Skocz do zawartości

Rzeczoznawca zmienia dmc.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pokrótce chciałbym opisać mój dzisiejszy przypadek. Na BT przyjechał klient sam. ciężarowym Sprinter 518 sprowadzonym z Francji . W Dr i na tabliczce znamionowej określono dmc na 3.5t . Klient przedstawił opinię rzeczoznawcy z listy MI w której min. było napisane, że pojazdy w tej wesji mają dmc 5.0 t (w opini określono dmc. na 5.2 t)a określona we francuskim DR dmc jest dla celów administracyjnych.

Sprawdziłem w katalogu ITS sprinter 518 w wersji furgon występuje jako 3.5 t i 5.0 t w zwi azku z tym powiedziałem, że mogę wykonać badanie z wynikiem P ale tylko jako 3.5 t, inne rozwiązanie nie wchodzi w grę, chyba że przedstawi dokument od producenta oraz wymieni tabliczkę znamionową z prawidłowo określonymi masami i że ten konkretny pojazd ma dopuszczalną masę 5,2 t. Skończyło się oczywiści awanturą i straszeniem szefem (kolega) i wyjazdem ze stacji oraz innymi określeniami których nie będę cytował :D

Proszę o wasze opinie w tej sprawie.

 

Zapomniałem dodać , że gość już jest umówiony podobno w Kielcach na przeróbkę na autobus .

Napisano
Zapomniałem dodać , że gość już jest umówiony podobno w Kielcach na przeróbkę na autobus

 

I wróci do Ciebie :evil::evil: żebyś mu autobus zrobił :-P

 

p.s. Zapomniałem dodać zawsze lubiłem "kolegów szefa", działają na mnie jak płachta na byka ::D::D::D

Napisano
Zapomniałem dodać , że gość już jest umówiony podobno w Kielcach na przeróbkę na autobus .

No to teraz Ty go "umów" z ITD . :D

Napisano
No to teraz Ty go "umów" z ITD

 

Sami go skoszą (ITD) jak będzie wracał "siódemką" z Kielc do Puław. Tam mają stały punkt postojowy na 505 lub 506 km drogi :D:evil:

 

[ Dodano: 12-04-2011, 19:30 ]

http://polskalokalna.pl/wiadomosci/slaskie/news/40-przedszkolakow-w-20-osobowym-busie,1614535,225

 

No i za to 500zł i może coś jeszcze dostanie kierowca śmieszne.

 

A wiecie jak ten temat się zakończył bo ja już wiem i to z pierwszej ręki. I powiem wam że Policja się nie popisała tak pięknie tylko w gazecie wyszło :evil::evil::evil:

Napisano

Niestety nawet tak sznowane firmy jak przedstawiciel mercedesa zachęcają (oczywiście nieoficjalnie) do łamania prawa oferując sprintera serii 500 z homo do wyboru 3,5 albo 5 ton Mechanicznie pojazdy są takie same i tu powstaje problem bo po zabudowie ramy rzeczywista ładowność wynosi 500-800 kg Oczywiście konstrukcja bez problemu wytrzymuje dodatkowe 1,5 tony gdyż na tyle została obliczona w fabryce. Diler nie wnika ile bedzie ładował użytkownik co wiecej ma pełne prawo sądzić iż klient będzie woźił watę lub styropian. Myślę że po wprowadzeniu opłat drogowych dla pojazdów o DMC>3,5 tony ITD przyjrzy się bliżej sprawie.

Napisano

"duże" firmy kiedy kupują pojazdy mają do wyboru DMC i pracownik tabliczkę przykleja wg życzenia przy kupnie. Byłem świadkiem 15 tych samych pojazdów 3,5 t reszta 5,8 t !!!

Napisano

IVECO DAILY - od 3490 do 7000 t DMC (z naprawdę wieloma wartościami pośrednimi) to ten sam samochód 8) Tabliczka i homologacja do wyboru. Możliwa zmiana w trakcie użytkowania auta :)

Takie są oczekiwania rynku - nie dziwmy się!! A czy kierowca przeciąży ten pojazd, czy istotnie wozi watę, to już sprawa jego i organów kontroli na drodze :)

Napisano
Takie są oczekiwania rynku - nie dziwmy się!!

Nie dziwimy się na takie oczekiwania tylko chcemy żeby za tymi oczekiwaniami szły zmiany stosownych przepisów, które jasno powiedzą jak postępować np. w przypadku zgubienia TZ lub zmiany tabliczki na większa DMC, a także świadomość kierowców, którzy siadają za kierownicą pojazdu 5-6-7 tonowego z kategorią tylko B.

Napisano

Dużo winy za manewry w zakresie DMC ponoszą przepisy podatkowe oraz kategorje praw jazdy i dlatego firmy wolą kupować pojazdy o DMC 3,5 t na podwoziach konstrukcyjnie przewidzianych na 4,5 - 6,0 t. Taki stan rzeczy będzie trwał do momentu aż odpowiednie organy zainteresują się rzeczywistymi masami takich pojazdów, tak jak ma to miejsce w przypadku busów.

Napisano
aż odpowiednie organy zainteresują się rzeczywistymi masami takich pojazdów

 

Masy te (masa własna) często nie będą zafałszowane, ale pojazd sporo przeładowany poza to, co w DR. Wtedy wina tylko na kierowcę spada :)

Napisano
Masy te (masa własna) często nie będą zafałszowane, ale pojazd sporo przeładowany poza to, co w DR. Wtedy wina tylko na kierowcę spada

Szczególnie w takich przypadkach gdzie np.wywrotka o dmc 3500 ma nie całe 200kg ładowności. :D

Napisano

W pełni się z tobą blakop, zgadzam i dlatego napisałem że "aż odpowiednie organy zainteresują się rzeczywistymi masami takich pojazdów"

Prawda niestety jest taka, że pojazdy takie po dokonaniu zabudowy maja ładowność 800-1500 kg w faktycznie wożą 2-3 t.

Napisano

Z drugiej strony, bystry papuga w sądzie powie (bo załóżmy, że ktoś nie przyjmie mandatu), że bezpieczeństwo ruchu nie zostało naruszone (pojazd nie naruszył ram konstrukcyjnych) - i będzie miał rację :)

Napisano
(pojazd nie naruszył ram konstrukcyjnych)

 

Ale naruszył ograniczenia administracyjne, za co tez grozi kara. Zreszta aby sie tak tłumaczyć to trzeba by miec prawo jazdy kategorji B i C.

Napisano

Panowie trochę odbiegli od tematu

 

Pokrótce chciałbym opisać mój dzisiejszy przypadek. Na BT przyjechał klient sam. ciężarowym Sprinter 518 sprowadzonym z Francji . W Dr i na tabliczce znamionowej określono dmc na 3.5t . Klient przedstawił opinię rzeczoznawcy z listy MI w której min. było napisane, że pojazdy w tej wesji mają dmc 5.0 t (w opini określono dmc. na 5.2 t)a określona we francuskim DR dmc jest dla celów administracyjnych.

Sprawdziłem w katalogu ITS sprinter 518 w wersji furgon występuje jako 3.5 t i 5.0 t w zwi azku z tym powiedziałem, że mogę wykonać badanie z wynikiem P ale tylko jako 3.5 t, inne rozwiązanie nie wchodzi w grę, chyba że przedstawi dokument od producenta oraz wymieni tabliczkę znamionową z prawidłowo określonymi masami i że ten konkretny pojazd ma dopuszczalną masę 5,2 t. Skończyło się oczywiści awanturą i straszeniem szefem (kolega) i wyjazdem ze stacji oraz innymi określeniami których nie będę cytował :D

Proszę o wasze opinie w tej sprawie.

 

Zapomniałem dodać , że gość już jest umówiony podobno w Kielcach na przeróbkę na autobus .

Wszystko co pogrubione dobrze zrobione. Mercedes Benz zmiana tabliczki i wtedy na stację (z tego co wiem to bardzo niechętnie to robią :evil: ).

Pomimo tego, że bedzie miał wpisane w DR francuskim 3,5 t to odczytując tabliczkę znamionową wpiszesz mu 5 T. :!:

Napisano
Pomimo tego, że bedzie miał wpisane w DR francuskim 3,5 t to odczytując tabliczkę znamionową wpiszesz mu 5 T. :!:

mas.thumb.jpg.f13267705fb2145d09dfc35b2bbacc85.jpg

Napisano

Problem w tym , że dane spisane z natury zgadzają się z francuskim DR, tu nie istnieją rozbieżności - rozbieżności powstały po przedstawieniu opini rzeczoznawcy.

Poza tym jaką mam pewność gdybym dał wynik P, że gość mnie nie o...je i wymieni tabliczkę na właściwą ?

Czy organ rejestrujący mając wynik P , opinię rzeczoznawcy i opisane w uwagach zaświadczenia rozbieżności zmusi klienta do wymiany tabliczki ?

Napisano
gość mnie nie o...je i wymieni tabliczkę na właściwą ?
opisane w uwagach zaświadczenia rozbieżności zmusi klienta do wymiany tabliczki ?

 

 

Z wymiana TZ nie jest wcale tak prosto. Są marki w których można uzyskac tylko duplikat TZ natomiast nie można otrzymać TZ ze zmienionymi parametrami.

Napisano
Poza tym jaką mam pewność gdybym dał wynik P, że gość mnie nie o...je i wymieni tabliczkę na właściwą ?

 

Aparat w grabę i zdjęcie...

"Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs

Napisano

Jeżeli chodzi o Mercedesa to uzyskanie tabliczki znamionowej w tym przypadku nie stanowi problemu, zakładając oczywiście że auto zostało "przerobione" przez serwis.Dużo jest takich przypadków kiedy auto zostaje wydane klientowi a zapomniano wymienić tabliczkę.Ale po powrocie do serwisu problemu z tym nie ma.

Napisano
Jeżeli chodzi o Mercedesa to uzyskanie tabliczki znamionowej w tym przypadku nie stanowi problemu,

 

Nie stanowi problemu uzyskanie TZ z parametrami zgodnymi z homologacją, uzyskanie TZ z innymi parametrami jest mozliwe tylko gdy przebudowy pojazdu dokonano w ASO.

Napisano
Jeżeli chodzi o Mercedesa to uzyskanie tabliczki znamionowej w tym przypadku nie stanowi problemu,

 

Nie stanowi problemu uzyskanie TZ z parametrami zgodnymi z homologacją, uzyskanie TZ z innymi parametrami jest mozliwe tylko gdy przebudowy pojazdu dokonano w ASO.

 

Dokładnie to miałem na myśli.

Napisano

Obecnie nie można zwiększyć DMC.

 

Aby ją zmienić na mniejszą musi być zamontowana dodatkowa tabliczka producenta od samego początku zgodna z homologacją.

Właściciel pojazdu musi przedstawić organowi rejestrującemu, wyciąg z homologacji, że ten konkretny numer VIN był homologowany na 2 różne DMC.

 

W rzeczywistości wymów ten nie jest możliwy do spełnienia a napisanie przez rzeczoznawcę samochodowego, że zmienia się DMC to jakiś MATRIX. I tak diagnosta odpowiada, za ostateczną decyzję, gdyż opinia rzeczoznawcy w żaden sposób nie wiąże organu rejestrującego. Os z kolei sprawdza w oddzielnym postępowaniu dane z homologacji u producenta.

 

Wyjątek stanowi sytuacja, gdzie ktoś zmienił DMC na fikcyjne w innym państwie a tabliczka fabryczna potwierdza inne DMC wówczas wraca się do stanu pierwotnego.

 

Zmiana konstrukcyjna nie powoduje zmiany DMC, ani jego zaniżenia, gdyż pojazd musi być fabrycznie homologowany na kilka DMC o konkretnym numerze VIN.

 

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że oczywiście wyjątek od reguły w Polsce jest - patrz IVECO.

Pozdrawiam,

Bogusław Maćkowski

 

Wszystkie wypowiedzi mają charakter prywatny i nie mogą być traktowane jako opinia prawna lub urzędowa. Nie wyrażam zgody na kopiowanie i publikowanie moich wypowiedzi na innych forach, nośnikach, publikacjach itp.

[scroll]Wypełnij ANKIETĘ skąd jesteś ! ! !. [/scroll]

Napisano
że oczywiście wyjątek od reguły w Polsce jest - patrz IVECO.

Tak, tylko kiedy(w jakich latach) ten wyjątek był stosowany, na jakiej podstawie i czy na pewno polegał tylko na przekreśleniu Dmc na TZ i wpisaniu nowego większego? (np.z 3500 na 5000),,,

Napisano
Aby ją zmienić na mniejszą musi być zamontowana dodatkowa tabliczka producenta od samego początku zgodna z homologacją.

 

Boguś - powolutku. Poproszę o podstawę prawną na to, że przy zmianie parametrów technicznych wymagana jest wymiana tabliczki znamionowej.

 

Właściciel pojazdu musi przedstawić organowi rejestrującemu, wyciąg z homologacji, że ten konkretny numer VIN był homologowany na 2 różne DMC.

 

Boguś sorki, ale dla mnie to co właśnie piszesz w tym miejscu to jakiś MATRIX. Poproszę o podstawę prawną dla tego wymogu.

 

Co w sytuacji kiedy zmiany konstrukcyjne w pojeździe są poważne i polegają właśnie na:

1. Zmianie rozstawu osi

2. Skróceniu ramy

3. Zmianie środka ciężkości i siły hamującej

???

 

Wszystko to są zmiany dozwolone przez producenta, wykonywane w technologii przez niego przewidzianej (rama ma konstrukcję modułową - istnieje możliwość jej skracania jak i zmiana rozstawu osi w punkty do tego konstrukcyjnie przeznaczone umieszczone na ramie w kilku wariantach). Tylko, że po tych zmianach pojazd zazwyczaj uzyskuje cechy charakterystyczne dla modelu o właśnie niższym tonażu!! Mało tego - pozostawienie dla takiego "odchudzonego" pojazdu pierwotnej, dużej DMC spowodowało by wręcz zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu takiego pojazdu! O przepisach PoRD nie wspominając, bo przecież ograniczy się masa własna, zmniejszy przestrzeń ładunkowa, więc z definicji ładowności nici...

 

I ostatnie pytanie Boguś - Skoro Dz.U.155 wyraźnie wskazuje, że ustalanie nieznanej DMC (np. jej ustalanie po zmianach konstrukcyjnych) ma przebiegać tak, że nowa DMC nie ma przekroczyć swojej pierwotnej wielkości - a więc z logiki MOŻE BYĆ INNA, ALE MNIEJSZA - to po co taki zapis w przepisach, skoro Twoim zdaniem takiej możliwości fizycznie nie ma??

 

PS Tak - mówimy o IVECO :P Ale nie tylko...

 

[ Dodano: 20-04-2011, 09:07 ]

Obecnie nie można zwiększyć DMC.

 

A przepraszam - paragraf 14.4 rozporządzenia o rejestracji czytał? :)

 

Oj Boguś - zaskakują mnie dziś te Twoje teorie od rana - normalnie drugie kakao będę musiał wypić ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.