Skocz do zawartości
daro100

motocykl+tylna oś

Rekomendowane odpowiedzi

daro100

Witam

Kupiłem motocykl z zagranicy i dostałem do niego oś tylną,którą można zamontować po ściągnięciu tylnego koła i błotnika co daje pojazd trzykołowy.Dodam,że jest to montowane w ramę motocykla bez żadnego spawania,całość montażu trwa około 2 godziny.Motor za granicą był zarejestrowany jako motocykl,mam pytanie,jak wygląda sprawa w Polsce,czy jadąc na pierwszy przegląd muszę go przezbroić za trójkołowca,czy mogę jechać normalnie?Jak diagnosta zakwalifikuje ten pojazd?czy jako motocykl,czy może jakaś inna kategoria?

proszę o opinie fachowców.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

najlepiej jak będzie odpowiadał "z natury" temu co jest w dokumentach :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Może daj jakieś fotki tego pojazdu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daro100

niestety nie mam zdjęć,a chodzi mi o to czy w razie kontroli drogowej pan policjant sie nie doczepi,że jest to motocykl trzykołowy a w dowodzie rejestracyjnym będzie wpisane motocykl.Motocykl to kawasaki vulcan,natomiast tylna oś jest dedykowana przez firmę z USA.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
chodzi mi o to czy w razie kontroli drogowej pan policjant sie nie doczepi,

 

Musisz go zarejestrować w tej wersji w której zamierzasz go użytkować i wszystko będzie OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daro100

czyli jako motocykl trzykołowy?czy coś innego?podpowiedzcie mi bo kompletnie sie na tym nie znam,a te nasze przepisy są tak pokręcone...............

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
czyli jako motocykl trzykołowy?

 

Dokładnie tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daro100

a dokładnie jakie to jest oznaczenie?L5e?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
L5e

Zdaje się, że tak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jackow

Co do klasyfikacji jako motocykl to wcale nie jestem przekonany czy tak można, bo:

PoRD

45) motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem wielośladowy

Prędzej jako pojazd samochodowy inny/ inny 16 99.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf
niestety nie mam zdjęć,a chodzi mi o to czy w razie kontroli drogowej pan policjant sie nie doczepi,że jest to motocykl trzykołowy a w dowodzie rejestracyjnym będzie wpisane motocykl.Motocykl to kawasaki vulcan,natomiast tylna oś jest dedykowana przez firmę z USA.

 

Dedykowana także nie fabryczna tak rozumiem?

W takim przypadku to musisz się zdecydować co chcesz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fredek

Rejestracja jako pojazd samochodowy inny kod 16/99

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
traper
Co do klasyfikacji jako motocykl to wcale nie jestem przekonany czy tak można, bo:

PoRD

45) motocykl - pojazd samochodowy jednośladowy lub z bocznym wózkiem wielośladowy

Prędzej jako pojazd samochodowy inny/ inny 16 99.

 

Ale jednak Dz.U. z 2004 Nr. 5 poz. 29 w sprawie homologacji pojazdów samochodowych majàcych dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów

samochodowych majàcych cztery koła oraz motorowerów: ZAŁĄCZNIK Nr 1 pkt. 1c mówi:

motocykle trójkołowe, to pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 ccm, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45km/godź

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
pojazd samochodowy inny kod 16/99

niekoniecznie

 

ROZPORZĄDZENIE MI

z dnia 28 lipca 2005 r.

w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów

Dz. U. z dnia 25 sierpnia 2005 r.

 

ZAŁĄCZNIK Nr 1

DEFINICJE KATEGORII I TYPÓW POJAZDÓW DLA POTRZEB HOMOLOGACJI TYPU POJAZDU

1. Rozróżnia się następujące kategorie pojazdów:

 

 

2) motocykle, to jest pojazdy dwukołowe bez bocznego wózka (kategoria L3e) lub z bocznym wózkiem (kategoria L4e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h;

3) motocykle trójkołowe, to jest pojazdy posiadające trzy koła umieszczone symetrycznie (kategoria L5e), wyposażone w silnik o pojemności skokowej większej niż 50 cm3, w przypadku silnika ze spalaniem wewnętrznym, lub o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej większej niż 45 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
traper

Sory.

Drobne sprostowanie do mojego postu. Powinno być Dz.U z 2005 Nr 162 poz 1360 ZAŁĄCZNIK Nr 1 pkt. 1.3) ale treść ta sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fredek

Czyli jak rejestrować , jako inny 16/99 czy L5e? Czy zależy od Pani z WK?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daro100

właśnie o to chodzi......jak zarejestrować,bo np.honda goldwing fabrycznie wychodzi z trzema kołami i jest rejestrowana jako motocykl,a nie jako motocykl trzykołowy.Przecież nie ingeruję w ramę w żaden sposób,poprostu ściągam koło tylne,przepinam kostki instalacji elektrycznej,podłączam wał i zapinam wózek.Motocykl przyjechał z USA i w holandii był zarejestrowany jako motocykl i też tak chciałem żeby było,bo nie zawsze będę jeździł na 3 kołach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
jest rejestrowana jako motocykl,a nie jako motocykl trzykołowy.

 

Bo rodzaj pojazdu jest motocykl. Nie ma takiego rodzaju motocykl trójkołowy - to jest tylko kategoria homologacyjna.

 

Samochodowy inny odpada bo to są czterokołowce, więc jak sama nazwa wskazuje...

 

 

Przykładowy cytat z Dz.U. 32 Jak widać funkcjonuje u nas pojęcie motocykla trójkołowego, są nawet określone pewne warunki dla niego.

§ 3.8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych

pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla

jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a

maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:

1) w przypadku pojazdów trójkołowych:

a) motorowery - 270 kg,

b) motocykle - 1.000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);

2) w przypadku pojazdów czterokołowych:

a) pojazdy czterokołowe lekkie - 350 kg,

b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób - 400 kg,

c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy - 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy

napędzie elektrycznym)

 

bo nie zawsze będę jeździł na 3 kołach.

 

I tu się pojawia problem, a nie w temacie rejestracji bo dla dwu i trzy kołowego będą inne parametry techniczne (masa własna, naciski, a być może i dmc) a to wymaga zgodnie z naszym prawem zmian konstrukcyjnych. Więc albo wóz albo przewóz - albo dwa albo trzy koła, bo przy każdej zmianie będziesz bulił 144 zł za badanie i za nowy dowód rejestracyjny mimo, że i to i to jest motocyklem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fredek

Czyli rejestracja jako L3e lub L5e w zależności na co kolega się zdecyduje ostatecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SUOMI

a moze zrobic wniosek do m.infr. o odstepstwo od warunkow technicznych , i niech kombinuje urzednik jak to odrzucic. A moze jednak niech tam wezmą na barki ten problem. No niby czasowo to potrwa ale jednak czasami z tego co słyszlem sa odstępstwa ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
ale jednak czasami z tego co słyszlem sa odstępstwa ??

 

Ale tu nie masz na co uzyskać odstępstwa. Oba rozwiązania są zgodne z prawem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Pytanie do motocyklistów - ile razy w warunkach kontroli drogowej ważono Wam pojazd, aby zobaczyć czy zapis w DR jest zgodny ze stanem faktycznym?

 

Pytanie do SKP - jak i kiedy ważycie pojazdy podczas zwykłego OBT? Bo ja jakoś co roku jestem na SKP i nikt mi jeszcze pojazdu nie ważył, żeby sprawdzić czy to co w DR jest zgodne ze stanem faktycznym.

 

No bo o niezgodnościach jakiego rzędu możemy mówić po zamontowaniu tej "szerszej osi"? 60-70 kg? Jesteście pewni, że to wyłapiecie?

 

Bo w praktyce, kolega będzie miał DR wystawiony na motocykl. W przypadku pojazdów sprowadzonych nie wpisuje się kategorii homologacyjnej, krajowy DR nie przewiduje też podawania ilości kół. Jest tylko liczba osi... a ona zawsze będzie wynosić "2".

Zatem gdy kolega przeprowadzi badanie w wersji dwukołowej, ale po miesiącu użytkowania zdecyduje się na dołożenie trzeciego koła, to ani organy kontroli, ani SKP raczej nie zorientują się, że jest to już pojazd inny niż ten, który przedstawiono do badania pierwotnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daro100

Własnie o to mi chodziło bo w USA nie ma tego problemu,podobnie w Holandii skąd został przywieziony,Powiem szczerze,że jak się poruszam motocyklem już troszkę to raz miałem kontrolę drogową..........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
to raz miałem kontrolę drogową..........

Pewnie temu, że szybko jeździsz ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
daro100

niestety nie ;) nie miałem nigdy plastika,poruszam się czoperkami i mam z tego przyjemność a nie tzw.adrenalinę.Rozumiem,że podkategoria(L5e)i kategoria homologacyjna to te same pojęcia?Kolega wyżej napisał,że przy pierwszym przeglądzie w kraju nie wpisuje sie tego,jak więc zrobić,żeby wpisali cokolwiek,żebym nie miał problemu?

 

[ Dodano: 27-01-2011, 12:41 ]

No i diagnosta zakwalifikował jako motocykl inny.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.