Krisgo Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 Proszę o opinie czy poniższy pojazd spełnia warunki techniczne i podlega w Polsce rejestracji (Iveco AD410T44W 10X8) http://www.truck1-pl.com/_TPL_auto_726439_Ciezarowka_Wywrotka_Iveco_AD410T44W_10X8_KIPPER.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 Nie spełnia WT i może być zarejestrowany tylko w przypadku uzyskania odstępstwa wydanego przez MI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 Nie spełnia WT i może być zarejestrowany tylko w przypadku uzyskania odstępstwa wydanego przez MI. Dobrze gada-tylko i wyłącznie odstępstwo go ratuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisgo Napisano 31 Maj 2011 Autor Share Napisano 31 Maj 2011 wg. MI " ilość osi w pojeździe, nie jest warunkiem technicznym w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowy oraz wydanych do niej aktów wykonawczych" nie jest warunkiem technicznym więc nie może być odstępstwa od warunków technicznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boras205 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 Z osiami może i tak jest natomiast jeśli DMC tego wynalazku to 49t. to nie łapie się na warunki techniczne nawet gdyby był zestawem z naczepą do przewożenia kontenerów (44t.). Takie jest moje zdanie. [ Dodano: 31-05-2011, 12:37 ] Więc znowu zostają "odstępstwa" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 wg. MI " ilość osi w pojeździe, nie jest warunkiem technicznym w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowy Nawet gdyby tak było ( z czym się nie zgadzam), to można wystąpić o odstępstwo na DMC pojazdu, bo ograniczenie DMC 5 osiowej wywrotki do 32 t spowoduje, że jej ładowność będzie zblizona do ładowności pojazdu 3 osiowego. Zresztą samo ustalenie DMC takiego pojazdu jest kwestja dyskusyjną bo Dz U 32 nie podaje wartości dla pojazdu 5 osiowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 może być zarejestrowany tylko w przypadku uzyskania odstępstwa wydanego przez MI Od którego paragrafu ma otrzymać odstępstwo odnośnie tych osi? Bo rozumiem, że dostanie N za niespełnienie warunków określonych w.... Więc znowu zostają "odstępstwa" Również poproszę od którego § ma otrzymać owo odstępstwo, w przypadku masy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 wg. MI " ilość osi w pojeździe, nie jest warunkiem technicznym w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowy oraz wydanych do niej aktów wykonawczych" Z czego ten cytat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 z MI. mnie też tak odpisali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 PS Z informacji zawartych obok zdięcia wynika, że DMC tego pojazdu wynosi 49 t, a masa własna 20,37 t zatem jeśli ograniczymy DMC pojazdu do wartości przewidzianej dla pojazdu 4 osiowego to to Iveco będzie miało 11,63 t ładowności, czyli mniej niż przeciętna wywrotka 3 osiowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 zatem jeśli ograniczymy DMC pojazdu do wartości przewidzianej dla pojazdu 4 osiowego Dlaczego mamy ograniczać do tego parametru, który jest dla jednoznacznie określonego pojazdu, jeżeli już to należałoby DMC określić ze względu na dopuszczalne naciski osi i wówczas DMC wyjdzie taka jaką ma konstrukcyjnie i nie złamie się żadnego zakazu, bo nie ma zakazu rejestrowania pojazdu pięcio-osiowego, jak również nikt nie napisał, że zabrania się rejestrowania pojazdu o DMC większym niż 32t dla "solówki". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boras205 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 Przy tym pojeździew nie podano szerokości, a być może tu też jest przekroczenie. A wszystko w tym temacie zawarte jest w: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposaŜenia1 z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz.U. 2003 Nr 32, poz. 262) Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. Nr 98, poz. 602, z późn. zm.) zarządza się, co następuje: Dział II. Wymiary, masy i naciski osi pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 Dlaczego mamy ograniczać do tego parametru, który jest dla jednoznacznie określonego pojazdu, jeżeli już to należałoby DMC określić ze względu na dopuszczalne naciski osi Może by to zastosować przez analogje do pojazdu 4-ro osiowego! Wówczas jego DMC wynosiło by jakieś 43 t (10t+10t+11,5t+11,5t)! Tylko dlaczego w DZ U 32 jest 32t? adam1501, chyba nie tędy droga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 według mnie powinno być odstępstwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 Może by to zastosować przez analogje do pojazdu 4-ro osiowego! Nie możesz zastosować analogii, bo pojazd czteroosiowy jest określony w przepisach jednoznacznie, natomiast ustawodawcy nie pomyśleli co uczynić z tworem pięcioosiowym bo nie zabronili takich konstrukcji, jak również nie określono w przepisach jaką maksymalną DMC może posiadać pojazd poruszający się po drogach publicznych. Gdyby było określone, że pojazd nie może przekroczyć 44t bez względu na to czy to jest zespół czy "solo" w ruchu drogowym to byłaby jasność, że powyżej tej wartości wszelkie twory muszą mieć odstępstwo przy dopuszczeniu, a tak to mamy standardowo po polsku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 z MI. mnie też tak odpisali Ale co z MI? Macie jakiś dokument na to? Możecie wrzucić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 słuchajcie nie możemy zrobić ograniczenia do 32t gdyż dotyczy on innego pojazdu niż pięcio osiowy dziś nwłaśnie na ten temat walcze z ministerstwem od rana w sprawie dokładnie takiej ciężarówki jak w temacie,powiedzieli że są dwa wyjścia ograniczyć do 32t lub pisać odstępstwo na 49t , ograniczasz na własne ryzyko w razie czego nie wystawią żadnego pisma jakie jest ich stanowisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 powiedzieli że są dwa wyjścia ograniczyć do 32t lub pisać odstępstwo na 49t A na te 49t to od jakiego § dają odstępstwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 właśnie od żadnego [ Dodano: 31-05-2011, 15:45 ] odstępstwa na liczbę osi nie ma sensu pisać bo odpowiedzi takie jak wyżej dają od 1,5 roku [ Dodano: 31-05-2011, 15:47 ] czekam na kolejną odpowiedź z departamentu bo ciągle konsultują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 31 Maj 2011 Share Napisano 31 Maj 2011 to żeby było wiadomo o czym mowa, gdy ogłoszenie zniknie a gdyby się nie wyświetlał to jest na chomiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 dobre dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudkowski Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 Wykonywałem PT Terberga 5 osiowego i klient uzyskał ostepstwo na liczbe osi i DMC.W piśmie do MI klient wystąpił z odstepstem na liczbe osi oraz ustalenie dmc administracyjnego dla tego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 Wykonywałem PT Terberga 5 osiowego i klient uzyskał ostepstwo na liczbe osi i DMC.W piśmie do MI klient wystąpił z odstepstem na liczbe osi oraz ustalenie dmc administracyjnego dla tego pojazdu. No bo MI daje odstępstwa wybiórczo. Znam przypadek kiedy pewna naczepa specjalna sprowadzona z zagranicy uzyskała odstępstwo na jakieś tam parametry nie pamiętam dokładnie, a za parę miesięcy druga taka sama naczepa (ten sam typ i model) takiego odstępstwa nie uzyskała i jeszcze MI chciało namiary na tą poprzednią naczepę żeby jej cofnąć odstępstwo ale tu nastąpiła "pomroczność jasna" i sprawa umarła śmiercią naturalną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisgo Napisano 1 Czerwiec 2011 Autor Share Napisano 1 Czerwiec 2011 I jakie DMC dministracyjne podało MI? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 i jeszcze MI chciało namiary na tą poprzednią naczepę żeby jej cofnąć odstępstwo Bzdura Ciekawe na podstawie czego by to cofnęli Nie tak łatwo "cofnąć" własną decyzję administracyjną nie kręcąc bata na samego siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.