Skocz do zawartości

Zmiany wg PoRD pytanie


szombi

Rekomendowane odpowiedzi

Art.66 pkt 4 Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji lub decyzja zwalniająca pojazd z

homologacji,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność

gospodarczą w tym zakresie.

Zastanawiem sie czy podpunty a i b należy traktować razem czy stanowią dwa oddzielne wyłączenia ppkt 6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa to 2 odrębne przypadki.

Jeśli na pojazd (samochód osobowy) zostało wydane świadectwo homologacji a następnie zmieniono rodzaj pojazdu na ciężarowy to chcąc spowrotem zmienić rodzaj na osobowy wystarczy przedstawić ŚH ?? W ppkt a) nie ma zapisu że musi to być uprawniony przedsiębiorca. Jeśli dobrze myśle to zmieniając rodzaj pojazdu z ciężarowego na osobowy w pojeżdzie który uprzednio był osobowy ,a jedyna zmiana to montaż kratki, która w osobówce zabroniona nie jest to na taką zmiane oświadczenie przedsiębiorcy nie powinno być wymagane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na pojazd (samochód osobowy) zostało wydane świadectwo homologacji a następnie zmieniono rodzaj pojazdu na ciężarowy to chcąc spowrotem zmienić rodzaj na osobowy wystarczy przedstawić ŚH ??

 

Nie nie wystarczy, bo po dokonaniu zmian ŚH straciło swą ważność a zmiana powrotna nie powoduje, że znowu jest ono ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie wystarczy, bo po dokonaniu zmian ŚH straciło swą ważność a zmiana powrotna nie powoduje, że znowu jest ono ważne.

Dzięki jest to dla mnie wystarczający argument.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie wystarczy, bo po dokonaniu zmian ŚH straciło swą ważność

Moim zdaniem nie jest to wcale tak oczywiste ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Nie nie wystarczy, bo po dokonaniu zmian ŚH straciło swą ważność

Moim zdaniem nie jest to wcale tak oczywiste ,,,

To jest bardzo ciekawy temat!

Czy możesz rozwinąć tę myśl?

Mój problem jest następujący:

- mam Hondę CRV z kratką (zarejestrowana jako ciężarowy, 4 osobowy, wielozadaniowy)

- chciałbym pozbyć się kratki (tu wszystko wiadomo co i jak trzeba zrobić)

- jednak chciałbym móc przywrócić kratkę (i rejestrację na taką, którą mam dziś) gdy znów będzie można odliczać vat od paliwa

W ostatnim punkcie mam duże rozbieżności:

- pani w WK twierdzi, że nie ma problemu, że procedura jest identyczna jak przy wymontowywaniu kratki (jakoś jej nie ufam...)

- pan w Stacji Kontroli twierdzi, że to nie jest takie proste i że nie wie czy to się da zrobić bo nikt jeszcze u niego tego nie robił

Co o tym wszystkim sądzicie?

--

Cooba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- pani w WK twierdzi, że nie ma problemu, że procedura jest identyczna jak przy wymontowywaniu kratki (jakoś jej nie ufam...)

- pan w Stacji Kontroli twierdzi, że to nie jest takie proste i że nie wie czy to się da zrobić bo nikt jeszcze u niego tego nie robił

 

 

Jaki problem Pani w WK dobrze mówi (nie bądź taki nieufny wobec kobiet :D )

Jak z ciężarowego można zrobić osobowy to z osobowego ciężarowy też się da zwłaszcza że to samo auto było kiedyś ciężarowe :lol: To jest moje zdanie ktoś może mieć inne jak to w Polsce gdzie jest dówch Polaków tam są 3 zdania na ten sam temat :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z ciężarowego można zrobić osobowy to z osobowego ciężarowy też się da zwłaszcza że to samo auto było kiedyś ciężarowe

 

Generalnie to można tak zrobić, tylko trzeba być tego świadomym, że ponowny powrót do samochodu ciężarowego nie musi oznaczać, że pojazd powrócił do parametrów zawartych w świadectwie homologacji. Pierwotnie pojazd mógł być zhomologowany jako ciężarowy VAN, nzstępnie był to osobowm vanem a na koniec staje sie cięzarowym furgonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to można tak zrobić, tylko trzeba być tego świadomym, że ponowny powrót do samochodu ciężarowego nie musi oznaczać, że pojazd powrócił do parametrów zawartych w świadectwie homologacji.

 

Bardziej bym to rozpatrywał pod kątem tego, że nie spełnia vat2 i odpis był dokonywany na podstawie homologacji fabrycznej producenta. I teraz pytanie czy po zmianach w te i wewte US nie przyjmie, że w/w homo nie jest juz ważna i trzeba uzyskać adnotacje vat, a tej wiadomo - nie uzyska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy po zmianach w te i wewte US nie przyjmie, że w/w homo nie jest juz ważna

 

To właśnie miałem na myśli.

 

Pozostaje pytanie czy US załapie że były robione zmiany jeżeli im pokaże DR z takimi samymi danymi jak w homo

US z tym załapywaniem nie musi się spieszyć, bo czym poźniej załapie to tym więcej zarobi na wegzekwowaniu kary :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z ciężarowego można zrobić osobowy to z osobowego ciężarowy też się da zwłaszcza że to samo auto było kiedyś ciężarowe

 

Generalnie to można tak zrobić, tylko trzeba być tego świadomym, że ponowny powrót do samochodu ciężarowego nie musi oznaczać, że pojazd powrócił do parametrów zawartych w świadectwie homologacji. Pierwotnie pojazd mógł być zhomologowany jako ciężarowy VAN, nzstępnie był to osobowm vanem a na koniec staje sie cięzarowym furgonem.

 

Nie do końca rozumiem różnicę między ciężarowym VAN-em, osobowym VAN-em i ciężarowym furgonem... Z mojego punktu widzenia wygląda to tak:

- wykręcam kratkę i mocuję pas w miejsce, z którego został wymontowany

- gdy przywracają odpisy VAT-u od paliwa, wkręcam kratkę w dokładnie to samo miejsce i demontuję pas

Nie zmieniają się żadne inne parametry. Nie mam żadnych podłokietników na tylnej kanapie, nie ruszam foteli w ogóle. Mówimy de facto o 6 śrubach trzymających kratę i mocowaniu pasa (sam pas i miejsce montażowe w suficie są fabryczne).

Czy to robi jakąś różnicę?

 

[ Dodano: 21-06-2011, 16:17 ]

Pozostaje pytanie czy US załapie że były robione zmiany jeżeli im pokaże DR z takimi samymi danymi jak w homo.

 

Zapewne na podstawie DR się nie połapie... jednak wystarczy rzut oka w Kartę Pojazdu...

Poza tym czuję, że jednak kluczowa w tej sprawie będzie ponowna rejestracja samochodu jako ciężarowy. Szczerze mówiąc, mając pewność, że uda mi się zarejestrować ponownie samochód jako ciężarowy zaryzykowałbym spór z US.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaryzykowałbym spór z US.

Jeżeli masz firmę to radzę się trzy razy dobrze zastanowić zanim podejmiesz takowe ryzyko, pan Kluska też zaryzykował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pan Kluska też zaryzykował...

adam1501, -w tym akurat przypadku jak się nie mylę to nie tylko US maczał palce zeby p.Kluskę "uziemić"... :x Co nie zmienia faktu zeby jednak z tym urzędem raczej na "wojnę"się nie wybierac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem różnicę między ciężarowym VAN-em, osobowym VAN-em i ciężarowym furgonem...

 

Z technicznego punktu widzenia różnicy praktycznie nie ma żadnej ale przepisy skarbowe wprowadzaja pewne ograniczenia w podrodzajach pojazdów (np. pojazd spełniający VAT-1 musi być podrodzaju van lub wielozadaniowy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.