Skocz do zawartości

Auto do sportu - zmiana liczby miejsc, masy własnej i DMC


coeldrift

Rekomendowane odpowiedzi

blakop napisał/a:

Gdybam

 

To wpisz masę przewidzianą dla tego ciągnika :D

Dokładnie - a jak z katalogu będzie wynikało 3000 to będziesz wiedział dla czego aż tyle bez hamulca. Pamiętaj, że producent jak przedstawił Dario może homologować na mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    9

  • DARIO64

    8

  • danielg539

    6

  • JANUSZ60

    5

Dobra - to jest sprowadzony ciągnik i kolega ze stacji dzwoni i pyta ile wpisać :)

Katalog ITS w rękę i z katalogu pamiętając, że bez hamulca nie może być więcej niż 3T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

No to skoro już wszystko wiem na temat ciągników, siewników, przyczep bez hamulca i świętej pamięci rozrzutników obornika (także tych zarejestrowanych) to spytam raz jeszcze. Czy jest jakaś szansa na zmniejszenie DMC mojego sportowego pojazdu. Ewentualnie jakie zmiany konstrukcyjne musiałbym wykonać. Połowa nadwozia jest już plastikowa. Rzeczywista waga auta gotowego do jazdy bez kierowcy jest w okolicach 920kg (w zależności od ilości powietrza w oponach).

 

Dodane: Przekażę Wam to co powiedział mi mój prawnik. W sądzie nie ważne jest prawo, ważne jest kto lepiej argumentuje. W dowodzie w pozycji O.1 i O.2 jest zapis "maksymalna masa całkowita przyczepy...". Nie należy mylić tego zapisu z dopuszczalną masą całkowitą. Skoro celowo użyto dwóch różnych słów to znaczy, że są to dwie różne kwestie - nawet jeśli nie było to zamysłem organu projektującego i wydającego dowód. W sądzie na pierwszej rozprawie obali się teorię o DMC w rubrykach O.1/O.2. Użytkownik ma prawo do interpretacji dwuznacznego przepisu na swoją korzyść. Według prawnika zapis ten mówi o rzeczywistej maksymalnej masie przyczepy. Gdyby chodziło o wartości DMC przyczepy to uzupełnione zostałoby pole F.3, które jasno mówi o dopuszczalnej masie zespołu pojazdów, czyli DMC przyczepy = F.3 - F.2. Co Wy na to?

 

Pytanie numer dwa: czy mogę to auto holować tzw. motylkiem.

 

:-)

 

Cieszę się, że wywołałem tak gorącą dyskusję i serdecznie wszystkich pozdrawiam.

 

Kuba

 

PS. Wspomniany gwałciciel PoRD poniżej:

file.php?id=22&mode=view

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pole F.3, które jasno mówi o dopuszczalnej masie zespołu pojazdów

Zgadza się.

DMC przyczepy = F.3 - F.2. Co Wy na to?

Nie ma takiego związku, nie istnieje takie równanie.

Przekażę Wam to co powiedział mi mój prawnik.

W związku z powyższym musi się doszkolić niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytanie numer dwa: czy mogę to auto holować tzw. motylkiem.

 

]

Jak słusznie zauważyłeś HOLOWAĆ a nie przewozić, transportować a więc obowiązują Cie przepisy jak przy holowaniu ( w Twoim przypadku przy użyciu holu sztywnego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.