Nikita_Bennet Napisano 14 Grudzień 2011 Share Napisano 14 Grudzień 2011 no właśnie tym się podpieram A jak wygląda sprawa odstępstwa? Jak to stwierdzić w DR? Jest gdzieś jakiś zapis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 14 Grudzień 2011 Share Napisano 14 Grudzień 2011 A jak wygląda sprawa odstępstwa? Jak to stwierdzić w DR? Jest gdzieś jakiś zapis? Jest w DR i to bardzo czytelnie, ostatnio miałem taki zapis "odstępstwo nr vin ...... i koniec, pięć razy sprawdzałem nr i do dziś nie wiem od czego to odstępstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Grudzień 2011 Share Napisano 14 Grudzień 2011 Może był za krótki? Może nie nadany przez producenta? Może nie w tym miejscu? A może to była pomyłka po prostu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 14 Grudzień 2011 Share Napisano 14 Grudzień 2011 Może był za krótki? Może nie nadany przez producenta? Może nie w tym miejscu? Ilość znaków taka sama w DR, na TZ i nabity w tym miejscu gdzie być powinien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Grudzień 2011 Share Napisano 14 Grudzień 2011 Ilość znaków taka sama w DR, na TZ Ale czy tych znaków było 17? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Grudzień 2011 Share Napisano 14 Grudzień 2011 Ale czy tych znaków było 17? I czy były to znaki zgodne z normą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 14 Grudzień 2011 Share Napisano 14 Grudzień 2011 Tak i tak, 17 znaków i zgodne z normą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spokojny Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 dlaczego własciciel pojazdu jest dobry bo nie dba o pojazd a diagnosta zawsze zły bo dopuscił niesprawne pojazdy. dlaczego diagnosta odpowiada za stam nie własnego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Styczeń 2012 Share Napisano 3 Styczeń 2012 diagnosta zawsze zły bo dopuscił niesprawne pojazdy Jeżeli podczas sledztwa zostanie to udowodnione to niestety ale poniesie tego konsekwencje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pontiac1 Napisano 1 Lipiec 2012 Share Napisano 1 Lipiec 2012 A co jeśli amerykańskie auto nie ma odpowiedników świateł europejskich? Wg mnie jeżdżące auta USA z profesjonalnie wklejonymi kawałkami pomarańczowych kloszy w tylne lampy to dopiero druciarstwo. Nie wiem jak to jest, ale ostatnio sprowadziłem amerykańskie auto z Niemiec i tam nikomu nie przeszkadzały tylne czerwone kierunkowskazy, czy przednie lampy. No to jest ta unia europejska czy jej nie ma? Jest tylko przepis na czerwone kierunkowskazy w autach do 84r produkcji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Lipiec 2012 Share Napisano 1 Lipiec 2012 Nie wiem jak to jest, ale ostatnio sprowadziłem amerykańskie auto z Niemiec i tam nikomu nie przeszkadzały tylne czerwone kierunkowskazy, czy przednie lampy. No to jest ta unia europejska czy jej nie ma? W całej starej UE zarejestrujesz tez anglika - u nas nie. No to sobie powiedz, czy jest Unia, czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pontiac1 Napisano 1 Lipiec 2012 Share Napisano 1 Lipiec 2012 Co za kraj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Lipiec 2012 Share Napisano 1 Lipiec 2012 Co za kraj... Proponuję Ci przenieść się do uwielbianych przez Ciebie Niemiec, tylko uważaj, bo za przekroczenie prędkości o 3 km dostaniesz mandat (u nas 10), za niesprawny samochód Policja zabierze Ci nawet blachy i odholuje samochód (u nas zazwyczaj nawet się nie interesują stanem technicznym), a na stacji nie dostaniesz przeglądu za zużyte pióra wycieraczek (u nas praktycznie nikt na to nie zwraca uwagi). To jak? Mamy tą unię czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pontiac1 Napisano 1 Lipiec 2012 Share Napisano 1 Lipiec 2012 Nie strasz nie strasz. Mój brat ma niemieckie obywatelstwo i wcale tak rygorystycznie nie jest. Ja Niemiec nie uwielbiam, nic takiego nie napisałem. Napisałem tylko o dziwnych przepisach, które zabraniają jazdy oryginalnymi amerykańskimi samochodami... a mandatów to ja nie dostaję bo delektuję się jazdą i nigdzie mi się nie śpieszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 2 Lipiec 2012 Share Napisano 2 Lipiec 2012 Napisałem tylko o dziwnych przepisach, które zabraniają jazdy oryginalnymi amerykańskimi samochodami... Dlaczego dziwnymi? Po prosty takie są przepisy u nas i zanim ktoś zdecyduje się sprowadzić pojazd z terenu odmiennego przepisami powinien się zastanowić czy będzie mógł się legalnie u nas takim cudem poruszać. Aby móc zmienić przepisy trzeba o nich głośno mówić a nie kombinować. Poprzez "załatwianie" dopuszczenia tych pojazdów nie zmieni się prawa a jeżeli ktoś uważa, że na Wiejskiej zrobią mu prezent to się bardzo grubo myli. Oni tam nie dostrzegają problemu dopóki któryś z wybrańców nie dostanie transparentem po chabetach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Lipiec 2012 Share Napisano 2 Lipiec 2012 Oni tam nie dostrzegają problemu dopóki któryś z wybrańców nie dostanie transparentem po chabetach. wcześniej była propozycja niech chata ministra spłonie doszczętnie, przy omawianiu zamontowania świateł niebieskich na naczepie i nadal cisza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caniggia Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 Witam, Mój pierwszy post tutaj, odgrzeję temat. jeżeli lampy nie mają homologacji europejskiej i nie ma światła pmgielnego z tyłu to u mnie jest N Chciałbym zapytać, jak ta sprawa ma się do art 68, punkt 17.4: Art. 68. 1. Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu. 2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy producenta lub importera samochodu osobowego z silnikiem spalinowym, ciągnika rolniczego, motocykla i motoroweru, który uzyskał w odniesieniu do poszczególnych tych pojazdów świadectwo homologacji wydane zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej. 3. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, nie dotyczy producenta lub importera przedmiotów wyposażenia lub części pojazdu, który uzyskał dla tych przedmiotów wyposażenia lub części świadectwo homologacji wydane przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej. 4. Producent lub importer, o którym mowa w ust. 2, jest obowiązany przekazać ministrowi właściwemu do spraw transportu informację o uzyskanym świadectwie homologacji typu pojazdu wraz z opisem technicznym oraz dane i informacje o pojeździe, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1-4 i ust. 1a pkt 1, jeżeli opis techniczny ich nie zawiera. 5. Za producenta, o którym mowa w ust. 1, uważa się również podmiot dokonujący montażu lub zabudowy pojazdów. 6. Przepis ust. 1 dotyczy również instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem oraz sposobu jej montażu przez różne podmioty. 7. Świadectwo homologacji wydaje się za opłatą na podstawie wyników badań homologacyjnych polegających na sprawdzeniu, czy dany typ pojazdu, przedmiot jego wyposażenia lub część odpowiadają warunkom określonym w: 1. przepisach art. 66 oraz ust. 19; 2. regulaminach stanowiących załączniki do Porozumienia dotyczącego przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, wyposażenia i części, które mogą być stosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań, sporządzonego w Genewie dnia 20 marca 1958 r. (Dz. U. z 2001 r. Nr 104, poz. 1135 i 1136), przyjętych do stosowania przez Rzeczpospolitą Polską wraz ze zmianami obowiązującymi od daty wejścia ich w życie; 3. art. 8 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. Nr 25, poz. 202). 8. Minister właściwy do spraw transportu lub jednostka przez niego upoważniona może przeprowadzać kontrolę produkcji pojazdów, przedmiotów ich wyposażenia lub części, objętych homologacją typu, co do ich zgodności z warunkami określonymi w świadectwie homologacji. 9. Koszty badań homologacyjnych, kontroli zgodności produkcji, zbieranie i przetwarzanie informacji, o których mowa w ust. 4, pokrywa producent, importer lub podmiot dokonujący montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem. 10. W przypadku produkcji danego typu pojazdu przez różne podmioty badania homologacyjne przeprowadza się odrębnie dla każdej wersji typu pojazdu. 11. W razie zmiany warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części. 12. W razie wprowadzenia zmian w typie pojazdu, przedmiocie wyposażenia lub części wpływających na zmianę warunków stanowiących podstawę wydania świadectwa homologacji, producent lub importer jest obowiązany uzyskać zmianę posiadanego świadectwa homologacji polegającą na rozszerzeniu świadectwa homologacji danego typu pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części. 13. Zmianę świadectwa homologacji wydaje się za opłatą po sprawdzeniu, czy dany typ pojazdu, przedmiot jego wyposażenia lub część odpowiadają warunkom określonym w przepisach art. 66 oraz ust. 19, a także w regulaminach, o których mowa w ust. 7 pkt 2. 14. Świadectwo homologacji typu pojazdu wygasa, jeżeli: 1. producent lub importer pojazdu, w przypadkach, o których mowa w ust. 11 i 12, nie uzyska zmiany do tego świadectwa; 2. producent podejmie decyzję o ostatecznym zakończeniu produkcji danego typu pojazdu. 15. Producent lub importer pojazdu jest obowiązany przekazać ministrowi właściwemu do spraw transportu, na 60 dni przed terminem wygaśnięcia świadectwa homologacji, informację o wygaśnięciu świadectwa homologacji typu pojazdu, ze wskazaniem powodu i daty wygaśnięcia oraz numeru identyfikacyjnego VIN ostatniego pojazdu danego typu, zgodnego z wygasającym świadectwem homologacji. 16. Minister właściwy do spraw transportu cofa świadectwo homologacji w razie stwierdzenia, że pojazd, przedmiot wyposażenia lub część nie odpowiadają warunkom określonym w świadectwie homologacji i producent lub importer nie usunął stwierdzonych niezgodności w terminie 90 dni od ich stwierdzenia. 17. Przepisy ust. 1-16 nie dotyczą pojazdu: 1. zabytkowego; 2. zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM"; 3. specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej oraz Straży Pożarnej; 4. wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów. I czy Panowie diagności przepuszczają w takim razie auta z szybami bez homologacji, kierownicami itp, skoro się tak lamp i znaczka E czepiają? Mam opinię prawnika jak i orientowałem się na Policji w tej sprawie, wynika, że auto importowane raz w roku nie musi mieć homologacji, a co za tym idzie, nie ma jej na szybach, lampach, kierownicach, NIGDZIE JEJ NIE MA, a diagnosta ma obowiązek sprawdzić wszystkie pozostałe warunki techniczne, to znaczy światła mają świecić po europejsku itp. Wożę ze sobą kilka ustaw, np o obrysówkach (mam auto szersze niz 180cm), art 68, interpretację, że tabliczka z nr VIN jest trwałym znakiem. Raz policjant czepił się, że nie mam znaczka E, pokazałem mu ustawę, poprosiłem aby napisał na mandacie który przepis złamałem i odpuścił, bo chciał napisać że światła nie świecą po europejsku (mam wszystkie świecące po europejsku bez znaczków E, gdyż takie nigdy nie zostały wyprodukowane). Jak Panowie (Panie) diagności podchodzą do tych spraw w kontekście tego artykułu? Czy któryś z Was nie przepuścił auta za brak homologacji na szybie, albo czy nie przepuścił za światła zgodne ale bez E a z szybą DOT? Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 Chciałbym zapytać, jak ta sprawa ma się do art 68, punkt 17.4: Nijak. 6) uchyla się art.68-70; poz.1448 z 2012. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caniggia Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 Dzięki, nie wiedziałem, że to się zmieniło. W przytoczonej ustawie jest napisane o producentach nowych pojazdów z tego co wyczytałem, jak wygląda w taki razie temat pojazdów używanych importowanych w takim razie? Ale trzeba było odpowiedzieć kompletnie, czyli np: W ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137) wprowadza się następujące zmiany: 6) uchyla się art. 68–70; Jednocześnie ustawodawca, nie zamyka do końca możliwości rejestracji tego typu pojazdów (brak homologacji wprowadzając nowe pojęcie zwane ,, Dopuszczenie jednostkowe pojazdu,, wszystkie szczegóły jak , warunki, wymagania techniczne jakie należy spełnić, opłata za wydanie decyzji o dopuszczeniu jednostkowym (maksymalnie 800 zł) itd., itd. są do przeczytania w poniżej cytowanym rozdziale 1b od art. 70zn.1 - art. 70zs. Rozdział 1b Dopuszczenie jednostkowe pojazdu Art. 70zn. 1. Spełnienie odpowiednich warunków lub wymagań technicznych danego pojazdu, potwierdza się dopuszczeniem jednostkowym pojazdu……… Z tego co wyczytałem, mowa jest o nowych pojazdach. Czyli jak to finalnie wygląda w tym kontekście? Rozumiem, że auta sprowadzone przed 2005 obowiązuje art 68. Kto robi dopuszczenie jednostkowe po 2012 lub jakiekolwiek dopuszczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 Kto robi dopuszczenie jednostkowe po 2012? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=13447&postdays=0&postorder=asc&start=15 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caniggia Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 Kto robi dopuszczenie jednostkowe po 2012? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=13447&postdays=0&postorder=asc&start=15 To dalej nie rozwiązuje sprawy, ze strony ITS: Dopuszczeniu jednostkowemu podlega nowy, niezarejestrowany dotąd pojazd, który na bieżącym etapie kompletacji nie posiada ważnego świadectwa zgodności (CoC) Po rozmowie z ITS, jest dokładnie jak napisałem, to jest badanie nowego pojazdu. Gość mówi, że tak naprawdę wszystko zależy od "widzimisię" diagnosty i policjanta... Czyli ponawiam pytanie, na jakiej podstawie dopuszczają Państwo auto z szybami bez homologacji a ze światłami bez nie? Bo rozumiem obowiązują przepisy w takim razie jak przy pierwszym przeglądzie, za wyjątkiem tego, że art 68 został wykreślony i nie można się teraz podeprzeć jednorazowym importem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 Czyli ponawiam pytanie, na jakiej podstawie dopuszczają Państwo auto z szybami bez homologacj Na żadnej po prostu dostają N jak szyby nie są ocechowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caniggia Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 W takim razie, jak żyję w świecie pojazdów amerykańskich nie widziałem np Mustanga z ocechowaniem EU, a jeździ ich w naszym kraju sporo, podobnie z wieloma innymi markami/modelami. Czyli w tym przypadku taki zbieg okoliczności, żaden nie dał N... Ktoś wcześniej przytoczył Niemcy, tam np importer (salon Mustanga np) przerabia światła, robi TUV i po kłopocie. A u nas wynika, że wszystkie jak jeden jeżdżą nielegalnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 W takim razie, jak żyję w świecie pojazdów amerykańskich nie widziałem np Mustanga z ocechowaniem EU, a jeździ ich w naszym kraju sporo, podobnie z wieloma innymi markami/modelami. Czyli w tym przypadku taki zbieg okoliczności, żaden nie dał N... Jak trafi na pasach taki pojazd syna papugi i szyba pokiereszuje mu twarz wówczas taki właściciel dowie się jakie znaczenie ma europejskie dopuszczenie szyb, świateł.... itp. W naszym kraju jak zapewne wiesz, jest dobrze zanim się nie stanie tragedia i wówczas wszyscy zachodzą w głowę jak to możliwe... Tak naprawdę aby poruszać się pojazdem amerykańskim, bez dopuszczeń elementów wyposażenia w europie, powinien otrzymać odstępstwo od warunków technicznych. W innym przypadku porusza się niezgodnie z warunkami technicznymi i w trakcie kontroli powinno mu się odebrać DR jak również przy BT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 9 Grudzień 2013 Share Napisano 9 Grudzień 2013 A u nas wynika, że wszystkie jak jeden jeżdżą nielegalnie... Jeden ma legalne lampy i pożycza 10-ci na przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.