Bogusław Maćkowski Napisano 31 Marzec 2011 Napisano 31 Marzec 2011 Przeprowadzona przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego kontrola 198 busów w 108 z nich wykazała nieprawidłowości. Były one cięższe niż wynikałoby to z ich dowodów rejestracyjnych, co oznacza, że wożono nimi zbyt wielu pasażerów. W tym roku GITD przeprowadził kontrole w pięciu województwach: wielkopolskim, mazowieckim, lubelskim, kujawsko-pomorskim i małopolskim. Inspektorzy podkładali pod osie pojazdów przenośne wagi. Okazało się, że w ponad połowie przypadków natrafiono na rozbieżności pomiędzy wagą rzeczywistą i tą poświadczoną przez dowód rejestracyjny. Właściciele busów przed ich zarejestrowaniem często dokonują przeróbek zaniżających wagę pojazdów. Ma to związek z tym, że od masy własnej pojazdu i jego dopuszczalnej masy całkowitej zależy liczba pasażerów, których można nim przewozić. Przeróbka czasowo zmienia wagę busa, dzięki czemu jego właściciel uzyskuje prawo do przewożenia większej liczby osób. Wyniki przeprowadzonej przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego kontroli najgorzej wypadły w Małopolsce. Na 41 skontrolowanych tam busów nieprawidłowości stwierdzono w przypadku 39 pojazdów. Inspektorzy zatrzymali ich właścicielom dowody rejestracyjne. Do odpowiedzialności mogą zostać również pociągnięci diagności, którzy dopuścili do ruchu przerobione pojazdy. źródło: http://moto.wp.pl/kat,121,title,Zanizona-waga-w-polowie-busow,wid,13276259,wiadomosc.html (przypis własny: zawsze nadchodzi taki czas gdzie odpowiada się za liberalność badań a szczególnie zmian konstrukcyjnych polegających na dokładaniu siedzeń w busach). Cytuj Pozdrawiam, Bogusław Maćkowski Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp. [scroll]Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !. [/scroll]
Jacdiag Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 Przeróbka czasowo zmienia wagę busa, dzięki czemu jego właściciel uzyskuje prawo do przewożenia większej liczby osób.(...) Do odpowiedzialności mogą zostać również pociągnięci diagności, którzy dopuścili do ruchu przerobione pojazdy. a diagności to niby z jakiej okazji skoro właściciel chachmęci Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
leniwiec Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 a diagności to niby z jakiej okazji skoro właściciel chachmęci przecież trzeba znaleźć winnego, diagnoście ciężko się bronić, a przedsiębiorca wynajmie prawnika. I tu wracamy do tematu swego czasu popularnego, który skończył się na ble ble ble Cytuj
JANUSZ60 Napisano 2 Kwiecień 2011 Napisano 2 Kwiecień 2011 a diagności to niby z jakiej okazji Choćby z takiej, że przy zmianach konstrukcyjnych nie ważyli tych busów, wierząc opiniom rzeczoznawców, którzy auta nie widzieli ale mają klauzulę ( o nietykalności) ,,, I tu wracamy do tematu swego czasu popularnego, który skończył się na ble ble ble tu się może tak nie skończyć,,, WK małopolskie niechętnie oddają zatrzymane DR-y dopóki nie uzyskają mądrego wyjaśnienia skąd się wzięła różnica masy własnej, w przeciwnym razie będą sięgać po diagnostę dokonującego zmian konstrukcyjnych ,,, Cytuj
Qnick Napisano 2 Kwiecień 2011 Napisano 2 Kwiecień 2011 że przy zmianach konstrukcyjnych nie ważyli tych busów A jak ktoś nie ma wagi na swojej SKP to co, zostaje mu tylko kwit z wagi albo opinia i tyle. Cytuj
Bogusław Maćkowski Napisano 3 Kwiecień 2011 Autor Napisano 3 Kwiecień 2011 a diagności to niby z jakiej okazji A to dlatego, że gdyby nie zaświadczenie o diagnosty stwierdzające mniejszą masę własną w dowodzie rejestracyjnym nie pojawiłby się taki zapis. A samochód kto widzi? Diagnosta. Kto nie zażądał kwitu z legalizowanej wagi? Diagnosta. Kto dopuścił do ruchu pojazd po zmianach konstrukcyjnych? Diagnosta. Naprawdę trzeba to wprost tłumaczyć? Nie słyszałem by SKP miało legalizowane wagi, dlatego powinni się trzymać kwit z wagi i do tego najbezpieczniej opinie rzeczoznawcy wówczas będzie chociaż podział winy. Zasadę zastosowano prostą: DMC - MŁ = MW a powinno być: DMC - MW = MŁ - patrz ustalanie nieznanych parametrów jak ładowność w Dz. 155 Zabawa polega na tym, że ani diagnosta ani właściciel auta nie spodziewali się, że na drodze pojawi się Inspekcja Transportu Drogowego wyposażona w legalizowane wagi i udowadniająca, że dzięki diagnoście zapis w dowodzie rejestracyjnym o MW jest zaniżony. Cytuj Pozdrawiam, Bogusław Maćkowski Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp. [scroll]Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !. [/scroll]
danielg539 Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 Zabawa polega na tym, że ani diagnosta ani właściciel auta nie spodziewali się, że na drodze pojawi się Inspekcja Transportu Drogowego wyposażona w legalizowane wagi Jak również nie przewidzieli oni, że może dojść do zważenia pojazdu uczestniczącego w wypadku drogowym na wniosek biegłego sądowego. Cytuj
wolf Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 a diagności to niby z jakiej okazji A to dlatego, że gdyby nie zaświadczenie o diagnosty stwierdzające mniejszą masę własną w dowodzie rejestracyjnym nie pojawiłby się taki zapis. A samochód kto widzi? Diagnosta. Kto nie zażądał kwitu z legalizowanej wagi? Diagnosta. Kto dopuścił do ruchu pojazd po zmianach konstrukcyjnych? Diagnosta. Naprawdę trzeba to wprost tłumaczyć? Nie słyszałem by SKP miało legalizowane wagi, dlatego powinni się trzymać kwit z wagi i do tego najbezpieczniej opinie rzeczoznawcy wówczas będzie chociaż podział winy. Zasadę zastosowano prostą: DMC - MŁ = MW a powinno być: DMC - MW = MŁ - patrz ustalanie nieznanych parametrów jak ładowność w Dz. 155 Zabawa polega na tym, że ani diagnosta ani właściciel auta nie spodziewali się, że na drodze pojawi się Inspekcja Transportu Drogowego wyposażona w legalizowane wagi i udowadniająca, że dzięki diagnoście zapis w dowodzie rejestracyjnym o MW jest zaniżony. A kto powiedział, że diagności nie mieli dokumentu z ważenia pojazdu? Pewnie najprościej zwalić wszystko na diagnostę, a może zanim ktoś wystąpi z oskarżeniami na diagnostę to należałoby się diagnosty zapytać czy posiada takowy dokument z wagi i kto to ważył. Samym obejrzeniem nie ustalimy MW pojazdu - a do tego mamy jakie mamy narzędzia. Jeszcze jedno skoro diagnosta ponosiłby współwinę z potwierdzenie nieprawdy [w przypadku posiadania np opinii] , to taką samą współwinę ponosi osoba wystawiająca DR - czyż nie? Cytuj
JANUSZ60 Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 brawo Ale tylko brawo, bo odpowiedzialny nadal diagnosta ,,, Cytuj
rurek777 Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 dlaczego?,jak będzie miał kwit z wagi , do tego op. rzeczoznawcy która będzie to potwierdzała to jest wszystko ok.pamiętajmy że jest to poważna zmiana i trzeba być zabezpieczonym. Cytuj
Regan55 Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 jak będzie miał kwit z wagi , do tego op. rzeczoznawcy która będzie to potwierdzała to jest wszystko ok.pamiętajmy że jest to poważna zmiana i trzeba być zabezpieczonym. Tylko małe ale ...JAK BĘDZIE MIAŁ....Czy w momencie wykonywania takiego badania wszyscy o tym pamiętaja... Cytuj
wolf Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 Regan wybacz, ale brak dokumentu z wagi, to już brak profesjonalizmu lub celowa działanie hm .. na swoją niekorzyść To na podstawie czego ustalił MW??? Cytuj
Qnick Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 .Czy w momencie wykonywania takiego badania wszyscy o tym pamiętaja... Ja pamiętam A swoją drogą nie zrobiłem jeszcze przeróbki na "busika" (ciężarowy na autobus ) i tego się trzymam i jak na razie spokojnie śpię przynajmniej w tym temacie Cytuj
jaka Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Nie słyszałem by SKP miało legalizowane wagi, dlatego powinni się trzymać kwit z wagi i do tego najbezpieczniej opinie rzeczoznawcy wówczas będzie chociaż podział winy. Czy jednak OSKP nie mają obowiązku okresowej legalizacji wag wchodzących w skład lini diagnostycznej? Cytuj
Qnick Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Czy jednak OSKP nie mają obowiązku okresowej legalizacji wag wchodzących w skład lini diagnostycznej? Odpowiem pytaniem na pytanie. A czy OSKP ma obowiązek posiadania takiej wagi, bo u mnie tylko można zważyć na urządzeniu do amortyzatorów i to tylko do 3,5 t DMC, więc chyba trzeba zamknąć moje miejsce pracy, a i kolejny odbiór przez TDT w zeszłym roku nie zauważył braku wagi i dopuścili SKP do "ruchu" . Cytuj
grzegorz70 Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Chodziło raczej o to, że skoro już jest waga to powinna być legalizowana. Cytuj
Psuj Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Chodziło raczej o to, że skoro już jest waga to powinna być legalizowana. Ale ta waga na skp nie służy do ważenia pojazdów !! Potrzebna jest tylko i wyłącznie do zbadania różnicy pomiędzy statycznym i dynamicznym naciskiem koła a uzyskana waga pojazdu jest parametrem dodatkowym nie będącym pomiarem urzędowym. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Bogusław Maćkowski Napisano 5 Kwiecień 2011 Autor Napisano 5 Kwiecień 2011 A kto powiedział, że diagności nie mieli dokumentu z ważenia pojazdu? I dlatego cieszę się, że można konsultować problemy BRD wśród ludzi patrzących z różnych stron. Oczywiście nie można bez zebrania całego materiału wieszać całej winy na diagnoście. Ze swojej strony mogę zapewnić, że ten wątek też weźmiemy pod uwagę. Jednak ostateczną decyzje podejmują już właściwe organy. Jeśli faktycznie się okaże, że diagnosta posiada kwit z legalizowanej wagi i na tej podstawie podjął taką decyzję, to został on wprowadzony w błąd a cała wina spadnie na ważącego o ile kwit z wagi był legalny i oryginalny. Jeśli natomiast diagnosta nie posiada dokumentów na swoją obronę to sam podjął taką decyzję. Gdyby miał wątpliwości przepisy umożliwiły mu zażądanie opinii rzeczoznawcy samochodowego. Także na tym etapie nikt nie przesądza winy diagnosty, jednak nieciekawie to na pierwszy rzut oka wygląda. PS. Ale ta waga na skp nie służy do ważenia pojazdów !! Potrzebna jest tylko i wyłącznie do zbadania różnicy pomiędzy statycznym i dynamicznym naciskiem koła a uzyskana waga pojazdu jest parametrem dodatkowym nie będącym pomiarem urzędowym. Idealnie, sam bym tego lepiej nie ujął. Cytuj Pozdrawiam, Bogusław Maćkowski Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp. [scroll]Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !. [/scroll]
wolf Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Jaka OSKP nie mają obowiązku posiadania wagi, inaczej TDT by nie odebrało SKP. Cytuj
adam1501 Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Jaka OSKP nie mają obowiązku posiadania wagi, Mógłbyś swoje rozmyślania podeprzeć stosownym paragrafem, że musi posiadać? Cytuj
markes30 Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Mógłbyś swoje rozmyślania podeprzeć stosownym paragrafem, że musi posiadać? No przecież WOLF pisze że nie musi posiadać wagi ! Cytuj
wolf Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Jaka OSKP nie mają obowiązku posiadania wagi, Mógłbyś swoje rozmyślania podeprzeć stosownym paragrafem, że musi posiadać? Nie musi mieć wagi. Cytuj
adam1501 Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 Nie musi mieć wagi. Przepraszam Wolf, nie każdy ślepy widzi. Przeczytałem co chciałem przeczytać, przepraszam najmocniej raz jeszcze Cytuj
wolf Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 No problem też czasami mi się zdarza jakaś wtopa Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.