waldi_m1 Napisano 3 Styczeń 2011 Share Napisano 3 Styczeń 2011 Witam Mam pytanko... Ile pojazdów marki SAM mogę sobie wyprodukować na podwórku w ciagu roku ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 3 Styczeń 2011 Share Napisano 3 Styczeń 2011 Nie ma ograniczenia,przynajmniej nie słyszałem o takim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZslawZ Napisano 3 Styczeń 2011 Share Napisano 3 Styczeń 2011 Wyprodukować można bez ograniczeń tyle tylko że zarejestrować na siebie możesz jednego w roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 3 Styczeń 2011 Share Napisano 3 Styczeń 2011 Wyprodukować można bez ograniczeń tyle tylko że zarejestrować na siebie możesz jednego w roku. Z czego to wynika?bo też jakoś nie doczytałem o zakazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Styczeń 2011 Share Napisano 3 Styczeń 2011 Dla pojazdów marki SAM nie ma ograniczeń co do możliwości budowy, czy rejestracji więcej niż jednego w ciągu roku! Proszę ze zrozumieniem czytać art. 68... Jest tu taka sama zasada wyłączeń co w art. 81 (dotyczy rzekomej konieczności przyczep lekkich marki SAM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Styczeń 2011 Share Napisano 4 Styczeń 2011 Blakop nie do końca znowu jest to takie jasne, bo raz pisze się o jednej sztuce rocznie, zaraz wyżej o pojazdach marki SAM Interpretacji znowu może być wiele tak jak w art 81 Ale ta jedna sztuka rocznie i tak dotyczy pojazdu o tych samych parametrach, czyli robisz jeden pojazd o 1 cm dłuższy czy szerszy i jest to inny pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 4 Styczeń 2011 Share Napisano 4 Styczeń 2011 Ciekawa interpretacja czkamy na odzew blakopa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Styczeń 2011 Share Napisano 4 Styczeń 2011 wolf jak Ty widzisz wiele interpretacji, bo ja nie bardzo rozumiem? Art.68.17 mówi o zwolnieniach z przepisów zawartych we wszystkich wcześniejszych ustępach tego artykułu. I ten ustęp 17 ma cztery punkty, określające cztery różne grupy pojazdów zwolnione z tego obowiązku. Każdy z tych punktów Z OSOBNA wyłącza grupę pojazdów w nim opisaną. To co Wy zaś proponujecie to aby pojazd łącznie spełniał warunki przynajmniej dwóch punktów tego ustępu! Skąd Wam się to bierze? Zwolnione są: - zabytki - SAMy - wojskowe i "służbowe" (ale specjalne lub spec.przeznaczenia) - "jednostkowe" Każdy z tych punktów wyłącza konkretną grupę pojazdów. Niektórzy nie wiedzieć czemu łączą warunek punktu 2 i 4 Albo wszystkie warunki łącznie, albo każdy z nich rozłącznie!! Ale jak łącznie to nie wybiórczo, tylko powinien spełniać wszystkie 4 punkty ! Zatem z homologacji są zwolnione wyłącznie pojazdy zabytkowe marki SAM, pod warunkiem że są zabytkami jeżdżącymi w wojsku i zostały wyprodukowane w ilości jednej sztuki Naprawdę proszę nie mówić, że ten przepis jest niejasny, bo tutaj to jakieś pseudointerpretacje mieszają jasny i konkretny przepis... Jesli można mu coś zarzucic to z całkowicie innej strony. Ale ta jedna sztuka rocznie i tak dotyczy pojazdu o tych samych parametrach, czyli robisz jeden pojazd o 1 cm dłuższy czy szerszy i jest to inny pojazd. Absolutnie nie!! Homologacja dotyczy typu pojazdu. Homologuje się typ pojazdu, a nie konkretny egzemplarz! Zatem i zwolnienie dotyczy pojazdu danego typu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie. A proszę zajrzeć do przepisów o homologacji co to jest definicja typu. Wymiar dłuższy o 1 cm to wcale nie pojazd innego typu (już pomijając fakt, że w warunkach jakieś produkcji jednostkowej grubość spawu może tyle wynosić). Oczywiście ten przepis tez można chytrze i prosto ominąć bez wydania złotówki i bez żadnych zabiegów technicznych, ale błędne jest właśnie myślenie, że zmiana wymiaru to zmiana typu - NIE! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Styczeń 2011 Share Napisano 4 Styczeń 2011 Naprawdę proszę nie mówić, że ten przepis jest niejasny, bo tutaj to jakieś pseudointerpretacje mieszają jasny i konkretny przepis... Jesli można mu coś zarzucic to z całkowicie innej strony. np to ile mogę wy-SAMo-produkować przyczep lekkich a'la "Niewiadów 410" żeby mogły być rejestrowane jako SAMy czy wystarczy że każdego zarejestruję na siebie, a sprzedam dopiero po 6 miesiącach a kiedy muszę zostać producentem jak np. JUAN JESUS ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką... Ale też nikt nie będzie wiedział, że to Twoje pojazdy, więc marketingowo nie bardzo. Jakie 6 miesięcy? O co Ci chodzi? Reszty pytania nie bardzo kumam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką... a czy może być SAM marki innej niż SAM ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 a czy może być SAM marki innej niż SAM ??? Przecież SAM to właśnie marka - nie rozumiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 .................................... Jakie 6 miesięcy? O co Ci chodzi? Reszty pytania nie bardzo kumam... Jak o co chodzi o podatek. Skoro Blakop odnośnie SAMów jest to tak jasne - to czemu nie jasne jest to w przypadku NTB? Ale to już było przerabiane. Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient A ma jakieś inne marki do wyboru? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 Przecież SAM to właśnie marka - nie rozumiem... Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką. Blakop, wybacz, ale ja też nie rozumiem ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient A ma jakieś inne marki do wyboru? Chodzi o typ nie markę. Z marką jest wszystko jasne - jedna jedyna dźwięcznie brzmiąca SAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 Dla pojazdu marki SAM nie widzę potrzeby określania typu [ Dodano: 05-01-2011, 21:33 ] JANUSZ60 - SAM to marka ustawowa sama w sobie - z uwagi na charakter tego pojazdu jak już się na niego zdecydujesz nie musisz nic innego wymyślać - tworzyć własnej marki, modelu czy typu. A nawet nie bardzo możesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 Dla pojazdu marki SAM nie widzę potrzeby określania typu [ Dodano: 05-01-2011, 21:33 ] JANUSZ60 - SAM to marka ustawowa sama w sobie - z uwagi na charakter tego pojazdu jak już się na niego zdecydujesz nie musisz nic innego wymyślać - tworzyć własnej marki, modelu czy typu. A nawet nie bardzo możesz... Blakop przeczytaj swoje wcześniejsze posty ... eee chyba się pogubiłeś co nie co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Styczeń 2011 Share Napisano 5 Styczeń 2011 Niczego nie pogubiłem SAM to marka pojazdu, która z uwagi na swój charakter ustawowy nie wymaga podawania modelu, czy typu. Czego nie łapiesz. Pojazd marki SAM to pojazd marki SAM - nic dodatkowego się tu nie dodaje, nie określa, a jak się to robi to błędnie IMHO. A co do przywołanego tematu OBT dla mnie również sprawa jest prosta, co opisałem w stosownym temacie na przykładach, ale koledzy niektórzy lubią sobie sprawę komplikować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 6 Styczeń 2011 Share Napisano 6 Styczeń 2011 Blakop drażnię się z Tobą , ale podyskutować zawsze można..... Wiesz ja zawsze robiłem przyczepy lekkie SAM - bezterminowo - a tu nagle ktoś wyskoczył, że BT co roku (niestety nigdzie nie ma określenia, co jest ważniejsze w ustalaniu NTB czy marka czy rodzaj pojazdu) , dlatego poszedłem tym "tropem" w/w temacie. Wracając do sedna problemu można SAMów budować do woli, ile zdołasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 12 Czerwiec 2012 Share Napisano 12 Czerwiec 2012 To i ja chce powrócić do sedna sprawy: Wracając do sedna problemu można SAMów budować do woli, ile zdołasz Czy naprawdę można otworzyć fabrykę przyczep bez homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Czerwiec 2012 Share Napisano 12 Czerwiec 2012 Czy naprawdę można otworzyć fabrykę przyczep bez homologacji Nie fabrykę (bo SAM-a się nie produkuje) tylko zakład budowy przyczep konstrukcji własnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Czerwiec 2012 Share Napisano 12 Czerwiec 2012 Oczywiście, że można. W którym miejscy widzisz ograniczenie dla tego procederu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 A co z Art 68 PoRD? To będzie główna działalność tej firmy? Jakoś czarno to widzę. Będzie stemplował taką pieczątką faktury: XXX producent przyczep marki SAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 A co z Art 68 PoRD? To będzie główna działalność tej firmy? Jakoś czarno to widzę. Będzie stemplował taką pieczątką faktury: XXX producent przyczep marki SAM A co konkretnie w tym artykule? SAM nie podlega obowiązkowi homologacji i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.