waldi_m1 Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Witam Mam pytanko... Ile pojazdów marki SAM mogę sobie wyprodukować na podwórku w ciagu roku ??? Cytuj
JACEK GUZ Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Nie ma ograniczenia,przynajmniej nie słyszałem o takim Cytuj
ZslawZ Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Wyprodukować można bez ograniczeń tyle tylko że zarejestrować na siebie możesz jednego w roku. Cytuj
DARIO64 Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Wyprodukować można bez ograniczeń tyle tylko że zarejestrować na siebie możesz jednego w roku. Z czego to wynika?bo też jakoś nie doczytałem o zakazie. Cytuj
blakop Napisano 3 Styczeń 2011 Napisano 3 Styczeń 2011 Dla pojazdów marki SAM nie ma ograniczeń co do możliwości budowy, czy rejestracji więcej niż jednego w ciągu roku! Proszę ze zrozumieniem czytać art. 68... Jest tu taka sama zasada wyłączeń co w art. 81 (dotyczy rzekomej konieczności przyczep lekkich marki SAM) Cytuj
wolf Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Blakop nie do końca znowu jest to takie jasne, bo raz pisze się o jednej sztuce rocznie, zaraz wyżej o pojazdach marki SAM Interpretacji znowu może być wiele tak jak w art 81 Ale ta jedna sztuka rocznie i tak dotyczy pojazdu o tych samych parametrach, czyli robisz jeden pojazd o 1 cm dłuższy czy szerszy i jest to inny pojazd. Cytuj
ketiw38 Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Ciekawa interpretacja czkamy na odzew blakopa Cytuj
blakop Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 wolf jak Ty widzisz wiele interpretacji, bo ja nie bardzo rozumiem? Art.68.17 mówi o zwolnieniach z przepisów zawartych we wszystkich wcześniejszych ustępach tego artykułu. I ten ustęp 17 ma cztery punkty, określające cztery różne grupy pojazdów zwolnione z tego obowiązku. Każdy z tych punktów Z OSOBNA wyłącza grupę pojazdów w nim opisaną. To co Wy zaś proponujecie to aby pojazd łącznie spełniał warunki przynajmniej dwóch punktów tego ustępu! Skąd Wam się to bierze? Zwolnione są: - zabytki - SAMy - wojskowe i "służbowe" (ale specjalne lub spec.przeznaczenia) - "jednostkowe" Każdy z tych punktów wyłącza konkretną grupę pojazdów. Niektórzy nie wiedzieć czemu łączą warunek punktu 2 i 4 Albo wszystkie warunki łącznie, albo każdy z nich rozłącznie!! Ale jak łącznie to nie wybiórczo, tylko powinien spełniać wszystkie 4 punkty ! Zatem z homologacji są zwolnione wyłącznie pojazdy zabytkowe marki SAM, pod warunkiem że są zabytkami jeżdżącymi w wojsku i zostały wyprodukowane w ilości jednej sztuki Naprawdę proszę nie mówić, że ten przepis jest niejasny, bo tutaj to jakieś pseudointerpretacje mieszają jasny i konkretny przepis... Jesli można mu coś zarzucic to z całkowicie innej strony. Ale ta jedna sztuka rocznie i tak dotyczy pojazdu o tych samych parametrach, czyli robisz jeden pojazd o 1 cm dłuższy czy szerszy i jest to inny pojazd. Absolutnie nie!! Homologacja dotyczy typu pojazdu. Homologuje się typ pojazdu, a nie konkretny egzemplarz! Zatem i zwolnienie dotyczy pojazdu danego typu wyprodukowanego w ilości jednej sztuki rocznie. A proszę zajrzeć do przepisów o homologacji co to jest definicja typu. Wymiar dłuższy o 1 cm to wcale nie pojazd innego typu (już pomijając fakt, że w warunkach jakieś produkcji jednostkowej grubość spawu może tyle wynosić). Oczywiście ten przepis tez można chytrze i prosto ominąć bez wydania złotówki i bez żadnych zabiegów technicznych, ale błędne jest właśnie myślenie, że zmiana wymiaru to zmiana typu - NIE! Cytuj
Jacdiag Napisano 4 Styczeń 2011 Napisano 4 Styczeń 2011 Naprawdę proszę nie mówić, że ten przepis jest niejasny, bo tutaj to jakieś pseudointerpretacje mieszają jasny i konkretny przepis... Jesli można mu coś zarzucic to z całkowicie innej strony. np to ile mogę wy-SAMo-produkować przyczep lekkich a'la "Niewiadów 410" żeby mogły być rejestrowane jako SAMy czy wystarczy że każdego zarejestruję na siebie, a sprzedam dopiero po 6 miesiącach a kiedy muszę zostać producentem jak np. JUAN JESUS ?? Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
blakop Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką... Ale też nikt nie będzie wiedział, że to Twoje pojazdy, więc marketingowo nie bardzo. Jakie 6 miesięcy? O co Ci chodzi? Reszty pytania nie bardzo kumam... Cytuj
JANUSZ60 Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką... a czy może być SAM marki innej niż SAM ??? Cytuj
blakop Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 a czy może być SAM marki innej niż SAM ??? Przecież SAM to właśnie marka - nie rozumiem... Cytuj
wolf Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 .................................... Jakie 6 miesięcy? O co Ci chodzi? Reszty pytania nie bardzo kumam... Jak o co chodzi o podatek. Skoro Blakop odnośnie SAMów jest to tak jasne - to czemu nie jasne jest to w przypadku NTB? Ale to już było przerabiane. Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient. Cytuj
danielg539 Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient A ma jakieś inne marki do wyboru? Cytuj
JANUSZ60 Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Przecież SAM to właśnie marka - nie rozumiem... Nigdy nie musisz ich produkować pod określoną marką. Blakop, wybacz, ale ja też nie rozumiem ,,, Cytuj
wolf Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Co do typu to typ pojazdów marki SAM wpisuje klient A ma jakieś inne marki do wyboru? Chodzi o typ nie markę. Z marką jest wszystko jasne - jedna jedyna dźwięcznie brzmiąca SAM Cytuj
blakop Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Dla pojazdu marki SAM nie widzę potrzeby określania typu [ Dodano: 05-01-2011, 21:33 ] JANUSZ60 - SAM to marka ustawowa sama w sobie - z uwagi na charakter tego pojazdu jak już się na niego zdecydujesz nie musisz nic innego wymyślać - tworzyć własnej marki, modelu czy typu. A nawet nie bardzo możesz... Cytuj
wolf Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Dla pojazdu marki SAM nie widzę potrzeby określania typu [ Dodano: 05-01-2011, 21:33 ] JANUSZ60 - SAM to marka ustawowa sama w sobie - z uwagi na charakter tego pojazdu jak już się na niego zdecydujesz nie musisz nic innego wymyślać - tworzyć własnej marki, modelu czy typu. A nawet nie bardzo możesz... Blakop przeczytaj swoje wcześniejsze posty ... eee chyba się pogubiłeś co nie co Cytuj
blakop Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Niczego nie pogubiłem SAM to marka pojazdu, która z uwagi na swój charakter ustawowy nie wymaga podawania modelu, czy typu. Czego nie łapiesz. Pojazd marki SAM to pojazd marki SAM - nic dodatkowego się tu nie dodaje, nie określa, a jak się to robi to błędnie IMHO. A co do przywołanego tematu OBT dla mnie również sprawa jest prosta, co opisałem w stosownym temacie na przykładach, ale koledzy niektórzy lubią sobie sprawę komplikować Cytuj
wolf Napisano 6 Styczeń 2011 Napisano 6 Styczeń 2011 Blakop drażnię się z Tobą , ale podyskutować zawsze można..... Wiesz ja zawsze robiłem przyczepy lekkie SAM - bezterminowo - a tu nagle ktoś wyskoczył, że BT co roku (niestety nigdzie nie ma określenia, co jest ważniejsze w ustalaniu NTB czy marka czy rodzaj pojazdu) , dlatego poszedłem tym "tropem" w/w temacie. Wracając do sedna problemu można SAMów budować do woli, ile zdołasz Cytuj
ketiw38 Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 To i ja chce powrócić do sedna sprawy: Wracając do sedna problemu można SAMów budować do woli, ile zdołasz Czy naprawdę można otworzyć fabrykę przyczep bez homologacji Cytuj
michal_k Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Czy naprawdę można otworzyć fabrykę przyczep bez homologacji Nie fabrykę (bo SAM-a się nie produkuje) tylko zakład budowy przyczep konstrukcji własnej Cytuj
blakop Napisano 12 Czerwiec 2012 Napisano 12 Czerwiec 2012 Oczywiście, że można. W którym miejscy widzisz ograniczenie dla tego procederu?? Cytuj
wojteczek Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 A co z Art 68 PoRD? To będzie główna działalność tej firmy? Jakoś czarno to widzę. Będzie stemplował taką pieczątką faktury: XXX producent przyczep marki SAM Cytuj
michal_k Napisano 13 Czerwiec 2012 Napisano 13 Czerwiec 2012 A co z Art 68 PoRD? To będzie główna działalność tej firmy? Jakoś czarno to widzę. Będzie stemplował taką pieczątką faktury: XXX producent przyczep marki SAM A co konkretnie w tym artykule? SAM nie podlega obowiązkowi homologacji i tyle. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.