danielg539 Napisano 13 Listopad 2018 Napisano 13 Listopad 2018 2 godziny temu, Paprock napisał: Z praktyki tyle wiem, że jak mi ktoś w miejsce "bańki" zapakował "H-4", to poniższe twierdzenie się nie sprawdzało: 14 godzin temu, Baesler napisał: Zamiana wspomnianych żarówek nie miała żadnego wpływu na prawidłowe ustawienie reflektorów. Potwierdzam, że granica światła i cienia nie była prawidłowa. 2 godziny temu, biker100 napisał: Tylko dla off-road użytkowania, nie zatwierdzone do stosowania na drogach publicznych. Dokładnie takie jest przeznaczenie tych żarówek. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 13 Listopad 2018 Napisano 13 Listopad 2018 Kontynuując, czy udało się komuś z Was uzyskać wyraźną granicę światła i cienia przy led-ach zastosowanych w H-4, bądź w H-7 ? Cytuj
danielg539 Napisano 13 Listopad 2018 Napisano 13 Listopad 2018 Tak, świeciły perfekcyjnie, wizualnie to były takie ledy: https://allegro.pl/mocne-ledowe-zarowki-cree-h7-vertex-50w-radiator-i7403396929.html Cytuj
aboz Napisano 13 Listopad 2018 Napisano 13 Listopad 2018 Ale o czym my mówimy? Bo kolega pytał o to czy żarówkę H4 P43t można zastosować w lampie, która posiada gniazdo H4 P45t. Wy schodzicie na tematy LED i żarówek o wyższej niż dopuszczalna mocy. Pomylił rodzaje oprawek z rodzajami żarówek, bo R2 to nic innego jak poprzednik H4, tyle że elementy świecące znajdują się w próżni, a nie w gazie. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 13 Listopad 2018 Napisano 13 Listopad 2018 1 godzinę temu, danielg539 napisał: świeciły perfekcyjnie, Konkretnie były w lustrze, czy w soczewce ? Bo ja w lustrze dwa przypadki już odesłałem,,, Cytuj
danielg539 Napisano 13 Listopad 2018 Napisano 13 Listopad 2018 Już na 100% nie pamiętam, ale była to chyba lampa z soczewką. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 13 Listopad 2018 Napisano 13 Listopad 2018 U mnie były też niby porządne za trzy stówy, niby obcinały (dało się regulować), jednak granica była światła i półcienia (co najwyżej). Klient wrócił do H-7 przyznając mi rację, że nie może tak oślepiać ,,, Cytuj
zbitur Napisano 13 Listopad 2018 Napisano 13 Listopad 2018 (edytowane) Gdzieś czytałem, że w normalnym reflektorze można uzyskać dobrą granicę światło-cienia, ale nie jest możliwe uzyskanie prawidłowej wiązki w "soczewkach". Sprawdziłem na swoim aucie z soczewkami. Instalowałem Led-y różnych producentów, w różnych cenach (mam dostęp) lecz nigdy nie mogłem uzyskać zadowalającego efektu. Nie wspomnę o module can-bus. A miałem na badaniu młode Fiorino (po 3 latach), gościu zamontował led-y w zwykłe reflektory. Na przyrządzie wyszło w miarę, ale reflektor nie homologowany na taki rodzaj źródła światła - więc negatyw. Zresztą same "żarówki" nie posiadają odpowiedniej homologacji. Edytowane 13 Listopad 2018 przez zbitur Cytuj
crackers Napisano 13 Listopad 2018 Napisano 13 Listopad 2018 3 godziny temu, danielg539 napisał: Już na 100% nie pamiętam, ale była to chyba lampa z soczewką. W soczewce idealnie prawie nie zauważyłem,w lustrze dwa przypadki,oba porażka. 1 Cytuj
JANUSZ60 Napisano 14 Listopad 2018 Napisano 14 Listopad 2018 Czyli podobnie jak chińskie ksenony ,,, Cytuj
crackers Napisano 14 Listopad 2018 Napisano 14 Listopad 2018 coś w ten deseń,jeszcze dla ciekawości ten z soczewek wydał na te cuda 240 PLN , a pozostali coś koło 100-120 PLN.Może będzie tak jak ze światłami do jazdy dziennej,za te porządne trzeba trochę położyć,ale Polak bystra bestia za 4 dyszki założy i się cieszy, że oszukał system-ale że jest prawie niewidoczny to już go nie obchodzi. Cytuj
Baesler Napisano 18 Listopad 2018 Napisano 18 Listopad 2018 Dnia 13.11.2018 o 08:33, biker100 napisał: OPIS PRODUKTU Moc:24 v P45t 100/90 w Jasne Serii. https://pl.aliexpress.com/item/New-XENCN-H4-P45t-24V-100-90W-3200K-Clear-Series-Offroad-Standard-Truck-Head-Lights-Halogen/1598432289.html Ta ma za dużą moc. Standardowo jest 60/55W i o żarówki o takiej właśnie mocy mi chodzi z tym, że H4 P45T. Cytuj
danielg539 Napisano 19 Listopad 2018 Napisano 19 Listopad 2018 (edytowane) 21 godzin temu, Baesler napisał: Standardowo jest 60/55W Ale przy żarówkach 12V, przy napięciu 24V standardowa moc 75/70W a bywają też takie 100/90W. Edytowane 19 Listopad 2018 przez danielg539 Cytuj
emeryt Napisano 29 Listopad 2018 Napisano 29 Listopad 2018 W temacie lamp LED-owych. Próbuję dokopać się do tego jakie oznaczenie powinny mieć reflektory Ful Led stosowane już w wielu nowych samochodach. Miałem taki nowy pojazd z badaniem na TAXI i z ciekawosci spojrzałem na lampy , a tam na tylnej obudowie było HCR - czyli halogenowe. Cytuj
danielg539 Napisano 29 Listopad 2018 Napisano 29 Listopad 2018 52 minuty temu, emeryt napisał: na tylnej obudowie było HCR - czyli halogenowe. Temat poruszałem 3 lata temu, że brak jest oznaczeń homologacyjnych do lamp LED i nic w tej kwestii się nie zmieniło. Na tabliczkach reflektorów dodatkowo widnieje napis LED a homo jak dla lamp halogenowych. Cytuj
cezary Napisano 29 Marzec 2022 Napisano 29 Marzec 2022 Temat "ledów" powraca. LEDy zamiast żarówek legalne w Polsce – co trzeba zrobić? (auto-swiat.pl) Cytuj
mirek.g Napisano 29 Marzec 2022 Napisano 29 Marzec 2022 (edytowane) No nieżle , rzeczoznawca i jest oki. To chyba jakieś jaja? Jego władza jest ponad homo ? Edytowane 29 Marzec 2022 przez mirek.g Cytuj
Paprock Napisano 29 Marzec 2022 Napisano 29 Marzec 2022 pitu-pitu, chlastu-chlastu nie mam rączek jedenastu... no piszo co chco, robio co chco A i tak finalnie obarczyli tym diagnostę! Cytuj
leski66 Napisano 29 Marzec 2022 Napisano 29 Marzec 2022 17 minut temu, Paprock napisał: A i tak finalnie obarczyli tym diagnostę! No... na własne życzenie " dał się podejść ".... ech... Cytuj
danielg539 Napisano 29 Marzec 2022 Napisano 29 Marzec 2022 Jak tak ma to działać to po co odstępstwa od warunków technicznych? Skoro można ją zastąpić opinią rzeczoznawcy i przyklepaniem życzenia klienta przez diagnostę. 1 Cytuj
leski66 Napisano 29 Marzec 2022 Napisano 29 Marzec 2022 12 minut temu, danielg539 napisał: Jak tak ma to działać to po co odstępstwa od warunków technicznych? Dokładnie. Cytuj
adam1501 Napisano 29 Marzec 2022 Napisano 29 Marzec 2022 Godzinę temu, mirek.g napisał: Jego władza jest ponad homo ? No nie, jeszcze musisz łeb nadstawić diagnosta, który "DOPUŚCI DO RUCHU", w razie W to on odpowie bo cała reszta umyje rączki - klient chciał do przebadaliśmy, klient chciał to otrzymał opinię ale to diagnosta pozwolił poruszać się po drogach a nie my Cytuj
danielg539 Napisano 29 Marzec 2022 Napisano 29 Marzec 2022 5 minut temu, adam1501 napisał: w razie W to on odpowie bo cała reszta umyje rączki - klient chciał do przebadaliśmy, klient chciał to otrzymał opinię a Zapewne w jwdnym i drugim dokumencie małym druczkiem będzie napisane, że: Pojazd może zostać dopuszczony do ruchu po wykonaniu badania technicznego Cytuj
Rafi90 Napisano 29 Marzec 2022 Napisano 29 Marzec 2022 Finalnie to decyzja diagnosty jest wiążąca i na niego spadnie cała odpowiedzialność. Trzymać się z daleka od takiego dziadostwa Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.