Skocz do zawartości

Ciężarówka z Francji


majkel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na przegląd przed rejestracją przyjechało auto ciężarowe Citroen C3. Auto posiada dwie tabliczki znamionowe. Na jednej masy i naciski dla osobówki na drugiej masy i naciski dla ciężarówki. W dowodzie rejestracyjnym masy zgodnie z tabliczką "ciężarową".

Które masy wpisać w DIP ? Jeżeli wpiszę te z osobówki nie będą zgodne z tym co w dowodzie. Jeżeli napiszę te z ciężarówki po przerobieniu tego auta na osobówkę znowu dane będą różne a już na pewno nie będzie można zmienić DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są dwie tabliczki obok siebie. Na obu jest nr vin i na jednej:

1450, 2350, 790, 735 i tak jest w dowodzie (tabliczka jest szaro czarna i jest na niej napisane CTTP czyli że odnosi się do ciężarówki)

na drugiej

1501, 2401, 820, 735 i ta druga wygląda jak typowa od francuza (wytłoczona, jasno szara)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1501, 2401, 820, 735

 

Ja uważam, że te dane sa poprawne.

Te dane:

1450, 2350, 790, 735
to chyba efekt manipulacji w procesie homologacji tego auta jako ciężarówki - pewnie wynika to z jakicgś regulacji podatkowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie podobnie jak u nas, jak robią pseudo-ciężarówki to masy muszą pasować do jakiegoś tam wzoru (u nas wzór "Lisiaka"). Tylko, że tam drugi etap kompletacji zapewne wymaga przez producenta umieszczenia tabliczki.

Zobaczcie jak jest u nas - tabliczkę na aucie umieszcza producent, przy czym za producenta uważa się też podmiot dokonujący zabudowy pojazdów. A więc jeśli jakiś podmiot dokonuje zabudowy pojazdu fabrycznego, to powinien również nadać tabliczkę znamionową (przy czym przepisy nie mówią co zrobić z dotychczasową, a więc pojazd z pewnością po takiej zabudowie będzie miał dwie tabliczki).

Zobaczcie jaki bałagan zrobili producenci i importerzy, którzy tego zaniechali (np. OPEL, VW) - mieli auto bazowe z jakąś tam DMC, potem dostawali homologacje, że to ciężarówka, ale o zmianie, czy doczepieniu nowej tabliczki nikt nie myślał i teraz jak ktoś robi zmianę z powrotem na osobowe, to diagnosta robi odczyt tabliczki i się okazuje, że KP i homo mają przekłamanie w DMC właśnie o kilkadziesiąt kg (do tego jak się to policzy to się właśnie okazuje, że jest to różnica potrzebna do spełnienia wzoru Lisiaka).

 

No tak czy inaczej - skoro DR wskazuje, że to ciężarówka, na badaniu masz faktycznie ciężarówkę to wziąłbym dane z tej drugiej tabliczki na ciężarówkę właśnie, skoro na etapie produkcji zmiana na ciężarówkę - którą pojazd do tej pory jest - wymagała zmiany pierwotnej DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.