Skocz do zawartości

Badanie pojazdu z zagranicy i zmiana dmc


bolesław

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!

Na SKP pracuję kilka razy w roku w zastępstwie i przyjechał dzisiaj klient na badanie przed pierwszą rejestr. Fiat ducato. Miał opinie rzeczoznawcy o zmianie przeznaczenia pojazdu(samochód ciężarowy- skrzynia do przewozu drewna i czegoś jeszcze- z briefu) a na opinii samochód ciężarowy- przeznaczenie - przewóz pojazdów, czyli zmiana na lawetę. Rzeczoznawca wpisał na opinii DMC -3500 kg, ładowność 1470 kg, a masa własna 2030 kg.

Natomiast na tabliczce i w briefie dmc ponad 4000kg(nie pamiętam dokładnie) i masa własna w brifie też większa. Opinia polska. Jako że był to prawie koniec pracy, powiedziałem,że do wtorku zorientuję się czy jest możliwe takie badanie z wynikiem P z tymi dokumentami.

Dlatego proszę kolegów o pomoc , jak podejść do tego tematu, bo coś mi tu nie świeżo pachnie ta opinia.

Z góry wielkie dzięki życzę udanego wypoczynku w ten weekend!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • bolesław

    8

  • danielg539

    7

  • blakop

    5

  • Regan55

    5

Dlatego proszę kolegów o pomoc , jak podejść do tego tematu, bo coś mi tu nie świeżo pachnie ta opinia.

Miałem coś podobnego.Z osobowego na cięzarowy-Vito/wiadomo o co chodzi/.Ściana rozdzielajaca przestrzeń bagazową od pasazerskiej przykręcona na blachowkręty a TZ oczywiscie bez zmian mimo ze dokonano tych zmiam w DR a mianowicie:DMC i naciski..Odlot w siną dal......Niech inni klepią... :shock::shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opinia rzeczoznawcy nie jest dla diagnostów zadnym nakazem. W tym przypadku N jak nic ! jezeli chcialby zmienic dmc - moze wystapic o odstepstwo - ( to moja ocena ). DMC jest nie do ruszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem,że w tym przypadku dmc musi zostac to z brifu i z tabliczki , wtedy ulec mogą zmianie ładownośc i masa własna, a ta zmiana przeznaczenia czy wystarczy opinia rzeczoznawcy, czy trzeba jeszcze inne dokumenty? A gdyby była opinia rzeczoznawcy z właściwą dmc i zmianami przeznaczenia to może byc P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabliczkę odkręcić i masę zmienić z nadanie TZ zastępczej. W czym problem?

"Klepacz".....???

Czyżbyś zmienił stronę której doradzasz ?

Nie raz on sam nie wi komu doradza ale kasa się zgadza.... :razz:

A gdyby była opinia rzeczoznawcy z właściwą dmc i zmianami przeznaczenia to może byc P?

Moze być ale wcale nie musi......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnoscia wystarczy tylko opinia. Jezeli chodzi oczywiscie tylko o zmiane. Nie mowie tutaj o dmc. Ale jak kolega wyzej napisal w dol jest mozliwa zmiana dmc. Szczerze jednek ja osobiscie bym sie w to nie bawil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawisz się w to czy nie

Ale tylko przy twoich stawkach. :D

Obniżenie masy jest możliwe tylko w szczególnych przypadkach np. zmiany środka ciężkości,

kierunek ITS i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miał opinie rzeczoznawcy o zmianie przeznaczenia pojazdu(samochód ciężarowy- skrzynia do przewozu drewna i czegoś jeszcze- z briefu) a na opinii samochód ciężarowy- przeznaczenie - przewóz pojazdów, czyli zmiana na lawetę. Rzeczoznawca wpisał na opinii DMC -3500 kg, ładowność 1470 kg, a masa własna 2030 kg.

Natomiast na tabliczce i w briefie dmc ponad 4000kg(nie pamiętam dokładnie) i masa własna w brifie też większa.

DMC pojazdu mogła się zmniejszyć, gdyż zdjęto skrzynie a założona lawetę. Masa własna również mogła ulec zmiejszeniu.

Teraz tak:

Albo dokonać okresowe przed pierwszą rejstracją + dodatkowe po zmianach. Wysłać gościa na wagę. I teraz tak. Albo zostawić DMC taką jak na tabliczce i w briefie i określić ładowność na podst. kwitu z ważenia, albo oprzeć się na opinii rzeczoznawcy tylko wtedy również trzebaby było wymienić tabliczkę.

Sam nie wiem jak do tego bym podszedł.

Poza tym że czytam że każdy by sobie odpuścił to może jakoś wybrnijmy z tego problemu i pomóżmy Bolesławowi. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kolega też ma podobną sytuację sprowadzil LT350 VOLKSWAGENA i chce zdjąc pake izoterme przerobic na lawete i co dalej .Według mnie to OSKP nie podstawowa zmiany konstrukcyjne no i waga co wy na to?bo chce zebym ja mu zrobil na podstawowej ABCDE powiedziałem mu że nie możliwe umnie tylko STACJA OSKP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy kolega też ma podobną sytuację sprowadzil LT350 VOLKSWAGENA i chce zdjąc pake izoterme przerobic na lawete i co dalej .Według mnie to OSKP nie podstawowa zmiany konstrukcyjne no i waga co wy na to?bo chce zebym ja mu zrobil na podstawowej ABCDE powiedziałem mu że nie możliwe umnie tylko STACJA OSKP

Podstawowa może z rozszerzeniami e ale byłbym za okręgową.

A pozatym bez kwitu z wagi sie nie obędzie.

§ 2. 1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) naleŜy w moŜliwie największym

stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty

homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz

dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w przepisach

dotyczących szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do

ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne

publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów.

§ 3. 1. Masę własną pojazdu ustala się:

1) przez zwaŜenie całego pojazdu albo

2) jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki, typu i modelu

produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie moŜe przekraczać jej pierwotnej

wielkości.

3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne moŜe być

przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a

ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego zmniejszać? Bo klient nie ma prawa jazdy? Bo trzeba płacić podatki?............

DMC pojazdu mogła się zmniejszyć, gdyż zdjęto skrzynie a założona lawetę.

DMC równie dobrze może się zmniejszyć od założenia opon o mniejszej nośności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega ,,DOLI'' pisze PSKP moze ale z rozszerzeniami a moja stacja ma nowe juz uprawnienia czyli ABCDE dlatego uwazam ze tylko PSKP z rozszerzeniem lub OSKP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego zmniejszać? Bo klient nie ma prawa jazdy? Bo trzeba płacić podatki?............
DMC pojazdu mogła się zmniejszyć, gdyż zdjęto skrzynie a założona lawetę.

DMC równie dobrze może się zmniejszyć od założenia opon o mniejszej nośności.

Dokładnie ja tam jestem daleki od takich zmian ,zresztą jakby tak można sobie zmieniać DMC pojazdu to każydy klijent by to robił ma pojazd 5t a chce 3,5 bo tak mu wygodnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.