bartek19 Napisano 5 Grudzień 2010 Share Napisano 5 Grudzień 2010 witam mam pytanie chodzi mi o Zmiane dmc Fiat ducato 230 95-00r Skrzynia. wg homologacji samochody wychodziły z Dmc 2800,3200,3500 czy po uzyskaniu homologacji oraz tablicznki znamionowej od producenta oraz opisu rzeczonawcyjest mozliwosc zmiany dmc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 wg homologacji samochody wychodziły z Dmc 2800,3200,3500 czy po uzyskaniu homologacji oraz tablicznki znamionowej od producenta Tak jest taka możliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 Niech klient dogada się z producentem (importerem) i jeśli załatwi tabliczkę i homologację, to i rzeczoznawcy nie trzeba. Oczywiście na tabliczce i homologacji numer VIN właściwy ma być. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 Dobrze to napisane z tym "dogadaniem" co do tabliczki znamionowej... Bo niby w którym miejscu przepisy nakazują - ba - nawet pozwalają na zmianę tabliczki znamionowej w zarejestrowanym już pojeździe przy zmianie parametrów technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 Bo niby w którym miejscu przepisy nakazują - ba - nawet pozwalają na zmianę tabliczki znamionowej w zarejestrowanym już pojeździe przy zmianie parametrów technicznych. Wymiany TZ na "nową" z innymi wartościami mozna dokonać tylko wtedy, gdy nie jest ona zgodna z homo. Ostatnio miałem taki przypadek, producent zobowiązał się przysłać właściwą TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 Wymiany TZ na "nową" z innymi wartościami mozna dokonać tylko wtedy, gdy nie jest ona zgodna z homo. OK - zgodzę się - jeśli wynikłoby to z błędu. Ale tak jak tutaj? Zmiana parametrów technicznych niestety nie niesie za sobą konieczność - a nawet prawnej możliwości wydania nowej tabliczki... Zresztą przy takiej indywidualnej zabudowie w używanym pojeździe kto miałby ja wydać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 OK - zgodzę się - jeśli wynikłoby to z błędu. Ale tak jak tutaj? Producent "przyzna się" do błędu za odpowiednią opłatą i wszyscy szczęśliwy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 A ja jako właściciel nie mam ochoty płacić za coś takiego... Dlaczego miałbym to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 A ja jako właściciel nie mam ochoty płacić za coś takiego... Dlaczego miałbym to zrobić? Ponieważ to Twój kaprys lub chęć witam mam pytanie chodzi mi o Zmiane dmc Fiat ducato Skoro chce się zmienić a taka możliwość istnieje to trzeba albo za taką zmianę zapłacić albo sprzedać obecne auto a kupić z odpowiednim DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 OK - a co jeśli producent nie chce wydać nowej tabliczki? No nie mówcie mi, że każdy producent wyda taka tabliczkę na każdy wariant przebudowy... A poza tym powtarzam - chcecie mnie narazić na poważne koszty związane z obowiązkiem uzyskania nowej tabliczki - proszę wskażcie mi podstawę prawna tego obowiązku! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 6 Grudzień 2010 Share Napisano 6 Grudzień 2010 OK - a co jeśli producent nie chce wydać nowej tabliczki? No nie mówcie mi, że każdy producent wyda taka tabliczkę na każdy wariant przebudowy... A poza tym powtarzam - chcecie mnie narazić na poważne koszty związane z obowiązkiem uzyskania nowej tabliczki - proszę wskażcie mi podstawę prawna tego obowiązku! Odpowiedź dość prosta, niezgodność zapisów na TZ ze stanem faktycznym = NEGATYW i I już koszty Ci odpadają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 7 Grudzień 2010 Share Napisano 7 Grudzień 2010 OK - a co jeśli producent nie chce wydać nowej tabliczki? No nie mówcie mi, że każdy producent wyda taka tabliczkę na każdy wariant przebudowy... A poza tym powtarzam - chcecie mnie narazić na poważne koszty związane z obowiązkiem uzyskania nowej tabliczki - proszę wskażcie mi podstawę prawna tego obowiązku! Jest drugi rozwiązanie zupełnie legalne - zmiany konstrukcyjne (w obrębie homologacji danego typu) niestety droższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek19 Napisano 7 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 7 Grudzień 2010 zmainy konstrukcyjne tzn?jakie? samochód bedzie z zabutową do transportu pojazdów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Grudzień 2010 Share Napisano 7 Grudzień 2010 Jest drugi rozwiązanie zupełnie legalne - zmiany konstrukcyjne (w obrębie homologacji danego typu) niestety droższe Możesz rozwinąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Grudzień 2010 Share Napisano 8 Grudzień 2010 Możesz rozwinąć? Taki np. Lublin rama + zabudowa homologowany 3500, 3200, 2800 kg. Można zmiany robić w obrębie homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek19 Napisano 8 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 8 Grudzień 2010 własnie o to mi chodzi Ducato z zabudową otwartką skrzynią ma homologacje na te 3 dmc a mnie interesuje zmiana z 3200 na 3500. oczywiscie rozstaw ten sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Grudzień 2010 Share Napisano 9 Grudzień 2010 Wiele dostawczaków tak ma - nawet od 3500 do 5000 kg. Ale teraz pytanie - jak to się ma do zapisu § 3.2. Działu II załącznika nr 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych, który stanowi, iż ustalana w trakcie badania technicznego DMC pojazdu (w razie wprowadzenia w nim zmian konstrukcyjnych) nie może przekroczyć jej pierwotnej wielkości?? A z kolei jak to się ma do § 14.4. rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczenia pojazdów?? Wreszcie - czy w tym układzie mogę zmienić DMC bez faktycznych zmian konstrukcyjnych - tylko po prostu dopasować ją do tego wariantu, który mi pasuje, a który producent w tym modelu również proponuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 9 Grudzień 2010 Share Napisano 9 Grudzień 2010 czy w tym układzie mogę zmienić DMC bez faktycznych zmian konstrukcyjnych - tylko po prostu dopasować ją do tego wariantu, który mi pasuje, a który producent w tym modelu również proponuje? Wydaje mi się, że tak, bo jako takich zmian konstrukcyjnych w takim pojeździe się nie dokonuje a zmianie podlegają tylko parametry techniczne w obrębie homologacji danego modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek19 Napisano 11 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2010 Witam znalazłem nowy samochód dmc3500 ładownosc 1650kg sprowadzony z belgi peugeot boxer liczba miejsc:7 czy jest mozliwosc zmiejszenia do 5 ? i dodajnie tych 2x68kg do ładownosci? pytałem w serwisie o tą tabliczke i jest taka mozliwosc zmiany dmc udostępniają homologacje z podaanym nr vin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 Możesz rozwinąć? Taki np. Lublin rama + zabudowa homologowany 3500, 3200, 2800 kg. Można zmiany robić w obrębie homologacji. Taki np. Sprinter, homologowany jako ciężarowy i autobus. Czyli, można dokonać zmiany w obrębie homologacji pomimo braku miejsc kotwiczenia siedzeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 Witam znalazłem nowy samochód dmc3500 ładownosc 1650kg sprowadzony z belgi peugeot boxer liczba miejsc:7 czy jest mozliwosc zmiejszenia do 5 ? i dodajnie tych 2x68kg do ładownosci? pytałem w serwisie o tą tabliczke i jest taka mozliwosc zmiany dmc udostępniają homologacje z podaanym nr vin.Jeśli nie zmieniasz rodzaju pojazdu to badanie dodatkowe na oskp po uprzednim wymontowaniu 2 miejsc i ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 Jeśli nie zmieniasz rodzaju pojazdu to badanie dodatkowe na oskp po uprzednim wymontowaniu 2 miejsc i ok Czy aby napewno tylko dodatkowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 Czy aby napewno tylko dodatkowe... : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Irenty Napisano 11 Grudzień 2010 Share Napisano 11 Grudzień 2010 Jeśli nie zmieniasz rodzaju pojazdu to badanie dodatkowe na oskp po uprzednim wymontowaniu 2 miejsc i ok. a co mu to da? Pytał o ładowność, zwiększy mu to ładowność? 56) dopuszczalna ładowność- największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, która stanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 12 Grudzień 2010 Share Napisano 12 Grudzień 2010 Możesz rozwinąć? Taki np. Lublin rama + zabudowa homologowany 3500, 3200, 2800 kg. Można zmiany robić w obrębie homologacji. Taki np. Sprinter, homologowany jako ciężarowy i autobus. Czyli, można dokonać zmiany w obrębie homologacji pomimo braku miejsc kotwiczenia siedzeń? Moim zdaniem tak. Odwierca się po zgrzewach płytę podłogową, zgrzewa nową z punktami kotwiczenia. Wszystko zgodnie z technologia naprawy przewidziana przez producenta pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.