Regan55 Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 Koledzy...jak w temacie ale w odwrotną stronę tzn.interesuje mnie jak podejść do tematu zwiększenia DMC w pojezdzie.Moze krotko na temat.Klient kupił Opla Movano-cięzarowy o DMC 2800kg,ład.900kg co wynika z DR niemieckiego.Z dokumentów tych wynika tez ze wlasciciel-Niemiec dokonał zmiany DMC z 3300kg i ład.1450kg na jak wyzej..Pojazd został juz zarejestrowany.Czy istnieje mozliwośc powrotu do"korzeni"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 22 Grudzień 2010 Share Napisano 22 Grudzień 2010 a co na to tabliczka znamionowa ... ... a łyżka na to - niemożliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 22 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 22 Grudzień 2010 a co na to tabliczka znamionowa ... TZ jeszcze nie ruszana to co ja wiem.Nie wiem czy nie ma gdzies jeszcze dodatkowej...Przy takich przypadkach juz się z tym spotkalem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 TZ jeszcze nie ruszana Co mamy przez to rozumieć? Jeżeli na TZ jest 3300, to jakim cudem został zarejestrowany na 2800? Można to potraktować jako oczywista omyłkę i wyprostować całąsprawę. Dla pewności warto by było postarać sie o homo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 23 Grudzień 2010 Autor Share Napisano 23 Grudzień 2010 Co mamy przez to rozumieć? Ze jest orginalna z wartościa DMC 3300kg.. Jeżeli na TZ jest 3300, to jakim cudem został zarejestrowany na 2800? Danielg-niestety ale moja wiedza tak daleko nie sięga.... Dla pewności warto by było postarać sie o homo. Tak gościowi w pierwszym podejściu zasugerowałem zeby własnie od tego zaczął... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 Zdaża się tak, że niemieckie stacje - bez wiedzy producenta zaniżają DMC - zwłaszcza w Mercedesie z 4600 robią 3500. Niestety jest to niezgodne z przepisami prawa, bo powinien to robić servis i odnotować to w swoim rejestrze i wystawić nową tabliczkę znamionową. Teraz w momencie udania się do servisu po odpis homo - producent stwierdzi, że DMC poajzdu wynosi 3300 kg, w związku z tym należy DMC spisać z TZ, a w uwagach opisać. Przykładowo: W DR niemieckim źle wpisano DMC pojazdu. DMC pozazdu odczytane z tabliczki znamionowej - 3300. I wszyscy są zadowoleni. Nikt nie będzie pisał pism do RFN dlaczego tam diagności źle pracują. Jesteśmy w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 Zdaża się tak, że niemieckie stacje - bez wiedzy producenta zaniżają DMC - zwłaszcza w Mercedesie z 4600 robią 3500. Szczególnie jak auto idzie na eksport do polski nie raz juz to widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 żeby było śmieszniej z nacików na osie wychodzi najczęściej też ok 4600 ale w DR twardo 3450 (przykładowy mercedes 904.6) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 a może "importer" ma w walizce przenośne biuro TUV lub Dekra i ... I wszyscy są zadowoleni.Nikt nie będzie pisał pism do RFN dlaczego tam diagności źle pracują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Grudzień 2010 Share Napisano 23 Grudzień 2010 Już o tym rozmawialiśmy w innym poście - przepisy zasadniczo nie przewidują możliwości zmiany tabliczki znamionowej przy zmianie parametrów technicznych. A producenci... hmmm - liczy się zadowolony klient! Na SKP podobnie Powiem Wam jak to wygląda w praktyce. Taki np. IVECO ten sam typ pojazdu potrafi homologować na 3-4 masy DMC wyłącznie uzależniając to od preferencji nabywcy czy kraju przeznaczenia (sprawy podatkowe). A ciągle jest to ten sam pojazd, który w praktyce dopiero na etapie sprzedaży uzyskuje odpowiednią tabliczkę. Zatem dwa identyczne pojazdy mogą mieć np. DMC 3490, 3500, 4600, 5000. W późniejszym okresie użytkowania danemu użytkownikowi może się zamarzyć, żeby zmienić DMC (w naszym przypadku może tylko w dół) zgodnie z jednym z wariantów homologacji. Czyli właściciel takiej pięciotonówki idzie do IVECO i prosi o zaświadczenie, że jego pojazd jego typu był homologowany również na DMC 3500 powiedzmy. I IVECO taki glejt bez problemów wystawia. No i pytam kiedyś zaufanego kolegę ile taki dokument kosztuje...: - zaświadczenie 200 - zaświadczenie + nowa tabliczka 1200 (ceny przykładowe) Jak myślicie - który wariant przyjmują klienci? Jak jeden z drugim jest bystry, to chociaż zgubi ta oryginalną tabliczkę... No ale tak czy inaczej w wyniku takiego procederu mamy auto w papierach 3500, a na TZ 5000 i dopiero diagnosta, który pokusi się o dokładne sprawdzenie tabliczki (a ilu sprawdza parametry z tabliczki to chyba nie muszę mówić) ma zonka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 24 Grudzień 2010 Share Napisano 24 Grudzień 2010 i dopiero diagnosta, który pokusi się o dokładne sprawdzenie tabliczki (a ilu sprawdza parametry z tabliczki to chyba nie muszę mówić) ma zonka... Powiedziałbym że raczej klient ma zonka ,a nie diagnosta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daak Napisano 26 Styczeń 2011 Share Napisano 26 Styczeń 2011 Witam kolegow , wiec sprawa z tym DMC to prosta sparwa dla kogos kto zna sie w przepisach niemieckich i ma znajomosci na stacjach diagnostycznych. Mieszkam od 12 lat w niemczech i zapoznalem sie dokladnie z prawem rejestracji przerobkami i sprowadzaniem samochodow. Od 3 lat dzialam jako firma zajmujaca sie przerobianiem samochodow zmiana DMC nawet gdy samochod juz jest zarejestrowany w polsce. Jezeli macie pytania mozna do mnie pisac na maila daak.automobile@gmail.com Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.