w pojeżdzie jest gaz a w dowodzie nie ma powinien być negatywny wynik. W praktyce robimy to tak:

A) jeżeli nie upłynęło 30 dni od wystawienia faktury za montaż gazu to odsyłamy po wpis do WK i dopiero badamy.

B) po 30 dniach dokumenty wystawione przez montażystę tracą ważność (różnie do tego podchodzą w różnych WK ale według przepisów tak jest) i wówczas robimy badanie za 114 (bez orzekania o sprawności pojazdu) wpisuje właściciel gaz w WK i dopiero przegląd.

 

PS wystawiając zaświadczenie z pozytywnym wynikiem badania poświadczacie nieprawde (niezgodność z zapisamiw w dowodzie ) i jeszcze sami na siebie donosicie do WK

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega chciał byc dobry i klepnoł pomimo braku wpisu GAZ-poinformował klienta zeby sobie podjechał do WK i uzupełnił!była wija ze hej!tak więc nauczeni doswiadczeniem albo sobie pojedzie i wpisze gaz albo ma negatywny wynik badania! 8)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
S.K.P-POZNAŃ

nie ma wpisu "GAZ" w dowodzie nie podchodze do badania.wysyłam klienta do W.K po wpis .

a z hakiem-zaświadczenie z wynikiem pozytywnym-po wpis do WK. -i na SKP po pieczątke

 

[ Dodano: 12-11-2005, 09:55 ]

po dzisiejszym dniu musze zweryfikowac poprzednia wypowiedź.

Brak aktualnych badań i wpisu "GAZ". W.K -nie chce wbic bo nie ma badań, ja negat bo nie ma wpisu.......

po uzgodnieniu- zaświadczenie z wynikiem pozytywnym.-adnotacja -przystosowany do zasilania gazem,i dodatkowo"brak wpisu w dowodzie".Do W.K po wpis i na SKP po pieczątke.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 month later...

Koledzy a jak podchodzicie do tematu kiedy pojawia się na okresowym pojazd z wpisem że pojazd przystosowany do zasilania gazem a instalacja jest zdemontowana bo jest niesprawna i klient nie bedzie jej już naprawiał?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 9 months later...

Jak robicie jak w DR nie ma adnotacji GAZ tylko jest rodzaj paliwa BB i LPG.

Wysłałem takiego klienta do WK i teraz się przepychamy. WK twierdzi iż to wystarczy.

Moim skromnym zdaniem powinien mieć adnotację GAZ.

Jak to jest u Was.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wojciech Jania
Jak robicie jak w DR nie ma adnotacji GAZ tylko jest rodzaj paliwa BB i LPG.

Wysłałem takiego klienta do WK i teraz się przepychamy. WK twierdzi iż to wystarczy.

Moim skromnym zdaniem powinien mieć adnotację GAZ.

Masz absolutnie rację. Istnieją przecież pojazdy, fabrycznie przystosowane do zasilania wielopaliwowego, posiadajace homologację od razu na dwa rodzaje paliwa. W takim przypadku oczywiście wystarczy wpis tam, gdzie w DR jest rodzaj paliwa. Jeżeli auto jest przystosowane do zasilania gazem poza fabryką - powinien być dodatkowy wpis GAZ.

Różnica wcale nie taka subtelna ;)

 

Ciekawostka: czytałem ostatnio, że brazylijski Fiat seryjnie produkuje na tamten rynek silniki przystosowane do zasilania benzyną, gazem albo metanolem - co kto lubi!

Ja wolę :piwo

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fly nic się nie przejmuj, wystarczy często zaglądać na forum, tutaj można się dowiedzieć więcej niż na szeroko pojętych szkoleniach dla diagnostów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
fly nic się nie przejmuj, wystarczy często zaglądać na forum, tutaj można się dowiedzieć więcej niż na szeroko pojętych szkoleniach dla diagnostów.

 

w 100% sie z toba zgadzam :D od jakiegos czasu jestem fanem tego forum :mrgreen:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.