grzegorz70 Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 Witam Klient sprowadził z Francji vw golfa, w DR jest określony jako ciężarowy, w pozycji S.1 cyfra 2 . Pojazd bez przeróbek normalne fotele dla 5 osób z pasami i zagłówkami (tapicerka w tym samym kolorze). Jak zarejestrować ten pojazd w Polsce jako osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 osobowy. zdecydowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 N albo okresowe + zmiany i zmartwienie klienta w WK, gdy będą wymagać oświadczenia przedsiębiorcy o przebudowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 13 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2010 Jeżeli zmiany, to czy oświadczenia nie powinienem zażądać jak przyjedzie na badanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 to pismo jest dedykowane WK (a np. opinia rzeczoznawcy może być wymagana przez SKP, a nie WK) podczas badania Możesz poinformować klienta że będzie wymagane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 Ja tu widzę pewien myk - przedstawiłem go nawet na jednej z konferencji i trochę namieszałem, ale u mnie to tak działa. W Polsce takie zmiany musi dokonać uprawniony przedsiębiorca - OK. Powiedzmy, że się z tym zgadzam, wiem jak to zbadać i udokumentować... Ale co jeśli klient mi powie, że to poprzedni klient we Francji dokonał tej zmiany? Nonsensem jest wymaganie od niego zaświadczenia (czy nawet oświadczenia), że ma działalność zgodną z kodem PKD takim a takim... Jakie PKD we Francji? A zresztą - może gość wcale nie jest przedsiębiorcą? Może we Francji taką zmianę można wykonać samodzielnie, we własnym zakresie bez żadnych specjalnych uprawnień? Mam w tym układzie powiedzieć, że mu nie wolno dokonać takiej zmiany we Francji, tylko w Polsce?? Hmmm - obawiam się że w obecnym kierunku orzecznictwa żaden prawnik nie chciałby mnie bronić w takiej sprawie - UE to swobodny przepływ towarów i usług - ma gość ochotę zrobić zmianę we Francji to robi ją we Francji - nie zabronimy mu. Ale trudno dla zmiany dokonanej tam żądać udokumentowania faktów w sposób domniemany dla krajowej sytuacji prawnej... Dlatego u mnie w opisanym przypadku gość napisał by mi tylko oświadczenie, że zmiany dokonano we Francji i rejestrowałbym na podst. badania (oczywiście z opisem zmian). Oczywiście chyba, że znajdzie w Polsce kogoś kto mu podbije oświadczenie o przebudowie (biorąc pod uwagę że może zrobić to dowolny warsztat mechaniczny w kraju bez względu na faktyczny profil działalności nie widzę w tym żadnego problemu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 Dlatego u mnie w opisanym przypadku gość napisał by mi tylko oświadczenie, że zmiany dokonano we Francji i rejestrowałbym na podst. badania No to wlałeś wodę na młyn handlarzy (importerów), nadzieja tylko w tym, że nas nie czytają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 No to wlałeś wodę na młyn handlarzy (importerów), nadzieja tylko w tym, że nas nie czytają. Ja bym się tym nie przejmował gdzie przerobiony ,a wręcz przeciwnie większa kasa (tak na nią narzekamy) . Dlatego u mnie w opisanym przypadku gość napisał by mi tylko oświadczenie, że zmiany dokonano we Francji i rejestrowałbym na podst. badania (oczywiście z opisem zmian) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 Dlatego u mnie w opisanym przypadku gość napisał by mi tylko oświadczenie, że zmiany dokonano we Francji i rejestrowałbym na podst. badania (oczywiście z opisem zmian). Tak nie do końca widzę konsekwencję w działaniu. Jeżeli uznać przebudowę zagraniczną i brak adnotacji w zagranicznym DR (może u nich się nie nanosi takich zmian?) więc u nas idą zgodnie z Twoim sposobem myślenia to powinno się obyć tylko na okresowym z DIPem w którym znajdują się dane zgodne ze stanem faktycznym bo u nas nie może być rozbieżności pomiędzy DR a stanem faktycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 bo u nas nie może być rozbieżności pomiędzy DR a stanem faktycznym. Bo to jest przeciez okresowe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 Moment - mam auto z Krakowa. Ciężarówka. Skończyło mi się OBT - ale przed jazda na stacje zmieniłem rodzaj pojazdu na osobowy. Chcę zrobić od razu nowe badanie na osobówkę - nie mogę? twierdzicie, że nie ma możliwości wykonania badania z opisem zmian, jeśli dla pojazdu trzeba tez przeprowadzić OBT? Odważna teza. Pamiętajcie - nie ważne czy auto z Pcimia, czy z Paryża - obecnie te auta mają w zasadzie identyczny status. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 Chcę zrobić od razu nowe badanie na osobówkę - nie mogę? A kto Ci tego zabroni...Ale tylko i wyłacznie OBT+dodatkowe...Innej mozliwości nie widze... [ Dodano: 13-12-2010, 22:01 ] Ps.Oczywiście pod warunkiem ze odpowiada war.tech.sam.osobowego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 No więc sami mówicie, że można połączyć okresowe z dodatkowym - to w czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Grudzień 2010 Share Napisano 13 Grudzień 2010 Chcę zrobić od razu nowe badanie na osobówkę - nie mogę? Nie w tym sensie, że nie możesz tylko jeżeli w przypadku pojazdu zagranicznego uznajesz na oświadczenie przebudowę dokonaną za granicą to dlaczego chcesz od polskiej stacji opisu zmian. Tam auto już było osobowe i jeździło w zgodzie z prawem (chyba, bo nie znam ich przepisów prawa) i klient kupił auto osobowe i u nas wykonuje BT okresowe + DIP. Wpada do magistratu pisze oświadczenie o przebudowie zagranicznej i kpl parametrów ma ze sobą to idąc tym tropem po co wymagać opisu zmian skoro oświadczenie + okresowe + DIP daje wszystkie parametry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 No tak - jakby się uparł, że przebudował swoje (nasze krajowe) auto za granicą to w sumie... No a jak mam nałozyć na francuski podmiot obowiązek posiadania jakiegoś tam PKD? No pomyśl... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 No a jak mam nałozyć na francuski podmiot obowiązek posiadania jakiegoś tam PKD? No pomyśl... Przecież nie mówię abyś wymagał, tylko stwierdzam niekonsekwencję w działaniu. Bo jeżeli nie wymagasz kompletu dokumentów mówiących o przebudowie to dlaczego chcesz opis zmian? Albo komplet albo w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Wszystko ładnie pięknie ale proszę spojrzeć z innej strony. Klient kupił Golfa w Francji jako ciężarowy, przyjeżdża na OBT i jest to w 100% osobowy. -Mówicie o zmianach konstrukcyjnych!!! JAKICH zmianach! skoro jest osobowy!!!? A jeśli już podejmiecie się zmian, to co w nich napiszecie?, że miał kratkę , której w rzeczywistości nigdy nie było?! Uważam, że w takim przypadku powinno się dokonać OBT +DIP wpisując wynik negatywny ze względu na niezgodność danych zawartych w DR francuskim , a stanem faktycznym. Robienie zmian konstrukcyjnych uważam za naginanie pewnych reguł, gdzie w tym przypadku musiało by wystąpić potwierdzanie nie prawdy. No i powstaje problem bo jest N i co dalej? Osobiście uważam że PC z wprowadzonymi poprawnymi danymi wystarczyło by na wynik pozytywny i temat zamknięty, ale to na stacji , nie w WK bo tam żeby wydać PC musi być OBT z wynikiem Pozytywnym . I koło się zamyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drogba Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Tak do końca to z tym się nie można zgodzić , bo jak robisz OBT+zmiany to piszesz negatyw , chyba nie więc dlaczego w przypadku samochodu z Francji ma być inaczej. Uważam że powinno się robić osobowy z OBT i dip , w WK klient pisze oświadczenie ale już w YC płaci akcyzę i jako Państwo jesteśmy i tak do przodu bo wtedy wychodzi drożej no chyba że jest to auto leciwe i małej wartości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 bo jak robisz OBT+zmiany to piszesz negatyw chyba mnie nie zrozumiałeś , napisałem Uważam, że w takim przypadku powinno się dokonać OBT +DIP wpisując wynik negatywny ze względu na niezgodność danych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Bo jeżeli nie wymagasz kompletu dokumentów mówiących o przebudowie to dlaczego chcesz opis zmian? Bo oceniam, że ta zmiana faktycznie była!! Nie obchodzi mnie kto i kiedy jej dokonał i nie chcę udokumentowania tego aspektu. Zresztą - PoRD nie narzuca wprost, że fakt dokonania przebudowy przez uprawnionego przedsiębiorcę ma być w jakikolwiek sposób udokumentowany... Natomiast sama kwestia rodzaju badania i dokumentów w takiej sytuacji (z tego badania) jest jasna - badanie z opisem - i tego chcę. JAKICH zmianach! skoro jest osobowy!!!? No ale kiedyś był ciężarowy! Skąd masz pewność, że tydzień wcześniej tej tylnej kanapytam nie było i śmigał jako dostawczak?? Spodziewałeś się dziur wielkości pięsi po wyrwanej kratce czy jak? WIększości aut ciężarowych po przywróceniu na osobowy nie poznasz dobrze - co nie znaczy, że tych zmian isttotnie nie dokonano... Masz DR z którego wynika, że był ciężarowy, teraz masz co innego na badaniu to robisz opis zmian - proste. A jeśli uważasz, że nigdy nic tam nie było robione i DR jest źle wydany to dajesz negata i gość wraca do Francji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Masz DR z którego wynika, że był ciężarowy, teraz masz co innego na badaniu to robisz opis zmian - proste. no nie dokońca proste - zadam jeszcze raz pytanie co mam tam napisać , że zmienił się rodzaj pojazdu z samochodu ciężarowego na sam. osobowy i chyba tylko tyle . ale co spowodowało zmianę ...?? i jeszcze raz pytanie co mam napisać .. jednym slowem na wymyślać. czy o to chodzi?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 jeszcze raz pytanie co mam napisać Napisz, że do BT przedstawiono pojazd w wersji osobowej i niech martwi się WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eskape Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Nie wszystkie WK przyjmują dokument zmian przed pierwszą rejestracją, DR zagraniczny musi być zgodny z DIPem inaczej nie przyjmą dokumentów do rejestracji. I można to nawet zrozumieć ponieważ klient chyba widzi co kupuje, na umowie pisze ciężarowy a kupuje osobowy? Po rozmowie z WK stwierdzono że zmiany można przeprowadzić w pojeździe zarejestrowanym na terenie RP. Jeśli były dokonane poza granicami to odpowiednie zmiany powinny być uwzględnione w DR zagranicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Nasz WK ma takie samo zdanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 14 Grudzień 2010 Share Napisano 14 Grudzień 2010 Napisz, że do BT przedstawiono pojazd w wersji osobowej i niech martwi się WK. Gdyby to było takie proste jak piszesz to nie gadalibyśmy o tym. Niestety to tylko Polska Wyłączam się z tej dyskusji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.