Skocz do zawartości

Ciężąrówka 5-osiowa


Krisgo

Rekomendowane odpowiedzi

Bzdura Ciekawe na podstawie czego by to cofnęli

 

Nie wiem na podstawie czego nasze przepisy są jakie są sam o tym wiesz najlepiej, dlatego żeby nie kusić losu nastąpiła amnezja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wystarczyło by tylko zaktualizować rozporządzenie o warynkach technicznych, w którym dosłownie jednym zdaniem można rozwiązać wszystkie nieścisłości. Ale po co? Jeśli dzięki temu jest tyle spraw uzasadniających poziom zatrudnienia w MI.... A przy okazji można by było przeredagować ten zapis bo jest strasznie irytujący."8) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli oś napędowa

jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w §5c,

albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych

osi nie przekracza 9,5 tony;"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonywałem PT Terberga 5 osiowego i klient uzyskał ostepstwo na liczbe osi i DMC.W piśmie do MI klient wystąpił z odstepstem na liczbe osi oraz ustalenie dmc administracyjnego dla tego pojazdu.

Masz może to pismo? Bo ciekawi mnie od jakiego § ma odstępstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie od jakiego paragrafu :ok

 

[ Dodano: 01-06-2011, 11:46 ]

no i mam napisać wniosek o odstępstwo z paragrafu dla ciężarówki 4 osiowej dobre co :razz: dopuszczalne naciski osi po ograniczać do administracyjnych a na dmc odstępstwo

takie wskazówki z departamentu :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. MI " ilość osi w pojeździe, nie jest warunkiem technicznym w rozumieniu ustawy Prawo o ruchu drogowy oraz wydanych do niej aktów wykonawczych"

nie jest warunkiem technicznym więc nie może być odstępstwa od warunków technicznych :D

Więc niech szanowne MI wskaże konkretny przepis na podstawie którego należy określić

DMC takiego pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym przypadku od 49 ton

Czyli trzeba wystawić zaświadczenie z BT z wynikiem N. Teraz jest pytanie, którego § nie spełnia aby móc wydać takowe zaświadczenie, aby mógł napisać do MI, że chce uzyskać odstępstwo od § warunków technicznych. Skoro nie można dać N bo nie przekracza żadnego z § to od jakiego § ma dostać odstępstwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie mówili że z paragrafu dla 4 osiowej

 

[ Dodano: 01-06-2011, 15:46 ]

ja bym dmc konstrukcyjną określił 49ton dalej administracyjną 32tony naciski takie jakie są i wynik P skoro liczba osi nie jest ważna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dmc konstrukcyjną określił 49ton dalej administracyjną 32tony

Dlaczego administracyjną 32t skoro jest ona przypisana dla innego pojazdu, sądzę, że powinno pozostać administracyjnie i konstrukcyjnie tyle ile wynika z maksymalnych nacisków osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie możesz zastosować 32t bo to nie jest pojazd czteroosiowy, więc jego ten zapis nie dotyczy (mało tego nie dotyczy ten zapis nawet pojazdu czteroosiowego, który nie posiada dwóch osi kierowanych lub ... innych opisanych tam składowych). Dowcip polega na tym, że przez tyle lat wszyscy wielcy specjaliści tworzący dla nas przepisy wiedząc o istnieniu takich pojazdów nie określili jasnych i jednoznacznych zapisów co z nimi robić. Wystarczyłoby jak tu już ktoś powiedział jedno zdanie w warunkach technicznych o osiach bądź maksymalnej masie żeby już było jaśniej ale po co....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Terberga okresliłem tylko masy i naciski kontrukcyjne.W DIPie pola admistracyjne zostawiłem puste.W opisie pojazdu podałem liczbę osi napedowych,skretnych.Odstępstwo wystawione na liczbę osi pojazdu,klient wystapił o ustalenie dmc admin./kontr 62000 adm holandii 50000/.Dokumenty z opisem zdjęciami poszły i jakoś poszło pozytywnie /nikt nie dzwonił z pretensjami że badanie zostało zle wykonane.Bardzo pomocny był Pan Czesław Wróblewski z Bydgoszczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odstępstwo wystawione na liczbę osi pojazdu,

Przecież nie ma na to § tym bardziej w świetle pisma przytoczonego na poprzedniej stronie forum.

W DIPie pola admistracyjne zostawiłem puste.

Zgoda, bo również nie jest to określone.

klient wystapił o ustalenie dmc admin./kontr 62000 adm holandii 50000/.

Czy aby jest to w gestii klienta? Przecież nie łamiąc żadnego z § dostać powinien wynik BT P i udać się do WK w celu dokonania rejestracji a nie do MI po odstępstwo.

Bardzo pomocny był Pan Czesław Wróblewski z Bydgoszczy

Miałem przyjemność Pana Wróblewskiego poznać osobiście i z tego miejsca pozdrawiam serdecznie i przepraszam za dociekliwość podczas jednego z szkoleń u Pani Marii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.