deluge Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 Witam, spotkał mnie problem z rejestracją samochodu sprowadzonego z Holandii. Pojazd przeszedł bezproblemowo badanie techniczne pojazdu i pewnie na podstawie homologacji został wystawiony Dokument Identyfikacyjny Pojazdu jako załącznik do zaświadczenia o badaniu technicznym. W dokumencie tym została wpisana w punkcie 12 Masa własna: 1540 kg. Z wszystkimi wymaganymi dokumentami udałem się do wydziału komunikacji, gdzie stwierdzono że jest błąd w masie własnej pojazdu, jako, że na holenderskim dowodzie rejestracyjnym było wpisane 1440kg. Zostało mi autko warunkowo tymczasowo zarejestrowane pod warunkiem, że doniosę poprawiony dokument identyfikacyjny. Jak się możecie domyśleć na stacji diagnostycznej twierdzą, że wszystko jest ok, jako że masa całkowita pojazdu jest to masa razem płynami paliwem itp. W urzędzie komunikacji twierdzą że tak nie mogą tego puścić. W homologacji auta (holenderskiej, aczkolwiek respektowanej w PL jako że Holandia jest członkiem UE) mam dwa punkty opisane jako masa pojazdu: 12.1 Masa pojazdu z nadwoziem gotowym do jazdy: 1540 12.2 Masa pojazdu (bez kierowcy, chłodziwa, środków smarujących, paliwa): 1440 co z tym fantem zrobić? Diagnosta mówi, że to nie pierwszy przypadek i nie raz musieli tłumaczyć urzędom, z kolei w urzędzie mówią że to błąd diagnosty albo błąd w holenderskim dowodzie i mam sobie jechać do Holandii poprawiać ... a w Holandii pewnie stwierdzą, że wszystko jest ok z ich strony ... Cytuj
Regan55 Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 12.2 Masa pojazdu (bez kierowcy, chłodziwa, środków smarujących, paliwa): 1440 Ja wpisuję zawsze wlasnie ten parametr i zero problemu.Nie wiem dlaczego diagnosta trwa przy swoim... Cytuj
Arton Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 a wg prawa o ruchu drogowym "masa własna - masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego; Cytuj
Regan55 Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 bez kierującego; Czyli w tym konkretnym przypadku 1540-75=1465kg... Sądzisz ze WK to łyknie... Cytuj
Arton Napisano 23 Listopad 2010 Napisano 23 Listopad 2010 trzeba by wpisac w uwagach podstawę prawną PoRD, w tłumaczeniu wyraźnie pisze jaka masa czego dotyczy wiec może sami sie zorientują. Cytuj
deluge Napisano 23 Listopad 2010 Autor Napisano 23 Listopad 2010 Wydaje mi się, że jednak 1540 to jest waga bez kierowcy. Podejrzewam, że wg holenderskiego odpowiednika PoRD masa własną jest masa pojazdu "pustego" (ale jak to zweryfikować?), a wg polskiego PoRD masa z płynami bez kierowcy. Tu pojawia się różnica, te 100 kg to zapewne paliwo na ful, płyn chłodniczy, oleje, spryskiwacze. W tymczasowym dowodzie wbili mi 1440 ale nie chcą dać stałego bez poprawy wspomnianego dokumentu Cytuj
JANUSZ60 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Ludzie to sobie potrafią umilić życie ,,, 12.2 Masa pojazdu (bez kierowcy, chłodziwa, środków smarujących, paliwa): 1440 "masa własna - masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego; czy nominalnych znaczy full ? czy 5l i świecąca rezerwa, jak jest w nowych na salonie,,, W tymczasowym dowodzie wbili mi 1440 ale nie chcą dać stałego sugerują, czy nie są pewni ? co z tym fantem zrobić? po prostu dogadać się, często występują dwie masy i zawsze piszemy mniejszą i nikt nie cierpi, wystarczy dobra wola ,,, mam kolegów, co piszą masę z pomiaru amorków i jest dobrze, choć nie powinno , pozdrawiam ,,, Cytuj
deluge Napisano 24 Listopad 2010 Autor Napisano 24 Listopad 2010 No będę walczł o te 1440 bo co mi pozostało, ale tak generalnie to dla mnie to jest jakieś dziwne działanie czy prawo, bo jeśli diagnosta stwierdzi że auto waży tyle i tyle i jest to zgodne z homologacją (poprawia błąd poprzednika czy też dostosowuje do prawa polskiego) i dopuszcza w tych warunkach auto do poruszania się po polskich drogach i bierze niejako za to odpowiedzialność to czego się tu czepia WK? Nie interesuje ich stan faktyczny tylko to co jest w papierkach. Takie moje refleksje. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 bierze niejako za to odpowiedzialność to czego się tu czepia WK? Nie zapominaj, że są też ludzie, dla których ważniejsze jest po czyjej stronie jest racja (niekoniecznie słuszna) ,,, Cytuj
Regan55 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 co piszą masę z pomiaru amorków i jest dobrze, choć nie powinno Oj chyba nie masz co robić i sie czepiasz... Cytuj
Qnick Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Ja nic nie napiszę twórczego tylko denerwuje mnie kłótnia pomiędzy WK a SKP (jakby nie można było zadzwonić i wyjaśnić ) a z drugiej strony masa własna samochodu osobowego ma tak wielkie znaczenie dla środowiska czy bezpieczeństwa . Rozumiem to przy samochodach ciężarowych zmienia masa własna zmienia się ładowność itd. ale przy osobówce tym bardziej, że jak ktoś tego nie zważy to nikt nie będzie wiedział jak jest naprawdę. I taki pomysł mnie naszedł pojechać, zważyć pusty pojazd i wpisać wagę która wyszła z ważenia i nie zapomnieć załączyć raportu wagowego jak chcą WK a co jest dyskutowane w osobnym wątku tylko do czego to wszystko zmierza Cytuj
adam1501 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Nie interesuje ich stan faktyczny tylko to co jest w papierkach. Takie moje refleksje. Niestety tak jest i nie koniecznie jest ktoś zainteresowany aby taki stan rzeczy naprawić. Cytuj
deluge Napisano 24 Listopad 2010 Autor Napisano 24 Listopad 2010 No i powiem kolokwialnie jestem w czarnej ****. Panowie ze stacji upierają się przy swoim (i wydaje mi się że mają rację -> http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4465 - może być już nieaktualna), aczkolwiek WK twierdzi, że interpretacje takie nie są wiążące i że przepisy się zmieniły i rzuciła hasła Prawo o ruchu drogowym Dz. U. 97 p802 oraz artykuł lub Dz U. 81 o badaniu technicznym i homologacji czy coś takiego, nie zdążyłem zanotować oraz zagroziła wstrzymaniem postępowania i pisania jakichś wniosków. Panowie ze stacji diagnostycznej mają przygotować mi jakieś informację, które prześle do WK i wtedy zobaczymy co będzie. Ja już po prostu nie wiem kto faktyczną rację w tym sporze ... tyle problemu o nic ... (może tylko mi się wydaję, że to jest nic, może to jest ważne ...) @Qnick - rozmawiali ze sobą i skończyło się rzuceniem słuchawki po stronie WK Cytuj
danielg539 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 rozmawiali ze sobą i skończyło się rzuceniem słuchawki po stronie WK Ta SKP to podlega pod WK w którym chcesz zarejestrować ten pojazd? Cytuj
adam1501 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Diagnosta w swoim uporze się myli, ponieważ u nas masa własna z definicji jest dla auta "pustego" czyli ten parametr mniejszy podany przez Ciebie. Chyba, że diagnosta mając auto w stanie "pustym" dokonał zważenia na legalizowanej wadze to rozumiem, że się upiera przy swoim. Cytuj
deluge Napisano 24 Listopad 2010 Autor Napisano 24 Listopad 2010 Ta SKP to podlega pod WK w którym chcesz zarejestrować ten pojazd? Niestety nie, i na dodatek mam kawałek drogi do tej stacji. @adam1501 - Masa własna - zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami jest to masa pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego. (Co prawda definicja z Wikipedii, ale myślę że odpowiednia) i diagnosta też twierdzi że ma taką definicję ... - Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym Art 2 Ust. 53 ... Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Co prawda definicja z Wikipedii, ale myślę że odpowiednia (Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają: 53) masa własna - masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego; Cytuj
adam1501 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 @adam1501 - Masa własna - Znam tę definicję i dlatego sądzę, że jeżeli pojazd jest typowy to przy zachowaniu warunków definicji (dlatego napisałem "pusty" w cudzysłowie) ta masa nie będzie różnić się od wartości zapisanej w DR (tej mniejszej) w sposób znaczący a jeżeli nawet to jest tam możliwość korekty do 10kg i będzie zbliżona do parametru mniejszego a nie większego, jak to zostało zapisane w dokumencie z BT. Cytuj
deluge Napisano 24 Listopad 2010 Autor Napisano 24 Listopad 2010 Na razie stoimy, diagnosta napisał w uwagach że masa została ustalona na podstawie świadectwa homologacji oraz katalogu marek i typów homologowanych na terenie RP i wynosi 1540 kg. A masa pojazdu bez płynów itp wynosi 1440 kg. Urząd otrzymując to napisze do głównego importera o ustalenie tego ?? wniosek o wyciąg homologacji unijne czy co?? Więc sprawa się odwlecze jeszcze na kilka dni Cytuj
adam1501 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 masa została ustalona na podstawie świadectwa homologacji Skąd posiadał taki dokument?? Chyba trochę przegiął Cytuj
deluge Napisano 24 Listopad 2010 Autor Napisano 24 Listopad 2010 zapomniałem dodać, że także na podstawie zważenia ( a stacja jest wyposażona w wagi do 3,5t). No nic zobaczymy Cytuj
JANUSZ60 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 ta masa nie będzie różnić się od wartości zapisanej w DR Niekoniecznie,,, mamy obecnie mnóstwo aut osobowych, już zarejestrowanych o masie własnej z DR wyższej niekiedy o ok 200 kg od faktycznej. Bierze się to prawdopodobnie właśnie z zachodnich homologacji i dowodów rejestracyjnych ,,, Cytuj
adam1501 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Bierze się to właśnie stąd, że przy rejestracji bądź BT nie zastosowano się do przepisów obowiązujących u nas a tylko przepisano parametry na ślepo z dokumentów. Cytuj
danielg539 Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 mamy obecnie mnóstwo aut osobowych, już zarejestrowanych o masie własnej z DR wyższej niekiedy o ok 200 kg od faktycznej. Bierze się to prawdopodobnie właśnie z zachodnich homologacji i dowodów rejestracyjnych Tam zwykle masa własna podawana jest łącznie z kierowca. Cytuj
Jackow Napisano 24 Listopad 2010 Napisano 24 Listopad 2010 Ludzie przeczytałem ten temat i nasuwa się jeden wniosek: śmiech na pustej sali Myślę, że każdy sąd rozpatrując ten spór przeczyta: Art. 2. Użyte w ustawie określenia oznaczają:53) masa własna - masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego; Z danych technicznych weźmie 12.1 Masa pojazdu z nadwoziem gotowym do jazdy: 1540 Po sprawie. Zresztą ostatnio robiłem przegląd samochodu z Włoch, gdzie masa różniła się o 200kg od stanu faktycznego. Porównałem to z odczytem z wagi z amortyzatorów (dokładność 5kg na koło) oraz porównaniu z katalogiem ITS i po odjęciu wagi kierowcy wpisałem w uwagach masę własną pojazdu z adnotacją "ustalono po zważeniu pojazdu". A i zbiornik paliwa był niemal pełen. Żadnych problemów z WK. Naszła mnie taka refleksja. Ciekawe czy jak jakiś europejczyk kupi od Polaka samochód i pojedzie do ichniego WK auto zarejestrować to czy masę własną tego auta wpiszą tak jak w naszym DR czyli G = 0 (zero)kg. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.