Skocz do zawartości

Dodanie kanapy na tył Fiat Ducato


Arizona

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Nurtuje mnie temat związany ze zmianą konstrukcyjną:

Fiat Ducato Pierwsza rejestracja w Niemczech 2009-01-29. Przyjechał na badanie do mnie 2011-02-05. Dostał przegląd do 2013-02-05 + DIP i zarejestrował. Dzisiaj przyjechał na zmianę konstrukcyjną (Zrobiłem okresowe + zmiany). Czy obowiązkowo muszę mu skrócić na rok badanie? Bo tak zrobiłem. Najpierw go wysłałem do Fiata w moim mieście aby uzyskał papier na przystosowanie podłogi do montażu kanapy. Nie dostał nic takiego bo Fiat nie wystawia. Więc zadzwoniłem do Fiata w Łodzi. Pan zdziwił się i potwierdził, że nic takiego nie wystawiają. I tylko że ktoś kto robi zmianę konstrukcyjną to wystawia papier i bierze odpowiedzialność...

Jak ktoś ma to prosiłbym o skan zaświadczenia z serwisu w sprawie ile miejsc na kanapy ma podłoga.

Jak Wy byście postąpili w moim przypadku...? Chciałbym skonfrontować to jakoś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj podstawą do takich zmian są fabryczne punkty mocowania siedzeń a jeżeli takich pkt nie było to wymiana podłogi na wersje posiadającą takie miejsca.

Jeżeli przerobiono go na zasadzie wywiercenia dziur w podłodze i przykręcenia siedzeń to badanie z wynikiem N .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozchodzi się o ustalenie fabrycznych miejsc do mocowania fotela. Na jakiej podstawie jak Fiat nie wystawia takich dokumentów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozchodzi się o ustalenie fabrycznych miejsc do mocowania fotela

 

Ducato nie jest fabrycznie przystosowany do montażu dodatkowych foteli i w jego podłodze nie ma fabrycznych otworów mocujących siedzenia. Nawet nie można kupić takiej podłogi w dziale części zamiennych, bo Ducato w wersji 9 osobowej posiada dodatkowy stelaż z podłogą do którego przykręcone są fotele.

 

Czy obowiązkowo muszę mu skrócić na rok badanie?

 

Nie musisz, bo termin BT nadal pozostaje zgodny z ustawą. Gdyby auto zostało przerobione na autobus, to wówczas zaszła by konieczność skrócenia terminu BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem jeszcze aby ktokolwiek zamawiał w dziale części zamiennych podłogę , i nie widziałem zaświadczenia które wystawiał serwis właśnie w takim przypadku, tutaj musisz się chyba zdać na swoje doświadczenie.

 

[ Dodano: 08-03-2011, 14:22 ]

Ta dodatkowa kanapa zmienia ilość miejsc na ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana miejsc z 3 na 7.

Kurde, to niedobrze, że nie ma możliwości fabrycznej przeróbki.

Ciekawi mnie jak w takim razie to załatwia serwis w Łodzi Fiata, bo koordynator serwisu stwierdził, że oni sami też dokonują montażu dodatkowych kanap. :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie jak w takim razie to załatwia serwis w Łodzi Fiata, bo koordynator serwisu stwierdził, że oni sami też dokonują montażu dodatkowych kanap. :sad:

Tak samo jak komisy przewalają rok produkcji a w zasadzie to nie oni tylko diagności, bo to nie oni poniosą odpowiedzialność tylko diagnosta. Analogicznie tu, to nie serwis beknie tylko diagnosta który to puści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arizona właśnie serwis może dokonać montażu ok, ale tak czy inaczej Ty to dopuszczasz i tym samym jak napisał Adam bierzesz odpowiedzialność, dlatego sam musisz stwierdzić poprzez oględziny co do zgodności z przepisami ustawy . Zwróć uwagę na Dz.U 155 załącznik I pkt 9.1.7.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem jeszcze aby ktokolwiek zamawiał w dziale części zamiennych podłogę

Bo na logikę, więcej szkody dla konstrukcji pojazdu przyniesie wymiana podłogi niż mądre (z odpowiednim wzmocnieniem) zamocowanie siedzeń w podłodze oryginalnej, ale cóż przepisy są nieubłagane ,,,to nic, że czasem nieżyciowe bądź głupie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem skrócenie badania było błędem. Robisz wyłącznie badanie dodatkowe (w którego skład wchodzą co prawda metodologiczne sposoby badania tożsame z OBT), ale nie jest to żadne kolejne badanie okresowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wszystkim za fachową POMOC.

Odnośnie ostatnich postów: Ustalam datę następnego badania tylko wtedy, gdy jest to korzystne dla klienta? Jeżeli ustalam datę to wpisuję badanie okresowe + dodatkowe, a jeśli nie ustalam to tylko dodatkowe? W obu przypadkach cena 180 zł.

Może to głupie pytania, ale chciałbym wykonywać swoją pracę jak najlepiej.

Dziękuję Wszystkim jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ustalam datę to wpisuję badanie okresowe + dodatkowe, a jeśli nie ustalam to tylko dodatkowe? W obu przypadkach cena 180 zł.

 

Tak.

 

Ustalam datę następnego badania tylko wtedy, gdy jest to korzystne dla klienta?

 

Ja jeszcze dopisuję w uwagach - Badanie okresowe wykonano na wniosek posiadacza pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalam datę następnego badania tylko wtedy, gdy jest to korzystne dla klienta?

NIE

2. Wykonanie dodatkowego badania technicznego

nie wpΠywa na termin nast´pnego okresowego badania

technicznego, okreÊlonego w dowodzie rejestracyjnym

pojazdu.

3. W przypadku dodatkowego badania technicznego

pojazdu po zmianie rodzaju, przeznaczenia lub masy

pojazdu, dla których, zgodnie z ustawà, nast´puje

———————

zmiana terminu kolejnego okresowego badania technicznego,

uprawniony diagnosta okreÊla termin nast

´pnego okresowego badania technicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE

 

Ale nikt nie zabrania razem z dodatkowym zrobić okresowego i wtedy

Jeżeli ustalam datę to wpisuję badanie okresowe + dodatkowe, a jeśli nie ustalam to tylko dodatkowe? W obu przypadkach cena 180 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście trzeba jeszcze pamiętać o przypadkach, kiedy charakter przebudowy zmieni rodzaj pojazdu na tyle, że łapie się on w inne widełki czas-okresów OBT - wtedy też łączysz z okresowym i ustalasz termin. Ale w opisanym przypadku nie ma o tym mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. W przypadku dodatkowego badania technicznego

pojazdu po zmianie rodzaju, przeznaczenia lub masy

pojazdu, dla których, zgodnie z ustawà, nast´puje

———————

zmiana terminu kolejnego okresowego badania technicznego,

uprawniony diagnosta okreÊla termin nast

´pnego okresowego badania technicznego.

 

jednoznacznie wynika z tego, że musiałem skrócić termin badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmieniasz z ciężarowego pojazdu, który ma jeszcze badanie na prawie 3 lata na autobus, który podlega corocznym badaniom to wtedy tylko to stosujesz bo taka zmiana powoduje z ustawy zmianę następnego terminu OBT. Ale ciężarówka zmieniona na ciężarówkę to nadal pojazd z tym samym terminem OBT!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście trzeba jeszcze pamiętać o przypadkach, kiedy charakter przebudowy zmieni rodzaj pojazdu na tyle, że łapie się on w inne widełki czas-okresów OBT - wtedy też łączysz z okresowym i ustalasz termin.

 

Nie - wtedy "skraca" się TNB przy dodatkowym, bez okresowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmieniasz z ciężarowego pojazdu, który ma jeszcze badanie na prawie 3 lata na autobus, który podlega corocznym badaniom

 

Coś tu chyba nie tak. Autobusy są badane co 6 miesięcy a nie co rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu chyba nie tak. Autobusy są badane co 6 miesięcy a nie co rok.

Nówka ma na rok

który ma jeszcze badanie na prawie 3 lata

chyba o to chodziło blakopowi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ta nówka to musi być z fabryki a nie po zmianach konstrukcyjnych.

I to jest ciekawe ,,,

Bo zmiany to badanie dodatkowe, pomimo, iż mają zakres Okresowego,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 4. 1. Podczas wykonywania dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 9, dla którego Umowa europejska dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzona w Genewie dnia 30 września 1957 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 27 poz. 162), zwana dalej "umową ADR", wymaga wystawienia świadectwa dopuszczenia pojazdów do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych, uprawniony diagnosta dokonujący badania technicznego wystawia zaświadczenie o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu przeznaczonego do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych. Wzór oraz sposób wypełnienia zaświadczenia o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym pojazdu przeznaczonego do przewozu niektórych towarów niebezpiecznych określa załącznik nr 7 do rozporządzenia.

2. Wykonanie dodatkowego badania technicznego nie wpływa na termin następnego okresowego badania technicznego, określonego w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

3. W przypadku dodatkowego badania technicznego pojazdu po zmianie rodzaju, przeznaczenia lub masy pojazdu, dla których, zgodnie z ustawą, następuje zmiana terminu kolejnego okresowego badania technicznego, uprawniony diagnosta określa termin następnego okresowego badania technicznego. Dz.u. 155

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.