Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

waldi_m1

Ile pojazdów marki SAM ???

Polecane posty

waldi_m1

Witam

Mam pytanko...

 

Ile pojazdów marki SAM mogę sobie wyprodukować na podwórku w ciagu roku ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JACEK GUZ

Nie ma ograniczenia,przynajmniej nie słyszałem o takim :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZslawZ

Wyprodukować można bez ograniczeń tyle tylko że zarejestrować na siebie możesz jednego w roku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
Wyprodukować można bez ograniczeń tyle tylko że zarejestrować na siebie możesz jednego w roku.

Z czego to wynika?bo też jakoś nie doczytałem o zakazie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dla pojazdów marki SAM nie ma ograniczeń co do możliwości budowy, czy rejestracji więcej niż jednego w ciągu roku! Proszę ze zrozumieniem czytać art. 68... Jest tu taka sama zasada wyłączeń co w art. 81 (dotyczy rzekomej konieczności przyczep lekkich marki SAM)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Blakop nie do końca znowu jest to takie jasne, bo raz pisze się o jednej sztuce rocznie, zaraz wyżej o pojazdach marki SAM :idea: Interpretacji znowu może być wiele tak jak w art 81 :(

Ale ta jedna sztuka rocznie i tak dotyczy pojazdu o tych samych parametrach, czyli robisz jeden pojazd o 1 cm dłuższy czy szerszy i jest to inny pojazd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

Ciekawa interpretacja czkamy na odzew blakopa :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

wolf jak Ty widzisz wiele interpretacji, bo ja nie bardzo rozumiem?

Art.68.17 mówi o zwolnieniach z przepisów zawartych we wszystkich wcześniejszych ustępach tego artykułu. I ten ustęp 17 ma cztery punkty, określające cztery różne grupy pojazdów zwolnione z tego obowiązku. Każdy z tych punktów Z OSOBNA wyłącza grupę pojazdów w nim opisaną. To co Wy zaś proponujecie to aby pojazd łącznie spełniał warunki przynajmniej dwóch punktów tego ustępu! Skąd Wam się to bierze?

Zwolnione są:

- zabytki

- SAMy

- wojskowe i "służbowe" (ale specjalne lub spec.przeznaczenia)

- "jednostkowe"

Każdy z tych punktów wyłącza konkretną grupę pojazdów. Niektórzy nie wiedzieć czemu łączą warunek punktu 2 i 4 :razz: Albo wszystkie warunki łącznie, albo każdy z nich rozłącznie!! Ale jak łącznie to nie wybiórczo, tylko powinien spełniać wszystkie 4 punkty ! Zatem z homologacji są zwolnione wyłącznie pojazdy zabytkowe marki SAM, pod warunkiem że są zabytkami jeżdżącymi w wojsku i zostały wyprodukowane w ilości jednej sztuki :evil:

Naprawdę proszę nie mówić, że ten przepis jest niejasny, bo tutaj to jakieś pseudointerpretacje mieszają jasny i konkretny przepis... Jesli można mu coś zarzucic to z całkowicie innej strony.

 

Ale ta jedna sztuka rocznie i tak dotyczy pojazdu o tych samych parametrach, czyli robisz jeden pojazd o 1 cm dłuższy czy szerszy i jest to inny pojazd.

 

Absolutnie nie!! Homologacja dotyczy typu pojazdu. Homologuje się typ pojazdu, a nie konkretny egzemplarz! Zatem i zwolnienie dotyczy pojazdu danego typu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie. A proszę zajrzeć do przepisów o homologacji co to jest definicja typu. Wymiar dłuższy o 1 cm to wcale nie pojazd innego typu (już pomijając fakt, że w warunkach jakieś produkcji jednostkowej grubość spawu może tyle wynosić). Oczywiście ten przepis tez można chytrze i prosto ominąć bez wydania złotówki i bez żadnych zabiegów technicznych, ale błędne jest właśnie myślenie, że zmiana wymiaru to zmiana typu - NIE!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Naprawdę proszę nie mówić, że ten przepis jest niejasny, bo tutaj to jakieś pseudointerpretacje mieszają jasny i konkretny przepis... Jesli można mu coś zarzucic to z całkowicie innej strony.

np

to ile mogę wy-SAMo-produkować przyczep lekkich a'la "Niewiadów 410"

żeby mogły być rejestrowane jako SAMy

czy wystarczy że każdego zarejestruję na siebie, a sprzedam dopiero po 6 miesiącach :?:

 

a kiedy muszę zostać producentem jak np. JUAN JESUS ??

::claus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką... Ale też nikt nie będzie wiedział, że to Twoje pojazdy, więc marketingowo nie bardzo. Jakie 6 miesięcy? O co Ci chodzi?

Reszty pytania nie bardzo kumam...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką...

a czy może być SAM marki innej niż SAM ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
a czy może być SAM marki innej niż SAM ???

 

Przecież SAM to właśnie marka - nie rozumiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

.................................... Jakie 6 miesięcy? O co Ci chodzi?

Reszty pytania nie bardzo kumam...

 

 

Jak o co chodzi o podatek.

Skoro Blakop odnośnie SAMów jest to tak jasne - to czemu nie jasne jest to w przypadku NTB? Ale to już było przerabiane.

Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient

 

A ma jakieś inne marki do wyboru? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Przecież SAM to właśnie marka - nie rozumiem...
Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką.

Blakop, wybacz, ale ja też nie rozumiem ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf
Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient

 

A ma jakieś inne marki do wyboru? :D

 

Chodzi o typ nie markę. Z marką jest wszystko jasne - jedna jedyna dźwięcznie brzmiąca SAM ;):razz::x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Dla pojazdu marki SAM nie widzę potrzeby określania typu

 

[ Dodano: 05-01-2011, 21:33 ]

JANUSZ60 - SAM to marka ustawowa sama w sobie - z uwagi na charakter tego pojazdu jak już się na niego zdecydujesz nie musisz nic innego wymyślać - tworzyć własnej marki, modelu czy typu. A nawet nie bardzo możesz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf
Dla pojazdu marki SAM nie widzę potrzeby określania typu

 

[ Dodano: 05-01-2011, 21:33 ]

JANUSZ60 - SAM to marka ustawowa sama w sobie - z uwagi na charakter tego pojazdu jak już się na niego zdecydujesz nie musisz nic innego wymyślać - tworzyć własnej marki, modelu czy typu. A nawet nie bardzo możesz...

 

Blakop przeczytaj swoje wcześniejsze posty :razz::x ... eee chyba się pogubiłeś co nie co ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Niczego nie pogubiłem

SAM to marka pojazdu, która z uwagi na swój charakter ustawowy nie wymaga podawania modelu, czy typu. Czego nie łapiesz. Pojazd marki SAM to pojazd marki SAM - nic dodatkowego się tu nie dodaje, nie określa, a jak się to robi to błędnie IMHO.

 

A co do przywołanego tematu OBT dla mnie również sprawa jest prosta, co opisałem w stosownym temacie na przykładach, ale koledzy niektórzy lubią sobie sprawę komplikować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolf

Blakop drażnię się z Tobą ;) , ale podyskutować zawsze można..... :ok

 

Wiesz ja zawsze robiłem przyczepy lekkie SAM - bezterminowo - a tu nagle ktoś wyskoczył, że BT co roku :razz: (niestety nigdzie nie ma określenia, co jest ważniejsze w ustalaniu NTB czy marka czy rodzaj pojazdu) , dlatego poszedłem tym "tropem" w/w temacie.

 

Wracając do sedna problemu można SAMów budować do woli, ile zdołasz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ketiw38

To i ja chce powrócić do sedna sprawy:

Wracając do sedna problemu można SAMów budować do woli, ile zdołasz :)

Czy naprawdę można otworzyć fabrykę przyczep bez homologacji :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czy naprawdę można otworzyć fabrykę przyczep bez homologacji :?:

 

Nie fabrykę (bo SAM-a się nie produkuje) tylko zakład budowy przyczep konstrukcji własnej :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Oczywiście, że można. W którym miejscy widzisz ograniczenie dla tego procederu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

A co z Art 68 PoRD? To będzie główna działalność tej firmy? Jakoś czarno to widzę.

Będzie stemplował taką pieczątką faktury: XXX producent przyczep marki SAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
A co z Art 68 PoRD? To będzie główna działalność tej firmy? Jakoś czarno to widzę.

Będzie stemplował taką pieczątką faktury: XXX producent przyczep marki SAM

 

A co konkretnie w tym artykule? SAM nie podlega obowiązkowi homologacji i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.