kowal Napisano 16 Wrzesień 2005 Share Napisano 16 Wrzesień 2005 Żadne rozporządzenie nie mówi o czasookresie używania ogumienia . Producenci podaje 5 letnią karencje dla opon. Jako kierownik stacji mon - zgodnie z instrukcją o eksploatacji sprzętu ,do eksploatacji nie dopuszcza się ogumienia powyżej 10 lat , mimo że parametry techniczne można powiedzieć ,że spełnia- głebokośc bieżnika ,brak widocznych uszkodzeń itd. Jednak wiem ,że ogumienie wycofanie z wojska wykorzystuje się w pojazdach cywilnych . Jaka jest wasza opinia na temat wieku używalności ogumienia , wplywu na bezpieczeństwo jazdy. Możę posiadacie jakieś naukowe dokumenty mówiące na temat ogumienia i czasu ich eksploatacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gonzo Napisano 16 Wrzesień 2005 Share Napisano 16 Wrzesień 2005 Nauka wygląda tak:jesteśmy biednym narodem i dopóki bieżnik ma te 1,6 mm nic klientowi nie zrobisz i mało kto wymieni wcześniej-morał? - i tak co roku będzie te 6500 trupów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Wrzesień 2005 Share Napisano 17 Wrzesień 2005 Zwracam uwagę, postraszyć klienta zawsze można. Perspektywa pęknięcia przedniej opony i dachowania nie jest miła - skuteczność straszenia niestaty tylko ok 30 % Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 17 Wrzesień 2005 Share Napisano 17 Wrzesień 2005 A może aż "30%".Ja też straszę klienta jak widzę oponę z dobrą wysokościa lameli ale sperciałą ze starości(czasem opona nie jest bardzo stara a jakość materiału kiepska) Nawet w 5 letnich autach z małym przebiegiem opona jast do wymiany( są takie autka) oszczędności producent auta niestety szuka weszędzie nawat w jakości opony. "Chcesz lepsze opony kupując nowe auto to- dopłata" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan siara Napisano 27 Wrzesień 2005 Share Napisano 27 Wrzesień 2005 jeśli widzę zestarzałe ogumienie to niestety odrzucam. jeśli klient sapie to doradzam mu, żeby na przegląd sobie pożyczył od kolegi ale próbuję poszerzyć jego wyobraźnię o skutki takiego postępowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 27 Wrzesień 2005 Share Napisano 27 Wrzesień 2005 jeśli widzę zestarzałe ogumienie to niestety odrzucam. jeśli klient sapie to doradzam mu, żeby na przegląd sobie pożyczył od kolegi ale próbuję poszerzyć jego wyobraźnię o skutki takiego postępowania. Poza tym, że się z Tobą zgadzam to jaki przepis mu pokażesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 28 Wrzesień 2005 Share Napisano 28 Wrzesień 2005 przepis ? wykaz czynności kontrolnych poz. 2,1 punkt 6 [ wszystko ] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 28 Wrzesień 2005 Share Napisano 28 Wrzesień 2005 Tak, ale one są poprostu stare bo mają np. 10 lat i co dalej, myśle że o to chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 28 Wrzesień 2005 Share Napisano 28 Wrzesień 2005 w wykazie czynności jest wyraźnie napisane co do starości i daj mu do poczytania , tak na marginesie to jeszcze nie miałem takiego dyskutanta co by nie zgadzał sie zmoją opiną jak opona jest popękana i zmurszała to i tak jestes na prawie więc dowodzik chap !spisz notatkę przy kierowniku SKP na tą oikolicznośĆ i powołaj rzeczoznawcę[ żeby nie zamienił opon- ta notatka ] i go masz !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan siara Napisano 3 Październik 2005 Share Napisano 3 Październik 2005 przepis ? wykaz czynności kontrolnych poz. 2,1 punkt 6 [ wszystko ] wstyd się przyznać ale kiedy odrzucam "zestarzałe" ogumienie muszę bazować na niewiedzy klienta bo faktycznie nie ma się na czym oprzeć. punkt który kolega zacytował dotyczy faktycznie pęknięć ale obnażających lub naruszających osnowę a nie ze starości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Październik 2005 Share Napisano 3 Październik 2005 Samochód ma być tak utrzymany aby mógł być bezpiecznie eksploatowany i nie zagrażał bezpieczeństwu ruchu drogowego. Może trochę to naciągane ale przy odrobinie zdrowego rozsądku przy ocenianiu stanu auta takie tłumaczenie jest na miejscu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pan siara Napisano 5 Październik 2005 Share Napisano 5 Październik 2005 tak więc widać, że kolejny raz kłania się poezja sejmowa bo kiedy nie ma jasnych zasad to zaczyna się "moim zdaniem " i wtedy wszyscy mają rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gladki Napisano 5 Październik 2005 Share Napisano 5 Październik 2005 Miałem ostatnio na przegladzie SAMOCHÓD OCHOTNICZEJ STRAŻY POZARNEJ stara z lat 70-tych z przebiegiem ok.7000 tys km z oryginalnymi oponami w super stanie(niejedne roczniaki gorzej wyglądają) i co zabrać mu dowód bo ma 30 letnie opony igiełki ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 5 Październik 2005 Autor Share Napisano 5 Październik 2005 Co znaczy w super stanie - absurd . Na dzień dzisiejszy nie znalazłem jeszcze pana który zawodowo zajmuje oponami aby wydał pozytywną oponę na temat dobrego stanu technicznego ogumienia powyżej 10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gladki Napisano 6 Październik 2005 Share Napisano 6 Październik 2005 Co znaczy w super stanie - absurd [/quoteTo znaczy bez pęknięć,zmurszałej gumy,uszkodzeń mechanicznych,odparzeń,pękniętych opasań na barku opony itp.prosze wziążć pod uwage przebieg pojazdu?A co nato diagności którzy wykonują badania wojskowych samochodów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 6 Październik 2005 Autor Share Napisano 6 Październik 2005 Ja właśnie pracuje na stacji wojskowej - i jest wyrażny przepis ,że opony powyżej 10 lat - taki pojazd nie jest dopuszczony do ruchu [ Dodano: 06-10-2005, 16:25 ] Nawet na rozkaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gladki Napisano 6 Październik 2005 Share Napisano 6 Październik 2005 Ale ten przepis dotyczy samochodów wojskowych itp,czy cywilnych równiez.Bo jak tak to proszę podać jakies namiary na ten przepis,bo szperam i nic nie moge znależć,z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 6 Październik 2005 Autor Share Napisano 6 Październik 2005 Dotyczy wyłącznie pojazdów wojskowych , a mówi o tym instrukcja doycząca norm eksploatacji sprzetu służb samochodowych . Jest to instrukcja do użytku wewnętrzego dlatego nie moge je udostępnić . Poszukuje właśnie czegoś , co by udokumentowało czarno na białym , że w oponie po 10 latach zachodzą takie zmiany które nie są widoczne z zewnatrz a właśnie wewnątrz i dlatego poruszyłem ten temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gladki Napisano 7 Październik 2005 Share Napisano 7 Październik 2005 Też szukałem ,nawet dzwoniłem do znajomego do hurtowni opon do Wolsztyna JMK KOWALSCY(KRYPTOREKLAMA SORY,ALE POLECAM SUPER WYBÓR,DUŻY WYBÓR),i tez mi na ten temat nie umiał nic powiedzieć ,ale obiecał że jak cos znajdzie to da znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek D Napisano 7 Październik 2005 Share Napisano 7 Październik 2005 Jakiś czas temu na TVN Turbo widziałem program gzie mówili że trzy letnie opony zimowe są do wyzucenia. Kilka dni temu widziałem takie czekające na pułce na klienta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 8 Październik 2005 Share Napisano 8 Październik 2005 Co do przepisów to chyba jesteśmy zgodni, że nic na temat ogumienia nie znajdziemy. Ocena reszty jest naprawde trudna, ponieważ ogumienie jest różnie eksploatowane i róznym próbą poddawane. Woże używane ogumienie z niemiec i naprawde różnie to się rozkłada. Czasami nowe oponki a mają bąble po napompowaniu ich na maszynie (testujemy je z ciśnieniem 5 razy wyższym od nominalnego). Napewno kiedy osnowa jest skruszała to śmiało bym dał negatywa, pięknie te opony "strzelają " już przy ciśnieniu o raz wyższym ! Częściową ocene przydatności nawet młodej oponki można wydać gdyby je pompować na sprzęcie i odpowiednio wyginać w celu ustalenia uszkodzeń mechanicznych a i w tym wypadku nie pokusił bym się o wydanie 100% opini. Opny które zbieram z serwisów w niemczech to jest ogumienie do trzech lat i z pozostawionym gwoździem ! Innych nie biore bo nie wiem co przeszły (niemcy nie reperują opon). Ostry najazd pod dużym kątem na krawężnik może też doprowadzić do pęknięć kordu niewidocznych gołym okiem ale przy dużych prędkościach kiedy rośnie siła odśrodkowa może spowodować rozerwanie.Reasumując, jednoznacznej odpowiedzi brak a w razie "W" będą szukali kozła ofiarnego. Lepiej dać negatywa w trosce o bezpieczeństwo niż tłumaczyć się z pozytywa i rozbitego pojazdu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fricman Napisano 9 Październik 2005 Share Napisano 9 Październik 2005 A jak podchodzicie do opon bieżnkowanych. Miałem maluszka na badaniu z przednimi oponami bieżnikowanymi dałem negatywa, klient był trochę wkurzony,szczerze mówiąc w przepisach nic konkretnego nie mogłem znaleźć na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 9 Październik 2005 Share Napisano 9 Październik 2005 Kiedyś opony bieżnikowane były znakowane gwiazdkami - od 1 do 5. Nie pamietam teraz tej skali, ale opony z 5 gwiazdkami mozna było używać bez ograniczeń, a z jedną gwiazdką - tylko do wolnobieżnych maszyn rolniczych. Może ktoś ma materiał na ten temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 10 Październik 2005 Share Napisano 10 Październik 2005 W zależności od zastosowania opony bierznikowane dzielimy na trzy klasy : Opona naprawiana klasy N/A Opny o prędkości i nośności tak jak dla danego typu opon nowych do stosowania na osiach przednich i tylnych pojazdów oraz przyczep. Maksymalna prędkość nie może przekraczać 140 km/h Opona naprawiana klasy N/B Opony o prędkości i nośności tak jak dla danego typu opon nowych do stosowania tylko na osiach tylnych dla pojazdów z własnym napędem oraz w pojazdach ciągnionych. Maksymalna prędkość nie może przekraczać 140 km/h Opona naprawiana klasy N/C Opony do zastosowania w pojazdach nie przekraczających 20 km/h o nośności tak jak dla danego typu opon nowych Opona naprawiana powinna być ocechowana w miejscu naprawy lub jej pobliżu na boku opony. Cecha powinna być trwała i zawierać : 1 Znak firmowy naprawiającego oponę 2. Klasę opony naprawianej Opona bieżnikowana powinna mieć na boku trwałą ceche zawierającą : 1.Znak towarowy 2.Rozmiar opony 3.Symbol klasy 4.Napis "BIEŻNIKOWANA" 5.Dwie ostatnie cyfry roku bieżnikowania Klasy ozacza się na barku po obu stronach opony Klasa B/A- czterema gwiazdkami- **** Klasa B/B/-trzema gwiazdkami- *** Klasa B/C-dwiema gwiazdkami-** Dodatkowe oznaczenia opon: AM- dawne oznaczenie opon do maszyn rolniczych AS-dawne oznaczenie opon napędowych do ciągników rolniczych AS Front-dawne oznaczenie opon przednich kół ciągników rolniczych AW-dawne oznaczenie opon do przyczep rolniczych C-opony do do samochodów dostawczych i mikrobusów EM-opony maszyn do prac ziemnych Implement-opony do maszyn rolniczych i przyczep rolniczych L-opny niskoprofilowe o średnicy osadzenia powyżej 14 cali MIL-opony wojskowe M+S- opony błotno-śnieżne MPT-opony wielozadaniowe Racing-opony do samochodów wyścigowych Rally-opony do samochodów rajdowych Tubeless- opony bezdętkowe Tube Type- opny dętkowe Rainforced-opony wzmocnione Regrovable- opona o konstrukcji bieżnika pozwalająca na jego pogłębianie Max.Load.Single- nośność dla opony pojedyńczej Max.Load Dual- nośność dla opony bliźniaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojciech Jania Napisano 10 Październik 2005 Share Napisano 10 Październik 2005 Jestem pod wrażeniem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.