adamos Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 W uwagach jest info o max prędkości 30km/h. Mam rozumieć, że pojazd posiada ogranicznik prędkości? Tabliczka znamionowa wygląda jakby była naklejona na inną, która wystaje po prawej stronie spod niej. Lekko śmierdzi mi ten pojazd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 (edytowane) Podejrzewam że ITS zakwestionował pojazd jako ciągnik rolniczy bo w pozycji T (czyli prędkość) ma 92km/h. Uwagi i wszelkie jakieś niemieckie dopuszczenia czy zezwolenia nie mają u nas znaczenia. Jak dla mnie to pojazd może być ciągnikiem rolniczym , jeśli zostanie wyposażony w ogranicznik prędkości do max 40km/h , najlepiej potwierdzonym opinią rzeczoznawcy i zostanie przystosowany /oznaczony zgodnie z warunkami technicznymi co do ciągnika rolniczego. Kwestia późniejszych OBT na stacjach już dziś wiem że będzie kiepska bo wiekszość diagnostów odgoni to od bramy. Najpierw się zasięga informacji co w Polsce można zarejestrować a później kupuje Edytowane 14 Czerwiec 2023 przez Rafi90 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 W dniu 11.06.2023 o 20:52, czesterek4 napisał: Może ktoś sprawdzić jak to wychodzi po tej homologacji ? e9*2002/24*0407 Jedynie to.: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 5 godzin temu, Rafi90 napisał: jeśli zostanie wyposażony w ogranicznik prędkości do max 40km/h po co ci ten ogranicznik prędkość? kategoria T5: ciągniki kołowe o maksymalnej prędkości konstrukcyjnej przekraczającej 40 km/h. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 Proponuje nauczyć się czytać i stosować przepisy. Najpierw rozumieć , później pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 W dniu 11.06.2023 o 20:52, czesterek4 napisał: pod T3b A masz tam gdzieś w Dr tak wpisane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 Ciekawy przypadek bo po homologacji całkowicie inne dane. W Niemczech nagle wzrosła moc, masa własna czy urosła masa przyczepy z hamulcem. Jakieś zmiany w pojeździe musiały zajść. Ciekawe jakie. Pierwsza rejestracja w 2015 roku czyli już pewnie dostosowali do 167/2013 i do pojazdów kategorii T3b ale jak oni to robią to ja tego już nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 7 godzin temu, adamos napisał: W uwagach jest info o max prędkości 30km/h. Mam rozumieć, że pojazd posiada ogranicznik prędkości? Nie, to jest tylko prędkość w jakichś tam warunkach. Maksymalną prędkość masz w rubryce T. 46 minut temu, Logen napisał: k oni to robią to ja tego już nie wiem Dopuszczają "jednostkowo" na własny kraj. Dlatego nic nie zwalnia tego pojazdu z wymogu spełnienia polskich warunków technicznych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 (edytowane) No tak, ale tutaj nie ma tylko zmiany rodzaju pojazdu z czterokołowca na ciągnik rolniczy. Została zwiększona moc, zwiększyła się masa własna, zwiększono maksymalną masę przyczepy z hamulcem. Nie wiem jak to w Niemczech wygląda ale chyba nie czarują nowych parametrów z palca tylko na jakiejś podstawie ustalają nowe dane. Moim zdaniem coś tam w tym pojeździe musieli zmienić, jakieś zmiany konstrukcyjne zaszły, dlatego nie ma co szukać numeru homologacji czy kategorii pojazdu w dowodzie, ponieważ po tabliczce znamionowej widać, że nie było tutaj 2 etapu homologacji tylko zmiany konstrukcyjne. Aktualnie pojazd nie spełnia wymagać ani na czterokołowca L7e według 2002/24 bo ma za dużą moc. Do L7e-B1 według 168/2013 też go nie można zaliczyć, tam może i nie ma ograniczenia mocy ale jest ograniczenie prędkości maksymalnej do 90 km/h. Z aktualnymi parametrami technicznymi idzie to tylko zakwalifikować do T3b według 167/2013. Natomiast jak w Niemczech wygląda procedura takich zmian to nie wiadomo. Motocykle którym zmniejszano moc zazwyczaj miały jakieś informacje o dokonanych zmianach w karcie pojazdu. Może tam trzeba poszukać jakichś informacji Edytowane 14 Czerwiec 2023 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 32 minuty temu, michal_k napisał: Maksymalną prędkość masz w rubryce T i w uwagach: do T z ograniczeniem prędkości ,ale do ilu to już nie określili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 Co zrobili to zrobili. Ich dopuszczenia itd nie mają znaczenia. Można to coś dostosować jedynie do wymagań ciągnika rolniczego, wyżej pisałem jak i zarejestrować, albo nie robić nic i jeździć po polu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czesterek4 Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 9 godzin temu, adamos napisał: W uwagach jest info o max prędkości 30km/h. Mam rozumieć, że pojazd posiada ogranicznik prędkości? Tabliczka znamionowa wygląda jakby była naklejona na inną, która wystaje po prawej stronie spod niej. Tak, posiada ogranicznik prędkości zgodnie z dokumentami T: ogranicznik prędkości, do 30km/h. Faktycznie niemiaszki nalepili jedną tabliczkę na drugą, ale nie zamierzam tego zrywać. 3 godziny temu, Logen napisał: Ciekawy przypadek bo po homologacji całkowicie inne dane. W Niemczech nagle wzrosła moc, masa własna czy urosła masa przyczepy z hamulcem. Jakieś zmiany w pojeździe musiały zajść. Ciekawe jakie. Pierwsza rejestracja w 2015 roku czyli już pewnie dostosowali do 167/2013 i do pojazdów kategorii T3b ale jak oni to robią to ja tego już nie wiem A gdzie tam jest napisane, że mu moc wzrosła? Chociaż nie miałbym nic przeciwko i może w związku z tymi zmianami zmienili tabliczkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 (edytowane) 18 minut temu, czesterek4 napisał: A gdzie tam jest napisane, że mu moc wzrosła? Na tabliczce znamionowej jest numer homologacji: e9*2002/24*0407 czyli pojazd został z fabryki wypuszczony jako samochodowy inny, czterokołowiec. Przepisy te ograniczają moc takich pojazdów do maksymalnie 15 kW. Aktualnie w dowodzie znajduje się moc 52 kW. Dodatkowo według tabliczki znamionowej badano głośność pojazdu przy 2750 obr/min. Czyli Moc maksymalna 15 kW była osiągalna przy 5500 obr/min. Aktualnie maksymalna moc jest osiągana przy 6870 obr/min. Czyli coś tam w silniku musiało być grzebane. W Niemieckich dokumentach w Marce pojazdu jest ARTIC ?? Czy to tylko tłumacz dał ciała i w Niemieckich dokumentach jest ARCTIC ?? Edytowane 14 Czerwiec 2023 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czesterek4 Napisano 14 Czerwiec 2023 Share Napisano 14 Czerwiec 2023 Tłumacz się pomylił. W dowodzie marka to Arctic Cat, ale pomyłka jest w nazwie skróconej ARTIC CAT, dlatego w dodatku do DR jest poprawione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek68 Napisano 5 Luty Share Napisano 5 Luty Witam,może ktoś z szanownego grona sprawdzić,jak to wychodzi po homologacji ? Przepraszam uzupełniam- e13*167/2013*00157*02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Luty Share Napisano 5 Luty Po 02 nie ma nic - po01 New Holland T1a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek68 Napisano 5 Luty Share Napisano 5 Luty 55 minut temu, IVVO napisał: Po 02 nie ma nic - po01 New Holland T1a Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dawid_J Napisano 5 Luty Share Napisano 5 Luty 1 godzinę temu, jarek68 napisał: e13*167/2013*00157*02 Sprawdz czy dobrze odczytałes ten numer . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek68 Napisano 6 Luty Share Napisano 6 Luty 16 godzin temu, Dawid_J napisał: Sprawdz czy dobrze odczytałes ten numer . Na tą chwilę tak podał klient.Pojazdu jeszcze nie widziałem.Na tabliczce odczytał T3b,czyli traktor.Nierejestrowany za granicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.