Skocz do zawartości

Auta z USA a Policja


zbigniew

Rekomendowane odpowiedzi

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20120000996

 

Zgodnie z nową klasyfikacją, czasem auto można puścić.

Jest lista elementów które podlegają sprawdzeniu.

 

Z niej wynika, że:

 

1. wadliwie działające kierunkowskazy jak i również ich kolor, mogą być uznane za usterkę drobną jak i istotną, czyli sprawa tak naprawdę zależy od diagnosty, nawet jak podbije czerwone, to można mu skoczyć, powie że dla niego było nie istotne.

 

2. Sprawdzanie homologacji na wielu elementach jest pominięte, włączając lampy, jest wyszczególnione tylko na kilku elementach, np kierownica, pasy, co znaczy, że nikt nie zapomniał o homologacjach, a pewnie brak homologacji na świetle uznał za nawet nie usterkę drobną.

 

3. Brak wyraźnej granicy światła i cienia świateł mijania. - Nie ma nigdzie krzyżyka, znaczy nie ma usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 145
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • caniggia

    20

  • adam1501

    11

  • danielg539

    11

  • Psuj

    9

3. Brak wyraźnej granicy światła i cienia świateł mijania. - Nie ma nigdzie krzyżyka, znaczy nie ma usterki.

Żeby to było takie proste .

§1. Badania techniczne polegają na:

1) sprawdzeniu, czy pojazd odpowiada warunkom technicznym określonym w:

a) ustawie z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r. poz. 361, z późn. zm.4)),

ustawie z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397, z późn.

zm.5)), ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, zwanej dalej „ustawą”, ustawie z dnia 11 marca

2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054) lub ustawie z dnia 16 grudnia 2010 r.

o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym (Dz. U. Nr 247, poz. 1652 oraz

z 2011 r. Nr 102, poz. 585),

b) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz

zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z późn. zm.6)), zwanego dalej „rozporządzeniem

o warunkach technicznych”,

c) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 21 października 2011 r. w sprawie szczegółowego sposobu oraz trybu

nadawania i umieszczania w pojazdach cech identyfikacyjnych (Dz. U. Nr 236, poz. 1401),

d) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów (Dz. U. z 2007 r. Nr 186, poz. 1322, z późn. zm.7)),

e) przepisach Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 110, poz. 641), zwanej dalej „umową ADR”, jeżeli pojazd jest przystosowany do przewozu takich towarów,

f) międzynarodowych porozumieniach dotyczących transportu drogowego, oraz

2) ocenie prawidłowości działania pojazdu.

 

§ 13. 1. Światła pojazdu powinny odpowiadać następującym warunkom ogólnym:

1) światła przeznaczone do oświetlania drogi przed pojazdem powinny być umieszczone w sposób umożliwiający łatwą

regulację kierunku strumienia świetlnego;

2) osie świateł sygnalizacyjnych powinny być równoległe do płaszczyzny jezdni, osie świateł odblaskowych bocznych

i pozycyjnych bocznych powinny być ponadto prostopadłe do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu, a osie pozostałych

świateł sygnalizacyjnych – równoległe do tej płaszczyzny; dopuszcza się odchylenia od powyższych kierunków

nie większe niż 3°;

3) światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie

względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł

oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych;

4) nie powinny oślepiać innych uczestników ruchu; warunku nie stosuje się do świateł drogowych;

5) światła mijania powinny dawać wyraźną granicę światła i cienia;

6) światła czerwone nie powinny być widoczne z przodu, a światła białe (żółte selektywne) – z tyłu, z wyjątkiem światła

cofania oraz świateł dodatkowych przewidzianych w § 24 ust. 1 pkt 8, § 25 ust. 2, § 26 ust. 3, § 27 ust. 2, § 31 ust. 1

oraz w § 32 ust. 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lista elementów które podlegają sprawdzeniu.

I jest jeszcze to

"2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z nową klasyfikacją, czasem auto można puścić.

No można puścić, bo czemu nie, lecz najpewniej z N, ale tak jak DARIO wytknął najpierw auto musi spełniać warunki.

A co do barwy kierunków to najczęściej spór idzie o wyblakłą, która bardziej odcieniem przypomina z tyłu mrugające ;) światła/o cofania, a z przodu mijania.

Zachciało się farbować kierunkowskazów żarówki, a farba po czasie się łuszczy.

czyli sprawa tak naprawdę zależy od diagnosty, nawet jak podbije czerwone, to można mu skoczyć, powie że dla niego było nie istotne.

Udam, że zacięła mi się klawa... nieistotne. :zzz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej chodziło mi o to, że diagnosta ma możliwość przepuścić takie auto i nikt nie powinien się do auta i do niego doczepić.

Skoro jest tabela ważności, można założyć, że zostały tam uwzględnione ważniejsze rzeczy, które mają wpływ na bezpieczeństwo, a nawet dają wybór diagnoście, jak w przypadku kierunkowskazów gdzie ma to zakwalifikować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nikt nie powinien się do auta i do niego doczepić.

 

Powinien, a nawet musi policjant na drodze, który zatrzyma DR, bo pojazd nie odpowiada warunkom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien, a nawet musi policjant na drodze, który zatrzyma DR, bo pojazd nie odpowiada warunkom.

No diagnosta też, bo za przykład podano czerwone kierunki i brak wyraźnej granicy światła i cienia świateł mijania.

Jak było o czerwonych kierunkach to w domyśle i amerykańskie przednie światła.

4.1. Światła drogowe i mijania

4.1.1. Stan i działanie

l) Brak wyraźnej granicy światła i cienie świateł mijania = X(UI)

 

4.4 Światła kierunkowskazu i światła awaryjne

4.4.3. Zgodność z wymaganiami przepisów rozporządzenia o warunkach technicznych

a) Brak zgodności z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych pod względem liczby świateł,

typu światła, miejsca montażu, barwy wysyłanego światła lub jego natężenia = X(UD) / X(UI)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak można do bólu...

 

Powyżej zacytowałeś światła jako ud, pewnie tak jest, w pdf na stronie ministerstwa jest pewnie błąd. To akurat pisałem jako ciekawostkę.

 

Przytoczę tu historię z życia wziętą, którą opisałem na forum mustanga, z której wynika, że pewne sprawy są mało ważne i nikt nie powinien się czepiać, ale pewne sprawy jak czerwone kierunkowskazy są ważne.

 

"Taka ciekawostka, opowiedział mi klient.

Zatrzymała go Policja za czerwone światła, zabrali dowód, na drugi dzień wezwanie na komendę z samochodem. Po wizycie samochód odprowadzony na parking policyjny. Oględziny, zdjęcia, nagrywanie filmów z działania świateł. Wstrzęte dochodzenie, również przeciw diagnoście. Auto finalnie zostało wydane na przeróbkę świateł.

Kolega przerobił światła, stawił się z autem na komendzie, a tu znowu oględziny, nagrywanie filmów. Nawet został wezwany gość który przerabiał światła i go pytali co i jak przerabiał.

Przeróbka choć badziewna, została zaakceptowana.

Tak więc finalnie sprawa toczy się dalej przeciw diagnoście, a auto już na legalu wydane.

Oprócz tylnych świateł czepili się ksenonów, głównie braku spryskiwaczy, nie czepiali się że są symetryczne ani braku autoregulacji wysokości świecenia."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma się co użerać. Nas nie obowiązuje tylko jedno rozporządzenie i póki przepisy nie stoją ze sobą w sprzeczności to się uzupełniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale pewne sprawy jak czerwone kierunkowskazy są ważne.

 

Bo są z daleka widoczne :x

Albo wtedy kiedy powinny właśnie nie są :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy puścił pismo o odstąpienie od warunków dla auta z żółtymi przerobionymi kierunkami, ksenonami ze spryskiwaczami bez samoregulacji, wszystko bez homologacji, ciekawe czy przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy puścił pismo o odstąpienie od warunków dla auta z żółtymi przerobionymi kierunkami, ksenonami ze spryskiwaczami bez samoregulacji, wszystko bez homologacji, ciekawe czy przejdzie.

Wszystko jest uzależnione od tego co jest napisane na zaświadczeniu z BT. Jeżeli jest tam informacja o "przeróbce" oświetlenia (ingerencja), lub informacja o użyciu elementów oświetlenia bez homologacji to na 100% nie przejdzie. Bardzo często jest ciężko uzyskać odstępstwo na samą barwę światła, pomimo wymiany na wersję europejską z istniejącej wersji na Europę a co dopiero jak jest informacja o jakiś przeróbkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie nie ma możliwości legalnej rejestracji pojazdu.

Bo niby jaki jest sens pisania o odstępstwo w takim razie? Przecież nie będzie pisał o odstępstwo gdyby wszystko miał z e itp...

 

Całe szczęście że procent nadgorliwców jest znikomy, zarówno u diagnostów i Policji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście że procent nadgorliwców jest znikomy, zarówno u diagnostów i Policji.

 

przestrzegania prawa nazywasz nadgorliwością? Miło nam, nadgorliwcom...

 

Bo niby jaki jest sens pisania o odstępstwo w takim razie? Przecież nie będzie pisał o odstępstwo gdyby wszystko miał z e itp...

 

O odstępstwo trzeba pisać jak nie ma możliwości zamiany na części z "e". A do większości amerykańców są dostępne części wyposażenia na Europę. Tylko kosztują... Więc jesli ja jestem nadgorliwcem to właściciel takiej taczki, żydujący na bezpieczeństwie jest? hmm... potencjalnym przestępcą? pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście że procent nadgorliwców jest znikomy, zarówno u diagnostów i Policji.

Dlatego też zdziwienie klienta jest potężne, jeśli w końcu na takiego trafi,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe szczęście że procent nadgorliwców jest znikomy, zarówno u diagnostów i Policji.
Oględziny, zdjęcia, nagrywanie filmów z działania świateł. Wstrzęte dochodzenie, również przeciw diagnoście.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

prawo prawem a życie swoje. gdybym miał przykładać się tak jak książka mówi to 90 proc "amerykańskich" aut dowód do wora. :? najlepsze jest to ,że stała gadka kierowcy "panie ale przegląd przeszedł " :-):-) . jak było na badaniu to tylko on wie(i diagnosta). sam znam dziesiątki stacji gdzie nie będzie to stanowiło problemu. samo życie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze jest to ,że stała gadka kierowcy "panie ale przegląd przeszedł "

 

To za zatrzymaniem DR powinna iść notka do starostwa, nic mu nie zrobią zapewne, ale jakby ze dwa razy "na dywaniku" wylądował to może by ochłonął jeden z drugim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsze jest to ,że stała gadka kierowcy "panie ale przegląd przeszedł "

 

To za zatrzymaniem DR powinna iść notka do starostwa, nic mu nie zrobią zapewne, ale jakby ze dwa razy "na dywaniku" wylądował to może by ochłonął jeden z drugim...

 

Wnioski i naukę z takich wydarzeń wyciągają jedynie ludzie inteligentni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnioski i naukę z takich wydarzeń wyciągają jedynie ludzie inteligentni...

 

Ludzie inteligentni nie muszą być stawiani w takich sytuacjach, a taboreta inaczej nie nauczysz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.