Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

jajek92

buggy SAM warunki rejerstracji

Polecane posty

jajek92

Witaj jako hobbysta zajmuję się amatorsko budową buggy.

Aktualnie buduję model st4

st47.jpg

http://www.badlandbuggy.com/plans_st4.html

aktualny stan

20110127012.th.jpg oczywiście będzie więcej wzmocnień

z 2.0 litrowym silnikiem ja jako młody człowiek nie jestem sobie zapewnić silnik za ok 4-5tys zł. wiec postanowiłem zrobić tańszą wersje, silnik 2.0 115KM z opla vectry plus swap skrzyni od audi 100 Wahacze samoróbki, ponieważ mają większe możliwości w terenie, a zastosowanie wahaczy z auta, to porażka.

stosowanie napędu od auta daje taką zaletę że jest wsteczny, czego nie ma motocykl, a to jest ważne przy rejestracji.

Materiał kupowany w pobliskim sklepie elementy wycinane laserowo, mam na to faktury. wszystko spawane migomatem, sam spawam, spawy są estetyczne i na pewno wytrzymałe, rama ma sporo wzmocnień, jest masywna i na pewno wytrzymała. nie jest to jakaś wydmuszka. Wahacze jak wspominałem robione z rur, profili i elementów wycinanych laserowo, wahacze takie na pewno będą wytrzymalsze niz z auta, które się pogną po wertepach.

 

 

Kwesta pytania po co rejestrować jak ciągle gadam o jeździe po terenie..., no tak by pojeździć po niej, trzeba najpierw tam dojechać, wiadomo taniej było by wykonać i zarejestrować lawetę lekką pod B

A wiadomo Policja lubi łapać niezarejestrowane pojazdy tego typu..

Moje pytania:

Co sądzicie o moim sprzęcie, w kwestii rejestracji. Na co mam zwracać uwagę podczas budowy, żeby przeszło te wszystkie przeglądy itp.

Jak jest z kwestą układu wydechowego, wiadomo po wejściu do UE musi być katalizator. A gdybym dał tłumik od ścigacza, to też silnik benzynowy i może ma w sobie katalizator, nie wiem ale bynajmniej jest wszystko w jednej komorze, u mnie nie ma miejsca na dodatkowy katalizator, ostatecznie można go zainstalować, ale czy to może być jakiś z allegro, która ma "paragon homologacje"?

Jak z kwesta zawieszenia samoróbki, jak załatwić tą sprawę?

Kwesta układu kierowniczego listwa z fiata cc, zwrotnice poloneza, muszę przedłużyć drążki, ponieważ wahacze sa szersze, z resztą jest podobnie, stosowanie jakiś części z auta po przeróbkach.

 

Proszę o podzielenie sie swoimi opiniami, wiadomościami.

Z góry dziękuję. pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio
> Wahacze samoróbki, ponieważ mają większe możliwości w terenie,

i tu jest problem. Nie ma być żadnych samoróbek.

 

Jak jest z kwestą układu wydechowego, wiadomo po wejściu do UE musi być katalizator.

 

-musi. Emisja spalin obowiązuje na dzień badania zgodnie z Dz.U.32.poz.262.zal.2

 

u mnie nie ma miejsca na dodatkowy katalizator, ostatecznie można go zainstalować,

 

nie to że można ,a trzeba.

 

Kwesta układu kierowniczego l

 

nic z części używanych.

 

A co do pojazdu marki Sam to; jest to pojazd zbudowany przy wykorzystaniu nadwozia , podwozia lub ramy konstrukcji własnej. I nic więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jajek92

w Polsce jest kilka tego typu pojazdów, co jakimś cudem są zarejestrowane, akurat układ kierowniczy i inne to były elementy używane, jednak sprawy rejestracji były załatwiane "po znajomości"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mmiodzio

 

sam sobie odpowiedziałeś. A co do Diagnostów to Diagności niestety są różni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Drzwi, klamki, szyby, oświetlenie - z tym nie będzie miał problemów?

 

Emisja spalin zgodnie z rozp. UE musi być zgodna z normą EURO5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Emisja spalin zgodnie z rozp. UE musi być zgodna z normą EURO5

+ pan pikuś w postaci układu EOBD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
ednak sprawy rejestracji były załatwiane "po znajomości"

A dziś się nie da?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Co sądzicie o moim sprzęcie, w kwestii rejestracji.

 

Aby go zarejestrować pasowało by poddać go procesowi homologacji - niestety ale to kosztuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Aby go zarejestrować pasowało by poddać go procesowi homologacji - niestety ale to kosztuje.

 

Nie, jeśli będzie to SAM lub produkcja jednostkowa. A na to to wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Nie, jeśli będzie to SAM lub produkcja jednostkowa. A na to to wygląda.

 

Dokładnie, ale ie czarujmy się - przy dzisiejszym parciu na ekologię marne szanse. To nie jest mała przyczepka... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
danielg539 napisał/a:

Aby go zarejestrować pasowało by poddać go procesowi homologacji - niestety ale to kosztuje.

 

 

Nie, jeśli będzie to SAM lub produkcja jednostkowa

 

Trochę źle się wyraziłem. Chodziło mi oto, że, oprócz OSKP są jeszcze specjalne jednostki badawcze , które moga dopuścić taki pojazd do ruchu. Maja one nieporównanie wieksze doświadczenie i oprzyrzadowanie pozwalajace w bardzjej profesjonalny sposób przebadać taki pojazd.

2. Jednostkami upoważnionymi do przeprowadzania badania zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi są:

1) stacje kontroli pojazdów, o których mowa w art. 83 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy, które są uprawnione do wykonywania badań zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi;

2) stacje kontroli pojazdów, o których mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 ustawy;

3) Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie;

4) Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie;

5) Ośrodek Badawczo-Rozwojowy "BOSMAL" w Bielsku-Białej;

6) Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k. Warszawy - wyłącznie dla samochodów ciężarowych, specjalnych i przyczep;

7) Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie, Oddział w Kłudzienku - wyłącznie dla ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi;

8) Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jajek92

nikt nic nie mówił ze coś będzie za darmo, tylko teraz kwestia, jaki przedział ceny.

Co do Euro 5, silnik posiadający wtrysk + sonda lambda+ katalizator, bezproblemowo powinien przejść z wynikiem pozytywnym.

Jeszcze kwesta dowodu kupna silnika, czy może to być kserokopia dowodu rejestracyjnego, z auta z którego takowy silnik pochodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow
Co do Euro 5

Ta norma weszła dopiero w tym roku. Masz już silnik spełniający tą normę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Od ciężarówki można zapodać. Np. VOLVO silnik D13; 440 KM. Od jakiegoś czasu jeżdżą - EURO5.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Ta norma weszła dopiero w tym roku. Masz już silnik spełniający tą normę?

 

Dokładnie - spora część aut stojących obecnie w salonach nie spełnia tej normy nawet...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Co do Euro 5, silnik posiadający wtrysk + sonda lambda+ katalizator, bezproblemowo powinien przejść z wynikiem pozytywnym.

 

Pamiętaj, że EURO to nie tylko analiza, ale również emisja co2 a tego Ci stacja nie zmierzy, na to musisz mieć papier :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Ta norma weszła dopiero w tym roku.

:ok ale to dopiero jest budowane

Aktualnie buduję model st4

 

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Siemka

 

Euro 5 - co to jest?

Euro 5 to najnowsza europejska norma prawna, regulująca wymagania dotyczące emisji spalin samochodów ciężarowych. .

Od 1 października 2009 wszyscy użytkownicy mają obowiązek dostosowania się do wymogów Euro 5

 

Nie doczytalem zeby obowiazywalo to osobowki - zwlaszcza bezynowe, ktore jak powszechnie wiadomo znacznie mniej truja niz diesle.

Jak na razie bez problemu mozna zarejstrowac osobowke z Euro2 w benzynie.

Ale byc moze sie myle

 

P.S. Doczytalem ze dotyczy rowniez osobowych ale normy Euro 4-6 roznia sie minimalnie i juz teraz wiekszosc "normalnych" osobowek je spelnia.

Wiec silnik z instalacja wtryskowa i katalizatorem bez problemu zalatwi kwestie ekologii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Pamiętaj, że EURO to nie tylko analiza, ale również emisja co2 a tego Ci stacja nie zmierzy, na to musisz mieć papier

 

Dokładnie tak, na domiar złego pojazd powinien mieć OBD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
pojazd powinien mieć OBD

 

Dokładnie OBDII lub EOBD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Siemka

Pamiętaj, że EURO to nie tylko analiza, ale również emisja co2 a tego Ci stacja nie zmierzy, na to musisz mieć papier

 

Dokładnie tak, na domiar złego pojazd powinien mieć OBD.

 

Skad to CO2?? I jaka jest norma???

No i emisje Co2 zawsze mozna kupic n.p. od nieczynnej huty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tytus

Siemka

 

Dopuszczalne wartości emisji spalin w poszczególnych normach EURO dla pojazdów z silnikiem benzynowym [g/km]

EURO I EURO II EURO III EURO IV EURO V EURO VI

CO 2,72 2,2 2,3 1 1 1

HC - - 0,2 0,1 0,1 0,1

NOx - - 0,15 0,08 0,06 0,06

HC+NOx 0,97 0,5 - - - -

PM - - - - 0,005 0,005

 

Ani slowa o CO2 :shock::shock::shock: oza tym to Wiki - a internet jest cierpliwy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Jak na razie bez problemu mozna zarejstrowac osobowke z Euro2 w benzynie.

Ale byc moze sie myle

 

Absolutnie się mylisz. Rozp.UE 715/2007 bodajże. Do stosowania wprost w każdym kraju unijnym. Dotyczy każdego auta grupy M1 i N1 do masy bodajże 1205 kg (I grupa odniesienia). Wszystkie muszą mieć EURO 5 jeśli są sprzedawane, lub rejestrowane od 1.1.2011.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Dyrektywa 2007/715/EC[13]

Myślę, że są tu szczegóły, czy ma ktoś ten tekst ,??

 

[ Dodano: 01-02-2011, 12:36 ]

sprzedawane, lub rejestrowane od 1.1.2011.

Mowisz o dacie I szej rejestracji ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.