Skocz do zawartości
Pomóżmy Panu Grzegorzowi odbudować dom po tragicznej powodzi! ×

Światła przednie - rozmyślenia


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
2 godziny temu, Paprock napisał:

Z praktyki tyle wiem, że jak mi ktoś w miejsce "bańki" zapakował "H-4", to poniższe twierdzenie się nie sprawdzało:

14 godzin temu, Baesler napisał:

Zamiana wspomnianych żarówek nie miała żadnego wpływu na prawidłowe ustawienie reflektorów.

Potwierdzam, że granica światła i cienia nie była prawidłowa.

2 godziny temu, biker100 napisał:

Tylko dla off-road użytkowania, nie zatwierdzone do stosowania na drogach publicznych.

Dokładnie takie jest przeznaczenie tych żarówek.

Napisano

Kontynuując, czy udało się komuś z Was uzyskać wyraźną granicę światła i cienia przy led-ach zastosowanych w H-4, bądź w H-7 ?

Napisano

 

Ale o czym my mówimy? Bo kolega pytał o to czy żarówkę H4 P43t można zastosować w lampie, która posiada gniazdo H4 P45t. Wy schodzicie na tematy LED i żarówek o wyższej niż dopuszczalna mocy. Pomylił rodzaje oprawek z rodzajami żarówek, bo R2 to nic innego jak poprzednik H4, tyle że elementy świecące znajdują się w próżni, a nie w gazie.

Napisano
1 godzinę temu, danielg539 napisał:

świeciły perfekcyjnie,

Konkretnie były w lustrze, czy w soczewce ?

Bo ja w lustrze dwa przypadki już odesłałem,,,

Napisano

Już na 100% nie pamiętam, ale była to chyba lampa z soczewką.

Napisano

U mnie były też niby porządne za trzy stówy, niby obcinały (dało się regulować), jednak granica była światła i półcienia (co najwyżej). Klient wrócił do H-7 przyznając mi rację, że nie może tak oślepiać ,,,

Napisano (edytowane)

Gdzieś czytałem, że w normalnym reflektorze można uzyskać dobrą granicę światło-cienia, ale nie jest możliwe uzyskanie prawidłowej wiązki w "soczewkach". Sprawdziłem na swoim aucie z soczewkami. Instalowałem Led-y różnych producentów, w różnych cenach (mam dostęp) lecz nigdy nie mogłem uzyskać zadowalającego efektu. Nie wspomnę o module can-bus. A miałem na badaniu młode Fiorino (po 3 latach), gościu zamontował led-y w zwykłe reflektory. Na przyrządzie wyszło w miarę, ale reflektor nie homologowany na taki rodzaj źródła światła - więc negatyw. Zresztą same "żarówki" nie posiadają odpowiedniej homologacji.  

Edytowane przez zbitur
Napisano
3 godziny temu, danielg539 napisał:

Już na 100% nie pamiętam, ale była to chyba lampa z soczewką.

W soczewce idealnie prawie nie zauważyłem,w lustrze dwa przypadki,oba porażka.

  • Lubię 1
Napisano

coś w ten deseń,jeszcze dla ciekawości ten z soczewek wydał na te cuda 240 PLN , a pozostali coś koło 100-120 PLN.Może będzie tak jak ze światłami do jazdy dziennej,za te porządne trzeba trochę położyć,ale Polak bystra bestia za 4 dyszki założy i się cieszy, że oszukał system-ale że jest prawie niewidoczny to już go nie obchodzi.

Napisano (edytowane)
21 godzin temu, Baesler napisał:

Standardowo jest 60/55W

Ale przy żarówkach 12V, przy napięciu 24V standardowa moc 75/70W a bywają też takie 100/90W.

Edytowane przez danielg539
  • 2 weeks later...
Napisano

W temacie lamp LED-owych. Próbuję dokopać się do tego jakie oznaczenie powinny mieć reflektory Ful Led stosowane już w wielu nowych samochodach. Miałem taki nowy pojazd z badaniem na TAXI i z ciekawosci spojrzałem na lampy , a tam na tylnej obudowie było HCR - czyli halogenowe.

Napisano
52 minuty temu, emeryt napisał:

na tylnej obudowie było HCR - czyli halogenowe.

Temat poruszałem 3 lata temu, że brak jest oznaczeń homologacyjnych do lamp LED i nic w tej kwestii się nie zmieniło. Na tabliczkach reflektorów dodatkowo widnieje napis LED a homo jak dla lamp halogenowych.

  • 3 years later...
Napisano (edytowane)

No nieżle , rzeczoznawca i jest oki. To chyba jakieś jaja? Jego władza jest ponad homo ?

Edytowane przez mirek.g
Napisano

pitu-pitu, chlastu-chlastu nie mam rączek jedenastu... no piszo co chco, robio co chco

A i tak finalnie obarczyli tym diagnostę! :lol:

 

Napisano
17 minut temu, Paprock napisał:

A i tak finalnie obarczyli tym diagnostę!

No... na własne życzenie " dał się podejść ".... ech... :smile:

Napisano

Jak tak ma to działać to po co odstępstwa od warunków technicznych? Skoro można ją zastąpić opinią rzeczoznawcy i przyklepaniem życzenia klienta przez diagnostę.

  • Piwo 1
Napisano
12 minut temu, danielg539 napisał:

Jak tak ma to działać to po co odstępstwa od warunków technicznych?

Dokładnie. :piwo

Napisano
Godzinę temu, mirek.g napisał:

Jego władza jest ponad homo ?

No nie, jeszcze musisz łeb nadstawić diagnosta, który "DOPUŚCI DO RUCHU", w razie W to on odpowie bo cała reszta umyje rączki - klient chciał do przebadaliśmy, klient chciał to otrzymał opinię ale to diagnosta pozwolił poruszać się po drogach a nie my :faint:

Napisano
5 minut temu, adam1501 napisał:

w razie W to on odpowie bo cała reszta umyje rączki - klient chciał do przebadaliśmy, klient chciał to otrzymał opinię a

Zapewne  w jwdnym i drugim dokumencie małym druczkiem będzie napisane, że: Pojazd może zostać dopuszczony do ruchu po wykonaniu badania technicznego

Napisano

Finalnie to decyzja diagnosty jest wiążąca i na niego spadnie cała odpowiedzialność. Trzymać się z daleka od takiego dziadostwa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.