danielg539 Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 To trochę sztuczny problem, bo są zkłady produkujące przyczepki praktycznie seryjnie, ale w praktyce rejestracji dokonuje nabywca składajac oswiadczenie, że to on sam zbudował przyczepę. Dla producenta jest to bardzo wygodne a większości nabywców złożenie podpisu pod oświadczeniem stwierdzjącym nie prawdę przychodzi bez problemu i uchodzi na sucho. Zauważyć należy, że taka rejestracja jest tańsza, bo nie ma opłat związanych z przerejestrowaniem pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Sam to pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej. Klient składa oświadczenie i rejestruje na Sama. Natomiast firma XXX buduje przyczepy,sprzedaje, wystawia faktury to czy nadal jest to Sam czy może XXX niehomologowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Sam to pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej. Klient składa oświadczenie i rejestruje na Sama. Natomiast firma XXX buduje przyczepy,sprzedaje, wystawia faktury to czy nadal jest to Sam czy może XXX niehomologowany. No i jest konstrukcji własnej - tej firmy De facto do rejestracji nie składa się oświadczenia o konstrukcji własnej, a jedynie o tym, że jest się właścicielem części służących do budowy pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Przepisy w sprawie SAMów są troszkę "dziurawe" - to prawda. Niestety w tym stanie prawnym nikt nie zabroni ludziom masowej "produkcji" pod płaszczykiem SAM'a. Na pewno nie mogą tego robić SKP, czy WK poprzez tworzenie własnych wydumanych przepisów... Sprawa trochę podobna do tzw. "produkcji jednostkowej" - też jest to wielka dziura przez którą przechodzą setki pojazdów w kraju bez homo - i to jest chyba bardziej istotny problem niż SAM'y IMHO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Sprawa trochę podobna do tzw. "produkcji jednostkowej" - też jest to wielka dziura przez którą przechodzą setki pojazdów w kraju bez homo - i to jest chyba bardziej istotny problem niż SAM'y Masz rację, bo pewna firma zakupiła 3 podwozia i zabudowała je takimi samymi kontenerami i wszystkie były produktami jednostkowymi. Aby w dokumentach lepiej to wyglądało to pojazdy te teoretycznie rózniły sie długością całkowitą o 2 cm ( o tyle teoretycznie był przesuniety kontener wzglądem ramy pojazdu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Te 2 cm to jest głupota i nieznajomość przepisów. Pojazd ma być innego typu, żeby spełniać definicje "jednostkowego", a nie być dłuższy o 2 cm... Przecież 2 cm to kwestia błędów mierzenia, czy grubości spawu... To się inaczej robi. Dla jednego pojazdu deklaruje się, że to typ np. AX1, a da drugiego, że to AX2 itd... Po co się w jakieś cm bawić, skoro przepis tak głupio napisano, że samo określenie innego typu już zwalnia z obowiązku uzyskania homo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 To się inaczej robi. Dla jednego pojazdu deklaruje się, że to typ np. AX1, a da drugiego, że to AX2 itd... Po co się w jakieś cm bawić, skoro przepis tak głupio napisano, że samo określenie innego typu już zwalnia z obowiązku uzyskania homo? Dokładnie - pojazdy mogą być identyczne, a różnić się typem określonym przez producenta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 To się inaczej robi. Dla jednego pojazdu deklaruje się, że to typ np. AX1, a da drugiego, że to AX2 itd... Po co się w jakieś cm bawić, skoro przepis tak głupio napisano, że samo określenie innego typu już zwalnia z obowiązku uzyskania homo? Tak ale w takim przypadku dip-y do 3 pojazdów są identyczne a to nie podoba się w pani w WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 dip-y do 3 pojazdów są identyczne Nie są identyczne bo mają inny typ lub nawet model wpisany. Paniom nie musi się podobać, ma być zgodne z ustawą i niestety jest... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Nie są identyczne bo mają inny typ lub nawet model wpisany. Dokładnie tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 A jak jest marki sam typ sam - to ile takich mogę skonstruować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Dla marki SAM nie ma potrzeby określania typu. Sama definicja typu dotyczy wyłącznie kwestii homologacyjnych, więc w pojeździe marki SAM określanie go, to trochę jak różyczka w klapie... waciaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Czyli ile mogę skontrować pojadów D1 - SAM d2 ------ d3 ------- No i oczywiście zarejestrować na swoją firmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Ile zapragniesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Rozumie, że nie potrzebuję homologacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Na SAM'a?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 na 100 może 200 sam-ów całkiem całkiem takich samych A że robione ręcznie to mają np innej grubości spaw , grubość farby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Na 1000 tez jak się uprzesz. Ale do czego zmierzasz? A że robione ręcznie to mają np innej grubości spaw , grubość farby Jakie to ma znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 13 Czerwiec 2012 Share Napisano 13 Czerwiec 2012 Do tego, że Polska to ciekawy kraj - po co oni się męczą z tymi homologacjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Czerwiec 2012 Share Napisano 14 Czerwiec 2012 Do tego, że Polska to ciekawy kraj - po co oni się męczą z tymi homologacjami Wszystko zależy od ilości. Gdybyś chciał produkować seryjnie to pewnie taniej i bardziej prestiżowo wyjdzie uzyskanie homologacji. Po cholerę badać tysiące pojazdów każdy z osobna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.