azot14 Napisano 12 Kwiecień 2011 Share Napisano 12 Kwiecień 2011 Pokrótce chciałbym opisać mój dzisiejszy przypadek. Na BT przyjechał klient sam. ciężarowym Sprinter 518 sprowadzonym z Francji . W Dr i na tabliczce znamionowej określono dmc na 3.5t . Klient przedstawił opinię rzeczoznawcy z listy MI w której min. było napisane, że pojazdy w tej wesji mają dmc 5.0 t (w opini określono dmc. na 5.2 t)a określona we francuskim DR dmc jest dla celów administracyjnych. Sprawdziłem w katalogu ITS sprinter 518 w wersji furgon występuje jako 3.5 t i 5.0 t w zwi azku z tym powiedziałem, że mogę wykonać badanie z wynikiem P ale tylko jako 3.5 t, inne rozwiązanie nie wchodzi w grę, chyba że przedstawi dokument od producenta oraz wymieni tabliczkę znamionową z prawidłowo określonymi masami i że ten konkretny pojazd ma dopuszczalną masę 5,2 t. Skończyło się oczywiści awanturą i straszeniem szefem (kolega) i wyjazdem ze stacji oraz innymi określeniami których nie będę cytował Proszę o wasze opinie w tej sprawie. Zapomniałem dodać , że gość już jest umówiony podobno w Kielcach na przeróbkę na autobus . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Kwiecień 2011 Share Napisano 12 Kwiecień 2011 Zapomniałem dodać , że gość już jest umówiony podobno w Kielcach na przeróbkę na autobus I wróci do Ciebie żebyś mu autobus zrobił p.s. Zapomniałem dodać zawsze lubiłem "kolegów szefa", działają na mnie jak płachta na byka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Kwiecień 2011 Share Napisano 12 Kwiecień 2011 Zapomniałem dodać , że gość już jest umówiony podobno w Kielcach na przeróbkę na autobus . No to teraz Ty go "umów" z ITD . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 12 Kwiecień 2011 Share Napisano 12 Kwiecień 2011 No to teraz Ty go "umów" z ITD Sami go skoszą (ITD) jak będzie wracał "siódemką" z Kielc do Puław. Tam mają stały punkt postojowy na 505 lub 506 km drogi [ Dodano: 12-04-2011, 19:30 ] http://polskalokalna.pl/wiadomosci/slaskie/news/40-przedszkolakow-w-20-osobowym-busie,1614535,225 No i za to 500zł i może coś jeszcze dostanie kierowca śmieszne. A wiecie jak ten temat się zakończył bo ja już wiem i to z pierwszej ręki. I powiem wam że Policja się nie popisała tak pięknie tylko w gazecie wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szombi Napisano 12 Kwiecień 2011 Share Napisano 12 Kwiecień 2011 Niestety nawet tak sznowane firmy jak przedstawiciel mercedesa zachęcają (oczywiście nieoficjalnie) do łamania prawa oferując sprintera serii 500 z homo do wyboru 3,5 albo 5 ton Mechanicznie pojazdy są takie same i tu powstaje problem bo po zabudowie ramy rzeczywista ładowność wynosi 500-800 kg Oczywiście konstrukcja bez problemu wytrzymuje dodatkowe 1,5 tony gdyż na tyle została obliczona w fabryce. Diler nie wnika ile bedzie ładował użytkownik co wiecej ma pełne prawo sądzić iż klient będzie woźił watę lub styropian. Myślę że po wprowadzeniu opłat drogowych dla pojazdów o DMC>3,5 tony ITD przyjrzy się bliżej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 13 Kwiecień 2011 Share Napisano 13 Kwiecień 2011 "duże" firmy kiedy kupują pojazdy mają do wyboru DMC i pracownik tabliczkę przykleja wg życzenia przy kupnie. Byłem świadkiem 15 tych samych pojazdów 3,5 t reszta 5,8 t !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 13 Kwiecień 2011 Share Napisano 13 Kwiecień 2011 IVECO DAILY - od 3490 do 7000 t DMC (z naprawdę wieloma wartościami pośrednimi) to ten sam samochód Tabliczka i homologacja do wyboru. Możliwa zmiana w trakcie użytkowania auta Takie są oczekiwania rynku - nie dziwmy się!! A czy kierowca przeciąży ten pojazd, czy istotnie wozi watę, to już sprawa jego i organów kontroli na drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 13 Kwiecień 2011 Share Napisano 13 Kwiecień 2011 Takie są oczekiwania rynku - nie dziwmy się!! Nie dziwimy się na takie oczekiwania tylko chcemy żeby za tymi oczekiwaniami szły zmiany stosownych przepisów, które jasno powiedzą jak postępować np. w przypadku zgubienia TZ lub zmiany tabliczki na większa DMC, a także świadomość kierowców, którzy siadają za kierownicą pojazdu 5-6-7 tonowego z kategorią tylko B. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Dużo winy za manewry w zakresie DMC ponoszą przepisy podatkowe oraz kategorje praw jazdy i dlatego firmy wolą kupować pojazdy o DMC 3,5 t na podwoziach konstrukcyjnie przewidzianych na 4,5 - 6,0 t. Taki stan rzeczy będzie trwał do momentu aż odpowiednie organy zainteresują się rzeczywistymi masami takich pojazdów, tak jak ma to miejsce w przypadku busów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 aż odpowiednie organy zainteresują się rzeczywistymi masami takich pojazdów Masy te (masa własna) często nie będą zafałszowane, ale pojazd sporo przeładowany poza to, co w DR. Wtedy wina tylko na kierowcę spada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Masy te (masa własna) często nie będą zafałszowane, ale pojazd sporo przeładowany poza to, co w DR. Wtedy wina tylko na kierowcę spada Szczególnie w takich przypadkach gdzie np.wywrotka o dmc 3500 ma nie całe 200kg ładowności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 W pełni się z tobą blakop, zgadzam i dlatego napisałem że "aż odpowiednie organy zainteresują się rzeczywistymi masami takich pojazdów" Prawda niestety jest taka, że pojazdy takie po dokonaniu zabudowy maja ładowność 800-1500 kg w faktycznie wożą 2-3 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Z drugiej strony, bystry papuga w sądzie powie (bo załóżmy, że ktoś nie przyjmie mandatu), że bezpieczeństwo ruchu nie zostało naruszone (pojazd nie naruszył ram konstrukcyjnych) - i będzie miał rację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 (pojazd nie naruszył ram konstrukcyjnych) Ale naruszył ograniczenia administracyjne, za co tez grozi kara. Zreszta aby sie tak tłumaczyć to trzeba by miec prawo jazdy kategorji B i C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Panowie trochę odbiegli od tematu Pokrótce chciałbym opisać mój dzisiejszy przypadek. Na BT przyjechał klient sam. ciężarowym Sprinter 518 sprowadzonym z Francji . W Dr i na tabliczce znamionowej określono dmc na 3.5t . Klient przedstawił opinię rzeczoznawcy z listy MI w której min. było napisane, że pojazdy w tej wesji mają dmc 5.0 t (w opini określono dmc. na 5.2 t)a określona we francuskim DR dmc jest dla celów administracyjnych.Sprawdziłem w katalogu ITS sprinter 518 w wersji furgon występuje jako 3.5 t i 5.0 t w zwi azku z tym powiedziałem, że mogę wykonać badanie z wynikiem P ale tylko jako 3.5 t, inne rozwiązanie nie wchodzi w grę, chyba że przedstawi dokument od producenta oraz wymieni tabliczkę znamionową z prawidłowo określonymi masami i że ten konkretny pojazd ma dopuszczalną masę 5,2 t. Skończyło się oczywiści awanturą i straszeniem szefem (kolega) i wyjazdem ze stacji oraz innymi określeniami których nie będę cytował Proszę o wasze opinie w tej sprawie. Zapomniałem dodać , że gość już jest umówiony podobno w Kielcach na przeróbkę na autobus . Wszystko co pogrubione dobrze zrobione. Mercedes Benz zmiana tabliczki i wtedy na stację (z tego co wiem to bardzo niechętnie to robią ). Pomimo tego, że bedzie miał wpisane w DR francuskim 3,5 t to odczytując tabliczkę znamionową wpiszesz mu 5 T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 14 Kwiecień 2011 Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Pomimo tego, że bedzie miał wpisane w DR francuskim 3,5 t to odczytując tabliczkę znamionową wpiszesz mu 5 T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azot14 Napisano 14 Kwiecień 2011 Autor Share Napisano 14 Kwiecień 2011 Problem w tym , że dane spisane z natury zgadzają się z francuskim DR, tu nie istnieją rozbieżności - rozbieżności powstały po przedstawieniu opini rzeczoznawcy. Poza tym jaką mam pewność gdybym dał wynik P, że gość mnie nie o...je i wymieni tabliczkę na właściwą ? Czy organ rejestrujący mając wynik P , opinię rzeczoznawcy i opisane w uwagach zaświadczenia rozbieżności zmusi klienta do wymiany tabliczki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 gość mnie nie o...je i wymieni tabliczkę na właściwą ? opisane w uwagach zaświadczenia rozbieżności zmusi klienta do wymiany tabliczki ? Z wymiana TZ nie jest wcale tak prosto. Są marki w których można uzyskac tylko duplikat TZ natomiast nie można otrzymać TZ ze zmienionymi parametrami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 Poza tym jaką mam pewność gdybym dał wynik P, że gość mnie nie o...je i wymieni tabliczkę na właściwą ? Aparat w grabę i zdjęcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 Jeżeli chodzi o Mercedesa to uzyskanie tabliczki znamionowej w tym przypadku nie stanowi problemu, zakładając oczywiście że auto zostało "przerobione" przez serwis.Dużo jest takich przypadków kiedy auto zostaje wydane klientowi a zapomniano wymienić tabliczkę.Ale po powrocie do serwisu problemu z tym nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 15 Kwiecień 2011 Share Napisano 15 Kwiecień 2011 Jeżeli chodzi o Mercedesa to uzyskanie tabliczki znamionowej w tym przypadku nie stanowi problemu, Nie stanowi problemu uzyskanie TZ z parametrami zgodnymi z homologacją, uzyskanie TZ z innymi parametrami jest mozliwe tylko gdy przebudowy pojazdu dokonano w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Diagnose Napisano 16 Kwiecień 2011 Share Napisano 16 Kwiecień 2011 Jeżeli chodzi o Mercedesa to uzyskanie tabliczki znamionowej w tym przypadku nie stanowi problemu, Nie stanowi problemu uzyskanie TZ z parametrami zgodnymi z homologacją, uzyskanie TZ z innymi parametrami jest mozliwe tylko gdy przebudowy pojazdu dokonano w ASO. Dokładnie to miałem na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bogusław Maćkowski Napisano 19 Kwiecień 2011 Share Napisano 19 Kwiecień 2011 Obecnie nie można zwiększyć DMC. Aby ją zmienić na mniejszą musi być zamontowana dodatkowa tabliczka producenta od samego początku zgodna z homologacją. Właściciel pojazdu musi przedstawić organowi rejestrującemu, wyciąg z homologacji, że ten konkretny numer VIN był homologowany na 2 różne DMC. W rzeczywistości wymów ten nie jest możliwy do spełnienia a napisanie przez rzeczoznawcę samochodowego, że zmienia się DMC to jakiś MATRIX. I tak diagnosta odpowiada, za ostateczną decyzję, gdyż opinia rzeczoznawcy w żaden sposób nie wiąże organu rejestrującego. Os z kolei sprawdza w oddzielnym postępowaniu dane z homologacji u producenta. Wyjątek stanowi sytuacja, gdzie ktoś zmienił DMC na fikcyjne w innym państwie a tabliczka fabryczna potwierdza inne DMC wówczas wraca się do stanu pierwotnego. Zmiana konstrukcyjna nie powoduje zmiany DMC, ani jego zaniżenia, gdyż pojazd musi być fabrycznie homologowany na kilka DMC o konkretnym numerze VIN. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że oczywiście wyjątek od reguły w Polsce jest - patrz IVECO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 20 Kwiecień 2011 Share Napisano 20 Kwiecień 2011 że oczywiście wyjątek od reguły w Polsce jest - patrz IVECO. Tak, tylko kiedy(w jakich latach) ten wyjątek był stosowany, na jakiej podstawie i czy na pewno polegał tylko na przekreśleniu Dmc na TZ i wpisaniu nowego większego? (np.z 3500 na 5000),,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Kwiecień 2011 Share Napisano 20 Kwiecień 2011 Aby ją zmienić na mniejszą musi być zamontowana dodatkowa tabliczka producenta od samego początku zgodna z homologacją. Boguś - powolutku. Poproszę o podstawę prawną na to, że przy zmianie parametrów technicznych wymagana jest wymiana tabliczki znamionowej. Właściciel pojazdu musi przedstawić organowi rejestrującemu, wyciąg z homologacji, że ten konkretny numer VIN był homologowany na 2 różne DMC. Boguś sorki, ale dla mnie to co właśnie piszesz w tym miejscu to jakiś MATRIX. Poproszę o podstawę prawną dla tego wymogu. Co w sytuacji kiedy zmiany konstrukcyjne w pojeździe są poważne i polegają właśnie na: 1. Zmianie rozstawu osi 2. Skróceniu ramy 3. Zmianie środka ciężkości i siły hamującej ??? Wszystko to są zmiany dozwolone przez producenta, wykonywane w technologii przez niego przewidzianej (rama ma konstrukcję modułową - istnieje możliwość jej skracania jak i zmiana rozstawu osi w punkty do tego konstrukcyjnie przeznaczone umieszczone na ramie w kilku wariantach). Tylko, że po tych zmianach pojazd zazwyczaj uzyskuje cechy charakterystyczne dla modelu o właśnie niższym tonażu!! Mało tego - pozostawienie dla takiego "odchudzonego" pojazdu pierwotnej, dużej DMC spowodowało by wręcz zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu takiego pojazdu! O przepisach PoRD nie wspominając, bo przecież ograniczy się masa własna, zmniejszy przestrzeń ładunkowa, więc z definicji ładowności nici... I ostatnie pytanie Boguś - Skoro Dz.U.155 wyraźnie wskazuje, że ustalanie nieznanej DMC (np. jej ustalanie po zmianach konstrukcyjnych) ma przebiegać tak, że nowa DMC nie ma przekroczyć swojej pierwotnej wielkości - a więc z logiki MOŻE BYĆ INNA, ALE MNIEJSZA - to po co taki zapis w przepisach, skoro Twoim zdaniem takiej możliwości fizycznie nie ma?? PS Tak - mówimy o IVECO Ale nie tylko... [ Dodano: 20-04-2011, 09:07 ] Obecnie nie można zwiększyć DMC. A przepraszam - paragraf 14.4 rozporządzenia o rejestracji czytał? Oj Boguś - zaskakują mnie dziś te Twoje teorie od rana - normalnie drugie kakao będę musiał wypić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.