Skocz do zawartości
cubitus

Sprawdzenie ogranicznika prędkości

Rekomendowane odpowiedzi

cubitus

Jak przeprowadzacie badanie dotyczące posiadania i prawidłowości działania ogranicznika prędkości?? Potrzebowałbym wszelkich danych że tak powiem na ten temat...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

klient ma mieć papier a samochód naklejkę , tak w skrócie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cubitus

i o ile pamiętam ograniczniki muszą miec auta od 3,5 do 12 t zarejestrowane po 10.2001 i auta powzyzej 12 t zarejestrowane poraz pierwszy 1988 ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
klient ma mieć papier a samochód naklejkę , tak w skrócie

 

 

Mi wystarcza jedno lub drugie, oba być nie muszą :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cubitus

Klasyczny ogranicznik prędkości elektromechaniczny jeszcze można zlokalizować.Ale z takimi pojazdami po 2001 jak np. MB Sprinter albo ATEGO już może być problem gdyż posiadają one elektroniczny pedał gazu z tzw. sztuczną opornością. Tam już są same kabelki..... No i "pudełeczka" z elektroniką sterującą :P . Naklejka naklejką ale w tym przypadku można zrobić cuda jak w przypadku elektronicznego tuningu i poprostu ten ogranicznik wyłaczyć. No i jak wtedy to sprawdzić ????? Raczej się tym autem 90 km/h nie przejedziesz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
No i jak wtedy to sprawdzić ?????

 

Trzeba poprosić o zaśiadczenie z ASO, że pojazd posiada ogranicznik prędkości nastawiony na wartość xx km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pavelos3

Koledzy proszę mi pokazać w wykazie czynności, w którym miejscu jest napisane że macie prawo żądać jakiegoś zaświadczenia o ograniczniku prędkości? Zgodzę się że w starym rozporządzeniu był taki zapis ale w nowym nie widzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Koledzy proszę mi pokazać w wykazie czynności, w którym miejscu jest napisane że macie prawo żądać jakiegoś zaświadczenia o ograniczniku prędkości?

9.1.14 załącznika nr 1 Dz.U. 155, a w związku z tym poproszę zgodnie z art 81 ust 13 ustawy o stosowny dokument potwierdzający czy parametr dotyczący prędkości nie jest przekraczany. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
że macie prawo żądać jakiegoś zaświadczenia o ograniczniku prędkości

Tu masz rację, nie ma takiego zapisu i jeśli starzy diagności żądają, to z przyzwyczajenia lub dla wygody ,,,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pavelos3

No tak. Ale adam1501 podaje argumenty, których chyba nie da się przeskoczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501

Tak jest niestety jak kowale (nie obrażając tak zacnego fachu) robią przepisy dla diagnostów i nie tylko dla nich, wówczas nie wiadomo o co chodzi, co gdzie z czego wynika i jak się za to zabrać aby było zgodnie z literą prawa i wszyscy mieli sen spokojny...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diagnosta26

sprawdzić ustawienie ogranicznika można po przez złącze kalibracyjne w tachografie i zadanie odpowiedniej prędkości ( jeśli przy SKP wykonuje się legalizacje tachografów )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pavelos3

Ciekawe kiedy MI wpadnie na pomysł żeby każda OSKP posiadała taki skaner do sprawdzania ustawienia ogranicznika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Ciekawe kiedy MI wpadnie na pomysł

gdy ktoś z rodziny / znajomych MI zajmie się ich dystrybucją :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szombi

Do otwarcia tachografu potrzebne są uprawnienia GUM a diagnosta takich mieć nie musi a tym samym nie może żądać otwarcia tachografu nawet jeśli naklejka legalizacyjna (lub EX) znajduje sie w środku tylko jak przeprowadzić badanie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
a diagnosta takich mieć nie musi

 

Dlatego zawsze proszę o otwarcie kierowcę niech on łamie prawo :evil: a jak już otworzy to łaskawie spojrzę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Do otwarcia tachografu potrzebne są uprawnienia GUM a diagnosta takich mieć nie musi

 

To jak kierowca zmienia tarczkę???? :shock: Mowa oczywiście o analogowych tacho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skowerek

Chodzi o otwarcie w czasie pracy kierowcy. Kierowca zmienia tarczkę podczas pauzy i zapis idzie dalej, aby mógl się rozliczyć przed kontrolą z ostatnich 28dni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf
Do otwarcia tachografu potrzebne są uprawnienia GUM a diagnosta takich mieć nie musi a tym samym nie może żądać otwarcia tachografu nawet jeśli naklejka legalizacyjna (lub EX) znajduje sie w środku tylko jak przeprowadzić badanie??

 

SKP jako jednostka uprawniona do kontroli mamy prawo do otwierania tachografu w celu sprawdzenia czy owe urządzenie jest sprawne - żadne uprawnienia GUM nie daje, więcej nawet nie ma takich. Jednakże po otwarciu należy napisać odpowiednią adnotację z datą, godziną, cele otwarcia i pieczątka i nikt się nie przyczepi ani do diagnosty ani do kierowcy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

gdzie tak pisze? :( , plomby to moge sprawdzic i tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

W Dyrektywach Unijnych, a po drugie w celu dokonania BT musisz mieć zapewniony dostęp i możliwości sprawdzenia. Nie szukajcie dziury w całym.

Nawet serwisy ograniczników prędkości mogą zrywać plomby z tachografu w celu zamontowania ogranicznika i plombują swoimi - zgodnie z prawem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
rurek777

serwisy to niech sobie zrywają a nie skp. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
serwisy to niech sobie zrywają a nie skp.

 

A od kiedy tacho analogowe (bo tylko to można otworzyć i odczytać legalizację) jest plombowane? Kierowca przy wymianie tarczki zrywa plomby???? Cyfrowe tacho ma nalepkę legalizacji zazwyczaj na słupku kierowcy, a analogowe w środku tam gdzie tarczka i tylko to otwieramy, Ja osobiście potem na tarczce przybijam pieczatkę z datą i godziną otwarcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zjc
na tarczce przybijam pieczatkę z datą i godziną otwarcia.

:ok

i jeszcze

Nie szukajcie dziury w całym.
:-D

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.