Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Mam pytanko...

 

Ile pojazdów marki SAM mogę sobie wyprodukować na podwórku w ciagu roku ???

Napisano

Nie ma ograniczenia,przynajmniej nie słyszałem o takim :)

Napisano

Wyprodukować można bez ograniczeń tyle tylko że zarejestrować na siebie możesz jednego w roku.

Napisano
Wyprodukować można bez ograniczeń tyle tylko że zarejestrować na siebie możesz jednego w roku.

Z czego to wynika?bo też jakoś nie doczytałem o zakazie.

Napisano

Dla pojazdów marki SAM nie ma ograniczeń co do możliwości budowy, czy rejestracji więcej niż jednego w ciągu roku! Proszę ze zrozumieniem czytać art. 68... Jest tu taka sama zasada wyłączeń co w art. 81 (dotyczy rzekomej konieczności przyczep lekkich marki SAM)

Napisano

Blakop nie do końca znowu jest to takie jasne, bo raz pisze się o jednej sztuce rocznie, zaraz wyżej o pojazdach marki SAM :idea: Interpretacji znowu może być wiele tak jak w art 81 :(

Ale ta jedna sztuka rocznie i tak dotyczy pojazdu o tych samych parametrach, czyli robisz jeden pojazd o 1 cm dłuższy czy szerszy i jest to inny pojazd.

Napisano

wolf jak Ty widzisz wiele interpretacji, bo ja nie bardzo rozumiem?

Art.68.17 mówi o zwolnieniach z przepisów zawartych we wszystkich wcześniejszych ustępach tego artykułu. I ten ustęp 17 ma cztery punkty, określające cztery różne grupy pojazdów zwolnione z tego obowiązku. Każdy z tych punktów Z OSOBNA wyłącza grupę pojazdów w nim opisaną. To co Wy zaś proponujecie to aby pojazd łącznie spełniał warunki przynajmniej dwóch punktów tego ustępu! Skąd Wam się to bierze?

Zwolnione są:

- zabytki

- SAMy

- wojskowe i "służbowe" (ale specjalne lub spec.przeznaczenia)

- "jednostkowe"

Każdy z tych punktów wyłącza konkretną grupę pojazdów. Niektórzy nie wiedzieć czemu łączą warunek punktu 2 i 4 :razz: Albo wszystkie warunki łącznie, albo każdy z nich rozłącznie!! Ale jak łącznie to nie wybiórczo, tylko powinien spełniać wszystkie 4 punkty ! Zatem z homologacji są zwolnione wyłącznie pojazdy zabytkowe marki SAM, pod warunkiem że są zabytkami jeżdżącymi w wojsku i zostały wyprodukowane w ilości jednej sztuki :evil:

Naprawdę proszę nie mówić, że ten przepis jest niejasny, bo tutaj to jakieś pseudointerpretacje mieszają jasny i konkretny przepis... Jesli można mu coś zarzucic to z całkowicie innej strony.

 

Ale ta jedna sztuka rocznie i tak dotyczy pojazdu o tych samych parametrach, czyli robisz jeden pojazd o 1 cm dłuższy czy szerszy i jest to inny pojazd.

 

Absolutnie nie!! Homologacja dotyczy typu pojazdu. Homologuje się typ pojazdu, a nie konkretny egzemplarz! Zatem i zwolnienie dotyczy pojazdu danego typu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie. A proszę zajrzeć do przepisów o homologacji co to jest definicja typu. Wymiar dłuższy o 1 cm to wcale nie pojazd innego typu (już pomijając fakt, że w warunkach jakieś produkcji jednostkowej grubość spawu może tyle wynosić). Oczywiście ten przepis tez można chytrze i prosto ominąć bez wydania złotówki i bez żadnych zabiegów technicznych, ale błędne jest właśnie myślenie, że zmiana wymiaru to zmiana typu - NIE!

Napisano
Naprawdę proszę nie mówić, że ten przepis jest niejasny, bo tutaj to jakieś pseudointerpretacje mieszają jasny i konkretny przepis... Jesli można mu coś zarzucic to z całkowicie innej strony.

np

to ile mogę wy-SAMo-produkować przyczep lekkich a'la "Niewiadów 410"

żeby mogły być rejestrowane jako SAMy

czy wystarczy że każdego zarejestruję na siebie, a sprzedam dopiero po 6 miesiącach :?:

 

a kiedy muszę zostać producentem jak np. JUAN JESUS ??

::claus

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką... Ale też nikt nie będzie wiedział, że to Twoje pojazdy, więc marketingowo nie bardzo. Jakie 6 miesięcy? O co Ci chodzi?

Reszty pytania nie bardzo kumam...

Napisano
Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką...

a czy może być SAM marki innej niż SAM ???

Napisano
a czy może być SAM marki innej niż SAM ???

 

Przecież SAM to właśnie marka - nie rozumiem...

Napisano

.................................... Jakie 6 miesięcy? O co Ci chodzi?

Reszty pytania nie bardzo kumam...

 

 

Jak o co chodzi o podatek.

Skoro Blakop odnośnie SAMów jest to tak jasne - to czemu nie jasne jest to w przypadku NTB? Ale to już było przerabiane.

Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient.

Napisano
Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient

 

A ma jakieś inne marki do wyboru? :D

Napisano
Przecież SAM to właśnie marka - nie rozumiem...
Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką.

Blakop, wybacz, ale ja też nie rozumiem ,,,

Napisano
Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient

 

A ma jakieś inne marki do wyboru? :D

 

Chodzi o typ nie markę. Z marką jest wszystko jasne - jedna jedyna dźwięcznie brzmiąca SAM ;):razz::x

Napisano

Dla pojazdu marki SAM nie widzę potrzeby określania typu

 

[ Dodano: 05-01-2011, 21:33 ]

JANUSZ60 - SAM to marka ustawowa sama w sobie - z uwagi na charakter tego pojazdu jak już się na niego zdecydujesz nie musisz nic innego wymyślać - tworzyć własnej marki, modelu czy typu. A nawet nie bardzo możesz...

Napisano
Dla pojazdu marki SAM nie widzę potrzeby określania typu

 

[ Dodano: 05-01-2011, 21:33 ]

JANUSZ60 - SAM to marka ustawowa sama w sobie - z uwagi na charakter tego pojazdu jak już się na niego zdecydujesz nie musisz nic innego wymyślać - tworzyć własnej marki, modelu czy typu. A nawet nie bardzo możesz...

 

Blakop przeczytaj swoje wcześniejsze posty :razz::x ... eee chyba się pogubiłeś co nie co ;)

Napisano

Niczego nie pogubiłem

SAM to marka pojazdu, która z uwagi na swój charakter ustawowy nie wymaga podawania modelu, czy typu. Czego nie łapiesz. Pojazd marki SAM to pojazd marki SAM - nic dodatkowego się tu nie dodaje, nie określa, a jak się to robi to błędnie IMHO.

 

A co do przywołanego tematu OBT dla mnie również sprawa jest prosta, co opisałem w stosownym temacie na przykładach, ale koledzy niektórzy lubią sobie sprawę komplikować :)

Napisano

Blakop drażnię się z Tobą ;) , ale podyskutować zawsze można..... :ok

 

Wiesz ja zawsze robiłem przyczepy lekkie SAM - bezterminowo - a tu nagle ktoś wyskoczył, że BT co roku :razz: (niestety nigdzie nie ma określenia, co jest ważniejsze w ustalaniu NTB czy marka czy rodzaj pojazdu) , dlatego poszedłem tym "tropem" w/w temacie.

 

Wracając do sedna problemu można SAMów budować do woli, ile zdołasz :)

  • 1 year later...
Napisano

To i ja chce powrócić do sedna sprawy:

Wracając do sedna problemu można SAMów budować do woli, ile zdołasz :)

Czy naprawdę można otworzyć fabrykę przyczep bez homologacji :?:

Napisano
Czy naprawdę można otworzyć fabrykę przyczep bez homologacji :?:

 

Nie fabrykę (bo SAM-a się nie produkuje) tylko zakład budowy przyczep konstrukcji własnej :cool:

Napisano

Oczywiście, że można. W którym miejscy widzisz ograniczenie dla tego procederu??

Napisano

A co z Art 68 PoRD? To będzie główna działalność tej firmy? Jakoś czarno to widzę.

Będzie stemplował taką pieczątką faktury: XXX producent przyczep marki SAM

Napisano
A co z Art 68 PoRD? To będzie główna działalność tej firmy? Jakoś czarno to widzę.

Będzie stemplował taką pieczątką faktury: XXX producent przyczep marki SAM

 

A co konkretnie w tym artykule? SAM nie podlega obowiązkowi homologacji i tyle.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.