Skocz do zawartości

Róznica hamulec postojowy a awaryjny


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego każą hamulec postojowy badać przez pomiar sił hamowania dla każdego koła oddzielnie? ??6. Pomiar sił hamowania hamulcem postojowym powinien odbywać się przy zachowaniu warunków określonych w ust. 4/ Właśnie- w ustępie 4 , czy punkcie 4? Jeżeli w punkcie , to na oba koła na osi.,Podczas prób prawie nie było różnic w pomiarach obiema metodami.

 

[ Dodano: 07-06-2011, 07:23 ]

Podczas kontroli na SKP uznano za nieprawidłowy pomiar sił hamowania hamulca postojowego poprzez pomiar jednocześnie na obu kołach. Radzę zacząć ćwiczyć z pilotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 76
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • danielg539

    8

  • abcs

    6

  • Glabus

    6

  • mamil_km

    5

Radzę zacząć ćwiczyć z pilotem.

Pomijając urządzenia do badania hamulców, na których nie ma możliwości zmierzenia sił hamowania na obu kołach jednocześnie, czyli prawidłowo zaprogramowanych ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego każą hamulec postojowy badać przez pomiar sił hamowania dla każdego koła oddzielnie?

Dlatego, że podczas badania obu kół jednocześnie często dochodzi do "wyrzucenia" pojazdu z rolek hamulcowych jeszcze przed osiagnięciem maksymalnej siły hamowania. Badając pojedynczo koła uzyskujemy większą skuteczność hamowania zwłaszcza jeśli oś na której jest zamontowany hamulec ręczny jest mało obciażona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas kontroli na SKP uznano za nieprawidłowy pomiar sił hamowania hamulca postojowego poprzez pomiar jednocześnie na obu kołach. Radzę zacząć ćwiczyć z pilotem.

 

Kto to "uznano" ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście . Nie jest mi wesoło , odwołuję się

Jeżeli mogę w czymś pomóc to na pw proszę.

 

Inspektor , może ma taki samochód że hamuje pilotem raz na jedno koło a potem na drugie ?

Każde badanie pojazdu na stacji kontroli pojazdów, ma być tak wykonane aby symulowało zbliżone zachowanie pojazdu w rzeczywistych warunkach drogowych, to jest podstawowa zasada obowiązująca diagnostę. W TDT ich nauczyli, że motocykl można zbadać na skuteczność i równomierność siły hamowania i co ty na to ? Bawiąc się pilotem wykonywałeś badanie skuteczności hamowania jednego koła i nic poza tym i do jakich wniosków doszedłeś ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inspektor zarzucił mi,że badanie było nieprawidłowe , bo był jednoczesny pomiar na obydwu kołach. Wyszło bardzo równo około 1,2 kN , koła zablokowało.

Potem po kontroli bawiłem się pilotem i okazało się że wyniki pomiarów obiema metodami są bardzo zbliżone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inspektor zarzucił mi,że badanie było nieprawidłowe

No i ma rację :razz:

No niestety panowie z inspekcji są coraz to więcej szkoleni i wiedzą od czego muchy zdychają, dziwie się diagnoście który wykonał że tak zrobił :(

Potem po kontroli bawiłem się pilotem i okazało się że wyniki pomiarów obiema metodami są bardzo zbliżone.

Potem to możesz nawet pomóc se nogą hamować :cool:

Zbliżone mogą być ale wykonano nieprawidłowo :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAKJAK KOLEGA PYTA A CO POWIECIE Z PŁYTAMI NAJAZDOWYMI JAK ZBADA PAN INSPEKTOR HAMULEC POMOCNICZY JEDNEGO KOŁA

Płyty również mogą badać lewe i prawe koło oddzielnie. Sugeruje poczytać instrukcję urządzenia tylko tą nową po aktualizacji oprogramowania urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyty również mogą badać lewe i prawe koło oddzielnie
Czytać mogą, ale warunki pomiaru są takie same za każdym razem więc sensu w tym nie widzę. Na rolkach to chociaż są zmienne stany obciążenia. A tak swoją drogą, czy ktoś mógłby mnie oświecić co legło u podstaw ustalenie osobnego pomiaru dla jednego i drugiego koła dla hamulca awaryjnego i postojowego. Co taka metoda daje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak swoją drogą, czy ktoś mógłby mnie oświecić co legło u podstaw ustalenie osobnego pomiaru dla jednego i drugiego koła dla hamulca awaryjnego i postojowego. Co taka metoda daje?

 

Pisałem o tym na poprzedniej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzucanie z rolek zdarza się również przy badaniu przedniej osi więc taki argument nie do końca mnie przekonuje ( przy badaniu na płytach jest całkiem absurdalny). Jeśli rzeczywiście tym uzasadnia się taką komplikację to ktoś się mocno wydął. Zabrudzone jedno koło wnosi dużo większe błędy do pomiarów niż zaniżenie siły sumarycznej spowodowane przerwaniem pomiaru przed uzyskaniem maksymalnej siły na którymś z kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6. Pomiar sił hamowania hamulcem postojowym powinien odbywać się przy zachowaniu warunków określonych w ust. 4

A może ktoś się kiedyś pomylił i powinno być :

6. Pomiar sił hamowania hamulcem postojowym powinien odbywać się przy zachowaniu warunków określonych w pkt 4 .

pkt 4 dotyczy badania hamulca zasadniczego-oba koła jednocześnie.

 

[ Dodano: 08-06-2011, 11:59 ]

A co z dyferencjałem o zwiększonym wewnętrznym tarciu ,tzw szperą , albo ukadem ASR? Przecież przy różnicy obrotów kół część napędu będzie przerzucana na stojące koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzucanie z rolek zdarza się również przy badaniu przedniej osi więc taki argument nie do końca mnie przekonuje ( przy badaniu na płytach jest całkiem absurdalny). Jeśli rzeczywiście tym uzasadnia się taką komplikację to ktoś się mocno wydął. Zabrudzone jedno koło wnosi dużo większe błędy do pomiarów niż zaniżenie siły sumarycznej spowodowane przerwaniem pomiaru przed uzyskaniem maksymalnej siły na którymś z kół.

:ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Pomiar sił hamowania hamulcem awaryjnym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków:

 

1) określonych w ust. 1 pkt 1, 2, 6 i 7;

 

2) maksymalny nacisk na pedał (dźwignię) hamulca zgodny z ust. 1 pkt 3 lub przy maksymalnej sile siłowników hamulca;

 

3) pomiaru sił na urządzeniu rolkowym należy dokonać oddzielnie dla każdego koła (przy włączonym tylko jednym zespole rolek).

5. Siła hamowania hamulca awaryjnego jest sumą maksymalnych sił hamowania zmierzonych na wszystkich kołach hamowanych hamulcem awaryjnym.

 

6. Pomiar sił hamowania hamulcem postojowym powinien odbywać się przy zachowaniu warunków określonych w ust. 4.

 

 

jak dla mnie przepisy są jednoznaczne i pan z TDT miał racje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie przepisy są jednoznaczne i pan z TDT miał racje
Dla nas też są jasne co do litery prawa, my się zastanawiamy jaki był duch prawa. :-) Jeśli przepis będzie mówił, że klamkę należy otwierać prawą ręką to będzie on jasny, ale mnie nie dałoby spokoju dlaczego? :-D A gdyby jeszcze ktoś chciał mnie ukarać za nieprzestrzeganie takiego bzdurnego przepisu to już Q2 bym się zdenerwował.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzucanie z rolek zdarza się również przy badaniu przedniej osi więc taki argument nie do końca mnie przekonuje ( przy badaniu na płytach jest całkiem absurdalny).

Cały pomiar skuteczności hamowania na płytach hamulca postojowego jest absurdalny bo na tym urządzeniu nie mozna badać kół danej osi osobno.

Absurdalny jest również osobny pomiar skuteczności hamowania hamulca postojowego w pojazdach wyposazonych w hamulec postojowy działający na wał napędowy bo wówczas w wyniku działania mechaniznu rózniciwego uzyskana siła hamowania jest bliska oporom toczenia :( .

Osobny pomiar ma jednak sens w ciągnikach siodłowych odłaczonych od naczepy, bo podczas pomiaru jednoczesnego uzyskujemy siłęhamowania 3-5 kN a podczas pomiaru osobnego 6-8 kN :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzyskujemy siłęhamowania 3-5 kN a podczas pomiaru osobnego 6-8 kN
Przez zwolnienie lub przyspieszenie ruchu dźwigni można te wartości odwrócić (sprawdzone) :) BTW więc jakie wartości wskaźnika skuteczności wychodzą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Absurdalny jest również osobny pomiar skuteczności hamowania hamulca postojowego w pojazdach wyposazonych w hamulec postojowy działający na wał napędowy

 

No tego "mądrzy panowie" nie przewidzieli :evil::shoot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.