Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie spełnia WT i może być zarejestrowany tylko w przypadku uzyskania odstępstwa wydanego przez MI.

Napisano
Nie spełnia WT i może być zarejestrowany tylko w przypadku uzyskania odstępstwa wydanego przez MI.

 

Dobrze gada-tylko i wyłącznie odstępstwo go ratuje

Napisano

wg. MI " ilość osi w pojeździe, nie jest warunkiem technicznym w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowy oraz wydanych do niej aktów wykonawczych"

nie jest warunkiem technicznym więc nie może być odstępstwa od warunków technicznych :D

Napisano

Z osiami może i tak jest natomiast jeśli DMC tego wynalazku to 49t. to nie łapie się na warunki techniczne nawet gdyby był zestawem z naczepą do przewożenia kontenerów (44t.). Takie jest moje zdanie.

 

[ Dodano: 31-05-2011, 12:37 ]

Więc znowu zostają "odstępstwa"

Napisano
wg. MI " ilość osi w pojeździe, nie jest warunkiem technicznym w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowy

Nawet gdyby tak było ( z czym się nie zgadzam), to można wystąpić o odstępstwo na DMC pojazdu, bo ograniczenie DMC 5 osiowej wywrotki do 32 t spowoduje, że jej ładowność będzie zblizona do ładowności pojazdu 3 osiowego.

Zresztą samo ustalenie DMC takiego pojazdu jest kwestja dyskusyjną bo Dz U 32 nie podaje wartości dla pojazdu 5 osiowego.

Napisano
może być zarejestrowany tylko w przypadku uzyskania odstępstwa wydanego przez MI

Od którego paragrafu ma otrzymać odstępstwo odnośnie tych osi? Bo rozumiem, że dostanie N za niespełnienie warunków określonych w....

Więc znowu zostają "odstępstwa"

Również poproszę od którego § ma otrzymać owo odstępstwo, w przypadku masy?

Napisano
wg. MI " ilość osi w pojeździe, nie jest warunkiem technicznym w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowy oraz wydanych do niej aktów wykonawczych"

 

Z czego ten cytat?

Napisano

PS

Z informacji zawartych obok zdięcia wynika, że DMC tego pojazdu wynosi 49 t, a masa własna 20,37 t zatem jeśli ograniczymy DMC pojazdu do wartości przewidzianej dla pojazdu 4 osiowego to to Iveco będzie miało 11,63 t ładowności, czyli mniej niż przeciętna wywrotka 3 osiowa.

Napisano
zatem jeśli ograniczymy DMC pojazdu do wartości przewidzianej dla pojazdu 4 osiowego

Dlaczego mamy ograniczać do tego parametru, który jest dla jednoznacznie określonego pojazdu, jeżeli już to należałoby DMC określić ze względu na dopuszczalne naciski osi i wówczas DMC wyjdzie taka jaką ma konstrukcyjnie i nie złamie się żadnego zakazu, bo nie ma zakazu rejestrowania pojazdu pięcio-osiowego, jak również nikt nie napisał, że zabrania się rejestrowania pojazdu o DMC większym niż 32t dla "solówki".

Napisano

Przy tym pojeździew nie podano szerokości, a być może tu też jest przekroczenie. A wszystko w tym temacie zawarte jest w:

 

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów

oraz zakresu ich niezbędnego wyposaŜenia1

z dnia 31 grudnia 2002 r. (Dz.U. 2003 Nr 32, poz. 262)

Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. Nr 98, poz. 602, z

późn. zm.) zarządza się, co następuje:

 

Dział II. Wymiary, masy i naciski osi pojazdu

Napisano
Dlaczego mamy ograniczać do tego parametru, który jest dla jednoznacznie określonego pojazdu, jeżeli już to należałoby DMC określić ze względu na dopuszczalne naciski osi

 

Może by to zastosować przez analogje do pojazdu 4-ro osiowego! Wówczas jego DMC wynosiło by jakieś 43 t (10t+10t+11,5t+11,5t)! Tylko dlaczego w DZ U 32 jest 32t?

adam1501, chyba nie tędy droga.

Napisano
Może by to zastosować przez analogje do pojazdu 4-ro osiowego!

Nie możesz zastosować analogii, bo pojazd czteroosiowy jest określony w przepisach jednoznacznie, natomiast ustawodawcy nie pomyśleli co uczynić z tworem pięcioosiowym bo nie zabronili takich konstrukcji, jak również nie określono w przepisach jaką maksymalną DMC może posiadać pojazd poruszający się po drogach publicznych. Gdyby było określone, że pojazd nie może przekroczyć 44t bez względu na to czy to jest zespół czy "solo" w ruchu drogowym to byłaby jasność, że powyżej tej wartości wszelkie twory muszą mieć odstępstwo przy dopuszczeniu, a tak to mamy standardowo po polsku...

Napisano
z MI. mnie też tak odpisali :)

 

Ale co z MI? Macie jakiś dokument na to? Możecie wrzucić?

Napisano

słuchajcie nie możemy zrobić ograniczenia do 32t gdyż dotyczy on innego pojazdu niż pięcio osiowy dziś nwłaśnie na ten temat walcze z ministerstwem od rana w sprawie dokładnie takiej ciężarówki jak w temacie,powiedzieli że są dwa wyjścia ograniczyć do 32t lub pisać odstępstwo na 49t , ograniczasz na własne ryzyko w razie czego nie wystawią żadnego pisma jakie jest ich stanowisko :razz:

Napisano
powiedzieli że są dwa wyjścia ograniczyć do 32t lub pisać odstępstwo na 49t

A na te 49t to od jakiego § dają odstępstwo?

Napisano

właśnie od żadnego :-D

 

[ Dodano: 31-05-2011, 15:45 ]

odstępstwa na liczbę osi nie ma sensu pisać bo odpowiedzi takie jak wyżej dają od 1,5 roku

 

[ Dodano: 31-05-2011, 15:47 ]

czekam na kolejną odpowiedź z departamentu bo ciągle konsultują :razz:

Napisano

ChomikImage.aspx?k=1339643&t=634424776222017340&id=647273405&vid=673990182&loc=PL

to żeby było wiadomo o czym mowa, gdy ogłoszenie zniknie

 

a gdyby się nie wyświetlał to jest na chomiku :D

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

Wykonywałem PT Terberga 5 osiowego i klient uzyskał ostepstwo na liczbe osi i DMC.W piśmie do MI klient wystąpił z odstepstem na liczbe osi oraz ustalenie dmc administracyjnego dla tego pojazdu.

Napisano
Wykonywałem PT Terberga 5 osiowego i klient uzyskał ostepstwo na liczbe osi i DMC.W piśmie do MI klient wystąpił z odstepstem na liczbe osi oraz ustalenie dmc administracyjnego dla tego pojazdu.

 

No bo MI daje odstępstwa wybiórczo. Znam przypadek kiedy pewna naczepa specjalna sprowadzona z zagranicy uzyskała odstępstwo na jakieś tam parametry nie pamiętam dokładnie, a za parę miesięcy druga taka sama naczepa (ten sam typ i model) takiego odstępstwa nie uzyskała :lol::lol: i jeszcze MI chciało namiary na tą poprzednią naczepę żeby jej cofnąć odstępstwo ale tu nastąpiła "pomroczność jasna" i sprawa umarła śmiercią naturalną :evil:

Napisano
i jeszcze MI chciało namiary na tą poprzednią naczepę żeby jej cofnąć odstępstwo

 

Bzdura :) Ciekawe na podstawie czego by to cofnęli ;) Nie tak łatwo "cofnąć" własną decyzję administracyjną nie kręcąc bata na samego siebie :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.