cubitus Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 Jak przeprowadzacie badanie dotyczące posiadania i prawidłowości działania ogranicznika prędkości?? Potrzebowałbym wszelkich danych że tak powiem na ten temat... Pozdrawiam Cytuj
rurek777 Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 klient ma mieć papier a samochód naklejkę , tak w skrócie Cytuj
cubitus Napisano 25 Styczeń 2011 Autor Napisano 25 Styczeń 2011 i o ile pamiętam ograniczniki muszą miec auta od 3,5 do 12 t zarejestrowane po 10.2001 i auta powzyzej 12 t zarejestrowane poraz pierwszy 1988 ??? Cytuj
Qnick Napisano 25 Styczeń 2011 Napisano 25 Styczeń 2011 klient ma mieć papier a samochód naklejkę , tak w skrócie Mi wystarcza jedno lub drugie, oba być nie muszą Cytuj
cubitus Napisano 26 Styczeń 2011 Autor Napisano 26 Styczeń 2011 Klasyczny ogranicznik prędkości elektromechaniczny jeszcze można zlokalizować.Ale z takimi pojazdami po 2001 jak np. MB Sprinter albo ATEGO już może być problem gdyż posiadają one elektroniczny pedał gazu z tzw. sztuczną opornością. Tam już są same kabelki..... No i "pudełeczka" z elektroniką sterującą . Naklejka naklejką ale w tym przypadku można zrobić cuda jak w przypadku elektronicznego tuningu i poprostu ten ogranicznik wyłaczyć. No i jak wtedy to sprawdzić ????? Raczej się tym autem 90 km/h nie przejedziesz.... Cytuj
danielg539 Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 No i jak wtedy to sprawdzić ????? Trzeba poprosić o zaśiadczenie z ASO, że pojazd posiada ogranicznik prędkości nastawiony na wartość xx km/h. Cytuj
pavelos3 Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Koledzy proszę mi pokazać w wykazie czynności, w którym miejscu jest napisane że macie prawo żądać jakiegoś zaświadczenia o ograniczniku prędkości? Zgodzę się że w starym rozporządzeniu był taki zapis ale w nowym nie widzę. Cytuj
luk Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8136 Kolega mmiodzio podał szczegóły Cytuj
adam1501 Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Koledzy proszę mi pokazać w wykazie czynności, w którym miejscu jest napisane że macie prawo żądać jakiegoś zaświadczenia o ograniczniku prędkości? 9.1.14 załącznika nr 1 Dz.U. 155, a w związku z tym poproszę zgodnie z art 81 ust 13 ustawy o stosowny dokument potwierdzający czy parametr dotyczący prędkości nie jest przekraczany. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 że macie prawo żądać jakiegoś zaświadczenia o ograniczniku prędkości Tu masz rację, nie ma takiego zapisu i jeśli starzy diagności żądają, to z przyzwyczajenia lub dla wygody ,,, Cytuj
pavelos3 Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 No tak. Ale adam1501 podaje argumenty, których chyba nie da się przeskoczyć. Cytuj
adam1501 Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Tak jest niestety jak kowale (nie obrażając tak zacnego fachu) robią przepisy dla diagnostów i nie tylko dla nich, wówczas nie wiadomo o co chodzi, co gdzie z czego wynika i jak się za to zabrać aby było zgodnie z literą prawa i wszyscy mieli sen spokojny... Cytuj
diagnosta26 Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 sprawdzić ustawienie ogranicznika można po przez złącze kalibracyjne w tachografie i zadanie odpowiedniej prędkości ( jeśli przy SKP wykonuje się legalizacje tachografów ) Cytuj
pavelos3 Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Ciekawe kiedy MI wpadnie na pomysł żeby każda OSKP posiadała taki skaner do sprawdzania ustawienia ogranicznika. Cytuj
Jacdiag Napisano 26 Styczeń 2011 Napisano 26 Styczeń 2011 Ciekawe kiedy MI wpadnie na pomysł gdy ktoś z rodziny / znajomych MI zajmie się ich dystrybucją Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
szombi Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Do otwarcia tachografu potrzebne są uprawnienia GUM a diagnosta takich mieć nie musi a tym samym nie może żądać otwarcia tachografu nawet jeśli naklejka legalizacyjna (lub EX) znajduje sie w środku tylko jak przeprowadzić badanie?? Cytuj
Qnick Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 a diagnosta takich mieć nie musi Dlatego zawsze proszę o otwarcie kierowcę niech on łamie prawo a jak już otworzy to łaskawie spojrzę Cytuj
Psuj Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Do otwarcia tachografu potrzebne są uprawnienia GUM a diagnosta takich mieć nie musi To jak kierowca zmienia tarczkę???? Mowa oczywiście o analogowych tacho. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
skowerek Napisano 27 Styczeń 2011 Napisano 27 Styczeń 2011 Chodzi o otwarcie w czasie pracy kierowcy. Kierowca zmienia tarczkę podczas pauzy i zapis idzie dalej, aby mógl się rozliczyć przed kontrolą z ostatnich 28dni. Cytuj
wolf Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 Do otwarcia tachografu potrzebne są uprawnienia GUM a diagnosta takich mieć nie musi a tym samym nie może żądać otwarcia tachografu nawet jeśli naklejka legalizacyjna (lub EX) znajduje sie w środku tylko jak przeprowadzić badanie?? SKP jako jednostka uprawniona do kontroli mamy prawo do otwierania tachografu w celu sprawdzenia czy owe urządzenie jest sprawne - żadne uprawnienia GUM nie daje, więcej nawet nie ma takich. Jednakże po otwarciu należy napisać odpowiednią adnotację z datą, godziną, cele otwarcia i pieczątka i nikt się nie przyczepi ani do diagnosty ani do kierowcy. Cytuj
rurek777 Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 gdzie tak pisze? , plomby to moge sprawdzic i tyle Cytuj
wolf Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 W Dyrektywach Unijnych, a po drugie w celu dokonania BT musisz mieć zapewniony dostęp i możliwości sprawdzenia. Nie szukajcie dziury w całym. Nawet serwisy ograniczników prędkości mogą zrywać plomby z tachografu w celu zamontowania ogranicznika i plombują swoimi - zgodnie z prawem. Cytuj
rurek777 Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 serwisy to niech sobie zrywają a nie skp. Cytuj
Psuj Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 serwisy to niech sobie zrywają a nie skp. A od kiedy tacho analogowe (bo tylko to można otworzyć i odczytać legalizację) jest plombowane? Kierowca przy wymianie tarczki zrywa plomby???? Cyfrowe tacho ma nalepkę legalizacji zazwyczaj na słupku kierowcy, a analogowe w środku tam gdzie tarczka i tylko to otwieramy, Ja osobiście potem na tarczce przybijam pieczatkę z datą i godziną otwarcia. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
zjc Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 na tarczce przybijam pieczatkę z datą i godziną otwarcia. i jeszcze Nie szukajcie dziury w całym. Pozdrawiam Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.