Piotr Barczuk Napisano 13 Wrzesień 2005 Napisano 13 Wrzesień 2005 Jak ustalacie masę własną podczas pierwszego? Co robicie w przypadku jesli nie zgadza się to z zapisem w dokumentach rejestracyjnych z zagranicy. Piotr Barczuk Cytuj
Psuj Napisano 13 Wrzesień 2005 Napisano 13 Wrzesień 2005 Wpisuję z zagranicznych dokumentów a jak nie ma to z katalogu, z danego modelu auta o tej samej dmc. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Sebastian ZG Napisano 13 Wrzesień 2005 Napisano 13 Wrzesień 2005 Podobnie jak Psuj najpierw dokumenty zagraniczne później katalogi, zostaje jeszcze ważenie ale tego nie stosuje bo nie zawsze to jest adekwatne z tym co podaje producent (przyrząd do pomiaru amortyzatorów mierzy siłe nacisku osi po zsumowaniu wychodzi MW ale rozbieżności są czasami dość znaczne - i nie chodzi o rozbieżności 10-30 kg; tylko czasami ponad 100 - przy autach do 3,5 T) A w przypadku rozbieżności danych wyżej stawiam dokumenty z zagranicy. Cytuj
Piotr Barczuk Napisano 13 Wrzesień 2005 Autor Napisano 13 Wrzesień 2005 A co w/g was ma priorytet w kontekscie: Dz.U.227 załączmik 6: § 1. Załącznik określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc. § 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się: 1) przez zważenie całego pojazdu albo 2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu. 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. 3. W razie powstania trudności w ustaleniu podstawowych parametrów pojazdu, powinno się zażądać opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności. Pytanie moje spowodował telefon pani z WK: "bo jest niezgodność zaświadczenia z dokumentami rejestracyjnymi z zagranicy" Róznicy było 12kg i Pani nie podobało się, wiec dosyć twardo obstaję przy swoim, iż ustaliłem zgodnie z § 3. 1. i nie planuję niczego zmieniac w DIP. W moim WK to jak marke samochodu zmienię to piszą jak w zaświadczeniu byle VIN zgodny a w przyległych starostwach wciąż coś im nie pasuje. Piotr Barczuk Cytuj
Sebastian ZG Napisano 13 Wrzesień 2005 Napisano 13 Wrzesień 2005 Czyli zważyłeś pojazd i powstała różnica. A podczas ważenia pojazd był: 1. z NORAMLNYM wyposażeniem ? 2. paliwem, olejem, smarami i cieczami w ilościach nominalnych ? 3. bez kierującego ? I sprawa powstała z róźnicy AŻ 12 kg (to i tak niezły wynik mi zawsze wychodzi koło 30 - 50 kg - ale nigdy nie mam pewności czy podczas ważenia spełniłem pkt 1,2 ) A propo ważenia to nasz WK kieruje na Legalizowaną wage (której dokładność zapewne jest +/- 10kg) Cytuj
Piotr Barczuk Napisano 13 Wrzesień 2005 Autor Napisano 13 Wrzesień 2005 Samochód w/g paierów ważył 848, w/g mnie 860 czyli rónica jest tak naprawdę 10 kg. Znany i sznowany na tym forum B. Maćkowski twierdzi, iż na pierwszym priorytet ma natura. Czyli np. na tabliczce nie ma masy zespołu, a w brief jest to haka nie ma prawa mieć. IMHO anologicznie powinna mieć się sprawa z masami tym bardziej, iż 227 precyzuje tą sprawę dokładnie. Skoro mozna mierzyć np. naciski to te urządzenia nie podlegają legalizacji. Podsumowując: 1.Z punktu wiedzenia techniki te 10kg nie ma zadnego znaczenia. Może wynikac np. z zamontowanego spoilera i szerszych opon. 2. Dziennik ustaw przewiduję taki sposób ustalenia masy. W takim razie zapisy muszą być zgodne czy nie ? Piotr Barczuk Cytuj
DIAGNOSTA__ Napisano 14 Luty 2013 Napisano 14 Luty 2013 Panowie a co to dokładnie znaczy w ilościach nominalnych mam na myśli ilość paliwa czy z pełnym bakiem czy może na rezerwie? Bo nawet słownik języka polskiego ma problem z określeniem wartości nominalnej. Cytuj
danielg539 Napisano 14 Luty 2013 Napisano 14 Luty 2013 a co to dokładnie znaczy w ilościach nominalnych mam na myśli ilość paliwa czy z pełnym bakiem czy może na rezerwie? Wszystkie płynu maja być na full a zbiornik paliwa ma być napełniony w 90%. Dokładniejsze informacje znajdziesz w dyrektywie WE 9727. Cytuj
Marek1 Napisano 14 Luty 2013 Napisano 14 Luty 2013 Wszystkie płynu maja być na full a zbiornik paliwa ma być napełniony w 90%. Dokładniejsze informacje znajdziesz w dyrektywie WE 9727. No i jeszcze ten szczegół, że tam masa własna jest powiększona o masę kierującego tj. 75 kg. Natomiast wg. naszych przepisów masa własna to masa pojazdu bez kierującego. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.