Skocz do zawartości

Miejsca stojace w Autobusie


mmiodzio

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam pytanie. Klijent chce ,aby dopisać mu w Dowodzie Rejestracyjnym Autobusu miejsca stojące,gdyż ma tylko miejsca siedzące w ilości 41 szt. Autobus marki Mercedens Benz O 303.

DMC-13400 kg

MW--9100 kg w takim razie ładowność wychodzi -4300kg.

Obliczając 41x71+75=2986kg

4300-2986 =1314 kg. I teraz 1314kg dzielimy przez 71kg wychodzi 18,5 miejsc niby stojacych.

Co Wy Koledzy na to. Czy dobrze liczę. I jeszcze jedno pytanie - czy robimy zmiany konstrukcyjne + badanie okresowe ?

No i następna prośba -czy są warunki techniczne co do uchwytów górnych i tych niższych przy siedzeniach . Coś kiedyś mi mignęło na forum ,ale pamięć już kurde nie ta.

 

Co do przejścia między siedzeniami to znalazłem W Informatorze Katalogu ITS taki zapis :

Autobus o konstrukcji przeznaczonej głównie do przewozu pasażerów siedzących,umożliwiającej przewóz pasażerów stojących w przejściu i/lub przestrzeni do stania o powierzchni podłogi nie przekraczającej powierzchni przeznaczonej dla dwu podwójnych siedzeń [35]pkt.1.2.1.2. AUTOBUS kl.II

 

, tylko niezbyt to rozumiem. Mieliście może kiedyś coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 75
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    17

  • danielg539

    7

  • Jacdiag

    6

  • mmiodzio

    6

A mi mignęło gdzieś że miejsc stojących ma być nie więcej niż 25 % miejsc siedzących ale też teraz nie mogłem tego znaleźć.

 

Co Wy Koledzy na to. Czy dobrze liczę. I jeszcze jedno pytanie - czy robimy zmiany konstrukcyjne + badanie okresowe ?

No i następna prośba -czy są warunki techniczne co do uchwytów górnych i tych niższych przy siedzeniach . Coś kiedyś mi mignęło na forum ,ale pamięć już kurde nie ta.

 

Okresowe+zmiany jak najbardziej dobrze kombinujesz a i opinia rzeczoznawcy byłaby wskazana do tego (u mnie WK chce do takich zmian)

Co do warunków uchwytów to uchwyt górny ma być na wysokości 170-190 cm nad podłogą coś tak gdzieś czytałem, ale podobnie jak u Ciebie pamięć już nie ta. Taki sam temat przerabiał mój kolega z pracy i robił jak pisałem i poszło bez zgrzytów z WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 17. 1. Liczba miejsc dla pasaŜerów siedzących i stojących powinna być tak ustalona, aby nie nastąpiło

przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej autobusu.

2. Przyjmuje się, Ŝe średnia masa jednego pasaŜera wraz z bagaŜem wynosi:

1) dla autobusu miejskiego - 68 kg;

2) dla pozostałych autobusów - 71 kg.

miejsc stojących ma być nie więcej niż 25 % miejsc siedzących

 

to dla autobusu szkolnego,,,

§ 22. 1. Autobus szkolny powinien być tak zbudowany, aby:

5) liczba miejsc stojących nie przekraczała 25% liczby siedzeń,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o uchwyty dla pasażerów to trzeba uwzględnić fakt, że oprócz osób dorosłych z miejsc stojących będą też korzystały dzieci lub osoby o niskim wzroście i taki autobus musi posiadać też uchwyty zamocowane nisko, lub pionow rurki biegnące od podłogi do dachu, które będą spełniały role uchwytów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Wam za szybką odpowiedż, ale dobrze by było dotrzeć do warunków podparte aktem prawnym.

 

że oprócz osób dorosłych z miejsc stojących będą też korzystały dzieci
masz racje też to trzeba uwzględnić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulamin nr 36 tam jest wszystko co Cię interesuje. I jeszcze jedno pamiętam ze szkolenia,że praktycznie tylko autobus komunikacji miejskiej spelnia warunki z miejscami stojącymi , powtarzam teoretycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam pytanie. Klijent chce ,aby dopisać mu w Dowodzie Rejestracyjnym Autobusu miejsca stojące,gdyż ma tylko miejsca siedzące w ilości 41 szt. Autobus marki Mercedens Benz O 303.

DMC-13400 kg

MW--9100 kg w takim razie ładowność wychodzi -4300kg.

Obliczając 41x71+75=2986kg

4300-2986 =1314 kg. I teraz 1314kg dzielimy przez 71kg wychodzi 18,5 miejsc niby stojacych.

Co Wy Koledzy na to. Czy dobrze liczę. I jeszcze jedno pytanie - czy robimy zmiany konstrukcyjne + badanie okresowe ?

No i następna prośba -czy są warunki techniczne co do uchwytów górnych i tych niższych przy siedzeniach . Coś kiedyś mi mignęło na forum ,ale pamięć już kurde nie ta.

 

Co do przejścia między siedzeniami to znalazłem W Informatorze Katalogu ITS taki zapis :

Autobus o konstrukcji przeznaczonej głównie do przewozu pasażerów siedzących,umożliwiającej przewóz pasażerów stojących w przejściu i/lub przestrzeni do stania o powierzchni podłogi nie przekraczającej powierzchni przeznaczonej dla dwu podwójnych siedzeń [35]pkt.1.2.1.2. AUTOBUS kl.II

 

, tylko niezbyt to rozumiem. Mieliście może kiedyś coś podobnego.

 

 

A to jest autobus miejski czy międzymiastowy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to można zrobić badanie po zmianach i dopisać mu liczbę miejsc stojących czy nie można. ???

 

[ Dodano: 10-02-2011, 21:47 ]

tak Jacek wiem ,też to już przerobiłem

 

[ Dodano: 10-02-2011, 22:26 ]

Taki sam temat przerabiał mój kolega z pracy i robił jak pisałem i poszło bez zgrzytów z WK.

 

możesz troszke wiecej na ten temat napisać. Ile dopisał miejsc i jaki zapis lub tekst wpisał w zmianach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie to można zrobić badanie po zmianach i dopisać mu liczbę miejsc stojących czy nie można. ???

 

[ Dodano: 10-02-2011, 21:47 ]

tak Jacek wiem ,też to już przerobiłem

 

[ Dodano: 10-02-2011, 22:26 ]

Taki sam temat przerabiał mój kolega z pracy i robił jak pisałem i poszło bez zgrzytów z WK.

 

możesz troszke wiecej na ten temat napisać. Ile dopisał miejsc i jaki zapis lub tekst wpisał w zmianach

 

Zapytałem odnośnie tego czy jest miejski czy międzymiastowy bo miałem podobny przypadek i dowiedziałem sie w naszym wydziale że miedzymistowy aboslutnie nie może mieć miejsc stojących.A co z tym zapisem "Autobus o konstrukcji przeznaczonej głównie do przewozu pasażerów siedzących,umożliwiającej przewóz pasażerów stojących w przejściu i/lub przestrzeni do stania o powierzchni podłogi nie przekraczającej powierzchni przeznaczonej dla dwu podwójnych siedzeń [35]pkt.1.2.1.2. AUTOBUS kl.II "???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zapoznać się z dyrektywą WE97_27

2.1.2.1.3. „Klasa” autobusu lub autokaru oznacza:

2.1.2.1.3.1. Dla pojazdów o pojemności powyżej 22 pasażerów poza kierowcą:

2.1.2.1.3.1.1. „Klasa I”: pojazdy posiadające miejsca stojące w celu umożliwienia częstej wymiany pasażerów,

2.1.2.1.3.1.2. „Klasa II”: pojazdy przeznaczone głównie do przewozu pasażerów siedzących oraz z miejscami stojącymi

w przejściu, oraz ewentualnie w miejscu o powierzchni nie większej niż powierzchnia zajmowana przez

dwa podwójne siedzenia,

2.1.2.1.3.1.3. „Klasa III”: pojazdy przeznaczone wyłącznie do przewozu pasażerów siedzących.

2.1.2.1.3.2. Dla pojazdów o pojemności nieprzekraczającej 22 pasażerów poza kierowcą:

2.1.2.1.3.2.1. „Klasa A”: pojazdy przeznaczone do przewozu pasażerów w pozycji stojącej; pojazd tego typu posiada

miejsca siedzące i może posiadać miejsca stojące,

2.1.2.1.3.2.2. „Klasa B”: pojazdy nieprzeznaczone do przewozu pasażerów w pozycji stojącej; pojazd tego typu nie

posiada miejsc stojących.

2.1.2.1.4. Pojazd można uważać za należący do więcej niż jednej klasy. W takim przypadku musi on spełniać

wszystkie odpowiednie wymagania niniejszej dyrektywy.

2.1.2.2. Pojazdy kategorii M2 lub M3 inne niż autobusy lub autokary uważa się za pojazdy specjalnego

przeznaczenia (np. samochody sanitarne).

 

Klasa pojazdu Masa jednego pasażera Q (kg)Umowna powierzchnia dla jednegopasażera stojącego Ssp

Klasy I i A (*) 68 kg 0,125 m2/pasażera

Klasa II 71 (**) 0,15

Klasy III i B 71 (**) Bez stojących pasażerów

(*) Jeżeli pojazd klasy II, klasy III lub klasy B ma również być homologowany jako pojazd klasy I lub klasy A, masybagażu przewożonego w lukach bagażowych, dostępnych wyłącznie z zewnątrz pojazdu, nie uwzględnia się do

celów homologacji dla klas I i A.

(**) W tym 3 kg bagażu ręcznego.

 

[ Dodano: 11-02-2011, 08:28 ]

Z tych zapisów wynika, że miejsc stojących nie moga posiadać tylko autobusy klasy III i klasy B.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"].A co z tym zapisem [/b]"Autobus o konstrukcji przeznaczonej głównie do przewozu pasażerów siedzących,umożliwiającej przewóz pasażerów stojących w przejściu i/lub przestrzeni do stania o powierzchni podłogi nie przekraczającej powierzchni przeznaczonej dla dwu podwójnych siedzeń [35]pkt.1.2.1.2. AUTOBUS kl.II "???

 

Co do tego zapisu to troszke sam nierozumiem ,ale chodziło mi czy są jakieś warunki określające PRAWNIE powierzchnię dla pasażera stojącego. Wychodzi na to że są ,ale w tym zapisie chyba jest ogólnie tzn. >sam nie wiem . Może dla wszystkich stojących.

 

[ Dodano: 11-02-2011, 11:33 ]

Panowie a gdzie można zobaczyć czy ten autobus jest klasy II. Bo chyba w D.R. nie ma tekiego zapisu ,ewentualnie w wyciągu ze świadectwa. Tak myślę. Co wy na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz troszke wiecej na ten temat napisać. Ile dopisał miejsc i jaki zapis lub tekst wpisał w zmianach

 

Nie napiszę Ci dokładnie co wpisał w opisie zmian bo nie mam wglądu do papierów (jestem na urlopie) no chyba, że po niedzieli :) jak wrócę do obowiązków. Wiem, że wszystko działo się w uzgodnieniu z WK, miał o tyle łatwiej że ten autobus był kiedyś sprowadzony z Niemiec i było ksero Briefu w którym zawarte były miejsca stojące ale przy pierwszej rejestracji w kraju zostały gdzieś zapodziane, ktoś po prostu nie wpisał bo miał być międzymiastowy albo zapomniał wpisać i tak to zostało zarejestrowane po kilku latach właściciel chciał dołożyć te miejsca i było robione badanie po zmianach konstrukcyjnych. Wydział komunikacji chciał żeby była opinia rzeczoznawcy oraz badanie. Rzeczoznawca wpisał w opinii że zostały zamontowanie uchwyty o odpowiedniej wytrzymałości i zgodnie z obowiązującymi przepisami i tyle. Mój kolega przepisał to z jego opinii oraz zawarł zdanie że dołożenie miejsc w takiej ilości nie spowoduje przekroczenia DMC pojazdu i tyle poszło to do WK i nie wróciło. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma za co jak mogę to zawsze chętnie pomogę nawet klientowi podczas BT :x oczywiście w granicach zdrowego rozsądku :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Witam

Mam takie pytanie:

Autobus miejski na badaniu okresowym, zarejestrowany w Polsce. Ilość miejsc 30+1 kierowca (18 siedzących + 12 stojących). Z obliczeń przyjmując masę 1 pasażera 68 kg wynika że DMC jest przekroczona o ośmiu pasażerów. Jednak klient ma homologację niemiecką tego autobusu na taką ilość pasażerów.

Jak się zachowujemy? A co jeżeli by nie pokazał homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pojazd jeździ w Polsce a nie w Niemczech więc ma spełniać nasze warunki techniczne zmierz mu wysokość bo może braknąć paru centymetrów aby miał stojące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Powiedzcie mi czy są jakies wymogi dotyczące miejsc stojących w autobusie dokładnie busie, chodzi o wysokości tych miejsc od podłogi do dachu. Moze pytanie dziwne ale zadzwonił klient z takim pytaniem bo zatrzymany został DR przez ITD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi czy są jakies wymogi dotyczące miejsc stojących w autobusie dokładnie busie, chodzi o wysokości tych miejsc od podłogi do dachu.

określa to Polska Norma nr ...

 

kiedyś miałem w rękach i czytałem ...

 

jak znajdę w archiwum X to zapodam ...

 

::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.