Skocz do zawartości
Tomek_honda

Światła przednie - rozmyślenia

Rekomendowane odpowiedzi

Tomek_honda

Więc 8) Jak widac, jezdze honda, a konkretnie civic'iem 5 generacji w hb. Samochod maly, mily, skretny, trzyma sie drogi, przyspiesza, hamuje, wszystko z nim w porzadku, jednak... Pewnie wiele razy widzieliscie te jezdzace jajka i myslicie: kolejny tesco tjuner ktory chce spytac o nełony. A tu jednak psikus. Skupmy sie na swiatłach przednich. Wszystko bylo by super, gdyby nie fakt ze swiatla w tym samochodzie z racji swej konstrukcji swieca gorzej niz w plf126p ktorym jezdzilem wczesniej :shock: Lampy nowe homologowane, wiazka swiatel nowa z grubych kabli, wszystkie polaczenia lutowane, akumulator nowy, zarowki nowe, swiatla zawsze ustawiane podczas badania technicznego. I bylo by super, gdyby nie fakt ze oswietlaja na nie wiecej niz 5 metrow przed maska :shock: Co w takim przypadku robia ludzie ? wymieniaja swiatla na inne, taaak, na ukochane soczewki z ebaya, lub inne wynalazki. Tutaj pojawia sie klopot homologacji. Na wielu aukcjach jest E6, E21, niektorzy maja napisane tylko ze homologacja E. I pierwsze pytanie.

 

Jaki znak powinna posiadac lampa z homologacja europejska, by mozna bylo poruszac sie legalnie po polsce i europie ?

 

Wiem ze ten temat moze byc bardzo podobny do innych o swiatlach, jednak rozwinie sie w innym kierunku ;) Od tego pytania uzaleznione beda nastepne, wiec z nastepnymi sie wstrzymam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
I bylo by super, gdyby nie fakt ze oswietlaja na nie wiecej niz 5 metrow przed maska :shock: Co w takim przypadku robia ludzie ?

 

Zmieniają fachowca który sprawdza światła. Bez obrazy, ale to co mówisz nie jest możliwe. Wiem to z racji miejsca w którym pracuję i nie chodzi mi o stację kontroli :)

 

W tym aucie nawet fabryczne ksenony nie mają soczewki, ba, soczewka w ogóle tam nie występuje więc niestety musisz mieć coś nie halo z lampami, żarówkami, albo ich regulacją. Innego wyjścia nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek_honda

Bylem na 3 stacjach, dwie w gdyni, jedna w gdansku. Osobiscie widzialem linie odciecia za kazdym razem na urzadzeniu do weryfikacji/testu ? Regulacja jest elektryczna 4 stopniowa. Obojetnie czy ustawie je na 0 czy ustawie na 3, w ciemnych miejscach (ulica bez oswietlenia, droga lesna) nie widac prawie nic. Na scianie widac ze regulacja dziala. Z tym problemem nie jestem sam. Wiekszosc uzytkownikow tego modelu ma ten problem. Probowalem nawet zarowek typu nightbreaker i innych w granicach rozsadu i legalnosci. Zmiana byla troche widoczna, jednak wymiana co 3 miesiace zarowek za 150zl to przesada. Wiem ze wymiana lamp na inne daje pozytywne rezultaty, ale nie do konca wszystko jest jasne z homologacja. Jedni pisza ze homologacja jest, inni ze tylko angielska, jeszcze inni ze w ogole homologacja jest trefna. Probuje do tego podejsc legalnie, dlatego pytania w tym kierunku. Nie lubie bawic sie w przekladanie czegos na czas przegladu a pozniej powrot do nielegalu. Ogolem wpadlem na pomysl jak to rozwiazac, lecz wlasnie chcialbym to skonsultowac by bylo jak najmniej z tym problemu. Moze przestawie moje rozwiazanie :-D

 

1) Kupno lamp z gladkimi szybami (o ile posiadaja homologacje) http://allegro.pl/lampy-przednie-clear-honda-civic-92-95-i1559114694.html

 

2) Kupno zestawu Morimoto http://www.theretrofitsource.com/product_info.php?products_id=221

 

3) Kupno porzadnego zestawu palnikow H1

 

4) Montaz spryskiwaczy do lamp

 

5) Zlozenie wszystkiego w calosc, podjechanie na stacje kontroli, ustawienie tego po ludzki tak by nie oswietlalo wiewiorek (jak w przypadku zestawow hid w zwyklych lampach) i cieszenie sie bezpieczenstwem.

 

Problem jaki moze zauwazyc policja, lub diagnosta: nieoryginalne lampy ktore posiadaja homologacje dla zarowek h4 zarowych, a zamontowane sa H1 xenon. Brak ukladu samopoziomowania.

 

Jednak z drugiej strony patrzac: odciecie swiatla jest prawidlowe, zerowe halo powyzej linii - ludzie na calym swiecie robia zabieg zwany Retrofit i nie maja z tym problemow. Samopoziomowanie na dziurach nie ma znaczenia, poniewaz dziala tylko podczas uruchamiania silnika sprawdzajac jak bardzo zaladowany jest samochod. Niektore starsze samochody posiadaly xenon a nie posiadaly oryginalnie tego ukladu.

 

Na jakims forum (ostatnimi czasy widzialem chyba setki for na ten temat) widzialem wypowiedz jakiegos policjanta ktory stwierdzil ze: jesli diagnosta stwierdzi ze swiatla swieca prawidlowo i nie oslepiaja, to w zupelnosci mozna tak jezdzic i nie martwic sie.

 

Koszt nie jest maly za taka przerobke, poniewaz trzeba kupic lampy z gladkim szklem (badz seryjne z ryflami i dac do spolerowania krazkow pod soczewke - tak jak ma np. mazda mx-5), kupno zestawu morimoto, kupno dobrego zestawu palnikow z porzadnymi przetwornicami. Ale za to bezpieczenstwo zwieksza sie o 100% a chyba o to chodzi w tym wszystkim ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Ale za to bezpieczenstwo zwieksza sie o 100% a chyba o to chodzi w tym wszystkim

 

Z ta teorja pozwole sie nie zgodzić. Jeżeli te lamy co aktualnie sa zamontowane w Twoim samochodzie świecą fatalnie, to jest możliwe, że są to chińskie podróby typu marki Tyc, czy Depo choć i one zwykle nie są aż tak niskiej jakości. Ja proponuję zakupić oryginalne lampy dobrego producenta i problem sam powinien sie rozwiązać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Problem jaki moze zauwazyc policja, lub diagnosta: nieoryginalne lampy ktore posiadaja homologacje dla zarowek h4 zarowych, a zamontowane sa H1 xenon. Brak ukladu samopoziomowania.

 

Wynik badania N

 

Samopoziomowanie na dziurach nie ma znaczenia, poniewaz dziala tylko podczas uruchamiania silnika sprawdzajac jak bardzo zaladowany jest samochod. Niektore starsze samochody posiadaly xenon a nie posiadaly oryginalnie tego ukladu.

 

Wszystkie które widziałem, nawet starsze miały.

 

Nie kumam o co kaman z gładkim szkłem? Wszystkie civic-ki 5d mają gładkie szkło fabrycznie - jak na zdjęciu które cyknąłem przed chwilką. Ten ma akurat ksenon

5ae1a4a152927_Zdjcie0139.thumb.jpg.b7e6083017e4cb46885e26e3125fe979.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek_honda
Ale za to bezpieczenstwo zwieksza sie o 100% a chyba o to chodzi w tym wszystkim

 

Z ta teorja pozwole sie nie zgodzić. Jeżeli te lamy co aktualnie sa zamontowane w Twoim samochodzie świecą fatalnie, to jest możliwe, że są to chińskie podróby typu marki Tyc, czy Depo choć i one zwykle nie są aż tak niskiej jakości. Ja proponuję zakupić oryginalne lampy dobrego producenta i problem sam powinien sie rozwiązać.

 

Problem w tym ze to nie depo i nie tyc, tylko zwyczajny orygyinalny Stanley, z elektryczna regulacja wysokosci.

 

Problem jaki moze zauwazyc policja, lub diagnosta: nieoryginalne lampy ktore posiadaja homologacje dla zarowek h4 zarowych, a zamontowane sa H1 xenon. Brak ukladu samopoziomowania.

 

Wynik badania N

 

A kupujac lampe ktora ma oryginalnie mocowanie H1 (o ile dojde do ladu z tymi wszystkimi E na nich), w to wkladajac morimoto H1, i wkladajac palnik H1 ? :D

 

Samopoziomowanie na dziurach nie ma znaczenia, poniewaz dziala tylko podczas uruchamiania silnika sprawdzajac jak bardzo zaladowany jest samochod. Niektore starsze samochody posiadaly xenon a nie posiadaly oryginalnie tego ukladu.

 

Wszystkie które widziałem, nawet starsze miały.

 

Z tego co pamieta, to stara vectra C w najdrozszym wyposazeniu nie miala. Miala tylko elektrycznie sterowane recznie, tak jak u mnie :)

 

Nie kumam o co kaman z gładkim szkłem? Wszystkie civic-ki 5d mają gładkie szkło fabrycznie - jak na zdjęciu które cyknąłem przed chwilką. Ten ma akurat ksenon

 

To ze zdjecia to jest 8 generacja, nie 5. Generacja 5 ma takie (pozyczone z allegro)

1521546388

 

A gladka pod soczewke by nie rozpraszalo swiatla w kosmos :-D Tak jak ma mx-6 ze szlifem na oryginalna soczewke

1556953493

 

 

Fakt ze taka przerobka wychodzi ok 700zl za jedna lampe jesli ma byc zrobiona pro, ale jezdze przewaznie noca, i czesto w trasach gdzie dominuja tereny lesne. Oswietlenie dla mnie jest tak samo wazne jak hamulce, czy zdrowe opony.

 

I nie chodzi nawet o sam fakt uzywania xenonowych palnikow. Moga to byc rownie dobrze H1 zwykle zarowki - nie potrzebuja spryskiwaczy, poziomowania itp. Jezdzilem po prostu mazda, jezdzilem alfa, jezdzilem kilkoma samochodami, i roznica w lampie z soczewka, a zwyklym odblysnikiem jest znaczaca, na duzy plus dla soczewki :)

 

 

 

Ewentualnie mozemy podejsc do tematu z drugiej strony :) Czy kupujac lampy majace homologacje E11(wydana w anglii, ale na cala europe?), przystosowana do ruchu prawostronnego(naszego), ktora ma prawidlowe odciecie(nie oswietla ptakow na drzewach) oraz stosujac zwykla zarowke(nie palnik ksenonowy) wszystko jest w porzaku i jest legalnie ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
To ze zdjecia to jest 8 generacja, nie 5. Generacja 5 ma takie

 

Aaaaaaa... sorki... to mi się pokićkało z civic-iem 5d :) aktualnie robionym...

 

A kupujac lampe ktora ma oryginalnie mocowanie H1 (o ile dojde do ladu z tymi wszystkimi E na nich), w to wkladajac morimoto H1, i wkladajac palnik H1 ?

 

Homologowany palnik ma mocowanie D i tylko D jesli ma H to jest niehomologowana chińszczyzna... zdecydowanie odradzam choćby ze względu na jakość... pomijając aspekty prawne...

 

Z tego co pamieta, to stara vectra C w najdrozszym wyposazeniu nie miala.

 

z tego co pamiętam to miała, omega też...

 

Czy kupujac lampy majace homologacje E11(wydana w anglii, ale na cala europe?), przystosowana do ruchu prawostronnego(naszego), ktora ma prawidlowe odciecie(nie oswietla ptakow na drzewach) oraz stosujac zwykla zarowke(nie palnik ksenonowy) wszystko jest w porzaku i jest legalnie ?

 

TAK, jak najbardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
3) Kupno porzadnego zestawu palnikow H1

Nie istnieje porządne źródło światła wyładowczego typu "H coś tam". Porządnym źródłem światła halogenowego jest tylko i wyłącznie żarówka halogenowa a nie jakiś "ksenon H coś tam". Każde tak skomponowane światło (reflektor halogenowy i lampa wyładowcza) jest złamaniem warunków homologacji dla takiego oświetlenia.

Czy kupujac lampy majace homologacje E11(wydana w anglii, ale na cala europe?), przystosowana do ruchu prawostronnego(naszego)

Jeżeli użyjesz reflektora oznaczonego zgodnie z §10 warunków technicznych (Dz.U. 32 z 2003 poz 262 ze zmianami) i właściwego źródła światła dla tegoż oświetlenia dla ruchu prawostronnego to nie będzie żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek_honda
To ze zdjecia to jest 8 generacja, nie 5. Generacja 5 ma takie

 

Aaaaaaa... sorki... to mi się pokićkało z civic-iem 5d :) aktualnie robionym...

 

Kazdemu moze sie pomylic, w koncu jestesmy tylko ludzmi ;)

 

A kupujac lampe ktora ma oryginalnie mocowanie H1 (o ile dojde do ladu z tymi wszystkimi E na nich), w to wkladajac morimoto H1, i wkladajac palnik H1 ?

 

Homologowany palnik ma mocowanie D i tylko D jesli ma H to jest niehomologowana chińszczyzna... zdecydowanie odradzam choćby ze względu na jakość... pomijając aspekty prawne...

 

Czyli tylko d2s i d2r ? Coraz blizej rozwiazania ;) Przy okazji, o jaka jakosc chodzi ? Jakosc trzymania barwy swiatla ? Jakosc samego swiatla, odciecia ? Brzydkie brzydkie, czy prawidlowe ? Bo to jest wlasnie H1

39835_1438365632406_1030950082_31011409_5513323_n.jpg

 

a tutaj d2s dla porownania

2cxwbd5.jpg

 

Oba komplety - zespol soczewki z reflektorem, przyslona, palnik - tej samej firmy. Tylko jeden zespol przystosowany do d2s, a drugi do h1. Oba wystepuja jako bi-xenon.

 

Z tego co pamieta, to stara vectra C w najdrozszym wyposazeniu nie miala.

 

z tego co pamiętam to miała, omega też...

 

Mozliwe ze omega B, nie pamietam dokladnie, ale na pewno cos z palety opla mialo taki myk :-)

 

Czy kupujac lampy majace homologacje E11(wydana w anglii, ale na cala europe?), przystosowana do ruchu prawostronnego(naszego), ktora ma prawidlowe odciecie(nie oswietla ptakow na drzewach) oraz stosujac zwykla zarowke(nie palnik ksenonowy) wszystko jest w porzaku i jest legalnie ?

 

TAK, jak najbardziej.

 

Czyli kupujac lampe ktora ma oryginalnie soczewke, mocowanie H1 (z homologacja E11, przeznaczona dla rucho prawostronnego), w to wkladajac zarowke H1, a nie palnik, bedzie wszystko legalnie, o ile nie beda swiecic ponad linia odciecia i da sie je normalnie ustawic ?

 

3) Kupno porzadnego zestawu palnikow H1

Nie istnieje porządne źródło światła wyładowczego typu "H coś tam". Porządnym źródłem światła halogenowego jest tylko i wyłącznie żarówka halogenowa a nie jakiś "ksenon H coś tam". Każde tak skomponowane światło (reflektor halogenowy i lampa wyładowcza) jest złamaniem warunków homologacji dla takiego oświetlenia.

 

Tylko ze tu pojawia sie problem. Morimoto maja osobno komplety d2s, jak i komplety h1. Oba wystepuja jako bi-xenon. Nikt w tym przypadku nie mowi o lampie przystosowanej do pracy z zarowka halogenowa, z wlozonym palnikiem. Przyklady jakosci swiecenia, odciecia, duszkow, itp - wyzej na zdjeciach ;) Dla normalnego czlowieka H1, H4, H7 to po prostu rodzaj mocowania. Tak jak w zarowkach w domu sa rozne gwinty, tak tutaj rozny kolnierz ;)

 

Czy kupujac lampy majace homologacje E11(wydana w anglii, ale na cala europe?), przystosowana do ruchu prawostronnego(naszego)

Jeżeli użyjesz reflektora oznaczonego zgodnie z §10 warunków technicznych (Dz.U. 32 z 2003 poz 262 ze zmianami) i właściwego źródła światła dla tegoż oświetlenia dla ruchu prawostronnego to nie będzie żadnych problemów.

 

Czytam to, czytam, i czytam, i :razz: wynika z tego tyle ze nic nie wynika jesli nie zna sie tajnych dokumentow firmy produkujacej dana lampe :razz: Albo znalazlem cos innego i probuje zrozumiec czarna magie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Dla normalnego czlowieka H1, H4, H7 to po prostu rodzaj mocowania.

 

A dla diagnosty to informacja, że w lampie jest żarówka halogenowa i tylko taka może być.

 

Nikt w tym przypadku nie mowi o lampie przystosowanej do pracy z zarowka halogenowa, z wlozonym palnikiem.

 

Jak nie jak tak. Jeśli masz palnik z mocowaniem H to jest on bez homologacji i zamontujesz go tylko w lampie przystosowanej do żarówek halogenowych, bo tylko te mają mocowanie H.

 

Przy okazji, o jaka jakosc chodzi ?

 

O jakość wykonania palników, ich trwałość i dokładność osadzenia w mocowaniu. Masz szanse może z 40 %, że trafisz na dobry zestaw. Nadal pomijając aspekty prawne.

 

Czyli kupujac lampe ktora ma oryginalnie soczewke, mocowanie H1 (z homologacja E11, przeznaczona dla rucho prawostronnego), w to wkladajac zarowke H1, a nie palnik, bedzie wszystko legalnie, o ile nie beda swiecic ponad linia odciecia i da sie je normalnie ustawic ?

 

Powtarzam - TAK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Dla normalnego czlowieka H1, H4, H7 to po prostu rodzaj mocowania. Tak jak w zarowkach w domu sa rozne gwinty, tak tutaj rozny kolnierz ;)

Nie ma lamp wyładowczych z kołnierzem "H coś tam" (w świetle obowiązujących przepisów). Mocowanie H jest dla źródła światła halogenowego, natomiast mocowanie dla światła wyładowczego to P32d-x (x:1-6) lub PK32d-x. Każda lampa wyładowcza z mocowaniem typu halogenowego jest niehomologowana.

Czytam to, czytam, i czytam, i :razz: wynika z tego tyle ze nic nie wynika

Wynika, wynika to co sam napisałeś powyżej:

Czyli kupujac lampe ktora ma oryginalnie soczewke, mocowanie H1 (z homologacja E11, przeznaczona dla rucho prawostronnego), w to wkladajac zarowke H1, a nie palnik, bedzie wszystko legalnie, o ile nie beda swiecic ponad linia odciecia i da sie je normalnie ustawic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj

Masz jeszcze jedną opcję, ale podejrzewam, że drogą.

 

Hella produkuje kity do niektórych modeli aut - kit zawiera kompletne lampy homologowane na ksenon do danego modelu, spryskiwacze wysokociśnieniowe i system poziomowania lamp.

 

Widziałem to do tej pory tylko dwa razy, oba w Mitsubishi Pajero. Nie wiem ile kosztuje, ale podejrzewam, że sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
głajasz

mam pykanie nie wiem czy w dobrym miejscu pisze czy coś wiecie o spryskiwaczach lamp w nowych autach  czy są obowiązkowe w zależności od mocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
14 minut temu, głajasz napisał:

czy są obowiązkowe w zależności od mocy

tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Tam jeden z najświeższych wątków: Strona główna -> Badania Techniczne Pojazdów -> Dodatkowe elementy pojazdu a BTP -> Przeróbka lamp na xsenony: 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
głajasz

jeśli tak gdzie jest to określone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

Reg. 48 EKG ONZ - 6.2.9. Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 (1).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
głajasz

dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Baesler

Odświeżę temat.

Sprawa dotyczy żarówki H4 P45T.

 

Jest sobie, przykładowo, stary Żuk, Nysa lub Fiat Uno czyli pojazdy, w których reflektory przystosowane są do mocowania żarówek R2.

No i są żarówki H4 P45T, które mają kołnierz pozwalający na prawidłowe zamocowanie takiej żarówki w miejsce żarówki R2.

 

Opinie na temat tego czy to legalne czy nie są podzielone. Jednie mówią, że absolutnie nie można inni mówią, że można. Nigdy nie spotkałem się też z tym żeby diagności czy Policja to negowali. Ważne zawsze było ustawienie reflektorów. Zamiana wspomnianych żarówek nie miała żadnego wpływu na prawidłowe ustawienie reflektorów.

 

Tak więc można czy nie można. Przydałoby się też jakieś uzasadnienie czy też może jakiś przepis.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
1 godzinę temu, Baesler napisał:

Sprawa dotyczy żarówki H4 P45T.

To jakaś nowość?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
9 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał:

To jakaś nowość?

Nie nowość. Powiedziałbym, że starość. Koledze chodzi o to, że mamy dwa rodzaje żarówek H4 jeśli chodzi o oprawę, stare (P45T) i baaaaardzo stare (R2). I teraz czy zastosowanie odpowiedniego pierścienia w oprawie P45T, dostosowującego do gniazda R2 jest dopuszczalne. I tu i tu mamy źródło światła H4, więc będzie to działać prawidłowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
biker100
10 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał:

H4 P45T

OPIS PRODUKTU
  • Moc:24 v P45t 100/90 w Jasne Serii.
  • Temperatura Barwowa:3200 k.
  • Model:H4.
  • Również Zmieścić Się w Produkcji Części:H4.
  • Źródło światła:Halogen.
  • Certyfikacja:E-MARK, TUV, E4.
  • Producent:100% AutentyczneXENCNProdukty.
  • Cena Obejmuje:Jedna Para(2 sztuk)Żarówek.
  • Stan:Brand New
  • Samochód Używany:Wysokiej Belki,
    CECHY
    • Wytrzymały i versatil.
    • Doskonała niezawodność i jasności nawet na najbardziej trudne terenu.
    • Proste w użyciu, nie ma potrzeby, aby zmienić lampy linii i łatwa instalacja (wtyczka i wymienić magazynie żarówek).
    • Odporne na wibracje technologii.
    • Gwarancja:Jakość jest taka sama jak pierwszej linii marka, niska cena uzyskać wysokiej jakości koszyk światła żarówki.
    • Kupujący musi sprawdzić swój samochód, czy może zainstalowaćH4 żarówkiCzy nie.

    Prawnej Doradztwo

  • Tylko dla off-road użytkowania, nie zatwierdzone do stosowania na drogach publicznych.
  • Nie ECE zatwierdzenia.
  • IIIegal używać prowadzi do anulowania pojazdu operacyjny licencji i utraty ubezpieczenia pokrywa.
  • Mijania, Reflektory Samochodu

https://pl.aliexpress.com/item/New-XENCN-H4-P45t-24V-100-90W-3200K-Clear-Series-Offroad-Standard-Truck-Head-Lights-Halogen/1598432289.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Producent ładnie rzeźbi na kloszu jakie przewidział żaróweczki dla konkretnych świateł. Mało tego, bo w instrukcji takie info również podaje.

Z praktyki tyle wiem, że jak mi ktoś w miejsce "bańki" zapakował "H-4", to poniższe twierdzenie się nie sprawdzało:

12 godzin temu, Baesler napisał:

Zamiana wspomnianych żarówek nie miała żadnego wpływu na prawidłowe ustawienie reflektorów.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Małe sprostowanie, bo zasugerowałem się wpisem @Baesler. Mamy dwa rodzaje gniazd H4 P45t (starego typu) i P43t (powszechnie stosowane w H4 obecnie). R2 to rodzaj żarówki i to jest zupełnie inna żarówka niż H4.

 

I jeszcze adres strony z wykazem rodzajów żarówek http://www.powerdynamo.biz/eng/addons/bulbs.htm

 

Edytowane przez aboz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
1 godzinę temu, aboz napisał:

R2 to rodzaj żarówki

Co to za rodzaj żarówki?

1 godzinę temu, aboz napisał:

H4.

Jaki to rodzaj żarówki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.