Seba93 Napisano 4 Maj 2011 Share Napisano 4 Maj 2011 Witam, przejdę od razu do rzeczy, chce kupić malucha, wymiana silnika na tą sama pojemność tylko ze nie z auta ale moto a dokładnie honda cbr 600 ok. 100KM, napęd przeniesiony na zębatkę łańcuchem, tył zawieszenie wielo wachaczowe coś takiego: Amortyzatory z golfa, przód wzmocniony wahacz i inne amortyzatory, tył tarcza hamulcowa z 6 tłoczkowym zaciskiem, przód tarczówki, tył piasty golf lub coś podobnego, napęd z zębatki przeniesiony tak jak w golfie 2 pół osie. To raczej wszystko ze strony mechanicznej, i tutaj teraz moje pytanie jak to wygląda z zarejestrowaniem, pojemność jest ta sama ale moc jest inna, zawieszenie jest inne, czy to w ogóle dało by radę coś takiego dopuścić do ruchu, jak macie jakieś pytania pytajcie śmiało odpowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz1971 Napisano 4 Maj 2011 Share Napisano 4 Maj 2011 Pytań nie ma żadnych , wszystkie opisane przez Ciebie przeróbki są niezgodne z przepisami, więc nie ma szans na pozytywny wynik BT. Tak przerobionym samochodem możesz poruszać się np po torze. Ewentualnie wystąpić do ITS a wydanie homologacji na te wszystkie przeróbki ale finansowo pewnie przekroczyło by to budżet prawie nowego samochodu sportowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 4 Maj 2011 Share Napisano 4 Maj 2011 To nie jest wymiana silnika tylko poważna zmiana konstrukcji. Przy tak poważnych zmianach będzie problem z dopuszczeniem do ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Maj 2011 Share Napisano 4 Maj 2011 Kwadratura koła. Nie istnieje przepis wprost zabraniający takich zmian (choć wystarczył by prosty zabieg w przepisach, polegający na zamieszczeniu zapisu, że zmienione parametry techniczne nie mogą przekroczyć wartości nominalnych określonych dla tego typu w homologacji producenta... No ale - z drugiej strony - nie znam normalnego diagnosty, który klepnął by takie badanie - z prostej przyczyny: nie istnieje w przepisach taki sposób badania i aparatura określona przepisami, która pozwoliłaby określić, czy takie zmiany są ciągle zgodne z przepisami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 4 Maj 2011 Share Napisano 4 Maj 2011 tył tarcza hamulcowa z 6 tłoczkowym zaciskiem, przód tarczówki, samodzielne przeróbki układu hamulcowego = N cbdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seba93 Napisano 5 Maj 2011 Autor Share Napisano 5 Maj 2011 Czyli nie opłaca sie tego robic. A takie pytanie jakie sa wymagania, i kogo bym musiał odwiedzić zeby zarejestrować pojazd typu SAM. tzw cos takiego: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 5 Maj 2011 Share Napisano 5 Maj 2011 Musisz skontaktować się z diagnostą gdzie planujesz dokonać BT takiego pojazdu i z nim ustalić w co ma być wyposażony, jak ma zostać sklasyfikowany i czy będzie potrzebna opinia rzeczoznawcy czy nie, ponieważ każdy na takie "rzeczy" ma inne spojrzenie i wymagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.