Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
yamacek

Lekki wózek boczny do współczesnego motocykla

Polecane posty

yamacek

Witam

Zamontowałem lekki wózek boczny marki Velorex 562 (waga 65kg) do współczesnego motocykla marki Kawasaki poprzez firmę zajmującą się montażem i produkcją przyczepek do pojazdów silnikowych, potrzebuję dla wydziału komunikacji dokonać badania w celu wpisu do dowodu rejestracyjnego że motocykl jest przeznaczony do przewozu trzech osób. Mam pytanie gdzie mogę dokonać takiego badania w ok.Warszawy bo jak na razie to mnie pogonili twierdząc że potrzebuję na piśnie zgodę firmy Kawasaki na montaż wózka w tym konkretnym modelu motocykla. Sprawdziłem w przepisach i jak wynika wózek lekki nie wymaga hamulca na kole jak i nie podlega rejestracji, więc nie wiem skąd takie problemy, mam oświadczenie firmy montującej że montaż odbył się przy wykorzystaniu fabrycznych punktów montażowych bez ingerencji w strukturę nośną ramy motocykla. Proszę o pomoc.

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
praktyk
Witam

.........potrzebuję dla wydziału komunikacji dokonać badania w celu wpisu do dowodu rejestracyjnego że motocykl jest przeznaczony do przewozu trzech osób. Mam pytanie gdzie mogę dokonać takiego badania w ok.Warszawy bo jak na razie to mnie pogonili twierdząc że potrzebuję na piśnie zgodę firmy Kawasaki na montaż wózka w tym konkretnym modelu motocykla.

A motocykl ile ma miejsc do przewozu osób? Przypuszcam, że dwa i na tyle może być zarejestrowany. Ta trzecia osoba jeździ w przyczepce, która nie podlega rejestracji i okresowym badaniom technicznym. Zgodnie z prawem za przewóz trzeciej osoby ponosisz sam odpowiedzialność i tu diagnosta nie powinien poświadczać. Powinieneś zwrócic sie z takim zapytaniem do Pana Ministra Infrastruktury, bo on napisał w ustawie, że podlega badaniom tylko nie napisał przez kogo.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brodatymazur

Diagnostą nie jestem, ale zerknij na to może coś ci pomoże: http://chudzikj.republika.pl/Wozek/wozek.htm

 

Wózek do motocykla nie wyposażony w hamulec koła uważany jest wg polskiego prawa za "lekki" i nie wymaga homologacji. Jeśli chodzi o przepisy, należy wspomnieć, że wózki boczne nie podlegają również rejestracji i nie wymaga się ich dodatkowego ubezpieczenia. Każdy, kto będzie chciał motocyklem z koszem jeździć w 3 osoby, zmuszony będzie do udania się na przegląd całym zestawem oraz do Wydziału Komunikacji w celu zmiany "ilości miejsc" w dowodzie rejestracyjnym.

 

Też coś ciekawego: http://www.jawacz.pl/index.php?action=printpage;topic=3919.0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
praktyk
Diagnostą nie jestem, ale zerknij na to może coś ci pomoże:
Wózek do motocykla nie wyposażony w hamulec koła uważany jest wg polskiego prawa za "lekki" i nie wymaga homologacji. Jeśli chodzi o przepisy, należy wspomnieć, że wózki boczne nie podlegają również rejestracji i nie wymaga się ich dodatkowego ubezpieczenia. Każdy, kto będzie chciał motocyklem z koszem jeździć w 3 osoby, zmuszony będzie do udania się na przegląd całym zestawem oraz do Wydziału Komunikacji w celu zmiany "ilości miejsc" w dowodzie rejestracyjnym.

1.Co powinien zrobić policjant w czasie kontroli drogowej, jeżeli zatrzymuje motocykl, który ma wpisane w DR ilość miejsc do przewozu osób trzy a siedzeń ma dwa ? Zatrzymać DR za niezgodność zapisów z DR czy też nie reagować ?

2. Co powinien zrobić policjant w czasie kontroli drogowej, jak trzeci pasażer będzie siedział na zbiorniku paliwa, bo jest zarejestrowany na trzy osoby ?

3. Kto zostanie oskarżony jeżeli w wyniku wypadku drogowego zginie pasażer w przyczepce a biegły stwierdzi, że powodem była zbyt duża rozbieżność łączonego pojazdu a pojazd był po badaniu technicznym z wynikiem pozytywnym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brodatymazur

Rozumiem, że te pytania sa specjalnie dla mnie. Moja odpowiedź to:

Ad. 1. NIE WIEM

Ad. 2. NIE MAM POJĘCIA

Ad. 3. NIE ZNAM SIĘ NA TYM.

 

Chyba nie oczekujesz, że znam się na wszystkim. Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe to zaloguj się na ifp.pl i zapytaj. Ja Tobie w tym nie pomogę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
praktyk
Chyba nie oczekujesz, że znam się na wszystkim. Jeśli szukasz odpowiedzi na powyższe to zaloguj się na ifp.pl i zapytaj. Ja Tobie w tym nie pomogę.

Popytaj sie swoich kolegów i podaj odpowiedż. Będzie ona bardzo cenna i sam byś też mógł od siebie zająć stanowisko. Jak widzisz to nie jest problem tylko diagnostów i mógbym podać przykład z tym samym samochodem z kratka i bez na 4 i 5 osób. Wiesz chyba o czym pisze jak postępują policjanci przy wymontowaniu kratki i bez dokonania zmian w ilosci na przewóz osób.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brodatymazur
1.Co powinien zrobić policjant w czasie kontroli drogowej, jeżeli zatrzymuje motocykl, który ma wpisane w DR ilość miejsc do przewozu osób trzy a siedzeń ma dwa ? Zatrzymać DR za niezgodność zapisów z DR czy też nie reagować ?

Według mnie policjant powinien zatrzymać DR zgodnie z: art. 132 ust. 1 pkt. 7 - uzasadnionego przypuszczenia, że dane w nim zawarte nie odpowiadają stanowi faktycznemu.

2. Co powinien zrobić policjant w czasie kontroli drogowej, jak trzeci pasażer będzie siedział na zbiorniku paliwa, bo jest zarejestrowany na trzy osoby ?

Motor posiada wpis w DR liczba miejsc 3 razem z wózkiem bocznym. Jeśli przewozi trzeciego na baku to:

poz. 182 taryfikatora

 

Przewóz osób w liczbie przekraczającej liczbę miejsc określonych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu albo wynikających z konstrukcyjnego przeznaczenia pojazdu niepodlegającego rejestracji

 

100 za każdą osobę ponad określoną liczbę, nie więcej niż 500

3. Kto zostanie oskarżony jeżeli w wyniku wypadku drogowego zginie pasażer w przyczepce a biegły stwierdzi, że powodem była zbyt duża rozbieżność łączonego pojazdu a pojazd był po badaniu technicznym z wynikiem pozytywnym ?

W sumie to nie wiem o co chodzi w tym: rozbieżność łączonego pojazdu

 

To są moje przemyślenia. Mogę się mylić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
praktyk
W sumie to nie wiem o co chodzi w tym: rozbieżność łączonego pojazdu

Tutaj jest na ten temat, ale może się wypowiedzą koledzy.

http://chudzikj.republika.pl/Wozek/wozek.htm'>http://chudzikj.republika.pl/Wozek/wozek.htm

 

Pochwalam to ze starasz się nam pomagać . Bardzo dobrze, że wskazałeś ten link bo zanim inni przystąpią do dyskusji to przynajmniej się z tym zapoznają. Nie dotyczy to kolego Ciebie, ale szlag mnie trafia jak próbują nam diagnostom doradzać kompletni laicy, jak i co ma robić diagnosta a mamy tutaj takiego na forum. Dzisiaj przeczytałem uzasadnienie wyroku, które otrzymał jeden z naszych kolegów. Pomogę mu bo tam stawiając mu zarzuty popełniono szereg błędów. Zawsze można ujaić diagnostę a taki doradca będzie stał z boku i liczył kasę.

 

Tutaj macie kolejny przykład:

„Niestety, wśród producentów brakuje zgodności, co do jednolitej metody określania i mierzenia geometrii wózków bocznych. Na przykład jedna z metod polega na pomiarze zbieżności pomiędzy osiami kół wózka przedniego i przednim motocykla. Druga - dwa metry przed osią wózka bocznego (wg. starej normy DIN, dziś już bardzo rzadko spotykana). Trzecia przewiduje pomiar na wysokości najbardziej do przodu wysuniętego elementu motocykla. Praktyka wykazuje różnice do 1,5o w zależności od obranej metody pomiaru zbieżności.” http://chudzikj.republika.pl/Wozek/wozek.htm

A więc cokolwiek się stanie będzie odpowiadał diagnosta jeżeli dopuścił do ruchu taki motocykl.

W mojej ocenie pomiar taki powinien być dokonywany do odległości drogi hamowania w normalnych warunkach wyliczony do maksymalnej prędkości wynikającej z obowiązujących przepisów.(inna jest dla motocykla bez i z przyczepą.) Jeżeli ktoś wie o co chodzi to stacja nie ma żadnych warunków aby to sprawdzić. Po drugie diagnosta nie ma żadnego obowiązku czegokolwiek sprawdzać z tego zakresu ale zarzut morze mieć postawiony.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yamacek

Dziękuję za wszystkie rady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brodatymazur
A więc cokolwiek się stanie będzie odpowiadał diagnosta jeżeli dopuścił do ruchu taki motocykl.

W mojej firmie istnieją odpowiednie biura, które wydają interpretacje trudnych przepisów. Na ich podstawie kto się zapoznał tak postępuje. Nie wiem jak jest u was. Być może wypadałoby zwrócić się do odpowiedniej instytucji, która będzie władna wydać taką interpretację, co posłuży do dalszej spokojniejszej pracy. Tak na chłopski rozum trzeba by skierować się do tej instytucji na podstawie której przepisu wykonujecie odpowiednie badania. Tu chodzi o wasze życie - jak będzie coś nie tak to ucierpicie wy i wasze rodziny. Trzeba działać.

Pochwalam to ze starasz się nam pomagać .

Jeśli mogę to pomagam. Jak zapewne zwróciliście uwagę, że jak czegoś nie wiem to nikomu nie wkręcam, że wiem. Jeśli nie mam pewności to piszę, że nie mam. Sądzę, iż tak powinien każdy robić. Nie ważne czy diagnosta, czy krawężnik, czy inny nieszczęśnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
Być może wypadałoby zwrócić się do odpowiedniej instytucji, która będzie władna wydać taką interpretację, co posłuży do dalszej spokojniejszej pracy.

Tylko gdzie jej szukać :medit: ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOSPOL

Kolego potrzebne Ci są dokumenty z FIRMY UPRAWNIONEJ na mątaż

wózka bocznego, następnie przegląd po dokonanych zmianach i wpis w WK do dowodu wózka bocznego oraz zmianę jlości miejsc z 2 na 2 + 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
w WK do dowodu wózka bocznego

A czy jakiś DzU przewiduje taki zapis?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
praktyk
w WK do dowodu wózka bocznego

A czy jakiś DzU przewiduje taki zapis?

Niestety nie.

W tym dokumencie jest zapisane co można wpisać do DR . Nigdzie się nie doczytałem aby tam można było wpisać adnotacje o wózku bocznym.

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20071370968

 

Ponadto tam pisze tak.

7) w rubryce przy kodzie F.2 — wpisuje się dopuszczalna masę całkowita pojazdu, będącą największa, określona w przepisach o warunkach technicznych masa pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze, wyrażona w kg;

8) w rubryce przy kodzie F.3 — wpisuje się dopuszczalna masę całkowita zespołu pojazdów, wyrażona w kg;

16) w rubryce przy kodzie O.2 — wpisuje się maksymalna masę całkowita przyczepy bez hamulca, wyrażona w kg;

21) w rubryce przy kodzie S.1 — wpisuje się jednoznacznie określona liczbę miejsc siedzących w pojeździe, włączając siedzenie kierowcy;

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D
Niestety nie.

I dla tego w moim odczuciu przyczepienie wózka bocznego do motocykla jest podobne do przewożenia osób w samochodzie ciężarowym ma spełniać odpowiednie warunki i nikt mu nie każe robić zmian konstrukcyjnych "na chwilę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brodatymazur
Być może wypadałoby zwrócić się do odpowiedniej instytucji, która będzie władna wydać taką interpretację, co posłuży do dalszej spokojniejszej pracy.

Tylko gdzie jej szukać :medit: ??

Skoro Minister Infrastruktury wydał coś takiego jak: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach to patrząc na podział tego ministerstwa znajdujemy COŚ TAKIEGO Po wejściu głębiej :-) znajdujemy to: Departament Prawny, a do jego zadań należy:

1. Departament Prawny jest właściwy w sprawach prawidłowego, pod względem legislacyjno-prawnym, przygotowania aktów normatywnych oraz obsługi prawnej Ministerstwa.

 

2. W szczególności Departament prowadzi sprawy:

1) legislacji w trybie określonym odrębnym zarządzeniem;

2) materiałów dla Ministra i jego przedstawicieli na posiedzenia Rady Ministrów i komitetów Rady Ministrów - z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Polityki Transportowej i Spraw Międzynarodowych;

3) stanowisk Rzeczypospolitej Polskiej w sprawach prowadzonych przed Europejskim Trybunałem Sprawiedliwości;

4) organizacji i funkcjonowania rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w szczególności w zakresie swobodnego przepływu towarów oraz nieformalnego rozwiązywania problemów tego rynku (SOLVIT);

5) obsługi prawnej, w zakresie określonym w ustawie o radcach prawnych, w tym:

a) wydaje opinie prawne i udziela porad prawnych w zakresie stosowania prawa i orzecznictwa oraz udziela wyjaśnień dotyczących obowiązującego systemu prawnego,

b) opiniuje projekty: umów międzynarodowych, umów zawieranych przez Ministra lub Ministerstwo, statutów jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra, decyzji administracyjnych oraz postanowień,

c) zapewnia zastępstwo procesowe Ministra oraz Dyrektora Generalnego Ministerstwa w postępowaniach sądowych, administracyjnych oraz przed innymi organami orzekającymi, z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Gospodarki Nieruchomościami, Departament Gospodarki Przestrzennej oraz Departament Orzecznictwa;

6) uzgodnień międzyresortowych projektów aktów prawnych i umów międzynarodowych.

Z tego co wiem powstało Stowarzyszenie DIAGNOSTA SAMOCHODOWY i może wystąpić z oficjalnym zapytaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

Brodaty czy wiesz co wynalazłeś?Niektórzy w tym MI twierdzą że ich pisma to nie opinie tylko stanowiska,mają możliwość wydawania opinii a nas zbywają byle czym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brodatymazur

To nie dajcie się. Jak dalej będą was zbywać to trzeba ruszyć wyżej w celu zmuszenia ich do wykonywania swoich obowiązków :D Oni też mają swoich przełożonych. Dlaczego ma się tylko wymagać od tych malućkich postępowania zgodnie ze swoimi obowiązkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
praktyk

Może szanowni koledzy się wypowiedzą jak robią badania okresowe dla tych motocykli z wynikiem pozytywnym , bo przecież widzę , że takie motocykle biorą udział w ruchu drogowym.

Art.71. 3. Pojazd niewymieniony w ust. 1, przyczepa motocyklowa oraz przyczepa specjalna przeznaczona do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny jest dopuszczony do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym w art. 66.

Nie wpisuje się nic do DR bo to wynika z:

Art.71. 4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla.

Może jest jakieś logiczne i sensowne rozwiązanie tego problemu, oczywiście bez bzdetowatej opinii sowicie opłaconej.

Jednocześnie wspomnę o bardzo groźnej dyskusji wobec użytkowników pojazdów ciężarowych i osobowych a niezmienionej liczbie miejsc i odpowiednim wyposażeniu a jedynym problemem była kratka. O dziwo kratka która miała stanowić zmiany konstrukcyjne w pojeździe i nie została potraktowana jako dodatkowe dozwolone wyposażenie pojazdu.

 

Szanowni koledzy .

Jak sobie życzycie to przedstawię Wam odpowiednie stanowiska, kto jakie sobie życzy. Mogą być z ministerstwa z tego departamentu mogą być z prokuratury. Albo jedne i drugie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60
Szanowni koledzy .

Jak sobie życzycie to przedstawię

Po pierwsze zabrzmiało jak gdybyś się odgrażał, a po drugie opinie jak zwykle niewiele pewnie znaczące,,,

Co nie znaczy, że nie warte przeczytania ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
To nie dajcie się. Jak dalej będą was zbywać to trzeba ruszyć wyżej w celu zmuszenia ich do wykonywania swoich obowiązków :D Oni też mają swoich przełożonych. Dlaczego ma się tylko wymagać od tych malućkich postępowania zgodnie ze swoimi obowiązkami.

Łatwo powiedzieć NIE DAJCIE SIĘ Sam dobrze wiesz jakto jest w życiu TEN malucki ma najbardziej przej.......... :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
praktyk
O podwyżkę nie prosicie tylko o to do czego zostali powołani: http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=115371#115371

Bardzo dziękuje informacja do mnie dodarła. Bardzo proszę prześlij mi meila na pw. Prześle Ci odpowiedzi na poruszane problemy.

Będzie lepiej jak nie zostaną zamieszczone tutaj na forum z paru powodów.

Szanowni koledzy .

Jak sobie życzycie to przedstawię

Po pierwsze zabrzmiało jak gdybyś się odgrażał, a po drugie opinie jak zwykle niewiele pewnie znaczące,,,

Co nie znaczy, że nie warte przeczytania ,,,

Nie bardzo rozumiem dlaczego wyskoczyłeś z taką oceną. Szkoda, że nic więcej z tego co poruszyłem nie było przedmiotem Twojego zainteresowania? Tym sposobem przestrzegłeś mnie w jaki sposób mogą zostać wykorzystane informacje zwarte w tych odpowiedziach.

Jedna z tych odpowiedzi już krąży w Internecie i zamieszczający ją chce sprawić wrażenie, że ta odpowiedź była do niej adresowana a on w tej sprawie pisał czy też interweniował. Udostępnię je na pw a adresaci jeżeli zechcą swoimi słowami potwierdzą ich istnienie.

Tak będzie najlepiej.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Czyli wózek boczny = przyczepa? :shock:

 

No dla mnie nie bardzo, skoro jest on już ujęty w PoRD w definicji samego motocykla (motocykl jedno, lub wielośladowy). Czyli motocykl z przyczepą to tez motocykl wielośladowy? Nie sądzę, żeby zrównanie przyczepy i wózka bocznego było dobrym pomysłem.

 

Jak dla mnie Jazda motocyklem z wpisem S.1=2, a wioząc de facto 3 osoby kwalifikuje się pod niezgodność danych ze stanem faktycznym. Trudno chyba sposób montażu wózka bocznego porównać też z zaczepem przyczepki. Jak dla mnie to w miarę trwale połączenie, będące w swojej istocie zmianą konstrukcyjną. Może i demontaż wózka nie jest specjalnie trudny - OK. Wyjęcie kratki z auta też, a to zmiana w świetle przepisów nie dość że konstrukcyjna, to prowadzi jeszcze do zmiany rodzaju pojazdu!

Dla mnie MONTAŻ wózka to wizyta na SKP (badanie z opisem zmian) i do WK po wymianę dowodu - zmienia się masa własna i l.miejsc.

 

Dla mnie wózek boczny to nie przyczepa - stąd takie moje stanowisko.

 

Przyznaję jednak, że sprawa wydaje się głęboce niedoregulowana przepisami... Z drugiej strony - temat w sumie niszowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jackow
Może szanowni koledzy się wypowiedzą jak robią badania okresowe dla tych motocykli z wynikiem pozytywnym , bo przecież widzę , że takie motocykle biorą udział w ruchu drogowym.
Art.71. 3. Pojazd niewymieniony w ust. 1, przyczepa motocyklowa oraz przyczepa specjalna przeznaczona do ciągnięcia przez ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny jest dopuszczony do ruchu, jeżeli odpowiada warunkom określonym w art. 66.

Nie wpisuje się nic do DR bo to wynika z:

Art.71. 4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Przepis ten nie dotyczy motocykla.

Może jest jakieś logiczne i sensowne rozwiązanie tego problemu, oczywiście bez bzdetowatej opinii sowicie opłaconej.

Nie bardzo rozumiem dlaczego boczny wózek motocykla traktujesz jak przyczepę. Przecież to dwie różne rzeczy i przepisy je rozróżniają. Tak więc według obecnie obowiązujących paragrafów boczny wózek motocykla nie jest przyczepą i jest to jasne. W takiej sytuacji wszelkie wpisy w dokumentach typu "masa zespołu pojazdów", adnotacje HAK, masy holowanej przyczepy nie mają w tym przypadku zastosowania. S1 to nadal kwestia dyskusyjna.

Warunki jakim ma odpowiadać boczny wózek są jasno określone w 32. Jakie światła mają być na wózku. Koło ma być hamowane czy nie musi być i oczywiście szerokość (max2m).

Jako ciekawostka - motocykl z bocznym wózkiem musi posiadać na wyposażeniu trójkąt ostrzegawczy :-D.

 

Uważam, że podstawowym kryterium w przypadku dołożenia wózka bocznego do motocykla jest DMC motocykla.

Podejrzewam, że w większości przypadków, po dołożeniu wózka i tak będą mogły jechać tylko dwie osoby takim motocyklem ze względu na możliwość przekroczenia DMC.

W innym przypadku kwestia wpisów w DR - S1 pozostaje otwarta.

 

Kolejna sprawa to przystosowanie motocykla do jazdy z bocznym wózkiem. Nad tym należałoby dyskutować.

Możliwość przewidziana przez producenta.

Zmiany konstrukcyjne?

 

I jeszcze jedno. Może ktoś ma Wyciąg z homo motocykla, który jest fabrycznie przystosowany do jazdy z bocznym wózkiem. Jak to wygląda w przypadku gdy można sobie dokupić fabryczny wózek?

 

Pozdrawiam i

Dobranoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.