Qnick Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 Bzdura Ciekawe na podstawie czego by to cofnęli Nie wiem na podstawie czego nasze przepisy są jakie są sam o tym wiesz najlepiej, dlatego żeby nie kusić losu nastąpiła amnezja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 No dlatego, że wiem jakie sa przepisy to powiem Ci tylko, że wiem, żeby nie "cofnęli" w praktyce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 Może i tak by było jak piszesz ale po co się denerwować i szarpać uznano że "skleroza" będzie najszybsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 taka decyzję macie? [ Dodano: 01-06-2011, 10:02 ] mam właśnie zamiar wysłać wniosek o ustalenie dmc administracyjnego dla tej wywrotki decyzja.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 mam właśnie zamiar wysłać wniosek o ustalenie dmc administracyjnego dla tej wywrotki Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 A wystarczyło by tylko zaktualizować rozporządzenie o warynkach technicznych, w którym dosłownie jednym zdaniem można rozwiązać wszystkie nieścisłości. Ale po co? Jeśli dzięki temu jest tyle spraw uzasadniających poziom zatrudnienia w MI.... A przy okazji można by było przeredagować ten zapis bo jest strasznie irytujący."8) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 Wykonywałem PT Terberga 5 osiowego i klient uzyskał ostepstwo na liczbe osi i DMC.W piśmie do MI klient wystąpił z odstepstem na liczbe osi oraz ustalenie dmc administracyjnego dla tego pojazdu. Masz może to pismo? Bo ciekawi mnie od jakiego § ma odstępstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 właśnie od jakiego paragrafu [ Dodano: 01-06-2011, 11:46 ] no i mam napisać wniosek o odstępstwo z paragrafu dla ciężarówki 4 osiowej dobre co dopuszczalne naciski osi po ograniczać do administracyjnych a na dmc odstępstwo takie wskazówki z departamentu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 A kiedyś stwierdzili, że nie będzie odstępstw od mas. A jaką wartość podać jako tę, od której chcemy uzyskać odstępstwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 w tym przypadku od 49 ton bo naciski administracyjne nie są przekroczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 wg. MI " ilość osi w pojeździe, nie jest warunkiem technicznym w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowy oraz wydanych do niej aktów wykonawczych" nie jest warunkiem technicznym więc nie może być odstępstwa od warunków technicznych Więc niech szanowne MI wskaże konkretny przepis na podstawie którego należy określić DMC takiego pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 w tym przypadku od 49 ton Czyli trzeba wystawić zaświadczenie z BT z wynikiem N. Teraz jest pytanie, którego § nie spełnia aby móc wydać takowe zaświadczenie, aby mógł napisać do MI, że chce uzyskać odstępstwo od § warunków technicznych. Skoro nie można dać N bo nie przekracza żadnego z § to od jakiego § ma dostać odstępstwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 właśnie mówili że z paragrafu dla 4 osiowej [ Dodano: 01-06-2011, 15:46 ] ja bym dmc konstrukcyjną określił 49ton dalej administracyjną 32tony naciski takie jakie są i wynik P skoro liczba osi nie jest ważna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 dmc konstrukcyjną określił 49ton dalej administracyjną 32tony Dlaczego administracyjną 32t skoro jest ona przypisana dla innego pojazdu, sądzę, że powinno pozostać administracyjnie i konstrukcyjnie tyle ile wynika z maksymalnych nacisków osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 dobrze tylko gdzie jest napisane w warunkach że tak możesz zrobić i nie jest napisane że można zastosować 32t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 Nie możesz zastosować 32t bo to nie jest pojazd czteroosiowy, więc jego ten zapis nie dotyczy (mało tego nie dotyczy ten zapis nawet pojazdu czteroosiowego, który nie posiada dwóch osi kierowanych lub ... innych opisanych tam składowych). Dowcip polega na tym, że przez tyle lat wszyscy wielcy specjaliści tworzący dla nas przepisy wiedząc o istnieniu takich pojazdów nie określili jasnych i jednoznacznych zapisów co z nimi robić. Wystarczyłoby jak tu już ktoś powiedział jedno zdanie w warunkach technicznych o osiach bądź maksymalnej masie żeby już było jaśniej ale po co.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dudkowski Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 W przypadku Terberga okresliłem tylko masy i naciski kontrukcyjne.W DIPie pola admistracyjne zostawiłem puste.W opisie pojazdu podałem liczbę osi napedowych,skretnych.Odstępstwo wystawione na liczbę osi pojazdu,klient wystapił o ustalenie dmc admin./kontr 62000 adm holandii 50000/.Dokumenty z opisem zdjęciami poszły i jakoś poszło pozytywnie /nikt nie dzwonił z pretensjami że badanie zostało zle wykonane.Bardzo pomocny był Pan Czesław Wróblewski z Bydgoszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 Odstępstwo wystawione na liczbę osi pojazdu, Przecież nie ma na to § tym bardziej w świetle pisma przytoczonego na poprzedniej stronie forum. W DIPie pola admistracyjne zostawiłem puste. Zgoda, bo również nie jest to określone. klient wystapił o ustalenie dmc admin./kontr 62000 adm holandii 50000/. Czy aby jest to w gestii klienta? Przecież nie łamiąc żadnego z § dostać powinien wynik BT P i udać się do WK w celu dokonania rejestracji a nie do MI po odstępstwo. Bardzo pomocny był Pan Czesław Wróblewski z Bydgoszczy Miałem przyjemność Pana Wróblewskiego poznać osobiście i z tego miejsca pozdrawiam serdecznie i przepraszam za dociekliwość podczas jednego z szkoleń u Pani Marii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piozar11 Napisano 1 Czerwiec 2011 Share Napisano 1 Czerwiec 2011 właśnie nie mogłem dodzwonić się do pana Czesława Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.