markes30 Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Wpłynął do mnie taki problem z prośba o pomoc. 2 lata temu wykonane zostało badanie pierwsze badanie autobusu. Teraz ITD zważyło autobus i nie zgadza im się masa własna? Diagnosta nie wykonywał zmian konstrukcyjnych! Co sądzicie o tym piśmie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtek1k Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 niezgadza się o 270kg myślę że dobrze jest kserować zagraniczne DR - zawsze jest się czym obronić, jeżeli masa własna jest przepisana z zagranicznego DR i nie było faktycznie zmian konstrukcyjnych to myślę że wszystko będzie dobrze, chociaż zawsze "ładowność" trzeba przeliczyć na liczbę osób (powinno moim zdaniem zostać jeszcze trochę na "bagaż") jestem ciekaw jak to się skończy. PS nie wiem czy nie jest to "czeski błąd" poprzestawiane dwie środkowe cyfry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 2580-2850 może sie kto mylnoł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZYMON-OSKP Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Pewnie zwykła pomyłka , a będą się chłopa czepiać. Pewnie Panie w WK nie czytały taż dokumentów , u mnie czytają wszystko mała pomyłka i do poprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Czy pojazd został do tego ważenia przygotowany? Bo się o tym nie wspomina w tym piśmie, a raczej nie sądzę aby panowie (panie) inspektorzy przyłożyli się do pracy i właściwie przygotowali ten pojazd aby otrzymać faktyczną masę własną zgodną z definicją. Może w końcu panowie z TDT nie będą polować na czarownice tylko zmienią przepisy, że kierowca-właściciel będzie odpowiadał za taki stan rzeczy tylko i wyłącznie i skończy się "palenie głupa" właścicieli takich i innych pojazdów odnośnie stanu technicznego. Bo jeżeli ktoś wymógł na diagnoście w taki czy inny sposób wpisanie nawet nieprawdziwych danych to jest bez winy? Mając świadomość zrobienia "wałka" narażać ludzi? To jak panowie kontrolujący weźmiecie się do roboty i zrobicie porządek czy zostawicie taki stan rzeczy tradycyjnie po polsku?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 Bo jeżeli ktoś wymógł na diagnoście w taki czy inny sposób wpisanie nawet nieprawdziwych danych to jest bez winy? Mając świadomość zrobienia "wałka" narażać ludzi? a jeżeli diagnosta wysłał pojazd na ważenie (bo miał wątpliwości) i na podstawie "kwitu z wagi" wpisał taką MW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Marzec 2011 Share Napisano 7 Marzec 2011 a jeżeli diagnosta wysłał pojazd na ważenie To też dlatego mówię, że zamiast od razu "polować na czarownice" należy na spokojnie zbadać sprawę co spowodowało tę rozbieżność, a nie od razu w trzecim od końca akapicie ferować wyrok i zastrzelić diagnostę, kiedy równie dobrze mogła się pomylić pani Marysia w okienku zamawiając DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 8 Marzec 2011 Autor Share Napisano 8 Marzec 2011 2580-2850 może sie kto mylnoł Sprawdziłem - nie diagnosta się nie pomylił. Wpisał dane z francuskiego DR. Wszystko się zgadzało 4000kg DMC na tabliczce liczba miejsc 20, masa własna w DR francuskim 2580kg. Po przeliczeniu liczby miejsc 71+(19*68)= 1363 kg < 1420kg. Problem właściwie sprowadza się do jednego pytania: Czy diagnosta 2lata temu (obowiązywał Dz.U. 227) musiał ważyć pojazd by ustalić na pierwszym badaniu masę własną? Moim zdaniem Dz.U. 227 załącznik 6 par 2.1 dopuszczał możliwość ustalenia masy własnej na podstawie dokumentów. § 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie najwiekszym stopniu wykorzystywac dostępne informacje zawarte w takich zródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, opracowywany przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie, a w indywidualnych wypadkach inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 8 Marzec 2011 Share Napisano 8 Marzec 2011 Sprawdziłem - nie diagnosta się nie pomylił. Wpisał dane z francuskiego DR. Wszystko się zgadzało 4000kg DMC na tabliczce liczba miejsc 20, masa własna w DR francuskim 2580kg. Po przeliczeniu liczby miejsc 71+(19*68)= 1363 kg < 1420kg. Różnica jest 270 kg o które chodzi ITD . Według mnie w na stacji nie ma obowiązku ważenia pojazdu (i tym się można podpierać) a skoro miał w dokumentach dane to mógł je uznać za prawidłowe i tak wpisał. A ważyć 2 lata temu mógł ale nie musiał skoro miał w dowodzie rejestracyjnym. Według mnie porozmawiać z WK nie wyślą na waszą stację pojazd na ustalenie prawidłowych danych (bo dowód tam trafił napewno ) wyprostujecie te dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michał 2 Napisano 8 Marzec 2011 Share Napisano 8 Marzec 2011 Jeżeli jest to autobus międzymiastowy to 75 + (19x 71)=1424 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 8 Marzec 2011 Share Napisano 8 Marzec 2011 Jeżeli jest to autobus międzymiastowy to 75 + (19x 71)=1424 To też przy ustalaniu danych trzeba wiedzieć czy miejski czy międzymiastowy oczywiście do tego dochodzi w zależności od podrodzaju wyposażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Marzec 2011 Share Napisano 8 Marzec 2011 Brakuje 4 kg wg tego wzoru. Nie bardzo kumam w czym problem zatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nowicjusz Napisano 8 Marzec 2011 Share Napisano 8 Marzec 2011 4000-2580=1420 A chodzi ITD o to że auto waży 2850kg a nie 2580 kg, i trzeba ustalić nowe dane, niezgodność danych a jeśli auto waży 2850 to mamy 4000-2850=1150kg na przeliczenie na osoby a tu trochę brakuje tych kilogramów na 20 osób Tak w skrócie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Ale wg DR zarówno francuskiego jak i polskiego wszystko było OK!! Moim zdaniem rację ma markes30, że SKP nie miała obowiązku ważenia pojazdu, skoro miała inne wiarygodne źródła informacji ile pojazd waży, a jednocześnie nie posiadał on (tak zakładam) żądnych widocznych zmian konstrukcyjnych czy dodatkowego wyposażenia, które mogło by być istotną przesłanką do weryfikacji tego parametru. No ilu z Was waży auto na pierwszym badaniu, skoro macie wszystko w DR i katalogach?? Pytanie - z czego wynika ta wyższa masa własna pojazdu? Czy we francuskim DR była może homologacja wpisana? Czy to był fabryczny pojazd, czy przeróbki?? Jeśli przeróbki to wniosek z tego, że we Francji ktoś dał ciała... Pytanie czy specjalnie, czy biorąc pod uwagę wartości o których tu mowa poszło o czeski błąd... Tak czy inaczej pozycja SKP, która wykonywała jedynie OBT w Polsce moim zdaniem nie miała podstaw by kwestionować te parametry i żądać ważenia pojazdu. Ciekawe czy moc silnika np. też SKP ma sprawdzić ze stanem faktycznym zapisanym w DR Macie pomysły jakbyście to robili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Ciekawe czy moc silnika np. też SKP ma sprawdzić ze stanem faktycznym zapisanym w DR Macie pomysły jakbyście to robili? Stary sposób na sprawdzenie mocy silnika (w koniach): -spuszczamy płyn z układu chłodzenia -jedziemy do najbliższego zbiornika wodnego -liczymy konie, które wybiegną się napić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 9 Marzec 2011 Autor Share Napisano 9 Marzec 2011 No ilu z Was waży auto na pierwszym badaniu, skoro macie wszystko w DR i katalogach?? i czy kwit z wagi na składzie węgla wypisany i podstemplowany przez pana Henia ma większą wiarygodność niż DR francuski ? Ciekawe czy moc silnika np. też SKP ma sprawdzić ze stanem faktycznym zapisanym w DR Macie pomysły jakbyście to robili? Na hamowni podwoziowej. Niedługo dojdzie do tego, że będziemy musieli SKP wyposażyć w hamownie podwoziowe i wagi legalizowane, by na każdym OBT ważyć pojazd. Wrzuciłem temat specjalnie by przestrzec kolegów, iż nawet po kilku latach naszymi zaświadczeniami ktoś może się zainteresować. ITD w całej Polsce prowadzi akcje BUS i waży małe autobusy. Robiąc zmiany z blaszaka na autobus należy cię zabezpieczać na maxa (opinie, wydruki z wagi zdjęcia mocowań foteli i pasów). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Marzec 2011 Share Napisano 9 Marzec 2011 Popieram - przy zmianie w Polsce jak najbardziej ważenie obowiązkowo, ale przy okresowym? Nie dajmy się zwariować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.